• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H Ducati χωρίς πλαίσιο και στην παραγωγή!
Η Ιταλική εταιρία πατεντάρει την ιδέα που είδαμε στις GP9 & GP10
Νέα 24/03/2010 - 18:01

 

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η GP9 από την Ducati, το site μας σχολιάζοντας την ιδέα αυτή έγραψε: «Ξεχάστε το παραδοσιακό ατσάλινο χωροδικτύωμα που χρησιμοποιούν οι μοτοσυκλέτες παραγωγής της εταιρίας και που μέχρι πρότινος χτίζονταν πάνω του όλες οι Desmosedici. Φέτος η Ducati πρωτοπορεί παρουσιάζοντας την GP9 με το πλαίσιο από carbon, κάνοντας το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας να τρέχει και να μη φτάνει προσπαθώντας να δικαιολογήσει το μότο «Πουλάμε ότι δοκιμάζουμε και χρησιμοποιούμε στους αγώνες». Η GP9 χαρακτηρίζεται από μια τεράστια αλλαγή στο πλαίσιο, με τη μετάβαση από το παραδοσιακό ατσάλινο χωροδικτύωμα της Ducati στο πλαίσιο από carbon, το οποίο φέρνει το πάνω μέρος του κινητήρα στο επίπεδο της κολώνας του τιμονιού.

Λίγους μήνες αργότερα όταν η ιταλική εταιρία έδωσε περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες της νέας λύσης γράψαμε: «Η Ducati αποχαιρετά το χωροδικτύωμα και μπαίνει σε νέα εποχή που με μαθηματική ακρίβεια θα επηρεάσει κάποια στιγμή και τις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η πιο σημαντική καινοτομία της DUCATI DESMOSEDICI GP9 είναι ο monocoque σκελετός από carbon fibre. Η ιδέα της συμμετοχής του κινητήρα στην ακαμψία της μοτοσυκλέτας ήταν η βασική αρχή του DESMOSEDICI project. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα set-up σκελετού στο οποίο κάθε στοιχείο έχει να παίξει έναν καθορισμένο ρόλο, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή ακαμψία με όσο το δυνατό μικρότερο βάρος, χωρίς να θυσιάζεται η μέγιστη αποτελεσματικότητα. Ο κινητήρας, το κυρίως πλαίσιο, το πίσω υπο-πλαίσιο, το σύστημα της πίσω ανάρτησης και η μπροστινή ανάρτηση είναι τα κύρια μέρη της μοτοσυκλέτας. Η βασική ιδέα είναι να εγκαταλειφθεί η κλασική αρχή που θέλει το πλαίσιο το στοιχείο που ενώνει όλα τα υπόλοιπα, χάριν του σχεδιασμού στον οποίο ο κινητήρας είναι το κεντρικό στοιχείο, στο οποίο όλα τα υπόλοιπα συνδέονται. Στην GP9 ο κυρίως σκελετός σχεδιάστηκε ώστε να ενώνει τον κινητήρα με το λαιμό του πιρουνιού. Μάλιστα τώρα το air-box είναι μέρος του ενός αυτού κομματιού. Αυτή η monocoque κατασκευή επιτρέπει στο air-box να δουλεύει αποτελεσματικά μέσα από το σκελετό.»

 

Ακριβώς αυτή η φιλοσοφία, όπως ανακάλυψε το site: www.asphaltandrubber.com, έχει κατατεθεί για έγκριση πατέντας στο USPTO με νούμερο #US 2009/0308677 A1 και την ονομασία «Απλοποιημένη Μοτοσυκλέτα».

 

 

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες είναι η ίδια δομή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών που χρησιμοποίησαν οι Stoner και Hayden πέρυσι και θα οδηγήσουν και φέτος, απλά με τη δυνατότητα το μπροστά μέρος του πλαισίου να είναι από αλουμίνιο και όχι από carbon. Χωρίς αυτό να αποκλείει και τη χρήση του εξωτικού υλικού για κάποιες εκδόσεις.

Μπορεί τελικά να μην εγκριθεί η πατέντα αυτή, όμως η κίνηση της Ducati, δείχνει ότι σκέφτεται το μέλλον των μοτοσυκλετών παραγωγής με αυτήν τη διάταξη πλαισίου, ή αν θέλετε χωρίς πλαίσιο.

Στα σχέδια η βάση είναι ο γνωστός V-2 κινητήρας των μοτοσυκλετών παραγωγής της Ιταλικής εταιρίας και αυτό δίνει ένα ακόμη έναυσμα για συζητήσεις, στον τομέα αυτό, αφού όπως είναι γνωστό από το 2012 θα επιτρέπονται κινητήρες βασισμένοι σε αυτούς της παραγωγής στα 1000cc.

Λέτε το αγωνιστικό μέλλον της Ducati ως προς τους κινητήρες να είναι στη διάταξη V-2, ώστε να έχουμε απόλυτη σύμπνοια με τα μοντέλα παραγωγής;

Επόμενο άρθρο »

WSBK: Η εμπειρία είναι το όπλο της Ducati Xerox

« Προηγούμενο άρθρο

Interwetten Honda: Δύσκολα τα πράγματα για Aoyama

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ