• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
10ος Αγώνας - Ολλανδικό GP (Assen)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo: Τα 5 σημαντικά στοιχεία για το MotoGP της Ολλανδίας
Στον ''Καθεδρικό Ναό της Ταχύτητας'' του Assen
Νέα 26/06/2025 - 18:17

Επτά ημέρες μετά το νέο ρεκόρ προσέλευσης στο Mugello, το MotoGP προσγειώνεται στην Ολλανδία για το Ολλανδικό TT, το οποίο έχει ήδη πραγματοποιηθεί 75 φορές: από το 1949, τη χρονιά που ξεκίνησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, δεν έχει διεξαχθεί μόνο το 2020 και έχει φιλοξενήσει έως και 283 αγώνες παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Η αρχική διάταξη των 16,54 χλμ. χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1954, ακολουθούμενη από την έκδοση των 7,7 χλμ. και, το 1984, αυτή των 6,1 χλμ. Η τρέχουσα διάταξη χρησιμοποιείται από το 2006, αν και έχουν γίνει μικρές τροποποιήσεις από τότε.

Τα δεδομένα του Assen 

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα TT Circuit Assen μήκους 4,542 χλμ. είναι από τις λιγότερο απαιτητικές πίστες στα φρένα.

Σε μια κλίμακα από 1 έως 6, βαθμολογείται με δείκτη δυσκολίας 2, επειδή μόνο 2 από τις 10 ζώνες φρεναρίσματος ταξινομούνται ως σχετικά απαιτητικές, 3 μεσαίας δυσκολίας και 5 ευκολές. 

Σε έναν μόνο γύρο, οι αναβάτες βασίζονται στα φρένα για 26,5 δευτερόλεπτα με συνολικό φορτίο στη μανέτα φρένου σχεδόν 33 κιλά.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα φρένων στο TT Circuit Assen είναι η πρώτη μετά τη γραμμή εκκίνησης - τερματισμού: Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 292 χλμ./ώρα στα 116 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 201 μέτρα, ενώ οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 4,9 κιλών στη μανέτα φρένου.

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 10,5 bar και η θερμοκρασία του δίσκου από ανθρακονήματα πλησιάζει τους 680°C.

Πέντε ιστορικοί αγώνες 

Από τα πολλά Ολλανδικά TT που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια τρία έχουν μείνει στην ιστορία και όλα σε χρονίε που λήγουν σε 5. 

Το 1975, στο GP των 500cc, οι Barry Sheene και Giacomo Agostini τερμάτισαν με τον ίδιο χρόνο, επειδή τότε η μέτρηση χρόνου περιοριζόταν σε δέκατα του δευτερολέπτου: η νίκη απονεμήθηκε στον Βρετανό.

Το 1985, η Honda κλείδωσε τις έξι πρώτες θέσεις στην πρώτη κατηγορία, με τον Randy Mamola να παίρνει τη νίκη.

Το 2015, ο αγώνας διεξήχθη Σάββατο για τελευταία φορά: ο Valentino Rossi επικράτησε μετά από μια επαφή στην τελευταία στροφή με τον Marc Marquez.

Ο αντίχειρας του Doohan

Το 1995, ο Mick Doohan πήρε τη νίκη, στην ίδια πίστα που παραλίγο να του στοιχίσει την καριέρα του - και το δεξί του πόδι - λόγω ενός ατυχήματος κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών το 1992. 

Ο Δρ. Costa της Clinica Mobile φρόντισε τότε για την φυσική αποκατάσταση του.

Ο Brembo συνέβαλε στην αθλητική του επιστροφή αναπτύσσοντας έναν ειδικό κύλινδρο πίσω φρένου που λειτουργούσε με τον αντίχειρα, επιτρέποντάς του να χειρίζεται το πίσω φρένο χωρίς να χρησιμοποιεί το πόδι, καθώς η ρύθμιση της πίεσης με το τραυματισμένο πόδι ήταν προβληματική.

Με αυτή τη λύση, ο Doohan κέρδισε 5 Παγκόσμια Πρωταθλήματα 500cc.

Αγωνιστική εφαρμογή διαθέσιμη για όλους

Επιστρέφοντας στη μόδα τα τελευταία πέντε χρόνια, η κεντρική αντλία φρένων Brembo χρησιμοποιείται πλέον τόσο από αναβάτες με μεγάλα πόδια που δυσκολεύονται να χειριστούν το πίσω φρένο στις δεξιές στροφές όσο και από εκείνους που τη χρησιμοποιούν για να αποτρέψουν την ολίσθηση του πίσω τροχού στη μέση της στροφής.

Με αυτόν τον τρόπο, η κεντρική αντλία φρένων λειτουργεί ως ένα είδος ελέγχου πρόσφυσης, βοηθώντας τους αναβάτες να παραμένουν πιο σφιχτά στην κορυφή και να ισιώνουν τη μοτοσικλέτα πιο γρήγορα. 

Αυτό το εξάρτημα είναι επίσης διαθέσιμο ως αναβάθμιση για τους λάτρεις της πίστας.

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

SYM ARCTIC ROUTE 2025

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα