• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo Catalunia - Διπλάσιος χρόνος φρεναρίσματος
Σε σχέση με την F1
Νέα 03/06/2022 - 20:17

Στη Βαρκελώνη, το δεύτερο GP της σεζόν μετά τη Jerez στην Ισπανία, οι αναβάτες του MotoGP φρενάρουν διπλάσιο χρόνο από τους οδηγούς της Formula 1.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλες τις ομάδες του MotoGP, η πίστα της Catalunya είναι πολύ απαιτητική πίστα στα φρένα.

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 5, είναι στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με την πίστα της Sepang και μόνο η Red Bull Ring, το Motegi και το Chang International Circuit έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Τα φρένα δέχονται τεράστια πίεση στην πρώτη στροφή λόγω της μήκους 1.047 μέτρων (0,6 mi) ευθείας που προηγείται και αμέσως μετά ακολουθούν τα περισσότερα από τα δύσκολα σημεία για τα φρένα.

Τακάκια Brembo προδιαγραφών MotoGP για θερμοκρασίες έως και 800°C

Το υλικό τριβής που χρησιμοποιείται για τα τακάκια φρένων Brembo MotoGP είναι carbon. Ο εξαιρετικός συντελεστής τριβής και η σταθερή απόδοση όταν είναι ζεστά εγγυώνται ισχυρό και ομοιόμορφο φρενάρισμα χωρίς προβλήματα κόπωσης στο τέλος των φρένων.  Σε σύγκριση με τα φρένα μιας σπορ μοτοσυκλέτας για χρήση στο δρόμο, είναι ελαφρύτερα και έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής αλλά αντέχουν σε σημαντικά μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Τα τακάκια φρένων της Brembo για MotoGP ζυγίζουν μόλις 50 γραμμάρια, λιγότερο από το μισό βάρος σε σχέση με τα παραγωγής, η διάρκεια ζωής τους δε ξεπερνάει τα 900 km και η μέγιστη θερμοκρασία που έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν είναι 800 °C.

 

Διπλάσιος χρόνος φρεναρίσματος από ότι στην F1

Σε κάθε γύρο της πίστας στην Catalunya οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους 10 φορές για συνολικό χρόνο σχεδόν 34 δευτερόλεπτων ανά γύρο, (34% του χρόνου). Στην ίδια πίστα, τα μονοθέσια της Formula 1 χρησιμοποιούν τα φρένα τους συνολικά 8 φορές για λιγότερο από 13,3 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αντιστοιχεί στο 17% του χρόνου αγώνα, παρά το ότι η χάραξη έχει δύο ακόμη στροφές.  Σε κάθε γύρο, οι αναβάτες του MotoGP ασκούν συνολικό φορτίο πάνω από 48 κιλά στη μανέτα του φρένου ή συνολικά 1.200 κιλά. από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό, μάλιστα σε 5 σημεία της πίστας οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη στη μανέτα που ξεπερνάει τα 5 κιλά.

 

275 μέτρα συνεχόμενου φρεναρίσματος

Από τα 10 σημεία φρεναρίσματος στην πίστα της-Catalunya, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα,τα 5 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 3 είναι λιγότερο απαιτητικά.  Το πιο απαιτητικό φρενάρισμα για το MotoGP είναι στην πρώτη στροφή: οι μοτοσυκλέτες περνούν από τα 340 km/h στα 99 km/h σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα και καλύπτουν μια απόσταση 275 μέτρων φρενάροντας. . Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 6,4 κιλών στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 1,5 g, ενώ η πίεση του υγρού φρένων φθάνει τα 13,6 bar.

Επόμενο άρθρο »

Catalunya: Moto3 ΕΔ1

« Προηγούμενο άρθρο

Τα στατιστικά της πίστας της Καταλονίας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ