• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Yamaha γιορτάζει την 25η επέτειο της επαναστατικής R1
Νέα Αγοράς 01/07/2023 - 01:50

Μας φαίνεται σαν να ήταν χθες που στην έκθεση στο Μιλάνο είδαμε για πρώτη φορά την, άγνωστη τότε, superbike R1 της Yamaha αλλά έχουν περάσει 25 χρόνια!
 


Με μεγάλη υπερηφάνεια, η Yamaha Motor Europe γιορτάζει την 25η επέτειο της πρωτοποριακής R1, με ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες που έχουν προγραμματιστεί για το Yamaha Racing Experience (YRE). Φέτος, το YRE θα διεξαχθεί στη θρυλική πίστα του Mugello στην Ιταλία μεταξύ 21 και 22 Ιουλίου και θα συγκεντρώσει ορισμένα από τα μεγαλύτερα "αστέρια" και τους πιο αφοσιωμένους φίλους της Yamaha, για να τιμήσουμε μαζί την εκπληκτική κληρονομιά της εμβληματικής μοτοσυκλέτας.

Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε, η Yamaha R1 έχει επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα απόδοσης και καινοτομίας στον κλάδο. Τα 25 χρόνια εξέλιξής της, είναι απόδειξη της αφοσίωσης της Yamaha στη μηχανολογική υπεροχή, η οποία εδραίωσε την R1 ως ένα σύμβολο ταχύτητας, ισχύος και προηγμένης τεχνολογίας που έχει φέρει επανάσταση στην αγορά των σπορ μοτοσυκλετών.

Yamaha YZF-R1 1998
Yamaha YZF-R1 1998

Η R1 έκανε την μεγαλειώδη είσοδό της το 1998. Στον πυρήνα της βρισκόταν ένας καινοτόμος, μικρών διαστάσεων και ελαφρύς υγρόψυκτος, 4-κύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. με 20 βαλβίδες και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Ο κινητήρας διέθετε πέντε βαλβίδες ανά κυλινδροκεφαλή με ανασχεδιασμένες διαστάσεις, οι οποίες ενίσχυαν σημαντικά τη ροπή.

Ωστόσο, η πραγματική αλλαγή των δεδομένων προήλθε από την έξυπνη απόφαση του Project Leader Kunihiko Miwa να τοποθετήσει το πρώτο στον κόσμο κατακόρυφο κιβώτιο ταχυτήτων σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, το οποίο επέτρεψε τη δημιουργία ενός ελαφρύτερου και μικρότερου κινητήρα που επέτρεπε τη χρήση ενός μακρύτερου ψαλιδιού. Με αυτό τον τρόπο ενισχύθηκε η πρόσφυση, χωρίς να επηρεαστεί το συμβατικό μεταξόνιο των σπορ μοτοσυκλετών.

Yamaha YZF-R1 2004
Yamaha YZF-R1 2004

Εκτός από τον καινοτόμο κινητήρα, η R1 του 1998 διέθετε ολοκαίνουριο αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox II, ψαλίδι από κράμα αλουμινίου με ενισχυμένη άρθρωση, μονό αμορτισέρ Yamaha Monoshock και ανεστραμμένο, πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 41 χιλ. που είχε αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Öhlins.

Αυτή η μικρών διαστάσεων διάταξη του πλαισίου και της ανάρτησης αντλούσε έμπνευση από τα Grand Prix και προσέφερε ασυναγώνιστο χειρισμό και μεγάλη ευελιξία, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για τις σύγχρονες σπορ μοτοσυκλέτες. Η R1 απέδιδε την εκπληκτική ισχύ των 150 PS, ενώ το βάρος της ήταν μόλις 177 κιλά.

Η αγωνιστική επιτυχία της R1 ήταν εξίσου αξιοσημείωτη. Στο διάσημο Isle of Man TT του 1999 η μοτοσυκλέτα έγραψε ιστορία, όταν ο David Jefferies έφθασε στη νίκη της κατηγορίας TT Formula 1, σημειώνοντας ρεκόρ γύρου με 121.235 μίλια/ώρα. Αμέσως μετά, κέρδισε στις κατηγορίες Senior και Production TT, επιβεβαιώνοντας την αγωνιστική υπεροχή της R1.

Yamaha YZF-R1 2015
Yamaha YZF-R1 2015

Με την Yamaha να συνεχίζει να βελτιώνει και να εξελίσσει την R1, το μοντέλο του 2000 κυκλοφόρησε με αναβαθμίσεις σε περισσότερα από 250 εξαρτήματα. Συμπεριλαμβάνονται βελτιώσεις στον κινητήρα και το πλαίσιο, πιο αεροδυναμική εξωτερική σχεδίαση και νέο τελικό τιτανίου.

Δύο χρόνια αργότερα το 2002, η Yamaha παρουσίασε την επόμενη γενιά της R1, με επικεφαλής τον Project Leader Yoshikazu Koike. Παρουσίασε ένα πρωτοποριακό σύστημα ψεκασμού καυσίμου σε ελεγχόμενο κενό, το οποίο παρείχε αυξημένη απόδοση της ισχύος, καθώς και ένα νέο πλαίσιο Deltabox III που ήταν ελαφρύτερο, αλλά και κατά 30% ισχυρότερο σε στρεπτική ακαμψία.

Το 2004 σηματοδότησε την άφιξη της R1 τέταρτης γενιάς, η οποία διέθετε νέο κινητήρα με μεγαλύτερη διάμετρο και μικρότερη διαδρομή, νέας σχεδίασης κυλίνδρους, μπιέλες fracture-split (FS), εισαγωγή RAM-air, νέες εξατμίσεις κάτω από τη σέλα, αναθεωρημένη γεωμετρία πλαισίου και πιο αιχμηρή εξωτερική σχεδίαση. Για πρώτη φορά μια μοτοσυκλέτα παραγωγής πέτυχε αναλογία ισχύος προς βάρος 1:1, χάρη στα 180 PS που απέδιδε ο ολοκαίνουριος κινητήρας.

Η R1 που παρουσιάστηκε το 2007 διέθετε το καινοτόμο σύστημα γκαζιού ride-by-wire YCC-T και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, μεταβλητή εισαγωγή αέρα (YCC-I) της Yamaha. Ο επικεφαλής Makato Shimamoto παρουσίασε επίσης, ένα νέο κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες και συμπλέκτη ολίσθησης, καθώς και βελτιωμένο πλαίσιο Deltabox και ενισχυμένα συστήματα πέδησης και ανάρτησης των τροχών.

Τιμώντας την κληρονομιά της, η Yamaha λάνσαρε την επόμενη γενιά της R1 το 2009. Η μοτοσυκλέτα διέθετε έναν πρωτοποριακό κινητήρα με στρόφαλο crossplane, ο οποίος είχε προέλθει απευθείας από την Yamaha M1 που συμμετείχε στο MotoGP. Αυτός ο μοναδικός σχεδιασμός μείωσε τις δυνάμεις της αδράνειας και παρείχε μια πιο γραμμική σύνδεση του γκαζιού. Παράλληλα, ο επικεφαλής ανάπτυξης Toyoshi Nishida παρουσίασε ψεκασμό καυσίμου με δύο μπεκ, ένα νέο ελαφρύ πλαίσιο Deltabox αλουμινίου, υποπλαίσιο από χυτό μαγνήσιο και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Αυτό το μοντέλο έθεσε τα πρότυπα χειρισμού και απόδοσης στον κόσμο των αγώνων το 2009, τα οποία τονίστηκαν από την απίστευτη απόδοση του Αμερικανού Ben Spies στο WorldSBK. Ο πρωτοεμφανιζόμενος αναβάτης πέτυχε 14 νίκες σε 28 αγώνες και κατέκτησε τον τίτλο του 2009.  

Ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της R1 εκείνη τη χρονιά, η ομάδα YART Yamaha EWC κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, ενώ ο Leon Camier κέρδισε 19 από τους 26 αγώνες στο δρόμο του προς την κατάκτηση του Βρετανικού Πρωταθλήματος Superbike. Την ίδια σεζόν, ο Katsuyuki Nakasuga κέρδισε τον πρώτο του τίτλο στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Superbike.

Επιδιώκοντας τη διαρκή καινοτομία, η R1 του 2012 ενσωμάτωσε ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που προσαρμόζει το χρονισμό ανάφλεξης, την παροχή καυσίμου και το άνοιγμα του γκαζιού, για να διατηρείται η βέλτιστη πρόσφυση και να βελτιώνονται η σταθερότητα και η κατανάλωση καυσίμου.

Για να σηματοδοτήσει ένα ακόμη πρωτοποριακό βήμα, η R1 του 2015 κυκλοφόρησε με έναν ισχυρό κινητήρα 200 PS και ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής που είχε εξοπλιστεί με έξι αξόνων μονάδα μέτρησης της αδρανείας (IMU) και ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης, τα οποία είχαν αναπτυχθεί και αποδείξει την αξία τους στο MotoGP. Με βάρος 179 κιλών χωρίς υγρά και πλήθος αγωνιστικών εξαρτημάτων, η R1 του 2015 ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακή. Ο επικεφαλής Hideki Fujiwara παρουσίασε επίσης την κορυφαία, περιορισμένης έκδοσης R1M, η οποία διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ελαφρύ φέρινγκ από ανθρακονήματα και ένα ενσωματωμένο καταγραφικό δεδομένων, για να καλύψει τις ανάγκες των απαιτητικών φίλων των αγώνων και των track days.

Το μοντέλο R1 του 2018 παρείχε στους αναβάτες μια ακόμη πιο εκτεταμένη σειρά εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων. Η προσθήκη συστήματος Quick Shift System (QSS) με λειτουργία ολίσθησης για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, ανέβασε στο επόμενο επίπεδο την απόδοση των R1 και R1M. Ο χειρισμός της R1 βελτιώθηκε με μια πιο προοδευτική χαρτογράφηση στο Σύστημα Ελέγχου Ανύψωσης καθώς και με αναθεωρημένες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Η ηλεκτρονική αγωνιστική ανάρτηση της Öhlins για την R1M διέθετε μια αναθεωρημένη διεπαφή για πιο διαισθητική ρύθμιση.

Για το 2020, η R1 διέθετε κινητήρα CP4 με νέα κυλινδροκεφαλή, εκκεντροφόρους άξονες και σύστημα ψεκασμού. Τα εκτεταμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον αναβάτη είχαν βελτιωθεί για να διασφαλιστούν ακόμη υψηλότερα επίπεδα ελέγχου. Το νέο σύστημα EBM (Engine Brake Management) επέτρεψε στον αναβάτη να επιλέγει μεταξύ τριών ισχύων πέδησης του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Το επίσης νέο σύστημα Brake Control (BC) παρείχε πρόσθετη εμπιστοσύνη και έλεγχο στις στροφές. Με αναθεωρημένες βαλβίδες απόσβεσης και μειωμένο εύρος ελατηρίου, το πιρούνι KYB 43 χιλ. της R1 παρείχε αυξημένη ανάδραση και πιο φυσική αίσθηση στην οδήγηση. Για βελτιωμένη απόδοση του πλαισίου και μειωμένους χρόνους γύρου, η R1M ήταν εξοπλισμένη με νέο πίσω αμορτισέρ και αναβαθμισμένο πιρούνι Öhlins ERS NPX με θάλαμο πεπιεσμένου αερίου.

Τα τελευταία χρόνια, οι R1 και R1M συνέχισαν να εξελίσσονται και να παραμένουν η κυρίαρχη δύναμη στην αγωνιστική σκηνή, με τους Toprak Razgatlıoğlu και Andrea Locatelli της ομάδας Pata Yamaha Prometeon Official WorldSBK να πρωτοστατούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike της FIM. Το αποκορύφωμα ήταν η νικηφόρα σεζόν του Razgatlıoğlu στο Πρωτάθλημα WorldSBK του 2021, όπου ο Τούρκος αναβάτης πέτυχε 13 νίκες και 16 επιπλέον βάθρα στο δρόμο του προς τον τίτλο, ενώ ο Ιταλός Locatelli είχε εξαιρετική πορεία με την R1, ανεβαίνοντας 11 φορές στο βάθρο των νικητών.

Επιπλέον, η R1 επέδειξε την μεγάλη αξία της σε ολόκληρο τον κόσμο, με την Yamaha Factory Racing Team να κερδίζει τον ιστορικό αγώνα αντοχής Suzuka 8 Hours τέσσερις φορές στη σειρά μεταξύ 2015-2018. Παράλληλα, ο Cameron Beaubier (2015, 2016, 2018, 2019, 2020) και ο Jake Gagne (2021, 2022) εξασφάλισαν επτά από τους οκτώ τελευταίους τίτλους στο Πρωτάθλημα AMA Superbike.

Το 2021, ο Nakasuga κατέκτησε ένα απίστευτο δέκατο ιαπωνικό Πρωτάθλημα Superbike, με τους Tommy Hill (2011), Josh Brookes (2015), Tarran Mackenzie (2021) και Bradley Ray (2022) να στέφονται όλοι πρωταθλητές με R1, στο βρετανικό πρωτάθλημα Superbike.

Καθώς η κληρονομιά της R1 συνεχίζει να μεγαλώνει, η Yamaha παραμένει δεσμευμένη στην υπέρβαση των ορίων της καινοτομίας, παρουσιάζοντας την R1 GYTR. Η GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) είναι το εξειδικευμένο τμήμα αγωνιστικών εξαρτημάτων της Yamaha, το οποίο αναπτύσσει τεχνολογίες βελτίωσης της απόδοσης για περισσότερα από 40 χρόνια. Σχεδιασμένη ειδικά για φίλους των track-days και αγωνιζόμενους που αναγνωρίζουν τη νικηφόρα απόδοση και την κορυφαία ποιότητα της Yamaha, η R1 GYTR του 2023 συνδυάζει ταχύτητα και ακρίβεια που έχουν ενισχυθεί όσο ποτέ. Κατασκευασμένη για να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της κατηγορίας Stock 1000 της FIM, αυτή η υψηλών προδιαγραφών μοτοσυκλέτα παρέχει τον απόλυτο καμβά, για να μπορεί ο κάθε αναβάτης να δημιουργήσει τη δική του superbike. Η R1 GYTR είναι εξοπλισμένη με περισσότερα από 25 εξαρτήματα αγωνιστικών προδιαγραφών GYTR. Συμπεριλαμβάνονται αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovic, καλωδίωση αγωνιστικής ECU, μέρη πλαισίου της GYTR, σύστημα μετάδοσης κίνησης, πλήρες αγωνιστικό φέρινγκ σε λευκό αστάρι και πολλά ακόμη εξαρτήματα. Η R1 GYTR διατίθεται αποκλειστικά από τα GYTR PRO SHOPS.

Για να σηματοδοτήσει μια τόσο σημαντική επέτειο, το Yamaha Racing Experience που θα διεξαχθεί στο Mugello, θα φιλοξενήσει τις εορταστικές δραστηριότητες για την R1. Η πίστα της Τοσκάνης είναι γνωστή για τη γρήγορη και απαιτητική διάταξή της, η οποία την έχει κάνει εξαιρετικά αγαπητή σε αγωνιζόμενους και οπαδούς. Παρέχει το τέλειο σκηνικό για να τιμηθεί μια τόσο εκπληκτική μοτοσυκλέτα. Συνήθως η εκδήλωση είναι αποκλειστική για τους πελάτες της R1M, ωστόσο το YRE του 2023 θα είναι ανοικτό στους ιδιοκτήτες R1 για πρώτη φορά. Για να σηματοδοτηθεί αυτή η σημαντική περίσταση, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν δύο διαφορετικές επιλογές στη διάθεσή τους.

Υπάρχουν 25 θέσεις στη διάθεση των ιδιοκτητών R1 για ολόκληρο το διήμερο πρόγραμμα, όπου μπορούν να απολαύσουν την πλήρη αγωνιστική εμπειρία Yamaha μαζί με τους πελάτες της R1M. Περιλαμβάνονται οδήγηση στην πίστα και τις δύο ημέρες, δυνατότητα λήψης συμβουλών από τεχνικούς της Yamaha για τη βέλτιστη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας τους, αποκλειστικές περιηγήσεις στο pit box της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK και πολλά άλλα. Πατήστε εδώ για να μάθετε περισσότερα και να εγγραφείτε στην πλήρη διήμερη εμπειρία YRE.

Παρέχεται επίσης η επιλογή στους ιδιοκτήτες R1, να παρευρεθούν μόνο στις δραστηριότητες του Σαββάτου, όπου μπορούν να εγγραφούν για έως και δύο δωρεάν συνεδρίες οδήγησης στην πίστα, να απολαύσουν την ατμόσφαιρα της εκδήλωσης και να βρεθούν στο παρασκήνιο, με επίσκεψή τους στο γκαράζ της Pata Yamaha Prometeon. Για περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτή την επιλογή και για να εγγραφείτε μόνο για το Σάββατο, πατήστε εδώ.

Οι συνεδρίες οδήγησης του YRE θα δώσουν την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες, να γνωρίσουν ορισμένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της Yamaha από το WorldSBK και να οδηγήσουν μαζί τους. Συμπεριλαμβάνονται οι αναβάτες της Pata Yamaha Prometon WorldSBK, Toprak Razgatlıoğlu και Andrea Locatelli, το ντουέτο των Remy Gardner και Dominique Aegerter της GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team, ο Lorenzo Baldassari της ομάδας GMT94 Yamaha WorldSBK, ο Bradley Ray της Yamaha Motoxracing WorldSBK Team και ο Niccolò Canepa της ομάδας YART Yamaha Official EWC.

Ο εορτασμός της 25ης επετείου στο YRE θα είναι μια αποκλειστική εμπειρία για όλους τους ιδιοκτήτες R1 και R1M, οι οποίοι θα συγκεντρωθούν για να γιορτάσουν αυτές τις εμβληματικές μοτοσυκλέτες, με μια ειδική έκθεση όλων των προηγούμενων μοντέλων R1 και μια συλλογή ορισμένων από τις πιο σημαντικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του παρελθόντος. Σε αυτή την εκδήλωση θα παρουσιαστεί η κληρονομιά της R1, η οποία παραμένει μοναδική στον κόσμο της μοτοσικλέτας.

Ο Paolo Pavesio
Διευθυντής Marketing και Motorsport της Yamaha Motor Europe αναφέρει

“Με υπερηφάνεια τιμούμε την 25η επέτειο της Yamaha R1 το 2023. Η R1 άλλαξε τα δεδομένα στον κόσμο των μοτοσυκλετών, ξεπερνώντας τα όρια της απόδοσης και της καινοτομίας και εξελίσσεται διαρκώς για να βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου των αγώνων. Είναι μια μοτοσυκλέτα που έχει επαναπροσδιορίσει το τι είναι δυνατό τα τελευταία 25 χρόνια, με τεχνολογία και καινοτομίες που προέρχονται απευθείας από τα Πρωταθλήματα MotoGP και WSBK. Το Yamaha Racing Experience που θα διεξαχθεί στο Mugello θα είναι πολύ ξεχωριστό φέτος. Θα είναι η τέλεια ευκαιρία να τιμήσουμε μια τόσο εμβληματική μοτοσυκλέτα, μαζί με τους πελάτες μας και ορισμένους από τους μεγαλύτερους αστέρες της Yamaha.”

Επόμενο άρθρο »

Νέα μοντέλα Honda 2023 στο στόλο της Andeli Rent a Bike

« Προηγούμενο άρθρο

ΤΑ PAPASTAVROU SHOPS ΤA STREET 3 LADY AIR ΤΗΣ TCX

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ