• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τί γινεται με τις νέες ECU της Magneti Marelli;
Ποιές ομάδες δεν θέλουν να τις χρησιμοποιήσουν;
Νέα 02/03/2023 - 19:13

Η Magneti Marelli, ο μοναδικός προμηθευτής της κορυφαίας κατηγορίας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, έχει ενημερώσει την ECU  (μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών) της, αλλά αντιμετώπισε ένα πρόβλημα, δηλαδή τη δυσκολία να αποκτήσει επαρκείς ημιαγωγούς για την παραγωγή αρκετών μονάδων για όλες τις ομάδες.

Στις δοκιμές της Sepang, μόνο οι εργοστασιακές ομάδες προμηθεύτηκαν το νέο υλικό, ενώ οι δορυφορικές ομάδες συνέχισαν να χρησιμοποιούν την ECU του 2022. Λιγότερο από ένα μήνα πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος, υπάρχει ο κίνδυνος να μην υπάρχουν αρκετές νέες ECU για όλους. 

Ποιές είναι όμως οι διαφορές; Το Motorsport αναφέρει μια ανώνυμη πηγή από μια δορυφορική ομάδα της Ducati: "Η νέα μονάδα ελέγχου δεν είναι ριζικά διαφορετική, αλλά μια πιο ισχυρή εξέλιξη. Αυτή τη στιγμή δεν έχει αναπτυχθεί και δεν βλέπουμε κανένα πλεονέκτημα σε σχέση με την παλιά, απλώς έχει περισσότερη μνήμη και ταχύτερο επεξεργαστή".


Ένας συνάδελφός του στη Honda είναι επίσης στην ίδια γραμμή: "Δεν αλλάζει τίποτα για τους αναβάτες". Στην Aprilia , από την άλλη, φαίνεται να προτιμούν την παλιά: "Η νέα μονάδα μας έφερε κάποια προβλήματα, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως ακόμα".

Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι μιλάμε για διαφορετική κατασκευή της ίδιας της μονάδας, γιατί το λογισμικό θα παραμείνει ίδιο για όλους, εργοστασιακές και δορυφορικές ομάδες. Ωστόσο, ένας ταχύτερος «εγκέφαλος» για την επεξεργασία δεδομένων θα μπορούσε να δώσει ένα πλεονέκτημα και ως εκ τούτου προκύπτουν οι συνεχείς συζητήσεις για την κατανόηση του τρόπου επίλυσης του προβλήματος.


Παρόλα αυτά, ήδη υπάρχουν αιτήματα για χρήση των προηγούμενων ECU, όχι μόνο από μεμονωμένους μηχανικούς όπως είδαμε παραπάνω, αλλά επίσημα, από κατασκευαστές. Γιατί γίνεται αυτό;


Ας ξεκινήσουμε από την αρχή και αυτό είναι πέρυσι, όταν η Magneti Marelli γνωστοποίησε στους κατασκευαστές ότι ήθελε να ενημερώσει τις ECU τους. Ο λόγος ήταν απλός: οι προηγούμενες μονάδες χρονολογούνται πριν από περίπου δέκα χρόνια (και αυτό στον κόσμο των ηλεκτρονικών, με τους φρενήρεις ρυθμούς προόδου είναι παααααάρα πολύ) και ήρθε η ώρα για «αναβάθμιση». Η σύγχρονη τεχνολογία καθιστά δυνατή τη δημιουργία ECU με καλύτερη απόδοση και μικρότερες διαστάσεις, και αυτό είναι που έκανε η Magneti Marelli.


Ωστόσο η Ducati υπέβαλε αίτημα στην MSMA: να μπορέσει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί την ECU του 2022 και κατά τη διάρκεια του 2023. Επίσης, σε αυτήν την περίπτωση, υπάρχει μια εξήγηση: ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale παρέχει στις ομάδες Gresini και VR46 την Desmosedici GP22 η οποία θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί στην καλωδίωση και σε άλλα εξαρτήματα για να φιλοξενήσει το νέο ηλεκτρονικό εγκέφαλο. Αυτό περιλαμβάνει δύο προβλήματα: τον χρόνο προσαρμογής των παλιών μοτοσυκλετών και το κόστος. Μετά την Ducati, η Aprilia έκανε επίσης το ίδιο αίτημα, καθώς η εταιρεία με έδρα το Noale συνήψε επίσης συμφωνία με την ομάδα RNF στην οποία θα προμηθεύσει τις περσινές RS-GP.

Η MSMA εξέτασε την κατάσταση και αποδέχθηκε το αίτημα επειδή οι νέες ECU είναι πιο σύγχρονες, αλλά όχι ουσιαστικά πιο αποδοτικές. Επομένως, καθ' όλη τη διάρκεια του 2023, θα μπορούν οι ομάδες να επιλέξουν εάν θα χρησιμοποιούν τη νέα μονάδα ή θα συνεχίσουν να βασίζονται στην παλιά. Αυτό το πρόβλημα προκύπτει μόνο για τους δύο Ιταλούς κατασκευαστές, επειδή η ομάδα της GasGas θα έχει μοτοσυκλέτες του 2023 όπως η εργοστασιακή KTM και το ίδιο συμβαίνει στη Honda, με την ομάδα LCR.


Η εξαίρεση στον κανονισμό που προβλέπει ενιαία μονάδα ελέγχου για όλους έγινε γιατί η νέα μονάδα δεν φαίνεται ότι θα δώσει κάποιο πλεονέκτημα από πλευράς απόδοσης σε όσους τη χρησιμοποιούν.

Επόμενο άρθρο »

WorldSBK: Ινδονησία ΕΔ

« Προηγούμενο άρθρο

Guidotti: O Miller έχει ωριμάσει τώρα

Χορηγοί