• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
2ος Αγώνας - GP Αργεντινής (Thermas Del Rio Hondo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Pininfarina γιορτάζει 95 χρόνια καινοτομίας στο Σχεδιασμό της Αεροδυναμικής των Δύο Τροχών
Νέα Αγοράς 14/03/2025 - 19:37

Στην 95η επετειό της, η Pininfarina διοργάνωσε την εκδήλωση "Σχεδιασμός και Απόδοση σε Κίνηση: Διαμόρφωση Αεροδυναμικής Δύο Τροχών", μια αποκλειστική εκδήλωση που ανέδειξε την τομή της αεροδυναμικής, της απόδοσης και του σχεδιασμού στην κινητικότητα των δύο τροχών. Στην καρδιά της εκδήλωσης βρισκόταν η Αεροδυναμική Σήραγγα Pininfarina, ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την αεροδυναμική και αεροακουστική έρευνα για πάνω από 50 χρόνια σε διάφορους κλάδους.

Η εκδήλωση περιλάμβανε μια διακεκριμένη σειρά ομιλητών και εταιρειών που διαμορφώνουν το μέλλον της κινητικότητας με δύο τροχούς, με την εισαγωγή από τον Silvio Angori, Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Pininfarina: Cristiano De Rosa, CEO της De Rosa Bikes, Graziano Milone, Πρόεδρος και CMO Στρατηγικής & Ανάπτυξης Επιχειρήσεων της Vmoto International, Robert White, Ιδρυτής και CEO της White Motorcycle Concepts, Jason Hill, Επικεφαλής Σχεδιασμού της Aptera Motors. Για να συνομιλήσουν μαζί τους, βρέθηκαν και ο συντονιστής Piergiorgio Giacovazzo, Επικεφαλής της Αεροδυναμικής Σήραγγας Pininfarina Alessandro Aquili μαζί με τον Επικεφαλής Σχεδιασμού και Διαχείρισης της Pininfarina Fabrizio Valentini.

«Αυτή η εκδήλωση,» εξηγεί ο Aquili, «έρχεται σε μια εποχή όπου η Pininfarina ενισχύει τις εγκαταστάσεις της Αεροδυναμικής Σήραγγας για να προσφέρει στους πελάτες δύο τροχών – OEMs, startups και ομάδες αγώνων – ένα κρίσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη προϊόντων. Είναι πλέον δυνατό να αξιολογηθεί η αεροδυναμική απόδοση (αντίσταση και ανύψωση) και η αποδοτικότητα ψύξης των μοτοσυκλετών με περιστρεφόμενους τροχούς, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί από απόσταση η θέση της μοτοσυκλέτας με ένα σύστημα ενεργής ανάρτησης, επιτρέποντας γωνία κλίσης έως 55°. Επιπλέον, η Αεροδυναμική Σήραγγα μας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της αεροδυναμικής και θερμικής άνεσης, είτε με αναβάτη δοκιμών είτε με ανιχνευτή dummy, με μέγιστη ασφάλεια. Αυτή η εγκατάσταση είναι επίσης μια απαραίτητη πηγή για τις ομάδες αγώνων, βοηθώντας στην βελτιστοποίηση της θέσης των αναβατών στη μοτοσυκλέτα».

Καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να δουν αποκλειστικές παρουσιάσεις και συζητήσεις για καινοτόμα έργα που αξιοποιούν τις δυνατότητες της Αεροδυναμικής Σήραγγας Pininfarina. Αυτές οι συζητήσεις και οι παρουσιάσεις, εξερευνούν πώς η αεροδυναμική μεταμορφώνει το σχεδιασμό και την απόδοση στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τα ποδήλατα υψηλής απόδοσης και ακόμη και τα ηλιακά οχήματα:

  • Η Vmoto παρουσιάζει το πρώτο maxi scooter στον κόσμο που έχει σμιλευτεί στην Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina: Ο Graziano Milone μοιράστηκε την ιστορία μιας συνεργασίας που οδήγησε στη δημιουργία του APD, του πρώτου maxi scooter στον κόσμο που σχεδιάστηκε στην Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina. Μέσω της συνεργασίας της με την Pininfarina, η Vmoto αγκαλιάζει μια καινοτόμο προσέγγιση στην ανάπτυξη ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Το APD Concept αποτελεί προεπισκόπηση ενός μελλοντικού μοντέλου που η Vmoto θα εισαγάγει σύντομα στην γκάμα της, σηματοδοτώντας την είσοδο της στην κατηγορία maxi scooter, μια κατηγορία που η εταιρεία δεν είχε εξερευνήσει προηγουμένως.

  • White Motorcycle Concepts (WMC) και Pininfarina αποκαλύπτουν teaser που δείχνουν το μέλλον της αεροδυναμικής καινοτομίας στις μοτοσυκλέτες: Ο Robert White αποκάλυψε την επαναστατική τεχνολογία V-Duct, έναν πατενταρισμένο αεροδυναμικό σωλήνα που περνάει από το κέντρο της μοτοσυκλέτας και μειώνει σημαντικά την αντίσταση του αέρα και τις εκπομπές CO. Αυτή η καινοτομία μειώνει την αντίσταση του αέρα και αυξάνει την αποδοτικότητα, αντιμετωπίζοντας την κρίσιμη πρόκληση ότι το 80% της δύναμης μιας μοτοσυκλέτας στα 100 km/h χρησιμοποιείται για να ξεπεράσει την αεροδυναμική αντίσταση.

  • Η De Rosa Bikes παρουσιάζει το Settanta σχεδιασμένο από την Pininfarina, το ελαφρύτερο ποδήλατο στην κατηγορία του: Ο Cristiano De Rosa ανέδειξε την μακροχρόνια συνεργασία με την Pininfarina, εστιάζοντας στο ποδήλατο "Settanta", το πιο προηγμένο μοντέλο της De Rosa, που συνδυάζει την αεροδυναμική με τη συναισθηματική αφήγηση.
  • Το ηλιακό ηλεκτρικό όχημα της Aptera, που δοκιμάστηκε στην Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina, ετοιμάζεται για παραγωγή: Ζωντανά από την Καλιφόρνια, ο Jason Hill παρουσίασε αποκλειστικά το ηλιακό ηλεκτρικό όχημα της Aptera, ένα από τα πιο αεροδυναμικά αποδοτικά οχήματα στην ιστορία.

Ειδικός Καλεσμένος: Ο Simone Origone ετοιμάζεται για νέο ρεκόρ ταχύτητας μετά από δοκιμές στην Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina

Η εκδήλωση περιλάμβανε επίσης τον Simone Origone, εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ταχύτητας του Σκι και τον ταχύτερο αθλητή χωρίς μηχανή στον πλανήτη. Ο Origone μοιράστηκε τις εμπειρίες του χρησιμοποιώντας την Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina για να βελτιώσει τη θέση του στον αέρα, γεγονός που συνέβαλε στην καταγραφή του ρεκόρ ταχύτητας των 254.050 km/h.

Ένα Ταξίδι στον "Ναό της Αεροδυναμικής"

Μετά τις παρουσιάσεις, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία για μια αποκλειστική περιήγηση στην Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina στην Grugliasco, προσφέροντας μια σπάνια ευκαιρία να δουν εργαλεία αεροδυναμικών δοκιμών και να εξερευνήσουν πώς η Pininfarina συνεχίζει να πρωτοπορεί στις καινοτομίες που διαμορφώνουν το μέλλον της κινητικότητας.

Η White Motorcycle Concepts (WMC) και η Pininfarina ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν τα όρια του αεροδυναμικού σχεδιασμού μοτοσυκλετών, αποκαλύπτοντας νέες και συναρπαστικές έννοιες κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης "Design and Performance in Motion – Shaping Two-Wheel Aerodynamics" στην Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina στο Τορίνο και την κεντρική της έδρα, στις 6 Μαρτίου 2025. Αυτή η συνεργασία, μέρος των εορτασμών για τα 95α γενέθλια της Pininfarina, παρουσιάζει το καινοτόμο έργο της WMC στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης με τη χρήση της πατενταρισμένης τεχνολογίας αεροδυναμικού σωλήνα.

Ο αεροδυναμικός σωλήνας, που παρουσιάστηκε αρχικά στην ηλεκτρική μοτοσυκλέτα WMC250EV, η οποία κατέρριψε το ρεκόρ ταχύτητας, λειτουργεί κατευθύνοντας τον αέρα από το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, περνώντας μέσα από το κέντρο και εξέρχεται κάτω από τη σέλα. Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός μειώνει την περιοχή του μπροστινού τμήματος και ελαχιστοποιεί την αντίσταση του αέρα, ενισχύοντας σημαντικά την απόδοση και την αποτελεσματικότητα σε υψηλές ταχύτητες. Η WMC παρουσίασε επίσης το τρίκυκλο WMC300E+ για πρώτες βοήθειες και την πρόσφατη WMCSRS, ένα έργο που αναπτύχθηκε με την Zero Motorcycles, επισημαίνοντας την ευελιξία και την εφαρμογή του σωλήνα σε μοτοσυκλέτες πραγματικού κόσμου.

Η Pininfarina, γνωστή για την πρωτοποριακή της εμπειρία στο σχεδιασμό στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μοτοσυκλέτας, προσφέρει την εκτενή της εμπειρία στην αεροδυναμική σε αυτή τη συνεργασία. Η Αεροδυναμική Σήραγγα της Pininfarina, η οποία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του τμήματος R&D της εταιρείας από το 1972, παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελειοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης και της αποτελεσματικότητας ψύξης, επιτρέποντας τη δοκιμή μοτοσυκλετών για αντίσταση, ανύψωση και θερμική άνεση, ενώ προσαρμόζεται η θέση της μοτοσυκλέτας με σύστημα ενεργής ανάρτησης.

Ένα νέο σχεδιαστικό concept που προέκυψε από αυτή τη συνεργασία είναι ένα μοντέλο oriented roadster με δομικό αεροδυναμικό σωλήνα, επικεντρωμένο στη βελτίωση τόσο της αισθητικής όσο και της λειτουργικότητας. Ο σχεδιασμός αυτός μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση ενώ εξασφαλίζει μια άνετη, συμβατική θέση οδήγησης, κάνοντάς το βήμα μπροστά για τις γυμνές μοτοσυκλέτες. Ο αεροδυναμικός σωλήνας αποτελεί μέρος της δομής, προσφέροντας μια σταθερή σύνδεση μεταξύ του μπροστινού και του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, ενώ χρησιμεύει και ως βάση για την τοποθέτηση του κινητήρα.

Ο προβλεπόμενος κινητήρας είναι ένας μικρός, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εσωτερικής καύσης, συνδυάζοντας τόσο την απόδοση όσο και την αποτελεσματικότητα σε μια συμπαγή, ελαφριά κατασκευή. Η χρήση σύνθετων υλικών μειώνει περαιτέρω το βάρος, ενώ ο καινοτόμος σωλήνας δημιουργεί ένα οπτικά διακριτό και λειτουργικό χαρακτηριστικό που υπηρετεί τόσο την αεροδυναμική όσο και τη δομή.

«Ήταν πραγματική χαρά να συνεργαστούμε με την Pininfarina σε αυτές τις αρχικές ιδέες για το πώς ο πατενταρισμένος αεροδυναμικός σωλήνας μας θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε μια μοτοσυκλέτα με μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης και εξαναγκασμένη εισαγωγή αέρα. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος για το πώς καταφέραμε να κάνουμε τον αεροδυναμικό σωλήνα ταυτόχρονα δομικό και αισθητικό χαρακτηριστικό σε ένα concept με και χωρίς φέρινγκ» δήλωσε ο Robert White, CEO της White Motorcycle Concepts. «Η έννοια του αεροδυναμικού σωλήνα πάντα αφορούσε τη βελτίωση της αποδοτικότητας, ανεξαρτήτως της πηγής καυσίμου, αλλά αυτή η συνεργασία ανέβασε το επίπεδο, δείχνοντας πώς ο αεροδυναμικός σωλήνας μπορεί να προσφέρει λειτουργική απόδοση, καθώς και να είναι ένα αισθητικό χαρακτηριστικό για τις μελλοντικές μοτοσυκλέτες».

 

Επόμενο άρθρο »

Ανεμοθώρακας Ermax για Yamaha Tracer 9

« Προηγούμενο άρθρο

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στη ΛΕΜΟΤ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025;
  • ΝΑΙ, ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΥΟ ΠΙΣΤΕΣ ΣΕ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΗΠΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΕΣ
  • ΟΧΙ, Ο PECCO BAGNAIA ΘΑ ΤΟΥ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΣΕΡΙ