• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Kawasaki Versys 650: H 2τροχη SUV!
Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD
Νέα 17/02/2020 - 10:35

H Kawasaki με την Versys 650 προσφέρει μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα που μπορεί να τα κάνει όλα, χωρίς να υστερεί και χωρίς να υπερβάλλει! Δανειζόμενοι από το χώρο του αυτοκινήτου τον όρο SUV, θα λέγαμε ότι είναι η κατηγορία της.

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτ.: Στάθης Βεντουρής

 

Ο αυτοκινητιστικός όρος “SUV” σημαίνει Sport Utility Vehicle και σε ελεύθερη μετάφραση μπορείς να το πεις Όχημα Αθλητικής Χρήσης, ή να προσδιορίσεις ένα όχημα που μπορεί να κινηθεί εκτός από τις ασφάλτινες διαδρομές και στις χωμάτινες (χωρίς μεγάλες απαιτήσεις) και να μεταφέρει μαζί και τον εξοπλισμό σου για τις αθλητικές σου δραστηριότητες.

Η ίδια η Kawasaki λέει ότι η Versys 650 είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν κατατάσσεται εύκολα σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Με τις αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής, τους sport τροχούς 17'', την όρθια θέση οδήγησης και έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα ρυθμισμένο για μεγαλύτερη απόδοση στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών, η Versys 650 θέλει να τα κάνει όλα, από την sport οδήγηση, την κίνηση στην πόλη και το ταξίδι έξω από αυτήν. 

Και τα έχει καταφέρει όλα αυτά στην ιστορία της από το 2007 που ξεκίνησε με την ίδια φιλοσοφία, 64 ίππους και βάρος στα 206 κιλά, αλλά και φουτουριστική όψη. 12 χρόνια μετά απέκτησε +5 ίππους, +11 κιλά, πιο συντηρητική όψη, αλλά βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς για να είναι μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα που θέλει να τα κάνει όλα καλά.

Η νέα όψη παραπέμπει περισσότερο σε σπορ μοτοσυκλέτα, η ζελατίνα του φέρινγκ είναι ρυθμιζόμενη, οι αναρτήσεις βελτιώθηκαν με ανάποδο ρυθμιζόμενο πιρούνι και υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης για το μονό πίσω αμορτισέρ που είναι έκκεντρα τοποθετημένο, αποτελώντας σήμα κατατεθέν του μοντέλου. 

Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τους 69 ίππους, έχει μια τραχιά – θα λέγαμε – χαρακτηριστική λειτουργία που του δίνει ένα ωραίο χαρακτήρα και σε προϊδεάζει για σπορ οδήγηση. Η τοποθέτηση της εξάτμισης στο κάτω μέρος είναι πολύ χρήσιμη για τον συνεπιβάτη κυρίως, αφού τώρα το καλοκαίρι οι εξατμίσεις που βγαίνουν ψηλά μπορούν να αποδειχτούν αφόρητες. 

Στον τομέα του πλαισίου και των αναρτήσεων που περιβάλλουν τον κινητήρα, πρέπει να αναφερθούμε στο upside-down πιρούνι που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά, ενώ το πίσω αμορτισέρ ρυθμίζεται μόνο ως προς την προφόρτιση, από ένα εύχρηστο δοχείο που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά δίπλα στο αμορτισέρ. 

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά 300χιλ. και ένα πίσω 220χιλ. Οι 17 ινστών τροχοί δέχονται σούπερσπορ ελαστικά 120/70 και 160/60 μπροστά και πίσω αντίστοιχα και δείχνουν την πιο σπορ προσέγγιση που λέγαμε νωρίτερα. 

Όλο αυτό το πακέτο αποδεικνύεται εύκολο και άνετο στην πόλη, με τον κινητήρα να έχει τη ροπή που χρειάζεται σε κάθε περίπτωση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές που χρησιμοποιείς κυρίως στην κίνηση. Αν στα “ανοίγματα” της κίνησης ή στους περιφερειακούς δρόμους (για την Αθήνα Αττική Οδός) θελήσεις να ανεβάσεις στροφές, ο κινητήρας δεν θα διστάσει καθόλου και θα στείλει εύκολα το στροφόμετρο πάνω από τις 8,000, ενώ αντίστοιχα γρήγορα θα ανεβούν και τα χλμ/ώρα που σε ελαφριά κατηφόρα μπορούν να φτάσουν τα 200 στο κοντέρ! 

Σε όλη αυτή τη γκάμα ταχυτήτων το φέρινγκ προστατεύει πολύ καλά και αυτό είναι στα θετικά για τις αποδράσεις εκτός πόλης σε συνδυασμό με την άνετη όρθια θέση οδήγησης και τη σωστή σέλα. Θετικό στα ταξίδια είναι και το θέμα της κατανάλωσης που είναι 5-5.5 λίτρα/100 χλμ, με μεσαίες ταχύτητες κοντά στα 150 χλμ/ώρα, ενώ η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά περίπου +2 λίτρα/100χλμ, όταν μπούμε σε σπορ mode και διαδρομές με πολλές στροφές. Μαζί με την κατανάλωση ανεβαίνει και ο βαθμός ευχαρίστησης, αφού το σύνολο αναρτήσεις-πλαίσιο-φρένα-κινητήρας ανταποκρίνεται θετικά. Ειδικά τα φρένα έχουν και καλή απόδοση και πολύ καλή αίσθηση, κάτι σημαντικό στη σπορ οδήγηση. 

Τελικά η Kawasaki Versys 650 είναι μια ισορροπημένη SUV μοτοσυκλέτα, που μπορεί να τα κάνει όλα θαυμάσια και με “αθλητική” διάθεση. Μάλιστα η επιλογή του κυβισμού, της απόδοσης και της χρηστικότητάς της είναι τέτοια που δύσκολα χρειάζεσαι τα παραπάνω που σου προσφέρουν οι χιλιάρες της κατηγορίας, που τα ελάχιστα παραπάνω (ή ίσως και καθόλου) οδηγικά πρέπει να τα χρεωθείς με περισσότερα χρήματα και για την απόκτηση και για τη χρήση, αλλά και με περισσότερα κιλά βάρους και ένα όγκο που σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο για την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. 

Μια χρυσή τομή λοιπόν η Versys 650 που συγχρόνως ξεφεύγει λόγω εμφάνισης και χαρακτήρα από το μέσο όρο και απευθύνεται σε όσους ζητούν κάτι που μπορεί να ξεχωρίσει.

Επόμενο άρθρο »

Ezpeleta: Η Kawasaki ήθελε να κάνει έκτακτη συμμετοχή!

« Προηγούμενο άρθρο

Rossi-Lorenzo στην Petronas;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα