• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε
Για τη σεζόν Superbikes 2023
Νέα 08/02/2023 - 11:59

Οι δοκιμές για τη σεζόν 2023 WorldSBK είναι ήδη σε εξέλιξη και ο πρώτος αγώνας της χρονιάς απέχει λιγότερο από ένα μήνα.

Η τελική δοκιμή έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στο Phillip Island την εβδομάδα πριν από τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 24-26 Φεβρουαρίου.

Αυτό που ακολουθεί είναι μια περίεργη σεζόν με τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Jonathan Rea, και τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021, Toprak Razgatlioglu, να προσπαθούν να επιστρέψουν στην κορυφή και να ξεπεράσουν τον Πρωταθλητή του 2022, Alvaro Bautista.

Επιπλέον, κατασκευαστές όπως η Honda και η BMW θα προσπαθήσουν να σημειώσουν πρόοδο και να ανταγωνιστούν τις Kawasaki, Yamaha και Ducati.


Η μορφή του WorldSBK έχει απλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια. Στο παρελθόν, υπήρχαν δύο κατηγορίες για μοτοσυκλέτες 1000cc - Superstock 1000 και Superbike - και δύο για μοτοσυκλέτες 600cc - Superstock 600 και Supersport.

 

Από το 2017, ωστόσο, αυτό έχει αλλάξει, και η Superbike (SBK) είναι πλέον η μόνη κατηγορία 1000cc, και οι άλλες δύο κατηγορίες είναι η Supersport 300 (SSP300), για μοτοσυκλέτες 300cc, και η δεύτερη είναι η Supersport (SSP), για μια σειρά μοτοσυκλετών από 600cc έως 950cc (χονδρικά).

Μέχρι πριν από επτά χρόνια, όταν η αεροδυναμική έγινε βασικό και θεμελιώδες μέρος του σχεδιασμού μοτοσικλετών Grand Prix - όταν οι μοτοσυκλέτες άρχισαν να σχεδιάζονται με την αρνητική άντωση ως βασικό στοιχείο και όχι ως πρόσθετο - μπορούσε να φαίνεται από το εξωτερικό, από την οπτική γωνία ενός απλού οπαδού, ότι τα Superbikes δεν ξεχώριζαν από τις μοτοσυκλέτες MotoGP. 

Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των μοτοσυκλετών Superbikes και των μοτοσυκλετών MotoGP είναι ότι οι πρώτες προέρχονται από μοτοσυκλέτες παραγωγής, ενώ οι δεύτερες είναι αποκλειστικά πρωτότυπα σχεδιασμένα για αγώνες. Αυτό σημαίνει ότι τα Superbikes μπορούν να είναι πιο προσιτές αγωνιστικές κατασκευές από τα Grand Prix, επειδή προέρχονται από μοτοσυκλέτες δρόμου που έχουν σχεδιαστεί για να οδηγούνται από οποιονδήποτε αναβάτη με τη σωστή άδεια. Ενώ μια μοτοσυκλέτα MotoGP έχει σχεδιαστεί για να την οδηγούν μόνο λίγα άτομα.

Οι κανονισμοί επέτρεπαν στο παρελθόν διαφορετικές διαμορφώσεις μοτοσυκλετών να υπάρχουν στο grid. Το παρελθόν έχει δει κινητήρες V4, Εν σειρά 4κύλινδρους και V-2 κινητήρες, με συμβατικές και αντισυμβατικές σιερές ανάφλεξης και μοτοσυκλέτες με αλουμινιένα και ατσάλινα πλαίσια. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένας βαθμός ομοιογένειας, με όλες τις μοτοσυκλέτες στο WorldSBK να χρησιμοποιούν τετρακύλινδρους κινητήρες και πλαίσια αλουμινίου.

Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές στον τρόπο διαμόρφωσης. Η Ducati παρουσίασε την Panigale V4 R της το 2019, με έναν - όπως υποδηλώνει το όνομα - κινητήρα V4.
Συγκριτικά, κάθε άλλος κατασκευαστής - Kawasaki, Yamaha, Honda και BMW - στο WorldSBK χρησιμοποιεί διαμόρφωση Εν σειρά των 4 κυλίνδρων.

Κάθε αναβάτης παίρνει 21 ελαστικά το Σαββατοκύριακο, με 10 εμπρός και 11 πίσω προς επιλογή. Ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών, η Pirelli, διαθέτει τρεις διαφορετικές συνθέσεις πίσω ελαστικών - SC0, SCX, SCQ, όπου το '0' είναι το πιο σκληρό και το 'Q' είναι το μαλακότερο - και δύο μπροστινά ελαστικά - SC1 και SC0, όπου το '1' είναι το πιο σκληρό και το '0' είναι το πιο μαλακό. Η Pirelli θέλει επίσης να φέρει «αναπτυξιακές» εκδόσεις οποιουδήποτε αριθμού διαθέσιμων συνθέσεων στους αγώνες. Αυτά τα ελαστικά «ανάπτυξης» δεν διακρίνονται από τα τυπικά ελαστικά εξωτερικά, αλλά μπορεί να έχουν ελαφρώς διαφορετική κατασκευή ή και προφίλ από την τυπική έκδοση ενός συγκεκριμένου μείγματος γόμας.

Επιπλέον, το ελαστικό SCQ είναι διαθέσιμο για χρήση μόνο στην Superpole και στον Superpole Race, αλλά όχι στους δύο μεγάλους αγώνες.

Αυτό μας φέρνει στη μορφή του Σαββατοκύριακου WorldSBK. Για την κατηγορία Superbike, υπάρχουν δύο περίοδοι ελέυθερων δοκιμών την Παρασκευή, οι οποίες έχουν διάρκεια 45 λεπτών και μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών, διάρκειας 20 λεπτών το πρωί του Σαββάτου. Σε αντίθεση με τα MotoGP - όπου υπάρχουν δύο προκριματικές περίοδοι και οι ελεύθερες δοκιμές καθορίζουν ποιοι αναβάτες συμμετέχουν σε ποια περίοδο Κατατακτήριων - στο WorldSBK υπάρχει μόνο μία κατατακτήρια περίοδος, η Superpole, διάρκειας 15 λεπτών το πρωί του Σαββάτου.


Η Superpole καθορίζει την σχάρα εκκίνησης για τον πρώτο αγώνα και τον αγώνα Superpole. Ο πρώτος αγώνας διεξάγεται το απόγευμα του Σαββάτου και είναι "πλήρους διάρκειας" (μεταξύ 85 χλμ. και 110 χλμ.), ενώ ο Αγώνας Superpole διεξάγεται την Κυριακή το πρωί, μετά το ζέσταμα, και είναι 10 γύροι ανεξάρτητα από το μήκος της πίστας.

Ο αγώνας Superpole καθορίζει το σχηματισμό εκκίνησης για τον δεύτερο αγώνα, με τους εννέα πρώτους από τον αγώνα Superpole να παρατάσσονται με τη σειρά που τερματίζουν τον αγώνα Superpole στην σχάρα εκκίνησης του δεύτερου αγώνα. Από τον 10ο και πίσω οι αναβάτες ξεκινάνε σύμφωνα με τους χρόνους τους στις Κατατακτήριες (Superpole).

Οι δύο αγώνες προσφέρουν και οι δύο πλήρεις βαθμούς, δηλαδή 25 βαθμούς για την νίκη μέχρι 1 βαθμό για την 15η θέση (όπως στα MotoGP), ενώ ο αγώνας Superpole προσφέρει μισούς βαθμούς, που σημαίνει 13 βαθμούς για τη νίκη μέχρι 1 βαθμό για τη 10η θέση. Συνολικά, 63 βαθμοί είναι διαθέσιμοι ανά Σαββατοκύριακο αγώνα.

Το grid των WorldSBK το 2023 θα περιλαμβάνει πέντε κατασκευαστές που θα προμηθεύουν με μοτοσυκλέτες συνολικά 15 ομάδες που έχουν 23 αναβάτες.

Οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές από το 2022 είναι η Ducati, η Yamaha και η Kawasaki, ενώ η BMW και η Honda τερμάτισαν τέταρτη και πέμπτη, αντίστοιχα, στην κατάταξη των κατασκευαστών του 2022.

Η Yamaha και η Ducati έχουν και οι δύο μοτοσυκλέτες που τροφοδοτούν από τέσσερις διαφορετικές ομάδες. Για τη Yamaha, αυτές είναι η εργοστασιακή ομάδα Pata Yamaha Prometeon, η GYRT GRT Yamaha, η Motoxracing και η GMT94.

Όσον αφορά την Ducati, ναυαρχίδα του στόλου είναι η εργοστασιακή ομάδα Aruba.it Racing Ducati, με τρεις δορυφορικές ομάδες που έχουν από έναν αναβάτη, τις Motocorsa Racing, Barni Spark Racing Team και Team GoEleven.

Η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki - Kawasaki Racing Team - υποστηρίζεται από δύο δορυφορικές ομάδες: την Puccetti Racing και την Orelac Racing Movisio.

Όσο για την BMW, απέκτησαν νέο χορηγό στο πρόσωπο της ROKiT για το 2023 που θα εμφανίζεται στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Η δορυφορική τους ομάδα, η Bonovo Action BMW, ανήκει πλέον εν μέρει στον πρώην αναβάτη Eugene Laverty και διατηρεί στενούς δεσμούς με το εργοστάσιο.

Τέλος, η εργοστασιακή ομάδα της Honda, η Team HRC, έχει μόνο μια δορυφορική ομάδα, αυτή που διευθύνει η Midori Moriwaki: MIE Racing Honda Team.

Οι συμμετοχές wild card είναι επίσης δυνατές για αναβάτες που δεν αγωνίζονται στο Πρωτάθλημα με πλήρη απασχόληση. Αν και δεν είναι τόσο συνηθισμένες τώρα όσο στο παρελθόν - κυρίως λόγω μιας απόκλισης στους τεχνικούς κανονισμούς μεταξύ του WorldSBK και των εθνικών πρωταθλημάτων Superbike - οι αναβάτες wildcard τείνουν να εμφανίζονται σε ορισμένους αγώνες κατά τη διάρκεια του έτους, ιδιαίτερα στο Donington Park - όπως ο πρωταθλητής British Superbikes του 2021, Taran Mackenzie πέρυσι - και στο Misano, το οποίο γενικά βλέπει μια σειρά από Ιταλούς ανβάτες των Ιταλικών Superbikes να εμφανίζονται.

Επόμενο άρθρο »

Quartararo: Είδα και άκουσα καλά πράγματα

« Προηγούμενο άρθρο

Jonathan Rea: Έχουμε κάνει πρόοδο με τη μοτοσυκλέτα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ