Το MotoGP επιστρέφει στην Αυστραλία για τον προτελευταίο γύρο της σεζόν, χωρίς τον νεοστεφθέντα Παγκόσμιο Πρωταθλητή Marc Marquez.
Με 28 διοργανώσεις, το Phillip Island είναι η εκτός Ευρώπης πίστα που έχει φιλοξενήσει τα περισσότερα Grand Prix.
Συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί 34 διοργανώσεις του MotoGP Αυστραλίας, καθώς μετά τα δύο πρώτα χρόνια στο Phillip Island, η εκδήλωση διεξήχθη από το 1991 έως το 1996 στο Eastern Creek στη Νέα Νότια Ουαλία - περίπου χίλια χιλιόμετρα βορειότερα.
Τα δεδομένα του GP:
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα Phillip Island, μήκους 4.448 μέτρων είναι η λιγότερο απαιτητική πίστα της σεζόν του 2025 όσον αφορά το φρενάρισμα.
Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται μόνο με 1 στον δείκτη δυσκολίας, καθώς υπάρχουν μόνο έξι ζώνες φρεναρίσματος ανά γύρο, με συνολικά λιγότερο από 22 δευτερόλεπτα φρεναρίσματος.

Επιπλέον, η πίστα διαθέτει μόνο ένα σημείο φρεναρίσματος υψηλής δυσκολίας και δύο μεσαίας.
Η πιο δύσκολη στροφή:
Η πιο δύσκολη στροφή στο Phillip Island για το σύστημα φρένων είναι η στροφή 1. Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 335 χλμ./ώρα στα 182 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 250 μέτρα φρεναρίσματος, με τους αναβάτες να εφαρμόζουν φορτίο 3,8 κιλών στη μανέτα φρένων.
Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει στο μέγιστο στα 8,1 bar.
Κορυφαίες επιδόσεις:
Αυτή την Κυριακή το GP Αυστραλίας στην πρώτη κατηγορία θα κερδηθεί, για 30ή συνεχόμενη χρονιά, από μια μοτοσικλέτα εξοπλισμένη με φρένα Brembo, ένα σερί νικών που ξεκίνησε το 1994 στο Eastern Creek με τον John Kocinski να οδηγεί μια Cagiva.

Ο Αμερικανός ξεκίνησε από την πρώτη σειρά, η οποία εκείνη την εποχή περιλάμβανε τέσσερις μοτοσυκλέτες, και αμέσως πήρε το προβάδισμα, κυνηγημένος μάταια πρώτα από τον Kevin Schwantz και στη συνέχεια από τον Mick Doohan.
Ο Kocinski τελικά κέρδισε τον αγώνα με διαφορά έξιμισι δευτερολέπτων από τον Luca Cadalora.
Μία στροφή, πέντε τίτλοι
Χάρη σε αυτή τη νίκη, που ήταν το εναρκτήριο GP της σεζόν, ένας αναβάτης της Cagiva βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της κορυφαίας κατηγορίας για πρώτη φορά.
Ο Kocinski παρέμεινε στην κορυφή ακόμη και μετά το GP της Μαλαισίας, όπου τερμάτισε 2ος, αλλά από το τρίτο GP και μετά, ο Mick Doohan πήρε την πρωτοπορία και δεν την εγκατέλειψε ποτέ.

Η στροφή 1 στο Phillip Island πήρε το όνομά του από τον Αυστραλό, χάρη στα πέντε Παγκόσμια Πρωταθλήματα 500cc που κέρδισε μεταξύ 1994 και 1998, πάντα με μια Honda εξοπλισμένη με φρένα Brembo, προσαρμοσμένα στις προτιμήσεις του με τον καινοτόμο μοχλό φρένων που λειτουργεί με τον αντίχειρα.
25 Χρόνια Marchesini
Περισσότερα από τα δύο τρίτα των μοτοσικλετών MotoGP χρησιμοποιούν σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου Marchesini, μια μάρκα που αποτελεί μέρος του Ομίλου Brembo από το 2000. Το μαγνήσιο προσφέρει εξαιρετική αναλογία αντοχής προς βάρος και εξασφαλίζει υψηλή απαγωγή θερμότητας.
Χάρη στην τρισδιάστατη πολλαπλή σφυρηλάτηση, το βάρος τους είναι ισοδύναμο με αυτό των ζαντών από ανθρακονήματα, αλλά με υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.
Η απόδοσή τους αποδεικνύεται κατά το φρενάρισμα, καθώς και σε στροφές σε ακραίες γωνίες κλίσης (έως 60°), ακόμη και στην έξοδο από τη στροφή με το γκάζι πλήρως ανοιχτό, ενώ η μοτοσυκλέτα παραμένει πλαγιασμένη.