• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στην πίστα Ricardo Tormo της Valencia
Νέα 04/11/2022 - 14:59

Τελευταίο GP της χρονιάς στην πίστα Ricardo Tormo της Valencia κλείνει τη μεγαλύτερη σεζόν που έγινε ποτέ με 20 αγώνες, είναι επίσης και ο τελευταίος αγώνας για τη Suzuki στο MotoGP μετά από 9 συνεχόμενες σεζόν. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρώτη νίκη της Brembo στην κορυφαία κατηγορία το 1978 ήταν με την Suzuki RG500 της ομάδας Gallina.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Ricardo Tormo είναι μια μεσαία πίστα στη δυσκολία για τα φρένα. Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 3, που είναι η χαμηλότερη ανάμεσα στις τέσσερις πίστες MotoGP της Ιβηρικής χερσονήσου.

Το υλικό τριβής που χρησιμοποιείται για τα τακάκια φρένων Brembo MotoGP είναι carbon. Ο εξαιρετικός συντελεστής τριβής και η σταθερή απόδοση όταν ζεσταίνονται εγγυώνται ισχυρή, ομοιόμορφη και με συνέπεια σε όλο τον αγώνα πέδηση.
Σε σύγκριση με τα φρένα μιας σπορ μοτοσυκλέτας για χρήση στο δρόμο, η μάζα είναι διαφορετική, το ίδιο και η αντοχή και η μέγιστη θερμοκρασία. Τα τακάκια φρένων Brembo για MotoGP ζυγίζουν μόλις 50 γραμμάρια κάτι λιγότερο από το μισό βάρος αυτών για χρήση στο δρόμο, ενώ η διάρκεια τους δεν είναι μεγαλύτερη από 900 km και η μέγιστη θερμοκρασία μπορούν να φτάσουν είναι 800 °C.

​​Οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις 9 από τις 14 στροφές στην πίστα Ricardo Tormo και δεν υπάρχουν σε κανένα σημείο της πίστας δύο στροφές στη σειρά όπου τα φρένα δεν χρησιμοποιούνται έστω για μία φορά. Οι δύο πιο δύσκολες διαδοχικές στροφές είναι η πρώτη και η δεύτερη όπου τα φρένα χρησιμοποιούνται συνολικά για 8,5 δευτερόλεπτα.

Η δεύτερη στροφή είναι η πιο αργή στην πίστα και η επιβράδυνση πριν από αυτή απαιτεί δύναμη 5 κιλών στη μανέτα του φρένου. Από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία, η συνολική δύναμη που ασκείται από κάθε αναβάτη ξεπερνάει τα 1050 kg με τα φρένα να δουλεύουν για 13 λεπτά και 45 δευτερόλεπτα ή στο 35% του συνόλου του αγώνα.

Από τα 9 σημεία πέδησης του Circuit Ricardo Tormo, μόνο ένα χαρακτηρίζεται ως απαιτητικό στα φρένα, 4 είναι μέσης δυσκολίας και τα υπόλοιπα 4 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το πιο απαιτητικό φρενάρισμα για τις μοτοσυκλέτες MotoGP βρίσκεται στην πρώτη στροφή μετά τη γραμμή εκκίνησης όπου οι μοτοσυκλέτες φρενάρουν από τα 325 km/h στα 134 km/h σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και καλύπτουν απόσταση 238 μέτρων. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος σε αυτό το σημείο οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 6,3 kg στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 1,7 G, με την πίεση του υγρού φρένων να φτάνει τα 12 bar.

 

.


Η Brembo προσφέρει μια σειρά από διαφορετικά τακάκια μοτοσυκλέτών για χρήση στο δρόμο (street-legal) . Ανάμεσά τους τα γνωστά Z03 και Z04 και τα νέα Ζ10, όλα διαθέσιμα για τις πιο δημοφιλείς supersport και superbike μοτοσυκλέτες. Ειδικές "λιπαντικές συνθέσεις που προστίθενται στην αρχική ένωση εξασφαλίζουν σταθερό και ομαλό φρενάρισμα ακόμα και όταν οι θερμοκρασίες του δίσκου φρένων είναι υψηλές. Αυτό καθιστά λιγότερο πιθανή την απώλεια της αποτελεσματικότητας πέδησης, που αποτρέπεται επίσης από τα τακάκια που λειαίνουν και αφαιρούν τις εναποθέσεις στη ζώνη πέδησης του δίσκου.

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Valencia: Moto3 ΕΔ2

« Προηγούμενο άρθρο

Valencia: Moto2 ΕΔ1

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ