• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Γιατί πήγε στον ΟΤΕ το MotoGP;
Οι απαντήσεις και τα γεγονότα!
Νέα 10/03/2012 - 18:03

Απόψεις του Δημήτρη Διατσίδη 

 

Η απάντηση στο ερώτημα γιατί στον OTE TV είναι σχετικά απλή:

Μα απλά γιατί ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε κανένα ιδιωτικό ή κρατικό κανάλι της Ελλάδας!

 

Τώρα πως φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα για το πιο θεαματικό άθλημα του μηχανοκίνητου κόσμου; Αυτό θα σας εξηγήσω στις παρακάτω γραμμές.

Πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβει κανείς ότι το τηλεοπτικό πρόγραμμα MotoGP είναι μια πανάκριβη παραγωγή, που περιλαμβάνει κάλυψη με πάνω από 120 κάμερες σε κάθε αγώνα και μετάδοση HD (High Definition) τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σημαίνει ένα τεράστιο κόστος για την DORNA που έχει τα δικαιώματα, το οποίο πρέπει να βγει από την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε όλες τις χώρες και τους σταθμούς που ενδιαφέρονται.

 

Πάμε τώρα στο Ελληνικό σκέλος της υπόθεσης:

Το 2004 τα κυριότερα στιγμιότυπα και των τριών κατηγοριών του Πρωταθλήματος – η γνωστή ωριαία μαγνητοσκοπημένη εκπομπή – το “MotoGP Show” προβλήθηκε από το κανάλι της Αττικής “Magic” με εξαιρετικά ποσοστά τηλεθέασης. Έτσι τον επόμενο χρόνο η ΕΤ3 πήρε τα δικαιώματα, με τον εμπνευσμένο τότε Πρόεδρό της, τον κ. Δημήτρη Τσάμη, που πίστεψε στο πρόγραμμα, πίστεψε στην δουλειά του (το να αναβαθμίσει μια ΕΤ3 που την πήρε με ποσοστά τηλεθέασης κάτω από 2%) και την επόμενη χρονιά το 2006 ανανέωσε το συμβόλαιο μέχρι και το 2008!

Το MotoGP αντάμειψε την ΕΤ3 με εξαιρετική τηλεθέαση και με διαφημιστικά έσοδα, που δεν είχε δει κανένα άλλο πρόγραμμά της μέχρι τότε! Όμως στην Ελλάδα φαίνεται ότι όσοι κάνουν καλά τη δουλειά τους, δεν μπορούν να επιβιώσουν στον “όμορφο κόσμο” της τηλεόρασης και ο κ. Τσάμης δεν έμεινε στην προεδρία.

Το νέο ΔΣ που ανέλαβε έκρινε ότι το MotoGP ΔΕΝ ήταν ένα καλό πρόγραμμα για την ΕΤ3, από το 2009 και μετά, όταν το κόστος των δικαιωμάτων ανέβηκε ψηλά, λόγω του ότι το Eurosport παγκοσμίως δεν ανανέωσε το συμβόλαιό του με την DORNA και έτσι σε όλον τον κόσμο το κόστος της αποκλειστικότητας μετακυλίστηκε στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Εδώ να σας πω ότι η ΕΤ3 τότε δεν θα έδινε ούτε ένα €, αφού το κόστος θα το κάλυπταν οι διαφημιζόμενοι!

Φτάσαμε λοιπόν στο 2009 που ο ΣΚΑΪ πήρε το MotoGP για τα επόμενα τρία χρόνια. Το 2009 πήγε μέτρια και τα έσοδα του σταθμού μόλις που έφθασαν να καλύψουν τα έξοδα. Παρά την μεγάλη χορηγία της bp ultimate, οι εταιρίες μοτοσυκλέτας, με εξαίρεση την Honda – Σαρακάκης και την Piaggio (Aprilia) ΔΕΝ στήριξαν το μοναδικό προϊόν που έφερνε την μοτοσυκλέτα μέσα στο σπίτι κάθε ελληνικής οικογένειας! Έτσι το 2010 ο ΣΚΑΪ ουσιαστικά “έσπασε” το συμβόλαιο και τα δύο τελευταία χρόνια τις μεταδόσεις τις πλήρωσε το περιοδικό MOTOGP WORLD που έβαλε βαθιά το χέρι του στην τσέπη του!, αφού οι χορηγίες των παραπάνω, έστω με την πολύτιμη βοήθεια της Tzortzopoulos (SHOEI, IXS, SIDI), των αναψυκτικών Λουξ και των FAN Moto & Pierrakos Moto, ΔΕΝ έφτασαν για να καλύψουν τα κόστη των μεταδόσεων. Μάλιστα υπήρχαν κάποιες εταιρίες του χώρου που έβαζαν διαφήμιση στα γήπεδα ποδοσφαίρου και όχι στο MotoGP!

Πέρα από αυτό όταν στα μέσα του 2011 έπρεπε να αναζητηθεί νέο κανάλι (την στιγμή που ο ΣΚΑΪ δήλωσε ότι ΔΕΝ το θέλει), κανένα από τα ελεύθερα κανάλια ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε!

Ο λόγος είναι απλός:

Η υψηλή τηλεθέαση δεν σημαίνει τίποτε, αν δεν υπάρχουν τα απαραίτητα διαφημιστικά έσοδα, ώστε ο σταθμός να μην μπαίνει μέσα. Λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν στα κανάλια και η οικονομική διαχείριση των προγραμμάτων πρέπει πια να είναι πολύ προσεκτική.

Και ναι, καλώς ή κακώς το ποδόσφαιρο ακόμη μαζεύει διαφημίσεις, όπως και η Formula 1, που και σε αυτήν την τρομερά δύσκολη συγκυρία υποστηρίχτηκε από τις εταιρίες αυτοκινήτου. Άρα μην ρίχνουμε τα βάρη στους άλλους τους κακούς και ας ζητήσουμε τις απαντήσεις από αυτούς που ΔΕΝ το υποστήριξαν αυτά τα χρόνια. Γιατί να είστε σίγουροι ότι αν οι εταιρίες του χώρου το αγκάλιαζαν, ο ΣΚΑΪ και ο κάθε ιδιωτικός σταθμός θα το ήθελε στο πρόγραμμά του.

Τώρα αν μιλήσουμε για την κρατική τηλεόραση, το 2011 που έπρεπε να κάνει τις διαπραγματεύσεις για το αν το θέλει η όχι, οι νέοι υπεύθυνοι προγράμματος εκεί δεν το ήξεραν καν ως τηλεοπτικό προϊόν!

 

Έτσι λοιπόν ο μονόδρομος για να υπάρχει στην Ελληνική τηλεόραση ήταν τα συνδρομητικά κανάλια και στην συγκεκριμένη περίπτωση ο OTE TV που κυριολεκτικά αγκάλιασε το θέμα και το έβαλε στο πρόγραμμά του, μάλιστα με βλέψεις να το αναβαθμίσει και να δώσει όσες περισσότερες ώρες γίνεται σε υψηλής ευκρίνειας μεταδόσεις, χωρίς – προς το παρόν – διακοπές για διαφημίσεις.

Αυτή λοιπόν είναι η πραγματικότητα και όποιος δεν μπορεί να την καταλάβει ή θεωρεί ότι είναι υποχρέωση κάποιας άγνωστης δύναμης να του έχει διαθέσιμο ένα θέαμα, χωρίς να πληρώνει εισιτήριο, τότε ζει αλλού!

Όταν κάποιος λέει ότι προτιμά να δώσει 1.000 + € για να δει από κοντά έναν αγώνα MotoGP και δεν μπορεί να δώσει 20 € τον μήνα για να έχει 500 ώρες προγράμματος MotoGP, τότε μάλλον ΔΕΝ αγαπά όσο νομίζει αυτό το πρόγραμμα.

 

Η νέα τηλεοπτική εποχή του MotoGP είναι εδώ, είτε μας αρέσει, είτε όχι.

Και για να γυρίσουμε στην αρχή του κειμένου, το κυριώτερο είναι ότι ΔΕΝ υπήρχε κανένας άλλος τρόπος για να υπάρχει στην Ελληνική τηλεόραση, αφού κανένα κανάλι ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε!!

 

Υ.Γ. Επειδή πολλοί ρωτούν για το woop.gr σας βεβαιώνω ότι ΔΕΝ θα μπορεί να έχει όπως πέρυσι “ζωντανά” δοκιμές και αγώνες, αφού – όπως είναι φυσικό – η DORNA έδωσε αποκλειστικότητα στον ΟΤΕ!

 

Επόμενο άρθρο »

O Sykes σπάει τα ρεκόρ στην Aragon!

« Προηγούμενο άρθρο

Video: Ο Marc Marquez στην πίστα της Albacete

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα