• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
2015: Μια χρονιά σχεδόν... ορόσημο
Το 2016 η αρχή της νέας εποχής του MotoGP!
Νέα 17/12/2014 - 10:27

Το 2012 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών μετρούσε μόλις τρεις κατασκευαστές και 12 μοτοσυκλέτες, ωστόσο το σκηνικό αυτό ανατρέπεται τρία χρόνια αργότερα, όταν το MotoGP θα έχει πέντε κατασκευαστές και 25 μοτοσυκλέτες!

Η απάντηση της διοργανώτριας αρχής, της Dorna, ήταν αρχικά να φέρει τις CRT μοτοσυκλέτες στο προσκήνιο, μια ξεχωριστή υποκατηγορία που μπορεί να μην είχε καμμία ελπίδα να «χτυπήσει» τις Honda, τις Yamaha ή και τις Ducati, ωστόσο πέτυχε τον αρχικό της στόχο, να γεμίσει και πάλι η σχάρα εκκίνησης.

Δευτερευόντως, η Dorna Sports επέφερε ένα σημαντικό πλήγμα στην τεχνολογική πρωτοβουλία των κατασκευαστών. «Η βάση του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ο συνδυασμός διασκέδασης και τεχνολογίας. Σε καιρούς κρίσης, αν είναι να κόψουμε κάτι αυτό θα είναι η τεχνολογία και όχι η διασκέδαση», δήλωνε ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna.

«Το πρόβλημα είναι ότι για τους κατασκευαστές προτεραιότητα θα έχει πάντα η τεχνολογική εξέλιξη. Αυτό όμως έκανε τις μοτοσυκλέτες, το κόστος τους, πάρα πολύ υψηλό και δεν ήταν καλό για τον ανταγωνισμό», πρόσθεσε.

Η πίεση της Dorna να προμηθεύσουν οι κατασκευαστές μοτοσυκλέτες με τιμή όχι πάνω από 1.000.000€ έφερε κάποια αποτελέσματα, ενώ το 2014 οι CRT κατηγορία αναβαθμίστηκε στην πιο ανταγωνιστική OPEN. Αυτό έφερε δυο σημαντικές αλλαγές.

Για αρχή είχαμε την ενιαία ECU, μια κίνηση που απεύχονταν τα εργοστάσια. Αν και η ενιαία ECU ήταν υποχρεωτική μόνο για τις OPEN μοτοσυκλέτες, από το 2016 θα είναι υποχρεωτική για όλους, ενώ στη συνέχεια καταργήθηκε και ο περίφημος Claiming Rule (CRT).

Αυτό άνοιξε το δρόμο για να έχουμε εργοστασιακές μοτοσυκλέτες να αγωνίζονται στην OPEN κατηγορία (βλ. Μ1) έχοντας την στάνταρ ECU, μια κίνηση που προϊδεάζει για το μέλλον, καθώς από το 2016 θα έχουμε τις μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας να αγωνίζονται με ενιαίους κανονισμούς!

Από εκείνη τη στιγμή θα καταργηθεί η OPEN ή η Factory κατηγορία και το μόνο που απομένει για την ώρα, είναι να συμφωνήσουν οι κατασκευαστές στο ποιοί θα είναι αυτοί οι - κοινοί για όλους - νέοι κανονισμοί. Η κινητήρια δύναμη των αλλαγών αυτών ήταν η μείωση του κόστους, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από κατασκευαστές που είχαν εγκαταλείψει τους αγώνες.

Από το 2015 θα έχουμε την επιστροφή της Suzuki στο Πρωτάθλημα, με τη μοτοσυκλέτα να αγωνίζεται στη Valencia στον τελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν, ενώ και η Aprilia θα επιστρέψει - αρχικά με μια αναβαθμισμένη ART για το 2015 - ενώ το 2016 θα παρουσιάσει την ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα της.

Εν κατακλείδι; Όλες οι συμμετοχές της επόμενης σεζόν - 25 στο σύνολο - θα είναι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες, με μόνη διαφορά την (υπο)κατηγορία στην οποία θα αγωνίζονται. Η Honda θα έχει 4 εργοστασιακές και 4 OPEN, η Yamaha 4 εργοστασιακές και 2 OPEN, η Ducati 4 εργοστασιακές και 2 OPEN, η Suzuki 2 εργοστασιακές και η Aprilia 2 εργοστασιακές και 1 OPEN.

Το 2015 θα είναι μια χρονιά σχεδόν ορόσημο... ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική εξισορρόπηση των «παικτών», ως προς τους κανονισμούς τουλάχιστον. Το 2016 θα είναι η αρχή μιας νέας εποχής για τη σύγχρονη ιστορία του MotoGP. Το 2016 σχεδόν τα πάντα θα ξεκινήσουν από την αρχή, καθώς σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος από τη μετάβαση στα ελαστικά της Michelin.

Επόμενο άρθρο »

Dall’Igna: Αποστολή εξετελέσθη!

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Hofmann δοκιμαστής της ΚΤΜ!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ