• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Το πλαίσιο 2 σε 1 δίνει λύσεις με απλό τρόπο
Νέα 25/06/2024 - 15:36

Οι πρωτότυπες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Ekka concept EV, στοχεύουν να ενσωματώσουν την απλότητα στον βιομηχανικό σχεδιασμό με καινοτόμες λύσεις.

Ο μινιμαλισμός έχει γίνει μια κοινή σχεδιαστική τάση στη σημερινή σκηνή της ηλεκτρικής μετακίνησης. Από κομψά ηλεκτρικά ποδήλατα όπως το Ducati Futa E-bike έως βελτιωμένες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης όπως η Verge TS Ultra, αυτές οι κατασκευές ενσωματώνουν την ιδέα του “less is more” μέσω του στυλ τους.

Ένα δίδυμο πρωτότυπων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών από το Belin Design Office φέρνει αυτή την ιδέα στη ζωή. Με έδρα την Ινδονησία, το Belin Design Office ειδικεύεται στη σχεδίαση γραφικών και προϊόντων σε πολλές βιομηχανίες. Τα δύο πρωτότυπα EV moto που ονομάζονται Ekka M-1 Performance και CS-1 City Scooter φαίνεται να είναι η πρώτη εισβολή της εταιρείας στον κόσμο των δίτροχων.

Αυτά τα δίτροχα διατηρούν το στυλ τους απίστευτα απλό, με τα δύο μοντέλα να ενστερνίζονται τις αρχές του «κυκλικού σχεδιασμού». Είναι ενδιαφέρον ότι, παρά το γεγονός ότι είναι δύο εντελώς διαφορετικές κατασκευές, τόσο η M-1 Performance όσο και το CS-1 βασίζονται στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο.

Όλα ξεκινούν με αυτό το ανοιχτό πλαίσιο. Όταν βρίσκεται με το άνοιγμα στραμμένο προς τα πάνω, χρησιμεύει ως βάση για το CS-1 City Scooter. Η βάση του πλαισίου χρησιμεύει ως δάπεδο και το υπόλοιπο σκούτερ - το μπροστινό άκρο, το ψαλίδι και οι τροχοί, βιδώνονται απευθείας σε αυτή τη δομή.

Όταν το πλαίσιο με το άνοιγμά του είναι στραμμένο προς τα κάτω, δημιουργείται το σπορ πλαίσιο της M-1 Performance. Τα μπροστινά πιρούνια είναι τοποθετημένα αντίστροφα στον σωλήνα της κεφαλής του πλαισίου καθώς είναι αντεστραμμένο προς τα κάτω σε σύγκριση με το σκούτερ και ένα ψαλίδι είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος του πλαισίου στο ίδιο σημείο αλλά με αντίστροφη τοποθέτηση του αμορτισέρ. Το τόξο, το οποίο χρησιμεύει ως η κύρια δομή στήριξης του πλαισίου, ακολουθεί το περίγραμμα ενός νοητού ντεπόζιτου καυσίμου (όπως σε μια μοτοσυκλέτα εσωτερικής καύσης) και η μπαταρία και τα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσυκλέτας βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο. Όλες οι δυνάμεις καταπόνησης του πλαισίου έχουν διαφορετικές φορτίσεις και  η ακαμψία του είναι εντελώς διαφορετική από την αντίστροφη τοποθέτησή του σε σύγκριση με το σκούτερ.   

Και οι δύο κατασκευές χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα πλήμνης στον πίσω τροχό. Ενώ οι λάτρεις των επιδόσεων τείνουν να προτιμούν ηλεκτροκινητήρες μεσαίας τριβής (στην εμπρός έδραση του ψαλιδιού) χάρη στην κεντρική ισορροπία που παρέχουν και την μικρή μη αναρτώμενη μάζα, δεν υπάρχει αμφιβολία για την απλότητα και την καθολική προσαρμοστικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα πλήμνης, ειδικά όταν συνδυάζεται με υψηλού προφίλ ελαστικά. Εξαλείφει την ανάγκη για αλυσίδα ή ιμάντα μετάδοσης κίνησης, καθώς και γρανάζια.

Ο σχεδιασμός αυτών των δύο μοντέλων είναι κυριολεκτικά μία λύση 2 σε 1. Πράγματι, αυτά τα δύο διαφορετικά μοντέλα, είναι απίστευτα απλά και αποτελεσματικά στην κατηγορία τους που είναι εντελώς διαφορετική και παρουσιάζει έναν πολύ έξυπνο τρόπο μεγιστοποίησης των διαθέσιμων πόρων. Ποιος θα φανταζόταν ότι θα μπορούσαμε πραγματικά να έχουμε δύο εντελώς διαφορετικές μοτοσυκλέτες από ένα μόνο αρχικό πλαίσιο;

Φυσικά, σχεδόν ατελείωτες διαμορφώσεις μπορούν να αναπτυχθούν και από τις πλατφόρμες M-1 Performance και CS-1 City Scooter. Ίσως θα δούμε μια πιο όρθια γυμνή μοτοσυκλέτα βασισμένη στην M-1, ή ίσως ένα χρηστικό μοντέλο μεταφοράς φορτίου που θα βασίζεται στο σκούτερ CS-1. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι εταιρίες βιομηχανικού σχεδιασμού αναπτύσσουν ιδέες που είναι απλές αλλά καινοτόμες, οπότε με τη συνεργασία τους με τους ανάλογους κατασκευαστές, τα προϊόντα αυτά μπορούμε να τα δούμε στην παραγωγή άμεσα και από γνωστές μάρκες.

Επόμενο άρθρο »

Ο Γιάννης Περιστεράς #41 8ος στο CIV Yamaha R7 Cup στο Mugello

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Marco Bezzecchi με την Aprilia Racing από το 2025

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ 2024 Ο JORGE MARTIN;
  • ΝΑΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΣΤΗΝ DUCATI ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙ
  • ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ BAGNAIA KAI M.MARQUEZ EINAI ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
  • ΟΧΙ, Η DUCATI ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ Νο 1 ΣTHN APRILIA