• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
13ος Αγώνας - GP Αυστρίας (Red Bull Ring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Αυστριακό GP
Από την Brembo
Νέα 14/08/2025 - 19:55

Αφού γέμισαν τις μπαταρίες τους με τρία Σαββατοκύριακα χωρίς αγώνες, οι αναβάτες του MotoGP επιστρέφουν στη δράση στο Αυστριακό GP, το οποίο θα διεξαχθεί για 34η φορά.

Η πρώτη διοργάνωση πραγματοποιήθηκε το 1971 στο Salzburgring, όπου ο Giacomo Agostini κέρδισε τον αγώνα στα 350cc άλλα και στα 500cc με την MV Agusta του.

Το 1996 η διοργάνωση μεταφέρθηκε στο A-1 Ring, αλλά μετά από μόλις δύο διοργανώσεις η Αυστρία αφαιρέθηκε από το ημερολόγιο του παγκόσμιου πρωταθλήματος, για να επιστρέψει το 2016.

Τα δεδομένα του αγώνα

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Red Bull Ring των 4.348 μέτρων στο Spielberg κατατάσσεται μεταξύ των πιο απαιτητικών πιστών για τα φρένα.

Στην κλίμακα από 1 έως 6, βαθμολογείται με μέγιστη βαθμολογία δυσκολίας 6, με 5 ζώνες απαιτητικού φρεναρίσματος και 3 μεσαίας δυσκολίας. Σε κάθε γύρο, τα φρένα χρησιμοποιούνται για σχεδόν 29 δευτερόλεπτα, περίπου το ένα τρίτο του αγώνα.

Από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία ενός αγώνα, κάθε αναβάτης εφαρμόζει ένα συνολικό φορτίο 1,1 τόνων στη μανέτα του φρένου.

Η πιο δύσκολη στροφή

Το πιο απαιτητικό σημείο φρεναρίσματος για το Red Bull Ring είναι η στροφή 4: Οι μοτοσυκλέτες MotoGP μειώνουν την ταχύτητα από 301 χλμ./ώρα σε 81 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα φρενάροντας για 246 μέτρα, με τους αναβάτες να εφαρμόζουν 5,3 κιλά δύναμης στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση κορυφώνεται στα 1,5 g, η πίεση υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 11,3 bar και οι θερμοκρασίες των δίσκων από ανθρακονήματα ανεβαίνουν στους 630 °C.

Τέρμα γκάζι

Το τελευταίο Αυστριακό GP στο Salzburgring πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαΐου 1994: Ο Mick Doohan κυριάρχησε, κατακτώντας τη νίκη, τον ταχύτερο γύρο και την pole position με μέση ταχύτητα 197,677 χλμ./ώρα.

Ήταν τρέλα με βάση τα πρότυπα ασφαλείας της εποχής, σε τέτοιο βαθμό που ο Αυστραλός περιέγραψε το διάστημα μεταξύ των στροφών 7 και 10 ως «να περνάς μια μοτοσυκλέτα μέσα από την τρύπα μιας βελόνας με 290 χλμ./ώρα, ξύνοντας τα φέρινγκ με ταπροστατευτικά κιγκλιδώματα και στις δύο πλευρές».

Σε εκείνες τις στιγμές, το σύστημα φρένων Brembo στη Honda του ήταν άσχετο, αυτό που πραγματικά είχε σημασία ήταν το θάρρος.

Η κίνηση Dovi

Το Αυστριακό GP του 2020 ήταν η τελευταία νίκη της καριέρας του Andrea Dovizioso: με 16 χρόνια και 120 ημέρες μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας νίκης του στο GP, ο αναβάτης από το Forlì υπερηφανεύεται για το τρίτο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα νικών, πίσω από τους Valentino Rossi και Loris Capirossi.

Ακόμα πιο αξιομνημόνευτος ήταν ο αυστριακός θρίαμβός του το 2017, ξεπερνώντας τον Marc Marquez όταν ο Ισπανός τον προσπέρασε στην τελευταία στροφή, αλλά έχασε τα φρένα.

Ο Dovizioso τον άφησε να περάσει και άνοιξε πρώτος το γκάζι, ανακτώντας το προβάδισμα με μια τέλεια ανατροπή.

Στο MotoGP, δεν κερδίζει πάντα αυτός που φρενάρει πιο δυνατά.

H εξέλιξη της Ducati 

Η σημερινή Ducati είναι η μοτοσυκλέτα που όλοι προσπαθούν να ξεπεράσουν, άλλα τα εύσημα δεν ανήκουν μόνο στον Luigi Dall’Igna και την ομάδα του, αλλά και, εν μέρει, στον Dovizioso.

Μετά την απογοητευτική περίοδο του Rossi, ο Dovi έφερε τον κατασκευαστή από το Borgo Panigale στην πρώτη γραμμή κατακτώντας 10 νίκες κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών σεζόν 2017 και 2018.

Επίσης, επανέφερε το πίσω φρένο της Brembo στον αντίχειρα κατά τη διάρκεια των ημερών του στην Ducati.

Ο Dovi το χρησιμοποιούσε στις δεξιόστροφες πίστες καθώς δυσκολευόταν να χειριστεί το ποδόφρενο στις μέγιστες γωνίες κλίσης.

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

Ο 13χρονος Αντώνης Βεντούρας κάνει θετικά βήματα σε Διεθνείς Αγώνες

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα