• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
19ος Αγώνας - GP Αυστραλίας (Philip Island)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
BMW M: δύναμη και πάθος στην πίστα με το MotoGP
Axel Mittler: «Συνδέουμε τη BMW M με το πάθος των φίλων του MotoGP»
4auto 13/10/2025 - 06:31

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης
Φωτογραφία: Giuseppe Piazzolla – Gpiazzophotography.com


 

Ο Axel Mittler εργάζεται στη BMW σχεδόν δεκαέξι χρόνια και από τον Ιανουάριο του 2012 είναι υπεύθυνος της συνεργασίας της Γερμανικής εταιρίας με το MotoGP. Έπειτα από σημαντική εμπειρία στη συνεργασία με το Red Bull Air Race και την Formula E, σήμερα είναι Marketing Manager της BMW M, έχοντας υπό την ευθύνη του ολόκληρη τη συνεργασία με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP.
Η συνεργασία αυτή υπάρχει ήδη από το 
1999, και ο Mittler δηλώνει εξαιρετικά περήφανος για αυτή τη μακροχρόνια σχέση με τη Dorna Sports, που έχει αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα τόσο σε αγωνιστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο προβολής της μάρκας.

Η καρδιά της συνεργασίας: Safety Cars και Safety Bikes

Ο πυρήνας αυτής της συνεργασίας είναι τα Safety Cars που παρέχει η BMW M — τα αυτοκίνητα ασφαλείας που βλέπουμε τακτικά στην πίστα και στην τηλεόραση. Όμως η υποστήριξη δεν περιορίζεται στους τέσσερις τροχούς: η εταιρία παρέχει επίσης και Safety Bikes, βασικό κομμάτι του μηχανισμού ασφαλείας του MotoGP.

Μέσα στο paddock υπάρχει επίσης μια ειδική περιοχή για τους διακεκριμένους προσκεκλημένους, το γνωστό VIP Village, όπου οι επισκέπτες μπορούν να συμμετάσχουν σε “service road tours” στους βοηθητικούς δρόμους της πίστας και στο paddock, με BMW X Shuttle, όπως τα X5M, X3M και XM.
Συνολικά, η BMW διαθέτει 
10 αυτοκίνητα μεταφοράς και 6 Safety Cars σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο.

«Δύο από αυτά τα Safety Cars παρουσιάζονται στη σχάρα εκκίνησης ως τα πιο πρόσφατα μοντέλα μας», εξηγεί ο Axel Mittler. «Φέτος πρόκειται για την M5 και την XM. Τα υπόλοιπα τέσσερα είναι εφεδρικά οχήματα, μερικά χρησιμοποιούνται και για ιατρικούς λόγους. Επίσης, ο Loris Capirossi, υπεύθυνος ασφαλείας, οδηγεί ένα Safety Car για να ελέγξει τις συνθήκες της πίστας σε περίπτωση ατυχήματος, διαρροής λαδιών ή άλλων κρίσιμων καταστάσεων».

Από την Ευρώπη στον κόσμο

Ο Mittler εξηγεί ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των ευρωπαϊκών και των υπερατλαντικών αγώνων: «Στην Ευρώπη διαθέτουμε έξι Safety Cars, ενώ για τους αγώνες εκτός Ευρώπης η Dorna μεταφέρει τρία Safety Cars και ένα Safety Bike».

Τα δύο Safety Bikes που βρίσκονται στη σχάρα εκκίνησης χρησιμοποιούνται και για τους media laps της Παρασκευής το απόγευμα, προσφέροντας στους τηλεοπτικούς σταθμούς τη δυνατότητα να δείχνουν έναν πλήρη γύρο της πίστας. Επιπλέον, παίζουν βασικό ρόλο στις μετρήσεις sector timing, καθώς διαθέτουν τους ίδιους πομποδέκτες (transponders) με τις μοτοσυκλέτες MotoGP.

Φιλοσοφία και στόχοι της συνεργασίας

Μιλώντας για τη φιλοσοφία που καθοδηγεί αυτή τη συνεργασία, ο Mittler τονίζει τα αποτελέσματα σε όρους εμβέλειας και αναγνωρισιμότητας της μάρκας, αλλά και το θετικό feedback από τους πελάτες:
«Η BMW M παράγει αυτοκίνητα υψηλών και πολύ υψηλών επιδόσεων. Αυτός είναι ο λόγος που είμαστε εδώ ως συνεργάτες: γιατί το κοινό του MotoGP είναι ακριβώς το κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Πρόκειται για ένα 
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που διεξάγεται σε 19 χώρες και 4 ηπείρους, και μαζί με τη Formula 1 είναι από τα ελάχιστα αθλήματα που έχουν πραγματικά παγκόσμια απήχηση».

«Φυσικά δεν είναι μόνο οι θεατές στην πίστα – με μέσο όρο περίπου 150,000 – αλλά και τα εκατομμύρια των τηλεθεατών σε όλο τον κόσμο που βλέπουν MotoGP και αναγνωρίζουν τα Safety Cars μας. Αυτός είναι ο λόγος που είμαστε εδώ: για να αυξήσουμε την εμβέλεια και την αναγνωρισιμότητα της μάρκας», προσθέτει ο Mittler.

BMW Motorrad και το μέλλον της στο MotoGP

Στο ερώτημα γιατί η BMW δεν συμμετέχει ως κατασκευαστής στη νέα εποχή των 850cc μετά το 2027, ο Mittler απαντά με ειλικρίνεια:
«Δεν μπορώ να δώσω οριστική απάντηση, γιατί εργάζομαι στη BMW M, στη μεριά των τετράτροχων. Κυκλοφορούν φήμες ότι η BMW Motorrad εξετάζει μια πιθανή είσοδο στο MotoGP, αλλά δεν είμαι εμπλεκόμενος στις λεπτομέρειες. Η BMW Motorrad αγωνίζεται ήδη στο WorldSBK, αλλά δεν γνωρίζω τα σχέδια ή τα κίνητρα τους».

Κοινό DNA με τους φίλους της MotoGP

Πέρα από την ενίσχυση της εικόνας και της προβολής της μάρκας M, το paddock του MotoGP είναι και μια ευκαιρία για τους φιλάθλους να δουν από κοντά τα αυτοκίνητα της BMW M και να γνωρίσουν την προηγμένη τεχνολογία τους.

«Ακριβώς αυτό», καταλήγει ο Mittler. «Από την αρχή, συνδέουμε την BMW M και τα αυτοκίνητά μας υψηλών επιδόσεων με το πάθος των φίλων του MotoGP. Οι φίλοι αυτών των Αγώνων αγαπούν το motorsport όσο κι εμείς. Υπάρχει ένα κοινό DNA που μας ενώνει και αυτή η σύνδεση λειτουργεί άψογα».

Με αυτά τα λόγια, ο Axel Mittler συνοψίζει την ουσία μιας συνεργασίας που διαρκεί πάνω από δύο δεκαετίες, ενισχύοντας συνεχώς τον δεσμό μεταξύ BMW M και του πιο συναρπαστικού θεάματος στον κόσμο των δύο τροχών: το MotoGP.

O Axel Mittler εξηγεί στον Δημήτρη Διατσίδη τα πάντα για τη συνεργασία BMW - MotoGP

« Προηγούμενο άρθρο

Ολοκληρώθηκε το Drift Kings Nations Cup 2025 στην πίστα των Σερρών

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα