• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε στην Γαλλία Dunlop Sportsmart2
Καλύτερο δεν γίνεται!
Τεστ-Μοντέλα 03/11/2013 - 19:52

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Βασίλης Μωραΐτης 

 

Η Dunlop χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία από όλα τα αγωνιστικά τερέν της για να σχεδιάσει ένα σπορ ελαστικό που πηγάζει από το D212GP και αποτελεί την βελτιωμένη έκδοση και του Sportsmart πρώτης γενιάς.

Σύμφωνα με τον Sharon Antonaros (Director Dunlop Motorcycles EMEA, με Ελληνικές ρίζες) που ξεκίνησε την παρουσίαση στη Νότια Γαλλία, το καταναλωτικό κοινό της μοτοσυκλέτας έχει αλλάξει σε αξιοσημείωτο βαθμό την τελευταία πενταετία και οι μοτοσυκλέτες με τη σειρά τους έχουν γίνει ακόμη πιο ισχυρές και γρήγορες και ως αποτέλεσμα η αγορά ζητούσε κάτι καινούργιο. Η εταιρεία έθεσε νέους στόχους και ανέβασε τον πήχη στις επιδόσεις του συγκεκριμένου νέου ελαστικού ακόμη πιο ψηλά.

 

Πιο συγκεκριμένα το αρχικό πρόγραμμα της σχεδίασής του περιελάμβανε βελτιωμένες επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, καλύτερη πρόσφυση σε συνθήκες πίστας και καλύτερη αντοχή στην φθορά.

Για να επιτευχθούν τα νέα τεχνικά χαρακτηριστικά στο καινούργιο ελαστικό της Dunlop εφαρμόστηκαν νέες καινοτομικές εφαρμογές χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα τεχνογνωσία των JLB (JointLess Belt) και JLT (JointLess Tread) που έχει εδραιώσει η εταιρεία στην τεχνολογία των ελαστικών της.

Το επιτελείο της Dunlop αντέστρεψε τη φορά της σχεδίασης της στα αυλάκια που απωθούν το νερό στο μπροστά ελαστικό και κατά αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε η μεγαλύτερη επαφή του ελαστικού με το οδόστρωμα. Το δε πίσω ελαστικό εξοπλίστηκε με νέα σύνθεση 100% από σίλικα (διοξείδιο του πυριτίου) στα πλευρικά του σημεία.

Οι επιδόσεις στο στεγνό οδόστρωμα βελτιώθηκαν αναθεωρώντας τη σύνθεση συγκεκριμένων στοιχείων της κατασκευής του ελαστικού για να λειτουργεί καλύτερα κάτω από μεγαλύτερο φάσμα θερμοκρασιών.

 

Ολοκληρωμένη δοκιμή

 

Βέβαια είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουμε τα προτερήματα του νέο Sportsmart2 άμεσα στην πίστα, έχοντας στη διάθεσή μας τέσσερις μοτοσυκλέτες. Δύο Honda CBR600RR και δύο Yamaha YZF R1 με το γνωστό Sportsmart πρώτης γενιάς και δύο με το νέο Sportsmart2. Παρόλο ότι η Honda διακρίνεται για τη γρήγορη γεωμετρία της και την απόλυτη συμπεριφορά, φορώντας τα Sportsmart πρώτης γενιάς γύριζε στην πίστα με πιο νωχελικό ρυθμό. Οδηγώντας την CBR600RR με το Sportsmart2 νόμιζες ότι βρισκόσουν πάνω σε άλλη μοτοσυκλέτα και μάλιστα στημένη με διαφορετική γεωμετρία. Τόσο μεγάλη ήταν η διαφορά. Ακόμη πιο αισθητή η αλλαγή στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ήταν όταν οδηγήσαμε αμέσως μετά την R1. Δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι η συμπεριφορά και το κράτημα μιας μοτοσυκλέτας θα άλλαζε σε τόσο μεγάλο βαθμό, απλά και μόνο χρησιμοποιώντας άλλο ελαστικό. Η έντονη διαφορά ήταν αισθητή τόσο στο ανοιχτό τμήμα της πίστας - όπου η ευστάθεια και η σιγουριά στο κράτημα σου τόνιζε το ηθικό - όσο και στο κλειστό κομμάτι όπου η R1 είχε καλύτερη είσοδο και σηκωνόταν πιο εύκολα για την αλλαγή κατεύθυνσης.

 

Στο βρεγμένο

 

Το πόσο καλό είναι το νέο Sportsmart2 στο βρεγμένο είναι κάτι που πολύ δύσκολα μπορεί να διατυπώσει κανείς στο χαρτί και ακόμη δυσκολότερο να το αντιληφθεί ο αναγνώστης αν δεν νιώσει ο ίδιος την εμπειρία αυτή. Το βασικό ατού του είναι ότι παρέχει άριστη πληροφόρηση στον οδηγό κάτω από όλες τις συνθήκες και είσαι σίγουρος για την πρόσφυσή του πριν συμβεί οτιδήποτε. Στο σύνολο οι επιδόσεις του νέου ελαστικού στο βρεγμένο οδόστρωμα αποδείχτηκαν πολύ καλές και αναμφισβήτητα η εταιρεία έκανε ένα μεγάλο άλμα σε αυτό τον τομέα σε σύγκριση με το προηγούμενο Sportsmart.

 

Στο δρόμο

 

Όσο καλό κι αν είναι ένα ελαστικό στην πίστα όπου οι συνθήκες είναι σχεδόν ιδανικές, τόσο απαραίτητη θα έκρινε κανείς τη δοκιμή κάτω από πραγματικές συνθήκες στο δρόμο. Το επιτελείο της Dunlop είχε φροντίσει και γι’αυτό κι έτσι είχαμε στην διάθεσή μας τις Suzuki GSR750. Στην αρχή είχα βρεθεί πάνω στην σέλα ενός Suzuki με το νέο ελαστικό και όλα πήγαιναν μια χαρά και απολάμβανα όχι μόνο τη διαδρομή αλλά επιπλέον και τα όμορφα τοπία της περιοχής. Κάπου λοιπόν στην πρώτη στάση για καφέ ήρθε στα χέρια μου ένα άλλο μοντέλο με το παλιότερο ελαστικό και τότε ένιωσα τη μεγάλη διαφορά στον τομέα της άνεσης. Αναμφισβήτητα το νέο ελαστικό κάνει σαφώς πιο ανώδυνο το πέρασμα από συνεχόμενα σαμάρια ή από δρόμο που είναι γεμάτος από πρόχειρα μπαλώματα (ελληνικού τύπου). Σ

 

 

Συμπέρασμα

 

Αναμφισβήτητα το νέο Sportsmart2 αποτελεί ένα κορυφαίο ελαστικό που θα το χαρεί κανείς, είτε στο δρόμο, είτε στην πίστα ακόμη κι αν η μοτοσυκλέτα του δεν έχει καθαρά σπορ χαρακτήρα. Τα ατού του είναι: Η πολύ καλή συμπεριφορά του στην είσοδο της στροφής, η καλή αίσθηση και πρόσφυση στο βρεγμένο, η εκπληκτική σταθερότητα που χαρίζει στις υψηλές ταχύτητες και τις ανοιχτές παρατεταμένες στροφές και η εντυπωσιακή άνεση του σε συνθήκες Sport Touring οδήγησης.

 

Υ.Γ.Αναλυτικά όλες οι πληροφορίες για το νέο ελαστικό και πολλές περισσότερες λεπτομέρειες για την κατασκευή του, στο τεύχος #47 του περιοδικού MOTOGP WORLD, που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα!  

Επόμενο άρθρο »

Παρουσίαση: MV Turismo Veloce 800

« Προηγούμενο άρθρο

Suzuki Recursion

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ