• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
SYM VF 185
Παπί ή Μοτοσυκλέτα;
Τεστ-Μοντέλα 16/08/2019 - 18:31

Το SYM VF 185 βάζει αυτό το ερώτημα και μαζί το δίλημμα στον πιθανό αγοραστή ενός μέσου μετακίνησης που μπορεί να προσφέρει αρκετά περισσότερα. Το δοκιμάζουμε σε δρόμο και πίστα – με τη βοήθεια του νεαρού οδηγού Γιάννη Περιστερά – και σας μεταφέρουμε τις απαντήσεις μας

 

Αναδημοσίευση απο το MOTOGP WORLD τεύχος #99 Ιούνιος 2019

Kείμενο Μπάμπης Κελάφης | φωτογραφία Amazing studio

 

 

Η κατηγορία των παπιών, που κάποτε κυριαρχούσε στις πωλήσεις στην Ελλάδα, έχει χάσει εδώ και χρόνια την μάχη με τα Scooter, αλλά σίγουρα υπάρχει ακόμη χώρος για το παπί, μιας και αποτελεί μια από τις πιο εύχρηστες και σίγουρα τη συνολικά (απόκτηση – κατανάλωση - κόστος σέρβις), πιο οικονομική επιλογή για μετακίνηση. Τα παπιά ήταν και φυσικά παραμένουν, πρώτα από όλα εργαλεία μετακίνησης, είτε στην Ελλάδα που είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή χώρα που η συγκεκριμένη κατηγορία υπάρχει, είτε στις αγορές της νησιωτικής Ασίας, Ινδονησία – Μαλαισία, που κυριολεκτικά κυριαρχούν. Οπότε παρά τον σπορ χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σχεδιάστηκε σαν ένα εργαλείο (σβέλτης) μετακίνησης μέσα στο κυκλοφοριακό χάος τω μεγαλουπόλεων.

 

Τα πρώτα παπιά επιδόσεων, που βασίζονταν στις απλές εκδόσεις παραγωγής, δημιουργήθηκαν από τους ανήσυχους «πιτσιρικάδες» αναβάτες που πέρα από την μετακίνηση αναζητούσαν τη συγκίνηση της ταχύτητας και του ανταγωνισμού. Αρχικά με ελεύθερες εξατμίσεις μεγαλύτερα καρμπυρατέρ και αύξηση του κυβισμού, τα πρώτα εργοστασιακά σούπερ παπιά παρουσιάστηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 στις αγορές της Ασίας με τα κυβικά να ανεβαίνουν στα 125, 130 150 και τώρα στα 185! Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε αρκετές Ασιατικές χώρες υπάρχουν όρια στον επιτρεπόμενο κυβισμό των μοτοσυκλετών με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες εκδόσεις να είναι ουσιαστικά οι μόνες νόμιμες σπορ μοτοσυκλέτες. Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα σούπερ ή υπέρ παπιών είναι άγνωστα στην Ελλάδα μιας και το μέγεθος της Ευρωπαϊκής αγοράς είναι μικρό για να δικαιολογήσει το κόστος των απαραίτητων αλλαγών στις προδιαγραφές ώστε να είναι σύμφωνα με την τελευταία ευρωπαϊκή προδιαγραφή Euro 4.

 

Τα παραπάνω μαζί με την πτώση του συνολικού όγκου πωλήσεων πιστεύουμε ότι ήταν οι λόγοι που η Yamaha δεν παρουσίασε Euro 4 έκδοση του Krypton 135 και εκεί που πιστέψαμε ότι τα σπορ παπιά τελείωσαν για την Ελλάδα, ξαφνικά έχουμε όχι 1 αλλά 2 διεκδικητές του τίτλου Hyper Παπί: το VF 185 της SYM και το GTR 150 της Honda.

 

Η πρώτη εικόνα του VF θυμίζει αυτό που θα λέγαμε Hyper Παπί, αλλά η θέση οδήγησης και η αίσθηση είναι μικρής μοτοσυκλέτας 125cc με επιδόσεις 250cc και σε αυτό συντελεί η απόδοση του κινητήρα στους 18 ίππους και το μικρό βάρος στα 130 κιλά γεμάτο. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά πιο μοτοσυκλετιστική με το άνοιγμα της ποδιάς ανάμεσα στα πόδια να είναι τυπικό μιας και ο κινητήρας έχει τον κύλινδρο σε σχεδόν κάθετη θέση. Η σέλα είναι μακρυά με άνετο χώρο για τον συνεπιβάτη, αλλά σχετικά στενή και παρά το σκληρό αφρώδες υλικό δεν μας κούρασε. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για τα χαρτιά και τα εργαλεία. Ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετός και γενικά τα χειριστήρια ήταν εκεί που περιμέναμε και δεν μας προβλημάτισαν.

 

Η εμφάνιση είναι επιθετική με τη μαζεμένη αιχμηρή ποδιά να έχει στο επάνω μέρος τα 2 ενιαία LED DRL φώτα. Led είναι και όλα τα άλλα, εκτός από τον προβολέα, φώτα και φλας. Τα όργανα περιλαμβάνουν στροφόμετρο με αναλογική ένδειξη και μία ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις για την ταχύτητα, το οδόμετρο, τη στάθμη καυσίμου, την επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο και με όλες τις άλλες απαραίτητες πληροφορίες.

 

Η συμπεριφορά στο δρόμο είναι καλή και προβλέψιμη, η ευελιξία θα λέγαμε ότι βρίσκεται ανάμεσα σε αυτή ενός κλασικού παπιού, λόγω των μικρών διαστάσεων, μήκος 1960 χιλιοστά και του στενού τιμονιού 720 χιλιοστά, αλλά η αίσθηση και η σταθερότητα είναι μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας. Τα φρένα είναι κορυφαία για παπί και ειδικά στις ταχύτητες της πόλης είναι επαρκέστατα αλλά θα θέλαμε κάτδυνατότερο, ειδικά εμπρός, μιας και οι επιδόσεις του κινητήρα επιτρέπουν ταχύτητες που ξεπερνούν αυτές ενός τυπικού παπιού.

 

Η τελική ταχύτητα αγγίξει τα 145 χιλιόμετρα, ένδειξη ταχυμέτρου, με τον κινητήρα να μην δείχνει να ζορίζεται αλλά το μεγαλύτερο, κατά την γνώμη μας, ατού του κινητήρα είναι η ελαστικότητα που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας στην οδήγηση στην πόλη. Χαρακτηριστικά, με 6η ταχύτητα στο κιβώτιο το VF επιταχύνει θετικά από τα μόλις 40 χιλιόμετρα, επιτρέποντας λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων όταν το ζητούμενο είναι η άνεση - ευχρηστία και όχι οι απόλυτες επιδόσεις.

 

Ο κινητήρας του VF185 έχει μια σύγχρονη σχεδίαση που ξεφεύγει σημαντικά από τη φιλοσοφία των κινητήρων που έχουμε συνηθίσει στα παπιά: βασικοί οικονομικοί κινητήρες μέσης τεχνολογίας και απόδοσης. Πέρα από τον κυβισμό που είναι στα 185 κυβικά εκατοστά έχει τον κύλινδρο όρθιο με ελαφρά κλήση προς τα εμπρός, είναι υγρόφυκτος, τετραβάλβιδος με τροφοδοσία με ψεκασμό EFI και η απόδοσή του αγγίζει τους 18 ίππους. Επίσης σημαντικές είναι οι διαφορές στη μετάδοση όπου έχουμε κιβώτιο 6 ταχυτήτων με χειροκίνητο συμπλέκτη! Η εκκίνηση είναι με μίζα και το ψυγείο νερού που είναι τοποθετημένο ακριβώς εμπρός από τον κύλινδρο έχει μικρό μήκος σωληνώσεων και ηλεκτρικό βεντιλατέρ για καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας.

 

Οι αναρτήσεις, εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 30 χιλιοστών με διαδρομή 80χιλιοστά και πίσω μονό αμορτισέρ, θα λέγαμε ότι είναι προσανατολισμένες, ειδικά του αμορτισέρ, στην σβέλτη οδήγηση με δυο άτομα και την άνεση, παρά στην καθαρά σπορ οδήγηση. Εδώ να σημειώσουμε ότι παρά τη σπορ εμφάνιση ο προσανατολισμός του VF 185 είναι η οδήγηση στην πόλη με ένα ή δυο άτομα και το σπορ κομμάτι του χαρακτήρα έχει να κάνει περισσότερο με την εμφάνιση και τις επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας.

 

Τα φρένα, εμπρός δίσκος wave 250 χιλιοστά με ABS και πίσω δίσκος wave 200 χιλιοστά, είναι επαρκέστατα για τις αστικές διαδρομές αλλά δεν θα λέγαμε όχι για ένα μπροστινό φρένο με μεγαλύτερη ικανότητα πέδησης, ειδικά για τις μεγαλύτερες ταχύτητες. Η έλλειψη ABS στο πίσω φρένο δεν μας προβλημάτισε αλλά σίγουρα θα είναι καλοδεχούμενο μιας και οι δρόμοι στην Ελλάδα δεν φημίζονται για την πρόσφυση...

 

Τα ελαστικά διαστάσεων 90/8017 εμπρός και 120/70-17 (πίσω είναι tubeless) δεν μας προβλημάτισαν στον δρόμο αλλά στην πίστα και ο δοκιμαστής του περιοδικού, αλλά και ο 14χρονος Γιάννης Περιστεράς, προβληματίστηκαν από την έλλειψη σιγουριάς στο όριο. Τη στιγμή μάλιστα που το υπόλοιπο σύνολο μπορούσε να δώσει ρυθμό για γρήγορη οδήγηση, τα ελαστικά ήταν το μόνο αρνητικό που ανακαλύψαμε. Σίγουρα και στο φρενάρισμα στην καλή άσφαλτο της πίστας καρτ Speed Force η αίσθηση και η αποτελεσματικότητα δεν ήταν κορυφαία, αλλά ήταν σε ικανοποιητικότατα επίπεδα. Η σταθερότητα όμως μέσα στη στροφή έδειξε ότι το VF 185 μπορεί να είναι μια καλή βάση για ένα αγωνιστικό παπί, αν θα γινόταν και στη χώρα μας αγώνες του είδους, όπως γίνεται στην Ινδονησία και την Μαλαισία και έγινε στο παρελθόν και στην Θεσσαλονίκη.

 

Η κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 2,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, εμείς σίγουρα δεν τα καταφέραμε να την πιάσουμε, ειδικά κατά τη δοκιμή στην πίστα καρτ. Αλλά με την ίδια σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι το VF 185 ήταν ένα από τα πιο οικονομικά δίκυκλα που οδηγήσαμε τα τελευταία χρόνια και με δεδομένη τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 6,2 λίτρα η αυτονομία άγγιξε τα 200 χιλιόμετρα! Είναι το VF 185 το συνολικά κορυφαίο Hyper Παπί; Σίγουρα δεν μπορούμε να απαντήσουμε πριν οδηγήσουμε το GTR 150 της Honda αλλά με την τιμή του VF 185 στα 2,695€ και την τιμή του GTR 150 στα 3,490, το VF δείχνει να ξεκινάει με ένα σημαντικό προβάδισμα τη μάχη για την κυριαρχία στις πωλήσεις.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SYM VF 185

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4Τ, 4V, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝ∆ΡΟΣ 183cc

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ X ΔΙΑΔΡΟΜΗ: 63.5mm x 57.8mm

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 18 PS / 8500 rpm

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ: 16.4 Nm / 7000 rpm

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: E.F.I

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 2.2 l/100km (Euro4)

ΚΙΒΩΤΙΟ: 6 ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ( 1-Ν-2-3-4-5-6)

ΕΚΚΙΝΗΣΗ: ΜΙΖΑ

ΤΥΠΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ: ∆ΙΠΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ

ΖΑΝΤΕΣ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟΣ ΤΡΟΧΟΣ: 90/80 -17 M/C (TUBELESS)

ΟΠΙΣΘΙOΣ ΤΡΟΧΟΣ : 120/70 -17 M/C (TUBELESS)

ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ /ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ): ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ (80mm/ 30mm)

ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ): MONOSHOCK (30mm)

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ: ∆ΙΣΚΟΣ 250 mm + ABS

ΟΠΙΣΘΙO ΦΡΕΝΟ: ∆ΙΣΚΟΣ 200 mm

ΦΩΤΑ ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ (ΠΟΡΕΙΑΣ/ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΩΣ): 12 V 35W (HS1) x1

ΦΩΤΑ ΘΕΣΗΣ: LED x2

ΦΩΤΑ ΟΠΙΣΘΙΑ (ΠΟΡΕΙΑΣ/ΠΕΔΗΣΗΣ): LED (18/24)

ΦΩΤΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ: LED

ΜΗΚΟΣ X ΠΛΑΤΟΣ X ΥΨΟΣ: 1960mm x 720mm x 1115mm

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩN: 1299 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 790 mm

ΧΩΡΗΤΙΚ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 6.2 L

ΒΑΡΟΣ (ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ): 129 kg

Επόμενο άρθρο »

BMW R 1250 GS Adventure & HP

« Προηγούμενο άρθρο

Aprilia RSV4 1100 Factory , η καλύτερη Aprilia

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ