• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δοκιμή Moto Guzzi Stelvio 1200V8 / 1200NTX
Mια εντυπωσιακή πρόταση στην δημοφιλή κατηγορία των mega-enduro
Τεστ-Μοντέλα 30/10/2011 - 15:12

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης 

Φωτ.: Milagro, Β.Μ.

 

Η φημισμένη Ιταλική εταιρεία γιορτάζει φέτος τα 90 της χρόνια παρουσιάζοντας την ανανεωμένη έκδοση του Stelvio, της πρότασής της σε μια κατηγορία που στην Ελλάδα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το Stelvio αποτελεί ίσως την ταχύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία του και είναι εφοδιασμένο με αναβαθμισμένο κινητήρα. Κύρια ατού του δεν είναι άλλα από την νέα ECU και τους δύο αισθητήρες λάμδα που υπόσχονται σωστή και ολοκληρωμένη καύση με καλή απόκριση του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές επιτυγχάνοντας χαμηλότερη κατανάλωση (10% καλύτερη στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. από τον πρόγονό του) και λιγότερες εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας αποδίδει 103,7ίππους και η ροπή του φθάνει τα 113Nm στις 5.800σ.α.λ. Οι δύο εκδόσεις του φέρουν ακριβώς τον ίδιο κινητήρα.  

 

Η κομψή Ιταλίδα μπορεί να κινηθεί με εκπληκτικό ρυθμό τόσο στις ανοιχτές διαδρομές όσο και στο στενό επαρχιακό δίκτυο. Στην αρχή ήμασταν επιφυλακτικοί στον τρόπο που πιέζαμε την εμπρός ανάρτηση (πιρούνι Marzorcchi και αμορτισέρ Sachs) γιατί η πληροφόρηση που δέχεσαι είναι περιορισμένη ίσως λόγω του μεγάλου (32λίτρων) ρεζερβουάρ. Στη συνέχεια εφόσον δεν είχαμε κάποια ανησυχητικά μηνύματα πιέσαμε όλο και περισσότερο την μοτοσυκλέτα και την απολαύσαμε στους σφιχτούς δρόμους γύρω από τους λόφους της Φλωρεντίας.

Αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις με την αξιοσημείωτη συμπεριφορά του τόσο στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης όσο και με την καλή είσοδό του στις στροφές, ακόμη και αν χρειαστεί να αλλάξεις κατεύθυνση και κλίση στην είσοδο ή την κορυφή της στροφής. Το φαρδύ τιμόνι σου δίνει την δυνατότητα να ασκείς τους κατάλληλους μοχλούς με ευκολία και να πλασάρεις την μοτοσικλέτα με ευκολία και ακρίβεια σε κάθε είδους στροφή.

Στην πολύ καλή πρόσφυση της μοτοσυκλέτας μεγάλο ρόλο έπαιξαν και τα ειδικά σχεδιασμένα NGel ελαστικά της Pirelli που δεν άφησαν κανένα περιθώριο για αρνητικά σχόλια.

Τα φρένα του είναι μεν ισχυρά και φορούν τα ίδια τακάκια (έχουν την ίδια επιφάνεια τριβής και τα ίδια έμβολα στις διαφορετικές δαγκάνες από του Norge) αλλά απαιτούν περισσότερη δύναμη μιας και οι τροχοί έχουν μεγαλύτερη διάμετρο.  

 

Ο κινητήρας εμφανίζει την ροπή του από το χαμηλό φάσμα των στροφών και στις 4.000 σαλ αρχίζει να κροταλίζει ενώ μόλις περάσει τις 5.000 σαλ γίνεται ακόμη γραμμική η απόδοση του μοτέρ και αλλάζει ταυτόχρονα η χροιά του ήχου. Το κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και δεν χρειάζεται να ασχολείσαι συνεχώς με αυτό στις σφιχτές διαδρομές εφόσον παρέχει την διάρκεια που χρειάζεσαι από την μία στροφή στην άλλη.  

 

Μόλις ανέβεις στη σέλα του NTX αμέσως μετά του Stelvio αντιλαμβάνεσαι άμεσα την ελαφρώς διαφορετική θέση του τιμονιού και για κάποιο λόγο την λιγότερο άμεση απόκριση του κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού. Βέβαια οι δύο μοτοσυκλέτες έχουν διαφορά 20 κιλών μεταξύ τους και επιπλέον επειδή είχαν κάνει μόλις 200χλμ. δεν ήταν “στρωμένες”, συνεπώς είναι δυνατό να δει κανείς τέτοιου είδους διαφορές μεταξύ τους. Ακόμη και με τις δύο πλαϊνές βαλίτσες μπορούσες να κινηθείς άμεσα και γρήγορα χωρίς να επηρεάζουν σε τρομακτικό βαθμό την ευστάθεια του συνόλου ή την οδική τους συμπεριφορά.  

Σε τι διαφέρουν μεταξύ τους οι δύο μοτοσυκλέτες, ΝΤΧ και Stelvio;

Η NTX διαθέτει ζάντες Ber με ακτίνες της Alpina, αλουμινένια ποδιά, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες, στοιχεία που ενισχύουν τον Adventure χαρακτήρα της.

Ωστόσο πλούσιος είναι ο προαιρετικός εξοπλισμός των δύο εκδόσεων που εκτός από τις πλαϊνές βαλίτσες αλουμινίου, τους προβολείς αλογόνου, των θερμαινόμενων σκριπ και του προστατευτικού CA.RC επιπλέον συμπεριλαμβάνει Navigator GPS (που διατίθεται και για τις δύο μοτοσικλέτες).  

 

Ολοκληρωμένες Tourer είναι και οι δύο μοτοσικλέτες της Moto Guzzi που θα ικανοποιήσουν όχι μόνο τους λάτρες του είδους αλλά και τον κάθε αληθινό ταξιδιώτη μοτοσυκλετιστή που επιθυμεί να κινηθεί είτε σε χαλαρό είτε σε πιο γρήγορο ρυθμό.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ελληνικής Αντιπροσωπείας οι τιμές των δυο μοτοσυκλετών έχουν οριστεί τα 14.300ευρώ για το Stelvio GT 8V ABS και τα 16.100ευρώ για τον Stelvio 1200 NTX.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V/ ΝΤΧ

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ  PIAGGIO HELLAS A.E.

ΕΓΓΥΗΣΗ  ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ

ΤΙΜΗ  14.300 / 16.100

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ   4T, 2K, AΕ/Ψ, 4B/K

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1151

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)  95 X 81,2

ΣΥΜΠΙΕΣΗ (:1)  11 +/-0,5

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ  2 ΣΕ 1

ΛΙΠΑΝΣΗ  ΥΓΡΟ ΚΑΡΤΕΡ ΜΕ ΛΟΒΟΕΙΔΗ ΑΝΤΛΙΑ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ  ΜΙΖΑ

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ  ΞΗΡΟΣ ΜΟΝΟΔΙΣΚΟΣ

ΜΕΤΆΔΟΣΗ  6 ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΑΞΟΝΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΤΥΠΟΣ  ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΜΟΝΗΣ ΔΟΚΟΥ

ΚΑΣΤΕΡ (ο )  27

ΙΧΝΟΣ (mm)   125

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)  1535

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm)  820/840

ΒΑΡΟΣ (kg)  257

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt)  32

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΕΜΠΡΟΣ ΤΥΠΟΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)  USD 45 ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ

ΠΙΣΩ  ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 

ΜΠΡΟΣΤΑ 110/80 R19 59V Η 110/80 Ρ19 59R M+S                      

ΠΙΣΩ 150/70 R17 69V Η 150/70 R17 69R M+S

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ  2Χ320mm, 4 ΈΜΒΟΛΑ, BREMBO 

ΠΙΣΩ 1X282mm, 2 ΈΜΒΟΛΑ, BREMBO

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (HP/RPM) 

ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (KGM/RPM)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (KM/H)  220

 

Επόμενο άρθρο »

Η BMW S1000RR ανανεώνεται για το 2012

« Προηγούμενο άρθρο

Honda Crossrunner 800

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ