• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Vespa 3V: Κλασική και οικολογική
Οδηγούμε στην Ρώμη τη νέα γενιά της Vespa με 3 βαλβίδες
Τεστ-Μοντέλα 27/07/2012 - 16:16

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης 

Φωτογραφία: Gigi Soldano, Vespa

 

Η Vespa είναι ένα τόσο σημαντικό “αντικείμενο” σχεδιασμού, που ακόμη και σήμερα 66 χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση στους δρόμους, έκανε τους περαστικούς στους πολυσύχναστους δρόμους της Ρώμης να γυρνούν το κεφάλι τους για να παρατηρήσουν τη νέα έκδοση του οχήματος που έχει ταυτιστεί με το Ιταλικό ντιζάιν από το 1946 και μετά.

Οι κλασικές γραμμές διατηρήθηκαν όπως είναι φυσικό και σε αυτήν τη νέα Vespa και μαζί μένει αναλλοίωτη η χρηστικότητα που την έχει καθιερώσει ως το απόλυτο μέσο μετακίνησης σε δύο τροχούς στις πόλεις όλου του κόσμου.

H Vespa αντιπροσωπεύει το 37% των πωλήσεων της Ιταλικής εταιρίας, με ένα τεράστιο μερίδιο της Ευρωπαϊκής αγοράς στην κατηγορία των scooter, που φτάνει το 8.4%. Η Ελληνική αντιπροσωπεία με ακόμη υψηλότερο μερίδιο στη δική μας αγορά, έχει κάθε λόγο να χαίρεται με αυτή τη νέα προσθήκη στη γκάμα των scooter.

 

Για να είμαστε σωστοί πρέπει να πούμε ότι η παρουσίαση στη Ρώμη αφορούσε δύο μοντέλα, την Vespa LX 3V και την Vespa S 3V, που με τη σειρά τους έχουν δύο εκδόσεις στα 125 και τα 150 κυβικά εκατοστά. Επίσης υπάρχουν και από δύο εκδόσεις στα 50 κυβικά, με δίχρονο και τετράχρονο κινητήρα.

Το κύριο χαρακτηριστικό, στο οποίο βέβαια αναφέρεται και το όνομα 3V, είναι ο νέος τριβάλβιδος κινητήρας. O αερόψυκτος τετράχρονος αυτός κινητήρας με δύο βαλβίδες στη εισαγωγή και μια στην εξαγωγή, έχει ένα κύριο χαρακτηριστικό: μικρότερη κατανάλωση 30% (με ταχύτητα πόλης στα 50 χλμ/ώρα) και μια κατανάλωση κάτω από 2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ή αλλιώς 55 χλμ/λίτρο βενζίνης!

“Γιατί 3V και όχι 4V”, ρωτήσαμε και οι απάντηση είναι ότι σε δοκιμές που έγιναν και με 4V (τετραβάλβιδη κεφαλή) δεν είχαν το ίδιο καλά αποτελέσματα. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι αποφάσισαν να έχουν μεγάλη διαδρομή και μικρότερη διάμετρο στον κύλινδρο, που με τη σειρά του έδωσε καλύτερη ψύξη της κεφαλής και μια θέση βολική για σέρβις στο μπουζί. Μαζί βέβαια το νέο injection, έδωσε την μικρότερη κατανάλωση και τις σημαντικά μικρότερες εκπομπές καυσαερίων, κάτι που ο οικολογικός χαρακτήρας - που πρέπει να έχει κάθε νέο όχημα πια – το ήθελε πολύ.

Η νέα αθόρυβη μίζα και το βελτιωμένο CVT σύστημα μετάδοσης, ανέβασαν τα διαστήματα σέρβις στα 10,000 χιλιόμετρα!

Σε απόδοση όλα αυτά μαζί κάνουν 11.6 ίππους για τον 125αρι κινητήρα και 12.9 για αυτόν των 150 κυβικών.

 

Στα 125 έχουμε μια βελτίωση 7.1% στην απόδοση σε σχέση με τον προηγούμενο αερόψυκτο κινητήρα και βελτίωση 2% στην επιτάχυνση από 0-60 μέτρα, με 2.2% αύξηση της τελικής, ενώ στα 150 έχουμε μια βελτίωση 6.3% στην απόδοση, βελτίωση 5% στην επιτάχυνση από 0-60 μέτρα, με 3% αύξηση της τελικής.

 

Στον τομέα των αναρτήσεων η επίσης κλασική διάταξη του μονόμπραστου ψαλιδιού μπροστά - που προέρχεται από την αεροναυπηγική - με το διπλής δράσης αμορτισέρ, εδράζεται τώρα σε ρουλεμάν που μειώνουν τις τριβές και συνεργάζεται άψογα με το πίσω αμορτισέρ που ρυθμίζεται σε 4 θέσεις ως προς την προφόρτιση.

Ο μπροστινός τροχός των 11'' ιντσών φοράει ένα λάστιχο 110/70, ενώ ο πίσω των 10'' φοράει 120/70, με δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω στον τομέα του φρεναρίσματος.

 

Στο δρόμο η 3V έδειξε ότι όλα αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μετουσιώνονται σε μια ευχάριστη εμπειρία, μέσα στην κίνηση. Η αυξημένη δύναμη και ροπή του κινητήρα γίνεται αμέσως ευχάριστα εμφανής και με δεδομένη την ευελιξία το άλλο αξιοπρόσεκτο γεγονός είναι αυτό που είπαμε στην αρχή για τον θαυμασμό και τα βλέμματα που τραβάει. Ίσως να οφείλεται στο ότι οι Ιταλοί είναι εκπαιδευμένοι και μπορούν να ξεχωρίσουν τις διαφορές του απαλού ντιζάιν της LX, από το πιο δυναμικό και σπορ της S, που χαρακτηρίζεται από το τετράγωνο φανάρι και τις άλλες λεπτομέρειες του σχεδιασμού που θυμίζουν το θρυλικό “Vespino”.

 

Η 3V λοιπόν μας άρεσε και αντικειμενικά είναι ένα ακόμη βήμα μπροστά στην μακριά ιστορία της Vespa, ένα βήμα που με την μειωμένη κατανάλωση και τους μικρότερους ρύπους, ταιριάζει στον χαρακτήρα που χρειάζεται να έχει η μετακίνησή μας στην πόλη. Όσο για το στυλ που πρέπει να προσδίδει στον ή στην οδηγό της, είναι υπεράνω πάσης αμφιβολίας και κριτικής. Vespa 4ever!  

 

Vespa LX και Vespa S – τεχνικά χαρακτηριστικά


Vespa 3V LX
Vespa 3V LX

VESPA LX 3V / S 3V

Vespa 3V S
Vespa 3V S

125

150

Κινητήρας

Μονοκύλινδρος,

4χρονος, με injection

Μονοκύλινδρος,

4χρονος, με injection

Διάμετρος/Διαδρομή

52/58.6 mm

58/58.6 mm

Κυβισμός

124 cc

155 cc

Μέγιστη Ιπποδύναμη

8.5 kW (11.6 HP) στις 8,250 rpm

9.5 kW (12.9 HP) στις 7,750 rpm

Μέγιστη Ροπή

10.7 Nm στις 6,500 rpm

12.8 Nm στις 6,250 rpm

Σύστημα Χρονισμού

SOHC (single overhead cam), 3 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Σύστημα Καυσίμου

PI (Port Injection) electronic injection

Σύστημα Ψύξης

Αέρας

Εκκίνηση

Ηλεκτρική μίζα

Συμπλέκτης

Αυτόματος φυγοκεντρικός

Κιβώτιο

CVT

Μπροστινή Ανάρτηση

Μονό μπράτσο με ελατήριο και διπλής ενέργειας αμορτισέρ

Πίσω Ανάρτηση

Ελατήριο ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση

και διπλής ενέργειας αμορτισέρ

Μπροστινή Ζάντα

Αλουμινίου 2.50x11”

Πίσω Ζάντα

Αλουμινίου 3.00x10”

Μπροστινό Λάστιχο

Tubeless 110/70-11”

Πίσω Λάστιχο

Tubeless 120/70-10”

Μπροστινό Φρένο

Υδραυλικό με δίσκο 200 mm ø

Πίσω Φρένο

Μηχανικό ταμπούρο 110 mm ø

Μήκος/Πλάτος

1,770/740 mm

Ύψος Σέλλας

785 mm

Μεταξόνιο

1,280 mm

Ρεζερβουάρ

8.3 litres

Eκπομπές ρύπων

Euro 3

        

 

Επόμενο άρθρο »

MULTISTRADA 1200 ABS: Ατελείωτες Μεταμορφώσεις

« Προηγούμενο άρθρο

Roskva: μια ενδιαφέρουσα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ