• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Test @ Portimao: Bridgestone S20
H MotoGP τεχνολογία, διαθέσιμη στα ελαστικά δρόμου – πίστας!
Τεστ-Μοντέλα 17/03/2012 - 12:22

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης 

φωτογραφία: Mark Wernham 

 

Οι οδηγοί του MotoGP ζήτησαν φέτος γρηγορότερο ζέσταμα των ελαστικών ιδιαίτερα για τις κρύες συνθήκες πίστας και η Bridgestone ανταποκρίθηκε άμεσα στις ανάγκες τους με ένα ελαστικό νέας γενιάς για το 2012. Αυτήν την τεχνολογία και την γνώση που αποκομίζει από την κορυφαία κατηγορία αγώνων, την μετέφερε και στο τελευταίο της δημιούργημα για τον δρόμο το Battlax Hypersport S20, που δοκιμάσαμε σήμερα στην καταπληκτική πίστα του Portimao στην Πορτογαλία.

Ακόμη και το πρωί με την πίστα κρύα, ήδη προς το τέλος του πρώτου γύρου τα γόνατα σερνόταν στην άσφαλτο πάνω στην νέα Honda CBR1000RR, που διαλέξαμε για το πρώτο από τα 5 20λεπτα που κάναμε! Σε αυτό συντελούν οι νέες γόμες που υπάρχουν στις τριπλής ζώνης ελαστικό, με την μαλακότερη βέβαια στα πλάγια και την σκληρότερη στο μεσαίο τμήμα.

Bridgestone S20 πίσω
Bridgestone S20 πίσω

Στο 2ο 20λεπτο πήραμε την Suzuki GSX-R750 – μια φοβερή μοτοσυκλέτα για τέτοια χρήση – και αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε τα άλλα προτερήματα του νέου ελαστικού. Πρώτα – πρώτα μας εντυπωσίασε η σιγουριά που μας έδωσε το μπροστινό στην είσοδο της στροφής και μετά σκεφτήκαμε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της αρκετά μεγαλύτερης επιφάνειας επαφής με την άσφαλτο που προσφέρει η νέα σχεδίαση, σε σχέση με τον προκάτοχό του, το BT-016 Pro. Αντίστοιχα το πίσω και στην αρχή του πλαγιάσματος, αλλά κυρίως στην μέγιστη κλίση έχει πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, γεγονός που σου δίνει την πρόσφυση που αναζητάς.

 

Στο 3ο 20λεπτο βρεθήκαμε ξανά στην σέλα μιας Honda CBR1000RR, που όμως φορούσε εξάτμιση Akrapovic, γεγονός που της έδωσε “αναπνοή” για μια υπέροχη λειτουργία. Ο ρυθμός αυξήθηκε σημαντικά – μαζί με την θερμοκρασία της πίστας – και η συμπεριφορά του S20 μας ενθουσίασε. Το κράτημα φοβερό για λάστιχο δρόμου, η σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και μέσα στην στροφή σε ιδιαίτερα ψηλά επίπεδα, η ευελιξία πολύ καλή, μαζί σε άριστο επίπεδο και η άνεση (για το θέμα αυτό θα μιλήσουμε καλύτερα αύριο που θα οδηγήσουμε και στους δρόμους της περιοχής).

Bridgestone S20 μπροστά
Bridgestone S20 μπροστά

Στο όριο, σε δύο περιπτώσεις που λόγω (πολλών) σαμαριών που έχει η πίστα (λόγω καθημερινής χρήσης από σχολεία οδήγησης αυτοκινήτων), η μοτοσυκλέτα γλίστρησε υπό μεγάλη κλίση, η συμπεριφορά ήταν προοδευτική και το αίσθημα σιγουριάς μεγάλο, ώστε να μείνουμε στο γκάζι και να γλυτώσουμε ένα ενδεχόμενο high-siding!

Με τους ανθρώπους της Ελληνικής αντιπροσωπείας Elastrak
Με τους ανθρώπους της Ελληνικής αντιπροσωπείας Elastrak

Στο 20λεπτο αυτό παρουσιάστηκε και το μοναδικό σημείο κριτικής: Στο τέλος των γύρων το πίσω λάστιχο ζεστάθηκε λίγο παραπάνω και χάθηκε ελάχιστα η σταθερότητα στην απόδοση που υπήρχε μέχρι τότε. Ο τεχνικός της Bridgestone μέτρησε λίγο παραπάνω πίεση από την επιθυμητή και στο επόμενο 20λεπτο κατέβασε λίγο την αρχική μας πίεση – που ήταν 2.1 για πίστα πίσω και 2.3 μπροστά.

Με την Triumph 675R, το πρόβλημα αυτό δεν ξαναεμφανίστηκε στο 4ο 20λεπτο, ούτε στο 5ο με την Suzuki GSX-R1000.

 

Συμπερασματικά μετά από την ημέρα στην πίστα, μπορούμε να πούμε ότι η μεταφορά τεχνολογίας πέτυχε και το λάστιχο αυτό που είναι sport με δυνατότητα να έχει καλή απόδοση σε ένα track day πήρε θετικές κριτικές από όλους τους δημοσιογράφους όλων των χωρών που βρέθηκαν στην Πορτογαλία.

Δουλειά για το βίντεο που θα ετοιμαστεί
Δουλειά για το βίντεο που θα ετοιμαστεί

Αύριο μετά την οδήγηση στην πίστα, ακόμη περισσότερες εντυπώσεις και στοιχεία για το νέο αυτό προϊόν, που δίκαια υπερηφανεύεται για την καταγωγή του από το MotoGP!  

 

Περισσότερες φωτογραφίες δράσης και τεχνικές, λίγο αργότερα μέσα στην μέρα.

 

Εξοπλισμός test: Κράνος SHOEI, Φόρμα - Γάντια IXS, Μπότες SIDI 

Η πίστα του Portimao
Η πίστα του Portimao

Επόμενο άρθρο »

One vision

« Προηγούμενο άρθρο

Test Aprilia SRV850: οι πρώτες εντυπώσεις

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ