• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
7ος Αγώνας - GP Μ.Βρετανίας (Silverstone
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo –  Τα δεδομένα των φρένων στο MotoGP του Ηνωμένου Βασιλείου 
Νέα 22/05/2025 - 07:10

Μετά την απροσδόκητη έκβαση του γαλλικού GP, το MotoGP διασχίζει τη Μάγχη για τον αγώνα του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο έχει αντικαταστήσει, μόνο κατ' όνομα, το Βρετανικό GP, μια ονομασία που χρησιμοποιείται από το 1977.

Η πρώτη έκδοση του πραγματοποιήθηκε στο Silverstone, το οποίο παρέμεινε ο χώρος μέχρι το 1987 όταν αντικαταστάθηκε από το Donington, το οποίο αντικαταστάθηκε από το Silverstone ξανά το 2010.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Silverstone Circuit των 5,9 χιλιομέτρων ανήκει στην κατηγορία των μεσαίας δυσκολίας σε ότι αφορά τα φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει δείκτη δυσκολίας 3, με 11 σημεία πέδησης: 5 ταξινομημένα σαν δύσκολα, 2 ως μεσαία και 4 ως ήπια.

Στο Silverstone τα φρένα χρησιμοποιούνται για 37 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που είναι το 32 τοις εκατό της διάρκειας του αγώνα.

Οι αναβάτες αντιμετωπίζουν επιβράδυνση πάνω από 1 g σε 7 στροφές, με μέγιστο το 1,5 g σε δύο από αυτές.

Η πιο απαιτητική στροφή

Η πιο απαιτητική, για το σύστημα πέδησης, στροφή στο Silverstone Circuit είναι η 15: Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 324 km/h στα 118 km/h σε ακριβώς 5 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 282 μέτρα, ενώ οι αναβάτες ασκούν 6 kg δύναμη στη μανέτα του φρένου. Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo κορυφώνεται στα 12,9 bar και οι θερμοκρασίες των δίσκων άνθρακα αγγίζουν τους 720 °C.

Ισοπαλία 

Με τη νίκη του Johann Zarco στο γαλλικό GP με την Honda της ομάδας LCR, το σερί συνεχόμενων νικών της Ducati στην κορυφαία κατηγορία διακόπηκε: Οι 22 συνεχόμενες νίκες για τον κατασκευαστή από το Borgo Panigale, ισοφαρίζουν το ρεκόρ που είχε σημειώσει η Honda από το GP της Μαλαισίας το 1997 μέχρι το Ολλανδικό TT του 1998.

Τρίτη σε αυτή την κατάταξη είναι η MV Agusta με 20 συνεχόμενες νίκες κατά τη διάρκεια της σεζόν 1968–1969. Η Suzuki δεν ξεπέρασε ποτέ τις 8 νίκες στη σειρά στην εποχή των 500cc και η Yamaha σταμάτησε στις 6 - το ίδιο και η Gilera.

Πριν από δέκα χρόνια

Η βροχή που έπληξε το γαλλικό GP θα μπορούσε επίσης να εμφανιστεί στο GP του Ηνωμένου Βασιλείου. Το 2018, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων στο Silverstone, ο αγώνας ακυρώθηκε.

Ο τελευταίος αγώνας MotoGP στη Βρετανία που επηρεάστηκε από τη βροχή ήταν το 2015: εκείνη την ημέρα, οι αναβάτες που βρέθηκαν εκτός εξαιτίας της βρεγμένης πίστας ήταν οι Miller, Crutchlow, Marc Marquez, Bradl, Pol Espargaró και Abraham. Εκείνη την εποχή, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούσαν ατσάλινους δίσκους φρένων σε βρεγμένες συνθήκες, θεωρώντας τους πιο αποτελεσματικούς από τους δίσκους από ανθρακονήματα σε αυτές  τις καιρικές συνθήκες.

Μόνο δίσκοι από ανθρακονήματα 

Σε περίπτωση που βρέξει φέτος, οι αναβάτες του MotoGP θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν δίσκους από ανθρακονήματα, τους ίδιους που χρησιμοποίησαν στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τους στο Γαλλικό MotoGP. Αυτό οφείλεται στη βελτιωμένη ποιότητα ανθρακονημάτων και στα καλύμματα δίσκων που βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας στους δίσκους.

Όντας ελαφρύτεροι από τους ατσάλινους οι δίσκοι από ανθρακονήματα επηρεάζουν λιγότερο τη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και εξασφαλίζουν ανώτερη απόδοση στα δύσκολα σημεία φρένων άλλα και στην διάρκεια του αγώνα.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli – Τα ελαστικά στο Grand Prix του Ηνωμένου Βασιλείου

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
TO GP ΣΤΟ SILVERSTONE ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ
  • ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο JOHANN ZARCO
  • O MARC MARQUEZ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
  • Ο MILLER KAI O OLIVEIRA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΞΗ