• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Χρειάζεται το μοχλικό σύστημα στην πίσω ανάρτηση;
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα...
Νέα Αγοράς 03/08/2023 - 00:00

Του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε μία μοτοσυκλέτα θεωρείται το να διαθέτει μοχλικό σύστημα στην πίσω ανάρτηση. 

Το μοχλικό είναι ένα σύστημα συνδέσμων στην κάτω έδραση του αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης, το οποίο έχει σκοπό να μετατρέψει την κίνηση του ψαλιδιού σε εκείνο το σημείο σε μία μεγαλύτερη κίνηση με αρκετά μεγαλύτερη διαδρομή για το ίδιο το αμορτισέρ.

Η χρήση του μοχλικού επιτρέπει επίσης να μετατραπεί η γραμμική συμπεριφορά σε μη γραμμική ανάλογα με τον σχεδιασμό του και τις διαστάσεις των μοχλών, δίνοντας στην μοτοσυκλέτα ακριβώς αυτό που θέλουν οι κατασκευαστές στην συμπεριφορά της κάτω από όλες τις συνθήκες.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου το μοχλικό δεν χρησιμοποιείται και η έδραση του αμορτισέρ γίνεται απευθείας στο ψαλίδι με μία μόνο σύνδεση χωρίς κανέναν επιπλέον μοχλό. Αυτή η διάταξη συναντάται και ως επιλογή από τον κατασκευαστή στο σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης της Aprilia RS660, η οποία είναι μία μοτοσυκλέτα μεσαίας κατηγορίας supersport και έχει την επιλογή αυτή ως προτέρημα για τη χρήση αυτής της μοτοσυκλέτας που είναι η πίστα, αλλά και η καλή συμπεριφορά στο δρόμο.

Αν και η κορυφαία Aprilia RSV4 διαθέτει μοχλικό σύστημα που σημαίνει ότι στην πολύ απαιτητική αυτή μοτοσυκλέτα δουλεύει πολύ καλύτερα το μοχλικό, εντούτοις  στη μικρότερης ισχύος RS660 υπάρχουν προτερήματα στην απλή έδραση. Οι δύο αυτές διατάξεις είναι ένα γενικό παράδειγμα για το πόσο καλά λειτουργεί ένα μοχλικό, αλλά σίγουρα το κάθε σύστημα έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. 

Το μοχλικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί επίσης και στην RS660 θα μπορούσε να βελτιώνει τη συμπεριφορά με την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της διαδρομής του αμορτισέρ, όμως το επιπλέον βάρος αλλά και το κόστος είναι σημαντικά μειονεκτήματα και αν εξετάσουμε μόνο το βάρος σε μία ανάρτηση, οποιοδήποτε παραπάνω βάρος σε μη αναρτώμενη μάζα είναι ένα πολύ σημαντικό μειονέκτημα, κυρίως σε απότομες κινήσεις της ανάρτησης όπως πέρασμα επάνω από τα κερμπ (μέσα σε πίστα) ή πέρασμα από απότομες λακκούβες στο δρόμο. Συνεπώς όσο ελαφρύτερη είναι μία μοτοσυκλέτα το μη αναρτώμενο βάρος πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο και στην περίπτωση της μικρότερης RS660 έχει πλεονεκτήματα και μάλιστα η θέση που το αμορτισέρ εδράζεται είναι η βέλτιστη για να έχει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαδρομή και την κατάλληλη γραμμικότητα.

Aprilia RS660: Χωρίς μοχλικό και η συμπεριφορά είναι άψογη!
Aprilia RS660: Χωρίς μοχλικό και η συμπεριφορά είναι άψογη!

Τελικά λοιπόν η ύπαρξη ή όχι ενόςΜε μοχλικό και λόγω μεγαλύτερου βάρους και για πιο εκλεπτυσμένη ρύθμιση της λειτουργίας στην Aprilia RSV4

Με μοχλικό και λόγω μεγαλύτερου βάρους και για πιο εκλεπτυσμένη ρύθμιση της λειτουργίας στην Aprilia RSV4
μοχλικού συστήματος στην πίσω ανάρτηση δεν σημαίνει αυτονόητα ότι η συμπεριφορά θα είναι καλύτερη ή χειρότερη. Εξαρτάται από όλο το σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις η ύπαρξη μοχλικού δίνει καλύτερη συμπεριφορά.

Επόμενο άρθρο »

Το MotoGP™ μένει αποκλειστικά στην COSMOTE TV στην Ελλάδα

« Προηγούμενο άρθρο

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το BMW Motorrad Welt.

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ