• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Ισπανικό GP (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στην πίστα Lusail στο Κατάρ
Νέα 11/04/2025 - 23:07

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα Lusail μήκους 5,38 χιλιομέτρων ανήκει στην κατηγορία των μετρίως απαιτητικών για φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει βαθμολογία δυσκολίας μόλις 3.

5 γεγονότα για το Κατάρ GP του MotoGP

Μετά από δυο αγώνες στην Αμερική, το MotoGP μετακομίζει στην Ασία και συγκεκριμένα στο Κατάρ για τον 4ο γύρο της σεζόν.

Το GP του Κατάρ έχει διεξαχθεί 21 φορές, συν ένα επιπλέον αγώνα GP στην Ντόχα το 2021, αν και η κορυφαία κατηγορία MotoGP δεν αγωνίστηκε το 2020 λόγω της πανδημίας.

Το πρώτο GP του Κατάρ πραγματοποιήθηκε το 2004 ως ο τέταρτος προς το τέλος αγώνας στο ημερολόγιο.

Από το 2007 έως το 2022, ακόμη και πέρυσι, το GP του Κατάρ ήταν ο πρώτος αγώνας της σεζόν.

Τα στοιχεία του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες MotoGP, η διεθνής πίστα Lusail μήκους 5,38 χιλιομέτρων ανήκει στην κατηγορία των πιστών μεσαίας δυσκολίας για φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει βαθμό δυσκολίας 3, παρά το γεγονός ότι διαθέτει 5 απαιτητικά σημεία πέδησης

Ωστόσο, αυτά απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 3 στροφές που επιτρέπουν στο σύστημα πέδησης να κρυώσει.

Σε κάθε γύρο στο Losail οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα για 33 δευτερόλεπτα, που αντιπροσωπεύουν το 30 τοις εκατό της διάρκειας του αγώνα.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα πέδησης στο Lusail International Circuit είναι η πρώτη στροφή, λόγω της ευθείας 1.068 μέτρων που προηγείται.

Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από 340 km/h στα 92 km/h μέσω μιας φάσης πέδησης διάρκειας 5,1 δευτερολέπτων, κατά τη διάρκεια της οποίας καλύπτουν 277 μέτρα.

Για να το πετύχουν αυτό, οι αναβάτες ασκούν δύναμη 5,7 κιλών στη μανέτα του φρένου Brembo, σημειώνοντας επιβράδυνση 1,5 g, ενώ η πίεση του συστήματος πέδησης φτάνει τα 12,2 bar.

Κάτω από τα φώτα

Το GP του Κατάρ του 2008 ήταν ο πρώτος αγώνας στην ιστορία του MotoGP που διεξήχθη υπό τεχνητό φωτισμό.

Για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη ορατότητα για τους αναβάτες, εγκαταστάθηκε ένα σύστημα φωτισμού με 3.600 λαμπτήρες που τροφοδοτούνται από 44 γεννήτριες.

Στον 1ο αγώνα η πρώτη σειρά στη σχάρα εκκίνησης ήταν της Yamaha, με τον Jorge Lorenzo στην pole, μαζί με τους James Toseland και Colin Edwards.

Ωστόσο, στον αγώνα, ο Dani Pedrosa πήρε το προβάδισμα νωρίς και προσπάθησε να απομακρυνθεί.

Στον 5ο γύρο, τον προσπέρασε ο Valentino Rossi, ο οποίος με τη σειρά του, τρεις γύρους αργότερα, έχασε την 1η θέση από τον Casey Stoner.

Ο Αυστραλός συνέχισε για να κερδίσει τη νίκη με την Ducati του, τερματίζοντας τελικά 5,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Lorenzo.

Ο νυχτερινός αγώνας επιτρέπει στους θεατές να παρακολουθήσουν τη λάμψη των δίσκων φρένων από άνθρακα κάτω από ισχυρό φρενάρισμα - ένα φαινόμενο που συνήθως δεν είναι ορατό στο φως του ήλιου την ημέρα, ακόμη και σε πίστες που είναι δύσκολες στα φρένα.

Στο GP του Κατάρ, που πραγματοποιήθηκε μετά τη δύση του ηλίου, η θερμική καταπόνηση στους δίσκους άνθρακα γίνεται ορατή.

Υπό συνθήκες φωτός της ημέρας, οι δίσκοι των φρένων θα πρέπει να υπερβούν τη θερμοκρασία λειτουργίας τους κατά 120°C για να παράγουν το ίδιο λαμπερό αποτέλεσμα.

Οι δίσκοι φρένων από άνθρακονήματα που χρησιμοποιήθηκαν από την Desmosedici του Stoner το 2008 ήταν πολύ διαφορετικοί από αυτούς που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Το 2021, η Brembo παρουσίασε αεριζόμενους δίσκους από ανθρακονήματα , αρχικά σε διαμέτρους 320 mm και 340 mm, ενώ ακολούθησε η εισαγωγή δίσκων 355 mm το επόμενο έτος.

Τα κανάλια εξαερισμού ενισχύουν την απαγωγή θερμότητας αυξάνοντας τη ροή αέρα σε σύγκριση με τους συμπαγείς δίσκους, συμβάλλοντας στη μείωση της συνολικής θερμοκρασίας.

Αυτό εξασφαλίζει τη βέλτιστη απόδοση του συστήματος πέδησης σε ολόκληρο τον αγώνα, μέχρι και τον τελικό γύρο.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Qatar: MotoGP Πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

WorldSBK – Τα ελαστικά της Pirelli στο Assen

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΤΟ 2020;
  • ΟΧΙ, ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ 3ης ΣΤΡΟΦΗΣ
  • ΝΑΙ, ΕΧΕΙ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ