• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
7ος Αγώνας - GP Μ.Βρετανίας (Silverstone
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Moto2, Alex Baumgärtel, Kalex: «Έχουμε 50% λιγότερες πτώσεις με τα Pirelli»
Αγώνες 17/05/2025 - 12:56

Ο CEO της Kalex, Alex Baumgärtel, είχε συνεργασία αρχικά μόνο την ομάδα Pons το 2010 και γιόρτασε την πρώτη από τις 191 νίκες της Kalex στην Moto2 με τον Stefan Bradl στην Doha το 2011. Πολλοί ανταγωνιστές έχουν έκτοτε εξαφανιστεί, αλλά η Boscoscuro παραμένει ένας σοβαρός αντίπαλος.

Στα πρώτα χρόνια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto2, το οποίο αντικατέστησε την κατηγορία των δίχρονων 250cc μετά τη σεζόν του 2009 και διεξάγεται από την αρχή με κινητήρες ενιαίου τύπου (με την Honda CBR600RR μέχρι το τέλος του 2018 και με τρικύλινδρους κινητήρες 765cc της Triumph από το 2019), πολλοί γνωστοί κατασκευαστές συμμετείχαν στη μεσαία κατηγορία – αλλά και μερικοί ερασιτέχνες, που εξαφανίστηκαν από τη σκηνή σύντομα.

Ποιος θυμάται σήμερα ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής πλαισίων Moriwaki κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αναβατών της Moto2 με τον Toni Elias το 2010; Ποιος θυμάται ότι στα πρώτα χρόνια της Moto2, εταιρείες όπως οι RSV, MotoBi, Bimota, BQR, Force GP210, I.C.P., MZ-RE, PromoHarris και άλλες συγκέντρωναν βαθμούς, κατακτούσαν pole positions και σημείωναν αξιόλογες επιτυχίες; Υπήρχαν πολλές πρόσκαιρες επιτυχίες – ακόμα και η Caterham άντεξε μόνο για ένα χρόνο, το 2014.

Κατασκευαστές όπως η Ελβετική εταιρεία Suter, που κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών τρεις συνεχόμενες χρονιές με την MMX2 από το 2010 έως το 2012 και το Πρωτάθλημα Αναβατών το 2012 με τον Marc Márquez, έμειναν περισσότερο, όπως και οι FTR, Speed-up (που από το 2021 λειτουργεί ως Boscoscuro και είναι νικήτρια του Πρωταθλήματος Αναβατών 2024), Tech3, TSR και Kalex.

Η KTM κατασκεύαζε τις δικές της μοτοσυκλέτες για τρία χρόνια από το 2017 έως το 2019, αλλά ο Miguel Oliveira και ο Brad Binder έχασαν οριακά τον τίτλο το 2018 και 2019. Παρ’ όλα αυτά, η KTM κατέγραψε 14 νίκες σε Αγώνες Moto2 σε αυτή την τριετία.

Ο Ιάπωνας κατασκευαστής NTS συμμετείχε στην κατηγορία Moto2 από το 2018 έως το τέλος του 2021, αλλά αποσύρθηκε ως προμηθευτής της Ολλανδικής ομάδας RW Racing μετά την κρίση του COVID.

Η συμμετοχή της MV Agusta στην Moto2 ήταν λιγότερο ένδοξη, καθώς παραχώρησε τα δικαιώματα ονομασίας στην ομάδα Forward. Από το 2019 έως το 2022, τερμάτιζε σταθερά τελευταία στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το πλαίσιο από ατσάλι κατασκευαζόταν από την Suter στην Ελβετία και ξεχώριζε κυρίως για το υπερβολικό του βάρος.

Σήμερα, μόνο οι Kalex, Boscoscuro και Forward συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2. Η Kalex παρατάσσει 16 μοτοσυκλέτες, η Boscoscuro 8 και η Forward 2.

Οι μοτοσυκλέτες του CEO της Kalex, Alex Baumgärtel, κυριαρχούν στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για 12 συνεχόμενα έτη από το 2013 και έχουν κατακτήσει το Πρωτάθλημα Αναβατών εξίσου συχνά από τότε που ο Stefan Bradl κέρδισε τον τίτλο το 2011.

Κατά καιρούς, ο Baumgärtel επιθυμούσε περισσότερο ανταγωνισμό, καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής παρέμενε αήττητος το 2016, το 2020 και το 2021. Αυτή η επιθυμία έπαψε το 2024, όταν η Boscoscuro με τον Ai Ogura κατέκτησε για πρώτη φορά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αναβατών στην Moto2 και οι αναβάτες της Boscoscuro πέτυχαν 9 νίκες σε 20 Αγώνες.

«Δεν έχω πληροφορίες για πιθανούς νεοεισερχόμενους», εξήγησε ο Baumgärtel σε συνέντευξή του στο GPOne.com. «Η NTS έκανε μία έκτακτη συμμετοχή πέρυσι. Είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσει αυτή την προσέγγιση και το 2025, και ο CEO Masahiro Namatame να το προσπαθήσει ξανά – θα χαιρόμουν γι' αυτόν, είναι σπουδαίος αθλητής. Η NTS θα ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την κατηγορία Moto2. Αλλά ειλικρινά, το επίπεδο των μοτοσυκλετών της Boscoscuro μας κρατά σε εγρήγορση, είναι καλός ανταγωνισμός και, φυσικά, καλή κινητήρια δύναμη για να μπαίνουμε κάθε Σαββατοκύριακο με όλη μας τη φιλοδοξία και να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό».

Μετά τη μετάβαση της ομάδας Aspar Martinez στην Kalex, ο ιδιοκτήτης της ομάδας, Luca Bosco Boscoscuro, παρέταξε μόνο δύο δικούς του αναβάτες το 2022 – τους Fermin Aldeguer και Alonso López. Το 2023, ο αριθμός αυξήθηκε σε 6 αναβάτες, και το 2025 σε 4 ομάδες και 8 αναβάτες.

«Η υπεροχή της Boscoscuro το 2024 φάνηκε κυρίως στο πρώτο μισό της σεζόν», σημειώνει ο Baumgärtel. «Στο δεύτερο μισό της σεζόν, καταφέραμε τουλάχιστον να κερδίσουμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Συνολικά, η περυσινή σεζόν ήταν ισορροπημένη και το 2025 παρουσιάζει παρόμοια εικόνα».

Ο Alex Baumgärtel έχει αναλύσει την απόδοση για το 2024 και δεν κρύβει το αδύναμο σημείο της Kalex. «Μας πήρε περισσότερο χρόνο από τον ανταγωνιστή μας να προσαρμοστούμε στη μετάβαση από τα Dunlop στα Pirelli. Την ίδια στιγμή, ήταν εντυπωσιακό πόσο άσχημα υποχώρησε ο διεκδικητής του τίτλου Sergio Garcia στην Boscoscuro μετά από ένα εξαιρετικό ξεκίνημα στη σεζόν, τερματίζοντας τελικά στην 4η θέση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.»

Σε ποιον τομέα υστέρησε η Kalex στο πρώτο μισό του 2024; Τι νέες απαιτήσεις έθεσαν τα ελαστικά προδιαγραφών Pirelli στους κατασκευαστές;
Baumgärtel: «Αφενός, τα πίσω ελαστικά της Pirelli, ιδιαίτερα, έχουν μία “πτώση απόδοσης” στη φθορά. Το ελαστικό χάνει πρόσφυση μετά από μερικούς γύρους και στη συνέχεια σταθεροποιείται. Αυτό δεν συνέβαινε με τα Dunlop, όπου οι αναβάτες έκαναν μερικές φορές τους ταχύτερους γύρους τους στον τελευταίο γύρο. Τα ελαστικά εκείνα ήταν εξαιρετικά σταθερά σε απόδοση. Αλλά με τα Pirelli, το μπροστινό ελαστικό κάνει τη μεγάλη διαφορά. Αρκεί να δει κανείς τα στατιστικά πτώσεων από τότε που εισήχθησαν τα Pirelli – έχουμε 40 ή 50% λιγότερες πτώσεις από τότε. Αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης λαμβάνει περισσότερη πληροφόρηση από το μπροστινό ελαστικό όταν κινείται στο όριο. Παλιά βλέπαμε συχνά αστραπιαίες πτώσεις από τον μπροστινό τροχό. Αυτό έχει αλλάξει εντελώς. Και, φυσικά, οι χρόνοι γύρου έχουν πέσει αισθητά σε όλες τις πίστες με τα Pirelli».

«Θα μπορούσαμε να είχαμε ιδρύσει μια δοκιμαστική ομάδα Moto2 πριν από την πρώτη σεζόν με τα Pirelli, όπως κάναμε με τον Jonas Folger το 2018, όταν μαζεύαμε εμπειρία για την πρώτη σεζόν με τους νέους κινητήρες της Triumph», λέει ο Baumgärtel. «Αλλά η υλοποίηση αυτής της προσπάθειας κατά τη διάρκεια της σεζόν, παράλληλα με τα GP, ήταν ένα ζήτημα ανθρώπινου δυναμικού και κόστους, που τελικά θα επιβάρυνε τους προϋπολογισμούς των ομάδων μας. Το άλλο ερώτημα θα ήταν: Με τι ποιότητα και με ποιον αναβάτη μπορείς να εφαρμόσεις ουσιαστικά αυτή την εξέλιξη; Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, μας έλειπε μια δική μας εργοστασιακή ομάδα, όπως λειτουργεί η Boscoscuro με την Speed Up. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, ήμασταν κάπως ασταθείς πριν από ένα χρόνο όσον αφορά τα set-up. Στο δεύτερο μισό της σεζόν, σταθεροποιηθήκαμε ξανά».

Αυτή τη στιγμή, οι δύο αναβάτες της Kalex, Manuel Gonzalez και Aron Canet, βρίσκονται στην κορυφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αναβατών Moto2.
«Αλλά παραμένει συναρπαστικό. Δείτε την περυσινή σεζόν, όταν ο Joe Roberts ήταν ανταγωνιστικός μέχρι τα μέσα της χρονιάς, αλλά τα πράγματα έγιναν δύσκολα μετά τη θερινή διακοπή. Γιατί αυτό συμβαίνει ξανά και ξανά – οι ομάδες του MotoGP γυρίζουν το κεφάλι ενός φαβορί για τον τίτλο στην Moto2», παραδέχεται ο Baumgärtel.

«Αυτός ο κίνδυνος υπάρχει πάντα, αν αρχίσει κάποιος “θόρυβος στα παρασκήνια” με διαπραγματεύσεις ή ακόμα και σχέδια για δοκιμές MotoGP. Αυτές οι ιστορίες έχουν ήδη ξεκινήσει, όχι μόνο με τον Toprak Razgatlioglu αλλά και με άλλους. Αυτό μπορεί να κοστίσει σε έναν αναβάτη ένα δέκατο ή δύο από την συγκέντρωσή του. Αν σου λείπει αυτό το μικρό ποσοστό χρόνου, είσαι χαμένος στην Moto2».

 

« Προηγούμενο άρθρο

WorldSSP300: Ο Maier κυριάρχησε την 1η μέρα στο Most

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
TO GP ΣΤΟ SILVERSTONE ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ
  • ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο JOHANN ZARCO
  • O MARC MARQUEZ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
  • Ο MILLER KAI O OLIVEIRA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΞΗ