• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πως ξεκίνησε ο θρύλος της MV Agusta
Τα 80 χρόνια του μοτέρ MV 98 cc
Νέα Αγοράς 09/08/2023 - 11:05

του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Η MV Agusta γιορτάζει τα 80 χρόνια παραγωγής του πρώτου κινητήρα 98, της μικρής μονάδας ισχύος που έθεσε σε κίνηση τον θρύλο της MV.

Η ιστορία του πρώτου κινητήρα 98 της MV, είναι στενά συνδεδεμένη με τα ταραχώδη αλλά και εμπνευσμένα γεγονότα της μεταπολεμικής περιόδου στην Ιταλία. Η παγκόσμια σύγκρουση ήταν μακρά και καταστροφική και άφησε μια χώρα σε ρήξη, με πόλεις ισοπεδωμένες, υποδομές σε κίνδυνο και πεσμένη βιομηχανική παραγωγή. Σε αυτό το σενάριο, αρκετό για να απογοητεύσει κάποιον, ο Domenico Agusta ξεκίνησε την περιπέτεια που ήταν η Meccanica Verghera, το έμβρυο της ένδοξης MV Agusta.

Ένα βήμα πίσω, στα χρόνια του πολέμου. Μέχρι το 1943 ήταν σαφές ότι ο πόλεμος θα χανόταν και ότι η παραγωγή αεροπλάνων για χρήση κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης θα τελείωνε σύντομα. Τι θα γινόταν με την «Costruzioni Aeronautiche Giovanni Agusta», την εταιρεία που είχε αναλάβει ο Domenico Agusta το 1927 μετά τον θάνατο του ιδρυτή της, Κόμη Giovanni Agusta, στα 48 του; 

Τα σχέδια για τα μόλις 98 cc: αυτό ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει ένα πάθος που, σε μια περίοδο 80 ετών, ανέβασε τη γνήσια μοτοσυκλέτα Made in Italy στην κορυφή του κόσμου πιο συχνά από οποιαδήποτε άλλη, έχει δημιουργήσει αριστουργήματα με μορφή μοτοσυκλέτας και έχει πυροδοτήσει τα όνειρα πολλών, μεταξύ των γενεών, που μοιράζονται το πάθος τους για το σχέδιο, τη μηχανική και την ομορφιά.
Τα σχέδια για τα μόλις 98 cc: αυτό ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει ένα πάθος που, σε μια περίοδο 80 ετών, ανέβασε τη γνήσια μοτοσυκλέτα Made in Italy στην κορυφή του κόσμου πιο συχνά από οποιαδήποτε άλλη, έχει δημιουργήσει αριστουργήματα με μορφή μοτοσυκλέτας και έχει πυροδοτήσει τα όνειρα πολλών, μεταξύ των γενεών, που μοιράζονται το πάθος τους για το σχέδιο, τη μηχανική και την ομορφιά.

Χωρίς αεροπλάνα για κατασκευή, η κατάρρευση φαινόταν αναπόφευκτη. Τι θα μπορούσαν να κάνουν; Η παραγωγή αυτοκινήτων ήταν μια πρώτη επιλογή, αλλά εκατομμύρια Ιταλοί δεν είχαν ούτε τους βασικούς πόρους για να ζήσουν μια αξιοπρεπή ζωή και έτσι σαφώς δεν ήταν σε θέση να αγοράσουν αυτό που ήταν ένα είδος πολυτελείας εκείνη την εποχή. Και οι μοτοσυκλέτες; Πολύ πιο προσιτές, θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν μια ενδιαφέρουσα αναδυόμενη αγορά για την αεροναυτική εταιρεία. Αυτό ήταν το κίνητρο που ώθησε τον Κόμη Agusta να αναπτύξει έναν κινητήρα που θα του επέτρεπε να εξερευνήσει αυτήν την επιχειρηματική ευκαιρία.

Τον Αύγουστο του 1943, ο κινητήρας για χρήση σε μοτοσικλέτα ήταν έτοιμος για μαζική παραγωγή, σχεδιάστηκε και μελετήθηκε με κάθε λεπτομέρεια ώστε να δημιουργηθούν τα μοντέλα των καλουπιών που θα χρησίμευαν για την κατασκευή των επιμέρους εξαρτημάτων. Η απόφαση ήταν να επικεντρωθούνε σε έναν κινητήρα που ήταν απλός, φθηνός, αξιόπιστος και εύκολος στη συντήρηση – ένας μονοκύλινδρος, δίχρονος κινητήρας 98 cc, με τρεις θυρίδες, κιβώτιο ταχυτήτων και υγρό συμπλέκτη. Μια απλή λύση που θα επέτρεπε τη φθηνή, μεγάλης κλίμακας παραγωγή.

Τον Σεπτέμβριο του 1943, ωστόσο, τα Γερμανικά στρατεύματα κατέλαβαν το εργοστάσιο του Agusta, σταματώντας την παραγωγή. Όλα τα μοντέλα και τα σχέδια του πρώτου κινητήρα 98 είχαν ευτυχώς κρυφτεί στα σπίτια και τα υπόγεια των πιο αξιόπιστων τεχνικών και μηχανικών, λίγες μόλις εβδομάδες πριν, για να προστατευθούν από κλοπή από τον στρατό.

Τα σχέδια και τα μοντέλα του κινητήρα 98 παρέμειναν κρυφά για αρκετούς μήνες προτού ανακτηθούν στα μέσα του επόμενου έτους, όταν τελικά ξεκίνησε η παραγωγή. Ένα χρόνο μετά, γεννήθηκε η πρώτη μοτοσυκλέτα MV (Meccanica Verghera), η MV 98. Με ένα σχέδιο που, όπως και αυτά των πρώτων πρωτοτύπων, οριστικοποιήθηκε λίγο πριν την εισβολή, πριν από 80 χρόνια και ο κινητήρας 98 ήταν το σημείο εκκίνησης για μια λαμπρή ιστορία πάθους, επιτυχίας, επιδόσεων και στυλ.

 

Επόμενο άρθρο »

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Προσβάσεις θεατών

« Προηγούμενο άρθρο

SVT 650 και 650 X - Νέα V2 Adventure απο την QJMOTOR

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ