• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
21ος Αγώνας - GP Πορτογαλίας (Portimao)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ο Valentino Rossi νικά με BMW 17 χρόνια μετά τη νίκη με Yamaha στην Indianapolis
4auto 29/10/2025 - 20:16

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Αρχικό κείμενο: Giuseppe Piazzolla για το Moda & Motori Magazine

 

Υπάρχουν πίστες που γίνονται κομμάτι της μοίρας ενός οδηγού. Η Indianapolis είναι μια από αυτές για τον Valentino Rossi. Δεκαεπτά χρόνια μετά τη νίκη του στο MotoGP, ο «Dottore» επιστρέφει θριαμβευτής στην ίδια πίστα — αυτή τη φορά όχι πάνω σε μια Yamaha M1, αλλά στο τιμόνι μιας BMW M4 GT3 της Team WRT, κατακτώντας τις 8 Ώρες της Indianapolis 2025 και γράφοντας ένα νέο κεφάλαιο στη δική του θρυλική ιστορία.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αλλά σε μια άλλη διάσταση — πιο ώριμη, πιο ολοκληρωμένη — αυτή ενός ανθρώπου που κατάφερε να επανεφεύρει τον εαυτό του, περνώντας από τους δύο στους τέσσερις τροχούς χωρίς να χάσει ούτε ίχνος από το χάρισμα και την αγωνιστική του φλόγα.

Από το MotoGP στους αγώνες αντοχής: η δεύτερη ζωή του Valentino Rossi
Όταν το 2021 ο Valentino Rossi ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού «πάγωσε» για μια στιγμή. Πολλοί πίστεψαν ότι αυτό θα ήταν το τελευταίο αγωνιστικό κεφάλαιο του αριθμού 46. Όμως όχι.
Ο «Dottore» απλώς άλλαξε ορίζοντα: από τις στροφές και τα πλαγιάσματα του MotoGP στις ευθείες των Αγώνων Αντοχής, βρίσκοντας στην BMW M4 GT3 και την Team WRT μια νέα «οικογένεια». Από το ντεμπούτο του στο GT World Challenge, στις 24 Ώρες του Spa, στην Suzuka και το Nürburgring, ο Rossi τελειοποίησε την τεχνική του, έμαθε να διαχειρίζεται την κόπωση και τις στρατηγικές, μέχρι να φτάσει στην Indianapolis, εκεί όπου ο κύκλος έκλεισε με τον πιο συγκινητικό τρόπο.

Τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας αρχικά είχαν τις δύο πρώτες θέσεις

Η 8 Ώρες της Indianapolis 2025: όταν ο ουρανός αποφασίζει να κάνει θέαμα
Η τελευταία αγωνιστική του Intercontinental GT Challenge ήταν από αυτές που δεν ξεχνιούνται. Από το πρωί, ο ουρανός της Ιντιάνα προμήνυε καταιγίδα — και πράγματι ήρθε.
Στην εκκίνηση, οι BMW M4 GT3 EVO της Team WRT πήραν αμέσως τον έλεγχο. Μετά από τρεις ώρες αγώνα, τα δύο αυτοκίνητα — η #777 των Raffaele Marciello, Augusto Farfus και Al Faisal Al Zubair και η #46 των Valentino Rossi, Charles Weerts και Kelvin van der Linde — βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις, προσφέροντας μια εντυπωσιακή προσωρινή «διπλή κορυφή» για την ομάδα.
Ύστερα ήρθε η καταιγίδα. Καταρρακτώδης βροχή, κόκκινη σημαία και πάνω από δύο ώρες διακοπής, με το paddock να γεμίζει ομπρέλες και βλέμματα στραμμένα στον ουρανό.
Όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, έμενε περίπου μιάμιση ώρα. Ο Van der Linde, στο τιμόνι της #46, άρπαξε την ευκαιρία: άψογο pit stop, τέλεια στρατηγική και καθοριστικό προσπέρασμα. Από εκεί και πέρα, με έξυπνη διαχείριση στη βροχή, οδήγησε το πλήρωμα της BMW M4 GT3 #46 στη νίκη.
Πίσω τους, η Mercedes #88 της GruppeM και η BMW #777 συμπλήρωσαν το βάθρο.

Valentino Rossi: “Ένα φανταστικό Σαββατοκύριακο”
Με χαμόγελο και μάτια βουρκωμένα, ο Valentino Rossi δήλωσε μπροστά στις κάμερες:
«Είμαι πραγματικά χαρούμενος, ήταν ένα φανταστικό Σαββατοκύριακο. Αυτοί είναι οι αγώνες που αγαπώ: απρόβλεπτοι, όπου χρειάζεται συγκέντρωση αλλά και καρδιά. Έκανα ένα καλό πρώτο stint και το απόλαυσα πολύ. Η #777 ήταν πολύ δυνατή αλλά άτυχη. Το πιο σημαντικό είναι ότι ήρθε η νίκη για την BMW και για όλη την ομάδα WRT.»
Η φωτογραφία του βάθρου με τη λεζάντα “Indianapolis, sempre tu” στον λογαριασμό του Valentino Rossi στο Instagram συγκέντρωσε πάνω από ένα εκατομμύριο likes σε λίγες ώρες — απόδειξη πως η αγάπη των θαυμαστών του παραμένει άσβεστη, όποιο μοτέρ κι αν οδηγεί.

Team WRT: μια θρυλική ομάδα
Πίσω από τη νίκη του Rossi υπάρχει μια ομάδα που λειτουργεί με ακρίβεια χειρουργικού επιπέδου: η Team WRT. Η βελγική ομάδα του Vincent Vosse έχει γράψει ιστορία στους αγώνες αντοχής — από την Audi στην BMW, χωρίς να χάσει σε ανταγωνιστικότητα. Στην Indianapolis κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη της σε αυτόν τον αγώνα, επιβεβαιώνοντας το στάτους της ως μια από τις πιο επιτυχημένες ομάδες του διεθνούς GT.
Ο Vosse δήλωσε:
«Αυτός είναι ένας φανταστικός τρόπος να κλείσουμε τη σεζόν. Δύο BMW στο βάθρο και ο Τίτλος κατασκευαστών για την BMW M Motorsport. Είμαι περήφανος για τους οδηγούς μου και την ομάδα. Η #777 άξιζε τη νίκη όσο και η #46, αλλά έτσι είναι οι αγώνες.»

BMW M4 GT3 EVO: γερμανική δύναμη και ακρίβεια
Η BMW M4 GT3 EVO ήταν το «όπλο» με το οποίο ο Rossi και οι συμπαίκτες του έγραψαν ιστορία. Αναβαθμισμένη αεροδυναμική, νέο σύστημα ψύξης, εξελιγμένα ηλεκτρονικά.
Ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 3.0 λίτρων αποδίδει πάνω από 590 ίππους, προσφέροντας ευελιξία και σταθερότητα ακόμη και στην καταιγίδα της Indianapolis.
Όλες οι BMW συμμετείχαν στο Pole Shootout, με τον Philipp Eng να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο — αν και τιμωρήθηκε στη συνέχεια για βάρος. Ήταν ξεκάθαρο μήνυμα: η BMW M Motorsport επέστρεψε δυναμικά στην κορυφή των αγώνων GT.

 

Ένα φινάλε σαν ταινία: 17 χρόνια μετά, ο ίδιος πρωταγωνιστής
Υπάρχει κάτι ποιητικό στο να βλέπεις ξανά τον Valentino Rossi να νικά στην Indianapolis. Το 2008, στη βροχή, είχε κατακτήσει τη νίκη στο MotoGP απέναντι στον Nicky Hayden.
Το 2025, με τη βροχή σύμμαχο, περνά ξανά πρώτος τη γραμμή τερματισμού — αυτή τη φορά σε τέσσερις τροχούς. Δεκαεπτά χρόνια μετά, ίδια πίστα, ίδιο πάθος, νέα διάσταση.
«Το να κερδίζω ξανά εδώ είναι κάτι ξεχωριστό. Τότε ήμουν σε Yamaha, σήμερα σε BMW. Είναι απίστευτο το πόσο η συγκίνηση παραμένει ίδια μετά από τόσα χρόνια», είπε ο Rossi στη συνέντευξη Τύπου.

Μια νίκη που ξεπερνά την ίδια τη νίκη
Ο θρίαμβος του Valentino Rossi με BMW δεν είναι μόνο αθλητικός. Είναι και συμβολικός. Αποδεικνύει ότι το πάθος για την ταχύτητα δεν έχει όρια — και ότι οι πραγματικοί πρωταθλητές ξέρουν να επανεφευρίσκουν τον εαυτό τους χωρίς να προδίδουν την ουσία τους.
Ο Rossi μετέτρεψε την περιέργεια σε δεξιοτεχνία και τη νοσταλγία σε νέα ενέργεια. Είναι πλέον κάτι παραπάνω από οδηγός — είναι πρεσβευτής του motorsport, ένας συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε γενιές.
Ο αριθμός 46 έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο, ικανό να ενώσει φιλάθλους του MotoGP και των GT σε ένα κοινό χειροκρότημα.
Οι Kelvin van der Linde και Charles Weerts, οι δύο εξαιρετικοί teammates του Rossi, συμπλήρωσαν το επίτευγμα. Ο Van der Linde εξασφάλισε τον Τίτλο του Intercontinental GT Challenge, ενώ ο Weerts δήλωσε:
«Δεν ήταν ένας συνηθισμένος αγώνας αλλά μια πραγματική μάχη με τον καιρό και τον χρόνο. Το πιο σημαντικό είναι το αποτέλεσμα της ομάδας — και η BMW νίκησε.»

Valentino Rossi: Τέλος καριέρας; Ίσως όχι.
«Δεν ξέρω ακόμα. Διασκεδάζω και όσο διασκεδάζω, θα συνεχίζω. Με την BMW αισθάνομαι πως είμαι μέρος ενός σοβαρού και φιλόδοξου project», είπε ο Rossi αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχίσει και το 2026.
Η BMW M Motorsport ολοκλήρωσε μια ονειρική σεζόν με τέσσερις νίκες σε πέντε αγώνες — Bathurst, Nürburgring, Suzuka και Indianapolis — και τον Τίτλο κατασκευαστών IGTC. Ο επικεφαλής της BMW M Motorsport, Andreas Roos, δήλωσε:
«Ήταν μια εντυπωσιακή χρονιά. Οι νίκες αποδεικνύουν τη συνέπεια και το ταλέντο των ομάδων μας. Συγχαρητήρια στην Team WRT και στον Valentino Rossi για τη συμβολή του.»

Ένας μύθος που δεν γνωρίζει σύνορα
Στην Indianapolis, ο Valentino Rossi νίκησε με BMW και ξαναέγραψε τον ορισμό του θρύλου.
Νίκησε με δύο και με τέσσερις τροχούς, στην Ευρώπη και την Αμερική, στον ήλιο και στη βροχή. Ενέπνευσε γενιές φιλάθλων και συνεχίζει να εμπνέει νέους οδηγούς. Ο αριθμός 46 δεν σταματά.
Δεκαεπτά χρόνια μετά, το βάθρο της Indianapolis είχε τον ίδιο πρωταγωνιστή. Ο Valentino Rossi απέδειξε ότι η ταχύτητα μπορεί να αλλάζει μορφή — αλλά όχι ουσία. Και όσο μπαίνει στο cockpit, η ιστορία συνεχίζεται.
Για τους φιλάθλους, για την BMW, για την Team WRT και για το motorsport, αυτή δεν ήταν απλώς μια νίκη. Ήταν ένα μήνυμα: ο χρόνος περνά, αλλά το πάθος μένει.
Και όσο ο ήχος της M4 GT3 σβήνει κάτω από τη βροχή της Indianapolis, ένα πράγμα είναι σίγουρο: ο Valentino Rossi δεν θα σταματήσει ποτέ να κερδίζει — στην πίστα και έξω από αυτήν.

« Προηγούμενο άρθρο

Κύπελλο Ράλλυ Χώματος

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα