Κατά την διάρκεια
της δεύτερης ημέρας των δοκιμών στην Μαλαισία, ο Πρόεδρος της Dorna, Carmelo
Ezpeleta, ενημέρωσε σχετικά με τις συζητήσεις που αφορούν τους μελλοντικούς
κανονισμούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP.
Ο Ezpeleta
συνεργάζεται με τους κατασκευαστές με σκοπό να περιορίσει το κόστος και να
εξασφαλίσει ότι οι CRT ή οι δορυφορικές μοτοσυκλέτες, θα παρουσιαστούν
ανταγωνιστικές σε σχέση με τις εργοστασιακές.
Οι προτάσεις που
πέφτουν στο τραπέζι, περιλαμβάνουν μια συμφωνία για το ανώτατο ποσό που θα
μπορεί να ξοδέψει μια εργοστασιακή ομάδα, ανά σεζόν, μέσω νέων περιορισμών στην
χρήση ακριβής τεχνολογίας και υλικών.
Το 2013 ίσως
δούμε έναν νέο κανονισμό για μια μοτοσυκλέτα ανά αναβάτη, ενώ το 2014 ενδεχομένως να περιοριστεί
κάθε κατασκευαστής σε δυο εργοστασιακές και δυο δορυφορικές μοτοσυκλέτες. Το
κενό θα συμπληρωθεί με την παρουσία των CRT μοτοσυκλετών.
Ο περιορισμός στο
1 εκατομμύριο ευρώ ανά μοτοσυκλέτα, παραμένει ο στόχος, με τις ομάδες να έχουν
πλέον την δυνατότητα να μισθώνουν μια δορυφορική μοτοσυκλέτα ή να αγοράσουν μια
CRT. Είναι επίσης πιθανό, να θεσπιστεί ένα είδος βραβείου για τον πρώτο αναβάτη
των CRT.
Οι σχετικές
δηλώσεις του Ezpeleta:
«Ο αριθμός των
αναβατών δεν αποτελεί πρόβλημα. Έχουμε 21 και αυτός ο αριθμός είναι πολύ κοντά
στον ανώτατο που θέλουμε να έχουμε. Τώρα χρειάζεται να γίνουν πιο
ανταγωνιστικοί».
«Πάντοτε υπήρχαν
διαφορές μεταξύ των εργοστασιακών μοτοσυκλετών και των αντίστοιχων που
μισθώνονται. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι οι αναβάτες. Οι καλύτεροι
αναβάτες είναι με τις καλύτερες μοτοσυκλέτες. Αν επιτυγχάναμε το αντίθετο, να
έχουμε τους καλύτερους αναβάτες στις χειρότερες μοτοσυκλέτες, τα πράγματα θα
ήταν διαφορετικά. Αλλά αυτά έχουν οι αγώνες».
«Το πρώτο μας μέλημα
είναι να επιτύχουμε τους στόχους μας, βήμα-βήμα. Το πρώτο βήμα ήταν να έχουμε
αρκετές μοτοσυκλέτες στο σημείο εκκίνησης. Το έχουμε πετύχει. Το δεύτερο βήμα
είναι να γίνουν ανταγωνιστικές».
«Συζητάμε το πώς θα
βελτιωθούμε σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα, συζητήσαμε (την Τρίτη) το
ενδεχόμενο δημιουργίας ενός νέου κανονισμού για το ποιοι αναβάτες θα επιτρέπεται να συμμετάσχουν στο MotoGP. Αυτό είναι κάτι που διαπραγματευόμαστε με την FIM και τις ομάδες».
Το επόμενο κρίσιμο ραντεβού για το μέλλον του MotoGP, θα διεξαχθεί στην Jerez στις 23 Μαρτίου.