• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - GP ΗΠΑ (Circuit Of The Americas)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo – Τα φρένα στο Circuit of the Americas
Νέα 28/03/2025 - 12:42

Ο τρίτος γύρος της σεζόν MotoGP μεταφέρεται στις ΗΠΑ για το GP της Αμερικής, το οποίο θα διεξαχθεί για δωδέκατη φορά.

Το πρώτο MotoGP σε αυτή την πίστα πραγματοποιήθηκε το 2013 και εκτός από την ακύρωσή του το 2020 λόγω του COVID-19, ο αγώνας διεξάγεται έκτοτε κάθε χρόνο. 

Συνολικά, έχουν πραγματοποιηθεί 36 αγώνες Grand Prix στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων 15 στη Laguna Seca, 8 στην Indianapolis και 2 στην Daytona.

Τα δεδομένα GP Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Circuit of the Americas, με μήκος 5.513 km, ανήκει στην κατηγορία των μετρίως απαιτητικών πιστών για τα φρένα. 

Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει κερδίσει δείκτη δυσκολίας 3 επειδή διαθέτει 3 απαιτητικά σημεία πέδησης, ίσο αριθμό μέτριας δυσκολίας και 4 εύκολα. 

Σε κάθε γύρο, οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα για 37 δευτερόλεπτα, που αναλογεί στο 30% της διάρκειας του αγώνα.

Η πιο απαιτητική στροφή 

Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης στο Circuit of the Americas είναι η 12, η ευθεία μήκους 1,2 km που προηγείται επιτρέπει στις μοτοσυκλέτες MotoGP να φθάνουν εκεί με 334 km/h και πρέπει να φρενάρουν στα 69 km/h.

Στα 6,5 δευτερόλεπτα που διαρκεί αυτό το φρενάρισμα οι μοτοσυκλέτες διανύουν 325 μέτρα φρενάροντας και οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 5,3 kg στη μανέτα του φρένου Brembo, με επιβράδυνση 1,5 g ενώ η πίεση στο σύστημα πέδησης φτάνει τα 11,3 bar.

Το πρώιμο ταλέντο του Marc

Το 2013, ο Marc Marquez εμφανίστηκε στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP και στο ντεμπούτο του, τερμάτισε 3ος στο Κατάρ.

Στον επόμενο γύρο στο Όστιν, επιτάχυνε σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους στις ελεύθερες δοκιμές και στη συνέχεια κατέκτησε την pole position με διαφορά 254 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Dani Pedrosa και ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον τρίτο στο grid.

Στους πρώτους 12 γύρους του αγώνα, ο Marc ακολούθησε τον συμπαίκτη και στη συνέχεια πέρασε εμπρός και αύξησε τη διαφορά για να τερματίσει στην 1η θέση.

Σε ηλικία 20 ετών και 63 ημερών, ο Marquez έγινε ο νεότερος νικητής GP της κορυφαίας κατηγορίας, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Freddie Spencer κατά 133 ημέρες, ένα ρεκόρ που ίσχυε από το 1982. 

Η αλλαγή στα φρένα 

Το 2013, ο Marc Marquez αισθάνθηκε αμέσως σαν στο σπίτι του με το σύστημα φρένων Brembo MotoGP της Honda RC213V που ήταν εξοπλισμένη με δίσκους carbon διαμέτρου 320 mm και δαγκάνες αλουμινίου-λιθίου (τότε επιτρεπόταν η χρήση τους) με 4 έμβολα. 

Μέχρι την προηγούμενη χρονιά στh Moto2, χρησιμοποιούσε ατσάλινου δίσκους 290 mm (οι carbon δίσκοι δεν επιτρέπονταν στις μικρές κατηγορίες) και μπροστινές δαγκάνες 4 εμβόλων. 

Επιπλέον, στη μοτοσυκλέτα του Suter, ο Ισπανός είχε τρόμπα μπροστινού φρένου με μέγεθος εμβόλου μικρότερο από αυτό που χρησιμοποιήθηκε στο MotoGP.

Η εξέλιξη των δαγκάνων Αλουμίνιο-λίθιου απαγορεύτηκε στα τέλη του 2014, οπότε οι δαγκάνες τώρα κατασκευάζονται από κράμα αλουμινίου που δεν περιλαμβάνει λίθιο. 

Ωστόσο, οι επιδόσεις των σημερινών δαγκανών της Brembo δεν είναι κατώτερες από αυτές του 2013, χάρη στη συνεχή έρευνα της Brembo. 

Σε σύγκριση με το 2013, η Brembo εισήγαγε αρκετές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων εξωτερικών πτερυγίων στο σώμα της δαγκάνας που ενισχύουν την ψύξη και βελτιώνουν τις επιδόσεις σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. 

Επιπλέον, οι τρέχουσες δαγκάνες διαθέτουν ένα σύστημα ενίσχυσης που παράγει επιπλέον δύναμη και περιλαμβάνει ένα σύστημα κατά της τριβής που εμποδίζει τα τακάκια να έρχονται σε επαφή με το δίσκο όταν δεν υπάρχει πίεση στο σύστημα.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Circuit of the Americas: Moto3 Πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Τα MICHELIN Power Slick στην ανακαινισμένη πίστα Circuit of the Americas

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα