• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Γαλικό GP (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix FIM – Αποφάσεις της Επιτροπής Grand Prix
Για να μην γίνεται χάος στην εκκίνηση...
Αγώνες 07/05/2025 - 23:51

Η Επιτροπή Grand Prix, αποτελούμενη από τους Paul Duparc (FIM), Hervé Poncharal (IRTA), Biense Bierma (MSMA) και Carmelo Ezpeleta (Dorna, Πρόεδρος), παρουσία του Jorge Viegas (Πρόεδρος FIM), Mike Webb (IRTA, Γραμματέας της Συνάντησης), Carlos Ezpeleta (Dorna), Corrado Cecchinelli (Διευθυντής Τεχνολογίας), Paul King (Διευθυντής CCR FIM) και Dominique Hebrard (Τεχνικός Υπεύθυνος CTI FIM), σε συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του Μαρτίου και Απριλίου 2025, έλαβε τις εξής αποφάσεις:

 

Όλες οι Κατηγορίες Grand Prix: Διαδικασία Εκκίνησης – Σε Άμεση Ισχύ

Για την απλοποίηση της διαδικασίας και των προηγούμενων πρωτοκόλλων, θα επιβάλλεται πλέον ποινή στους αναβάτες που αποχωρούν ή δεν προσέρχονται στο σχηματισμό εκκίνησης, καταργώντας τη διάκριση μεταξύ αναβάτη που αποχωρεί για τεχνικό λόγο ή για αλλαγή ελαστικών λόγω καιρού.

Σε άμεση ισχύ, σε όλες τις κατηγορίες, εάν ένας αναβάτης αποχωρήσει από το σχηματισμό εκκίνησης για οποιονδήποτε λόγο, θα πρέπει να ξεκινήσει τον γύρο προθέρμανσης από την έξοδο των πιτς (pit lane), να πάρει την αρχική του θέση στο σχηματισμό εκκίνησης και να εκτίσει μια τυπική διπλή ποινή μεγάλου γύρου (long lap). Αυτό ισχύει επίσης για τους αναβάτες που δεν πάνε καθόλου στο σχηματισμό εκκίνησης. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, εάν ένας αναβάτης χάσει τον γύρο προθέρμανσης, θα πρέπει να ξεκινήσει τον αγώνα από την pit lane. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, επιτρέπεται η αλλαγή μοτοσυκλέτας στην κατηγορία MotoGP, όπου οι αναβάτες διαθέτουν δύο μοτοσυκλέτες.

Η υπάρχουσα ποινή καθυστέρησης για εκκίνηση από την pit lane παραμένει αμετάβλητη. Επιπλέον, παραμένει το όριο των 10 αναβατών το πολύ να εκκινούν από την pit lane για τον αγώνα. Για διευκρίνιση, αυτό δεν ισχύει για τον γύρο προθέρμανσης.

Δεν είναι δυνατό να καθοριστεί εάν ένας αναβάτης αποχωρεί από το σχηματισμό εκκίνησης λόγω πραγματικού τεχνικού προβλήματος ή για αλλαγή ρυθμίσεων μοτοσυκλέτας/ελαστικών, επομένως η ποινή πρέπει να είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Οι νέοι κανονισμοί απλοποιούν τους κανόνες για όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των φιλάθλων και τηλεθεατών, διατηρώντας παράλληλα το πλεονέκτημα για τους αναβάτες που επέλεξαν σωστά ελαστικά.

Κατηγορία MotoGP: Πρόβλεψη Δοκιμών για Τραυματισμένους Αναβάτες – Σε Άμεση Ισχύ

Σε άμεση ισχύ, οι αναβάτες της κατηγορίας MotoGP που έχουν τραυματιστεί και έχουν χάσει διάφορους αγώνες, θα μπορούν πλέον να πραγματοποιήσουν δοκιμές με μοτοσυκλέτα MotoGP, ώστε να προετοιμαστούν σωματικά για την επιστροφή τους στην αγωνιστική δράση. Δεν είναι υποχρεωτικό και ισχύει μόνο για αναβάτες της κατηγορίας MotoGP.

Για να δοθεί αυτή η δυνατότητα, ο αναβάτης πρέπει είτε να έχει χάσει τρία ή περισσότερα διαδοχικά GP ή Επίσημες Δοκιμές (events), είτε να μην έχει συμμετάσχει σε Αγώνες για τουλάχιστον 45 διαδοχικές ημέρες κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Ως event ορίζεται είτε ένα Grand Prix είτε μια επίσημη ανεξάρτητη δοκιμή διάρκειας άνω της μίας ημέρας. Οι δοκιμές μετά από GP τις Δευτέρες, καθώς και η μονοήμερη δοκιμή μετά τη λήξη της σεζόν, υπολογίζονται ως μέρος του Grand Prix που προηγείται.

Ως σεζόν ορίζεται το διάστημα από την πρώτη επίσημη δοκιμή προετοιμασίας μέχρι το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς.

Η συμμετοχή σε ένα event ορίζεται ως η έξοδος από το pit lane έστω και μία φορά κατά τη διάρκεια επίσημου event.

Η μονοήμερη δοκιμή πρέπει να πραγματοποιηθεί σε πίστα όπου ο κατασκευαστής επιτρέπεται να δοκιμάζει σύμφωνα με τους κανόνες προνομίων του και/ή την επιλογή πίστας δοκιμών (εάν ισχύει), ή σε πίστα όπου δεν πρόκειται να διεξαχθεί άλλο Grand Prix MotoGP εντός της ίδιας σεζόν. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση η δοκιμή δεν μπορεί να διεξαχθεί εντός των 8 εβδομάδων πριν από Grand Prix MotoGP στην ίδια πίστα.

Τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν θα υπολογιστούν στο όριο κατανομής του κατασκευαστή για την ομάδα δοκιμών, με μέγιστο αριθμό τα 3 σετ ελαστικών.

 

Κατηγορία MotoGP: Δοκιμές Προδιαγραφών 2027 – Σε Άμεση Ισχύ

Έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών ότι δεν θα πραγματοποιούνται δοκιμές μοτοσυκλετών προδιαγραφών 2027 κατά τη διάρκεια της σεζόν 2025. Αυτό σημαίνει ότι δοκιμές μοτοσυκλέτας προδιαγραφών 2027 θα επιτρέπονται μόνο από τις 17 Νοεμβρίου 2025 και μετά.

Κατηγορίες Moto2 και Moto3: Συμμετοχές Wildcard – Σε Άμεση Ισχύ

Επιβάλλεται νέο όριο στον αριθμό συμμετοχών ως wildcard (έκτακτες συμμετοχές) ανά σεζόν στις κατηγορίες Moto2 και Moto3, ώστε οι αναβάτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε πολλαπλά events να ενθαρρύνονται να επιδιώξουν μόνιμη συμμετοχή αντί να αξιοποιούν πολλαπλές εμφανίσεις ως wildcard. Το νέο όριο είναι 3 συμμετοχές ανά αναβάτη ανά σεζόν. Επιπλέον, κάθε ομάδα περιορίζεται σε μέγιστο αριθμό τριών wildcard αναθέσεων ανά σεζόν.

 

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

Moto Track Days στις Σέρρες με τους Sofia Riders – 10 & 11 Μαΐου 2025

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
Ο FABIO QUARTARARO ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΕ ΜΑΝ
  • ΝΑΙ, Η ΥΑΜΑΗΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕ ΜΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΑΝ ΤΗΝ ΧΕΡΕΘ
  • ΙΣΩΣ, ΑΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ
  • ΟΧΙ, Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Η ΥΑΜΑΗΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ