• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στην πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto
Ανάλυση από τη Brembo
Νέα 24/04/2024 - 17:44

Τέταρτος γύρος της σεζόν για το MotoGP 

Το MotoGP επιστρέφει στην Ευρώπη όπου θα παραμείνει μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, με εξαίρεση το Grand Prix του Καζακστάν (Ασία) που είναι προγραμματισμένο για τον Ιούνιο. 

H πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto πήρε το όνομά της από τον Ισπανό Angel Nieto (1947 – 2017), 13 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στα 50 και 125κ.εκ.. 

Τα στοιχεία της πίστας

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo η πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto, με μήκος 4,42 km, ανήκει στην κατηγορία των απαιτητικών για φρένα. 

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, έχει δείκτη δυσκολίας 4 λόγω των 11 σημείων πέδησης ανά γύρο που διαρκούν 33 δευτερόλεπτα συνολικά. 

Η συνολική δύναμη που ασκείται στη μανέτα του φρένου από κάθε αναβάτη σε ολόκληρο το Grand Prix πλησιάζει τον έναν τόνο.

Ο πρώτος Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητης 500cc με τα τελευταία αξονικά φρένα

Οι Ισπανοί αναβάτες που για χρόνια κυριαρχούν στις “μικρές” κατηγορίες άρχισαν να αφήνουν το στίγμα τους στην κορυφαία κατηγορία στα τέλη της δεκαετίας του 1990, χάρη στον Alex Crivillé.

O Καταλανός αναβάτης ήταν δεύτερος το 1996, έχασε το ένα τρίτο της σεζόν του 1997 λόγω τραυματισμού, τερμάτισε τρίτος το 1998, και κατέκτησε το πρωτάθλημα του 1999.

Το 1999 θριάμβευσε οδηγώντας μια εργοστασιακή Honda εξοπλισμένη με δίσκους carbon 290 mm και 320 mm, ανάλογα με την περίπτωση, και τετραπίστονες δαγκάνες Brembo.

Αυτό ήταν το τελευταίο πρωτάθλημα της κορυφαίας κατηγορίας που κέρδισε μια μοτοσυκλέτα εξοπλισμένη με αξονικές δαγκάνες, επειδή το 2000, ο Kenny Roberts Jr. κέρδισε με τη εργοστασιακή Suzuki που ήταν εξοπλισμένη με ακτινικές δαγκάνες. 

Μια τεχνική λύση που έδειχνε αδύνατο να επιτευχθεί αλλά οι μηχανικοί της Brembo κατάφεραν να την εφαρμόσουν με επιτυχία. Η πρώτη αγωνιστική μοτοσυκλέτα που τις δοκίμασε ήταν η Aprilia 250 και ακολούθησε η εργοστασιακή Suzuki 500. 

Και ήταν ακριβώς οι επιτυχίες, του Kenny Roberts Jr  με την Suzuki, που ώθησαν την ομάδα HRC της Honda να χρησιμοποιήσει ακτινικές δαγκάνες προς το τέλος της σεζόν του 1999, όταν ο τίτλος του Crivillé ήταν ήδη εξασφαλισμένος.

Η πιο δύσκολη στροφή στην Jerez

Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα πέδησης στην πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto είναι η στροφή 6.

Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 296 km/h στα 67 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα, διανύοντας 229 μέτρα, ενώ οι αναβάτες ασκούν φορτίο 5,5 κιλών στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 11,7 bar και η θερμοκρασία των δίσκων άνθρακα αγγίζει τους 700°C.

Η επίθεση του Vale to 2005

Tο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2005 ξεκίνησε στη Χερέθ όπου ο Valentino Rossi πήρε την pole position με μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τον Sete Gibernau. 

Η φιλία μεταξύ των δύο είχε επιδεινωθεί την προηγούμενη χρονιά στο Κατάρ, όταν ο Ιταλός ξεκίνησε από την τελευταία θέση στο grid μετά από ποινή που δέχθηκε γιατί οι μηχανικοί του είχαν σκουπίσει το σημείο εκκίνησης της μοτοσυκλέτας του. 

Στη Χερέθ, ο Ισπανός προηγείτο στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αλλά ο Rossi τον πέρασε στον προτελευταίο γύρο, για να κάνει ένα λάθος στα φρένα στον τελευταίο γύρο. 

Ο Gibernau ανέκτησε το προβάδισμα, αλλά στην τελευταία στροφή Ιταλός έκανε την επίθεσή του από την εσωτερική, αναγκάζοντας τον Sete ανοίξει τη γραμμή του. Χάρη σε αυτή την έξυπνη κίνηση, ο Valentino κατάφερε να τερματίσει πρώτος. 

Επόμενο άρθρο »

Ξεκίνημα με βάθρα για την WOLF-RACING MOTUL BMW MOTORRAD, στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα

« Προηγούμενο άρθρο

Η Infosupport group χορηγός της ομάδας Sipsis RacingΙ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα