Ο διοικητικός Αντιπρόεδρος του HRC, Shuhei Nakamoto, είναι έτοιμος να συζητήσει πως θα μειωθεί το κενό μεταξύ των CRT μοτοσυκλετών και των εργοστασιακών, αλλά ξεκαθάρισε ότι η Honda "δεν ενδιαφέρεται" να συμμετάσχει σε ένα Πρωτάθλημα αποκλειστικά από CRT μοτοσυκλέτες.
Οι CRT είναι μια νέα πρωτοβουλία με στόχο να αυξήσει τα νούμερα του MotoGP και να ομαλοποιήσει την μετάβαση από τις 800cc στις 1000cc. Οι εννιά CRT θα χρησιμοποιήσουν τροποποιημένα μοτέρ Superbike, σε αγωνιστικό πλαίσιο.
Επωφελούνται από την χωρητικότητα του ντεπόζιτου
βενζίνης σε σχέση με τις 12 μοτοσυκλέτες των Honda, Yamaha και Ducati, αλλά δεν μπορούν να
"εκπροσωπήσουν" κανέναν κατασκευαστή και πρέπει να πουλάνε τα μοτέρ
τους - αν χρειαστεί - για 20,000 ευρώ.
Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που οι CRT έμπαιναν στην πίστα με τις
εργοστασιακές μοτοσυκλέτες, έμεναν αξιοσημείωτα πίσω από τις τελευταίες,
γεννώντας φόβους οτι θα έχουμε ένα Πρωτάθλημα δυο ταχυτήτων.
Η καλύτερη CRT υπολειπόταν κατά 4.1 δευτερόλεπτα από τον πρώτο στην
Βαλένθια πέρυσι τον Νοέμβριο και σχεδόν 5 δευτ. σήμερα στην Sepang.
Πολλά υποσχόμενη δείχνει μια ιδιωτική δοκιμή με την ART (Aprilia) μοτοσυκλέτα στην Βαλένθια
αυτήν την εβδομάδα, αλλά το ερώτημα παραμένει: πόσο γρήγορη θα πρέπει να γίνει
μια CRT;
Στον απόηχο των δοκιμών της Sepang, ο Nakamoto έκανε μια ενδιαφέρουσα
σύγκριση μεταξύ των 800cc
μοτοσυκλετών και των Superbikes:
"Η ιδέα των CRT
είναι καλή, αλλά στην Βαλένθια η χρονική διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη. Πρέπει να
σκεφτούμε τον τρόπο για να μειώσουμε την διαφορά", είπε ο Nakamoto.
"Πρέπει να σημειώσω, ότι μια Superbike με τον δοκιμαστή Kousuke Akiyoshi, πέτυχε χρόνο - στην Suzuka - μόλις ένα δευτερόλεπτο κάτω από μια
800cc μοτοσυκλέτα".
"Αλλά στην Βαλένθια η διαφορά ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Χρειάζεται να το αναλογιστούμε αυτό. Δεν νομίζω οτι αυτή η διαφορά οφείλεται
μόνο στο μοτέρ. Είναι αρκετά δύσκολο να βρείς έναν καλό αναβάτη για μια CRT. Θα ήθελα να συζητηθεί κι αυτό
επίσης".
Παράλληλα με το να κάνει τις CRT πιο ανταγωνιστικές, το αφεντικό της Dorna, Carmelo Ezpeleta, επιθυμεί να μειώσει το κόστος των εργοστασιακών μοτοσυκλετών του MotoGP, σε 1 εκατομμύριο ευρώ για το 2013.
Οι διαπραγματεύσεις με τους κατασκευαστές - και για τα δυο θέματα - βρίσκονται σε εξέλιξη και ο Nakamoto ξεκαθάρισε οτι η Honda έχει την διάθεση να συμβιβαστεί:
"Η οικονομική συγκυρία είναι πολύ κακή για όλους. Οι κατασκευαστές θα κάνουν κάποιες προτάσεις στον Carmelo σχετικά με τις CRT και το μέλλον του MotoGP", δήλωσε.
Και αν το MotoGP
διεξαγόταν αποκλειστικά με CRT;
"Αν γινόταν μόνο με CRT μοτοσυκλέτες, εμείς στην Honda δεν θα ενδιαφερόμασταν", ξεκαθάρισε ο Nakamoto.
Ο Μάιος είναι, όπως όλα δείχνουν, η τελευταία προθεσμία για μια
οριστική συμφωνία σχετικά με τους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ το 2013