• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Seamless κιβώτιο Yamaha
Δυόμιση χρόνια μετά τη Honda
Νέα 14/02/2014 - 15:31

H Yamaha πιέστηκε να φέρει το seamless κιβώτιο στο Misano, μετά από έντονη πίεση που δέχτηκε από τους Lorenzo και Rossi ώστε να μειωνόταν η διαφορά που τους χώριζε από τις Honda. Το εργοστάσιο σχεδίαζε να εισάγει το νέο κιβώτιο αργότερα, ωστόσο και πάλι καθυστέρησε δυόμισι χρόνια από τότε που η Honda το εισήγαγε στα MotoGP στο GP του Κατάρ το 2011.

 

Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 47.

 

του Mat Oxley.

 

Η Ducati, που υιοθέτησε το seamless πέρυσι είχε αναθέσει στην Xtrac, την εταιρία που εφηύρε τη συγκεκριμένη τεχνολογία, να φτιάξει το νέο της κιβώτιο. Πιθανόν τα κιβώτια της Honda και της Yamaha να λειτουργούν με βάση τις ίδιες αρχές, ωστόσο είναι μάλλον απίθανο να το μάθουμε καθώς κανένας δεν μπορεί να κοιτάξει μέσα στα κιβώτια των δύο εταιριών, εκτός από τον τεχνικό διευθυντή της DORNA Corrado Cecchinelli (πρώην στέλεχος της Ducati), ο οποίος όμως κρατά το στόμα του ερμητικά κλειστό.

 

Το σύστημα στιγμιαίας αλλαγής ταχύτητας Xtrac IGS (Instantaneous Gear change System) χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό καστάνιας ανάμεσα στο γρανάζι κάθε ταχύτητας και στον κύριο άξονα του κιβωτίου με τρόπο ώστε δύο συνεχόμενες σχέσεις να μπορούν να επιλέγονται και να εμπλέκονται ταυτόχρονα αλλά με τη μία μόνο να δίνει την κίνηση.

 

Αυτό προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Οι ταχύτερες και πιο απαλές αλλαγές ταχυτήτων βελτιώνουν την επιτάχυνση και περιορίζουν την κατανάλωση (η οποία στα διψασμένα για καύσιμο MotoGP επιτρέπει στους τεχνικούς να χαρτογραφούν τον κινητήρα για περισσότερη ισχύ και καλύτερη επιτάχυνση).

 

Όμως ίσως τα μεγαλύτερα οφέλη τα εισπράττουν το πλαίσιο, τα ελαστικά και ο ίδιος ο αναβάτης. Πιο απαλές αλλαγές συνεπάγονται λιγότερη επιβάρυνση της ανάρτησης (η οποία επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων σε μεγαλύτερες κλίσεις), περιορισμένη φθορά ελαστικών και βελτιωμένο έλεγχο, ενώ επιτρέπουν τον αναβάτη να οδηγεί ταχύτερα, με περισσότερη ακρίβεια και λιγότερη προσπάθεια, κάτι που του αποταμιεύει ενέργεια την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει με άλλους τρόπους.

 

“Όταν είσαι στην ευθεία αισθάνεσαι σαν να οδηγείς σκούτερ”, είπε ο Lorenzo, αναφερόμενος στις απαλές αλλαγές του νέου κιβωτίου. “Στις στροφές η μοτοσυκλέτα ταλαντώνεται λιγότερο κι έτσι αισθάνεσαι πιο άνετα. Είναι καλύτερα όταν επιταχύνεις πλαγιασμένος - η μοτοσυκλέτα δεν κουνιέται ούτε σουζάρει τόσο πολύ, οπότε δεν χρειάζεται να κλείσεις το γκάζι”.

 

Ο Rossi συμφωνεί: “η μοτοσυκλέτα είναι πιο σταθερή στην επιτάχυνση, άρα λιγότερο απαιτητική. Μπορείς να την οδηγείς με ακρίβεια και να βρίσκεις την ιδανική γραμμή. Η μόνη διαφορά στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας είναι στα ηλεκτρονικά: έχεις λιγότερες σούζες οπότε χρειάζεσαι λιγότερο ηλεκτρονικό έλεγχο σούζας”. Το οποίο συνεπάγεται καλύτερη επιτάχυνση.

 

Η Aprilia ήδη εξελίσσει ένα κιβώτιο seamless για την ART του 2014. Οι μηχανικοί της λένε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να περάσει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής στο μέλλον και έτσι να μπορούν οι υπεύθυνοι των αγωνιστικών τμημάτων να επιμερίσουν κάποιο από το τεράστιο κόστος εξέλιξης αυτών των συστημάτων στα αντίστοιχα τμήματα R&D των μοτοσυκλετών παραγωγής.

 

Επόμενο άρθρο »

Moto3: Ραντεβού στην Jerez

« Προηγούμενο άρθρο

Nakamoto: MotoGP μόνο με OPEN;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ