• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Pirelli στο Κατάρ με τις κατηγορίες Moto2™ και Moto3™
Αγώνες 05/03/2024 - 12:19

Μεταξύ των προκλήσεων που θα αντιμετωπίσουν τα ελαστικά Pirelli στη Lusail είναι πάνω από όλα η νέα άσφαλτος και η πιθανή παρουσία άμμου στην πίστα

Το Σαββατοκύριακο, η διεθνής πίστα Lusail στο Κατάρ θα φιλοξενήσει το πρώτο Grand Prix της 75ης σεζόν στους αγώνες μοτοσυκλέτας, όπου θα γίνει το αγωνιστικό ντεμπούτο της Pirelli ως επίσημος και αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τη Moto2™ και τη Moto3™.

 

Η Pirelli θα διαθέσει τη γκάμα των ελαστικών DIABLO™ Superbike slick και DIABLO™ Rain wet και στις δύο κατηγορίες, σύμφωνα με τη φιλοσοφία της «Πουλάμε αυτό που αγωνιζόμαστε, αγωνιζόμαστε με αυτό που πουλάμε» που προβλέπει τη χρήση όχι πρωτοτύπων αλλά τυπικών ελαστικών που μπορούν να αγοραστούν από όλους τους μοτοσυκλετιστές.

Το Lusail είναι μια πίστα που κρύβει πολλές προκλήσεις για τα ελαστικά, λόγω της παρουσίας άμμου που προέρχεται από την έρημο και τις αλλαγές θερμοκρασίας, καθώς και μια νέα επιφάνεια ασφάλτου που κατασκευάστηκε το 2023. Η Pirelli θα τις αντιμετωπίσει βασιζόμενη στην τυπική κατανομή που έχει προγραμματιστεί για το 2024 για τις δύο κατηγορίες, με την προσθήκη μιας διαφορετικής κατανομής για το πίσω ελαστικό μόνο για αναβάτες της Moto3™.

 

Giorgio Barbier 

«Η περιπέτειά μας στη Moto2™ και στη Moto3™ ξεκινά κάτω από τα φώτα του Κατάρ. Η Lusail είναι μια πίστα που γνωρίζουμε καλά γιατί αγωνιστήκαμε εκεί τόσο με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike όσο και με τη Formula 1. Μια πολύ γρήγορη πίστα με τη μεγαλύτερη ευθεία μεταξύ των υπόλοιπων στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το εύρος θερμοκρασίας στην αρχή και το τέλος της ημέρας και, κυρίως, η άμμος που συχνά εναποτίθεται στην πίστα από τον άνεμο, έχουν πάντα σημαντικό αντίκτυπο στη φθορά των ελαστικών και συνεπάγονται μεγαλύτερη δυσκολία στη διαχείριση των πιέσεων. Η άμμος κάνει την άσφαλτο πολύ ολισθηρή, και αυτό συχνά οδηγεί σε αποκόλληση της γόμας και έντονη θερμική καταπόνηση. Ακριβώς με στόχο τον καθαρισμό της πίστας, στα πρώτα δοκιμαστικά του Σαββατοκύριακου θα ζητηθεί από τους αναβάτες να διατηρούν σταθερές ακτίνες στις στροφές προσπαθώντας να διαχειριστούν καλύτερα τη φθορά των ελαστικών και πιθανότατα χρησιμοποιώντας πιο σκληρές γόμες, γι' αυτό και για τους αναβάτες της Moto3 έχουμε φέρει μια διαφορετική για πίσω πιο προστατευμένη από τη φθορά. Η κατάσταση της πίστας είναι γενικά καλή, αλλά κατά τη διάρκεια της νύχτας υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ο άνεμος να εναποθέσει νέα άμμο, περιορίζοντας τα πλεονεκτήματα του στρωμένου καουτσούκ στην πίστα. Επιπλέον, πέρυσι η πίστα ανανεώθηκε πλήρως: αυτό είναι σίγουρα κάτι το άγνωστο για εμάς: γνωρίζουμε ότι η νέα άσφαλτος είναι αρκετά επιθετική με τα ελαστικά, οι αναβάτες έχουν ήδη αγωνιστεί εδώ το 2023, αλλά όχι σε αυτήν την περίοδο του χρόνου και τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας είναι περιορισμένα. Σε κάθε περίπτωση, οι δοκιμές που έγιναν στη Βαλένθια και τη Χερέθ απέδωσαν πολύ θετικά σχόλια, οπότε είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να έχουμε μια καλή σεζόν».

 

Η κατανομή των ελαστικών για τη Moto2 δεν έχει διαφορές στις διαθέσιμες γόμες για την πίστα του Κατάρ.

 

Κατανομή ελαστικών:

Η τυπική κατανομή για τη σεζόν 2024 περιλαμβάνει ελαστικά DIABLO Superbike slick, μπροστά σε γόμες SC1 (μαλακά) και SC2 (μεσαία) και για τις δύο κατηγορίες, πίσω σε γόμες SC0 (μαλακά) και SC1 (μεσαία) για Moto2™ και SC1 και SC2 για τη Moto3™. Στη συνέχεια, υπάρχει το βρόχινο ελαστικό DIABLO Rain σε γόμα SCR1 τόσο για το μπροστινό όσο και για το πίσω μέρος. Για το Γκραν Πρι του Κατάρ, οι αναβάτες της Moto3™ θα έχουν επίσης ένα νέο πίσω ελαστικό με γόμα προδιαγραφής C1096, μια πιο καλή λύση από τις άλλες που θα μπορούσε να αποδειχθεί ανεκτίμητη εάν η επιφάνεια της ασφάλτου επηρεάσει σημαντικά τη φθορά, ειδικά στα ΕΔ.

Η άσφαλτος και τα κερμπ:

Όσον αφορά τη φθορά των ελαστικών, η Lusail είναι μια αρκετά απαιτητική πίστα και η νέα άσφαλτος που κατασκευάστηκε το 2023 έχει αποδειχθεί ότι φθείρει πολύ τα ελαστικά. Ακόμη και η παρουσία των κερμπ με συγκεκριμένο σχήμα πυραμίδας στο εξωτερικό μέρος μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για τα ελαστικά, ακόμα κι αν αυτή η πτυχή αφορά περισσότερο τα αυτοκίνητα επειδή οι μοτοσικλέτες δεν διανύουν τόσο μεγάλες τροχιές επάνω σε αυτά.

 

Άμμος:

Παρά την παρουσία χώρων πρασίνου που είναι ειδικά διαμορφωμένοι γύρω από την πίστα, η άμμος της ερήμου που μεταφέρεται από τον άνεμο συχνά κατακάθεται στην άσφαλτο της πίστας, συμβάλλοντας στο να γλιστρούν περισσότερο οι μοτοσυκλέτες και, κατά συνέπεια, να δημιουργούνται τοπικές φθορές και αποκόλληση της γόμας στα ελαστικά, ιδιαίτερα στις πρώτες ΕΔ, κάνοντας έτσι την πίστα ακόμα πιο απρόβλεπτη.

 

Η εξέλιξη της πίστας:

Η πίστα Lusail παρουσιάζει μια καλή εξέλιξη, η οποία θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν από την παρουσία της νέας ασφάλτου. Δεδομένου ότι η πίστα χρησιμοποιείται ελάχιστα κατά τη διάρκεια της χρονιάς, στα πρώτα ΕΔ της Παρασκευής τα ελαστικά συχνά βρίσκονται αντιμέτωπα με μια άσφαλτο με πολλή άμμο η οποία προσφέρει λίγο κράτημα. Καθώς απλώνεται περισσότερο λάστιχο στην πίστα, η κατάσταση βελτιώνεται, αλλά υπάρχει πάντα η πιθανότητα επιστροφής άμμου εάν κατά τη διάρκεια της νύχτας πνέει πολύς άνεμος που επαναφέρει την άμμο στην πίστα ή, κατά πάσα πιθανότητα, βρέξει.

 

Θερμοκρασιακές μεταβολές:

Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών, οι αναβάτες της Moto2™ και Moto3™ θα βγουν στην πίστα σε διαφορετικές ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, περίπου μεταξύ 12μμ και 8μμ. Αν και αυτή την περίοδο του χρόνου οι θερμοκρασίες ποικίλλουν

στο Κατάρ και έχουν λιγότερη διαφορά από ό,τι σε άλλους μήνες του έτους, η διακύμανση στις θερμοκρασίες της ασφάλτου μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τους 10 βαθμούς Κελσίου μεταξύ των πρώτων απογευματινών ωρών μέχρι το τέλος της ημέρας, επηρεάζοντας την επιλογή και τη φθορά των ελαστικών.

Επόμενο άρθρο »

Κατάρ GP: Όλα τα στατιστικά πριν από την έναρξη της σεζόν 2024 του MotoGP™

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Alex Lowes ξανά στην κορυφή, ο Toprak στο πρώτο βάθρο της BMW στον Αγώνα Superpole

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ