• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Με την HONDA CBR1000RR στο Portimao
Ένα επετειακό μοντέλο που θέλει να έχεις τον απόλυτο έλεγχο
Τεστ-Μοντέλα 29/11/2011 - 00:46

Κείμενο: Μαρίνος Κούλης 

Φωτογραφίες: Fransesco Montero, Honda      

 

Η Honda δεν μπορούσε παρά να γιορτάσει τα εικοστά γενέθλια της CBR με μια μοτοσικλέτα απλά κορυφαία. Tο πρώτο blade εμφανίστηκε το ’92 στα 900 κυβικά και από τότε πέρασαν 8 γενιές CBR.

Το πρώτο 1000άρι ήλθε το 2004 και τώρα βρέθηκα στην Πορτογαλική πίστα του Portimao, για το μοντέλο του 2012.

Η ενημέρωση ήταν απλή και στάθηκε σε σημεία κλειδιά της μοτοσικλέτας:

«Το CBR αυτό είναι το απολύτως καλύτερο όλων. Έχει νέα σχεδίαση γιατί πολλοί βρήκαν πως από το μοντέλο του 2008 έλειπε η οριζόντια κίνηση. Ακόμη δηλαδή και με τη μοτοσικλέτα στο δρόμο φαινόταν σταματημένη. Προσθέσαμε οριζόντιες γραμμές στο φέρινγκ για να δώσουμε κίνηση, νέα φώτα για επιθετική εμφάνιση και συνολικά καλύτερη αεροδυναμική».

Η επόμενη διαφοροποίηση αφορά νέες ζάντες, βελτιωμένο ABS και αλλαγές στον ψεκασμό. Καλύτερη απόκριση παντού, αμεσότητα σε όλη την κλίμακα στροφών που πλέον γίνεται ορατή στο πολυόργανο που διαθέτει 4 τρόπους απεικόνισης, ενδείξεις αλλαγής και – επιτέλους!!!! - χρονόμετρο.

Σημαντικότερη αλλαγή οι νέες αναρτήσεις. Το νέο 1000 φορά Big Piston της Showa μπροστά αλλά ΚΑΙ πίσω. Όχι η μοτοσικλέτα ΔΕΝ διαθέτει traction control κάτι που είναι πολύ εύκολο να γίνει από την Honda. Ανατροπή; Εκεί που η «safety first» εταιρία μας έδωσε το καλύτερο σύστημα φρένων πριν 3 χρόνια, επιμένει σε πιο αθλητική προσέγγιση και δεν εμπλέκεται για τώρα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού όπου όλοι παίζουν με τα κουμπιά…  

 

Let the game beggin...

Όταν κάθησα στο 1000, νόμισα πως…απλά δεν είχα σηκωθεί ποτέ. Είτε περάσει ένας χρόνος είτε είκοσι, η θέση οδήγησης είναι ότι φυσικότερο μπορείς να βιώσεις. Έτσι έτοιμος για την πίστα με τα 4,688 μέτρα απόλαυσης με όπλο το καλύτερο blade όλων των εποχών και λάστιχα τα ταπεινά Bridgestone S20. Πίσω από τον Muggeridge που εφέτος τρέχει Γερμανικό Πρωτάθλημα και είναι ο πλοηγός μας. «Προσέξτε είναι κρύα η πίστα» μας είπε πριν λίγο, αλλά έτσι όπως γυαλίζει ο τάπητας – σαν μεγάλο κομμάτι από κατακόκκινο γυαλόχαρτο, τι να φοβηθείς… τέρμα γκάζι και το χίλια πηδάει μπροστά με ευστροφία που θυμίζει το κιταρισμένο εξακόσια μου.

Η βαριά αίσθηση του 2008 είναι πλέον παρελθόν. Ο βαρύς στρόφαλος και η κλωτσιά ροπής στις μεσαίες έφυγε. Πλέον γραμμική απόδοση που φέρνει πιο κοντά σε ΖΧ10 παρά σε κάτι άλλο, αλλά σαφώς καλύτερος ψεκασμός. Η απόκριση είναι απλά τέλεια. Αμεσότητα στο γκάζι και άριστος έλεγχος που σε βοηθά να οδηγήσεις προσηλωμένος 110% προκειμένου να επιβιώσεις από τη δύσκολη αυτή τεχνική πίστα με τις παγίδες να ξεδιπλώνονται η μία μετά την άλλη.

Θέλεις κλειστές δεξιές; Έχει. Το πρώτο κομμάτι της πίστας θυμίζει Χερέθ. Δεξιές φάκα που περιμένουν το λάθος για να σε πετάξουν κάτω. Αριστερές επιταχυνόμενες – θάνατος για κρύα πολιτικά ελαστικά και κάπου στη μέση ένας… λάκκος τρία μέτρα που περνάς ή με σούζα ή χεσμένος. Το δεύτερο μισό κομμάτι, γρήγορο με τυφλές παρατεταμένες που χάνονται στο «κάπου».

Ο τρόμος σε κάνει να αναζητάς σύμμαχο και το CBR1000RR είναι ο καλύτερος. Εύκολο από την αρχή, σίγουρο ως το τέλος με φρένα άγκυρες, ικανά να σε επαναφέρουν ακόμη και από καταστάσεις που θα παράταγες ως χαμένες.

 

Η απόλαυση βέβαια ήρθε μόλις τα μαλακά Bridgestone R10 μπήκαν στα πόδια του blade. Με μόλις 1 στροφή περισσότερη απόσβεση και προφόρτιση στο πιρούνι και με μισή στροφή (!) απόσβεση στο πίσω, η μοτοσυκλέτα έγινε πολεμικό εργαλείο.

Άλλο έργο ξεκίνησε μετά το μεσημεριανό γεύμα με το 1000 να δείχνει ποιες είναι οι πραγματικές του δυνατότητες. Ελαφρύ ζέσταμα και ο γύρος αρχίζει με σούζα στην έξοδο από την Κ-τελευταία από όπου έρχεσαι με 3η τέρμα και ανεβάζεις 4η πριν ισιώσεις. 209 στο κοντέρ και τα λαμπάκια αναβοσβήνουν εκνευριστικά γρήγορα πριν την αλλαγή. Πέμπτη 285 στο κοντέρ πριν τη βουτιά στα φρένα και τις δύο μικρές δεξιές που κάνεις ένα.

Η πίσω ανάρτηση δεν «μασάει μία» αφού κρατάει ισορροπημένη την μοτοσικλέτα παντού. Όλα τα άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού που φοράνε αυτό το πιρούνι, μετά από μερικούς γύρους γίνονται…τσόπερ. Το μπροστινό νταμάρι – δεν συγκινείται και συνεχίζει να αποδίδει ακάθεκτο, το πίσω όμως μαλακώνει και «κάθεται» βάζοντάς σε χαμηλά να οδηγάς με το πίσω πλέον και το πιρούνι σημαία.

Το νέο CBR1000RR βελτιώθηκε με μια απλή αγωνιστική συνταγή: καλύτερες ζάντες και αναρτήσεις - κόσμημα. Έχει μια αναβαθμισμένη αίσθηση που για να αποκτήσει το παλιό, πρέπει να δώσεις 3-4,000 Ευρώ για τα παραπάνω after market καλούδια. Είναι τόσο καλά ζυγισμένο που ισορροπεί σε όλες τις καταστάσεις, ενώ η διάρκειά του δεν απαιτεί να αλλάξεις τρόπο οδήγησης κατά τη διάρκεια. Το πίσω μέρος στέκεται ψηλά και ακούει πολύ στις ρυθμίσεις δίνοντας τη δυνατότητα σε φαν των track days να μην αλλάξουν πίσω ανάρτηση και να αφιερωθούν μονάχα στην κατανάλωση ελαστικών που το χίλια πολύ ευχαρίστως θα «ξεφτιλίσει» αν καις το γκάζι –έτσι όπως πρέπει - σε κάθε έξοδο…  

 

Total control

Το νέο επετειακό χίλια μπορεί να κομπάζει πως έχει τον απόλυτο έλεγχο. Διαθέτει τις καλύτερες αναρτήσεις και τα καλύτερα συνολικά φρένα από όλο τον ιαπωνικό ανταγωνισμό και πλέον, το πιο ομοιογενές πακέτο ακόμη και από (το ισχυρότερο σε απόλυτο μέγεθος) γερμανικό μοντέλο που όμως δεν θα σε βάλει να «κουμπώσεις» έτσι επάνω του. Χάρη στη βελτιωμένη αίσθηση από τις ζάντες και τις αναρτήσεις, το CBR1000RR πάει τέρμα με το καλημέρα, και χωρίς κόμπλεξ επιβεβαιώνει πως είναι συνολικά το καλύτερο τετρακύλινδρο –και ας μην έχει (ακόμη) traction control.      

 

Οι αλλαγές του μοντέλου 2012 συνοπτικά:

-νέο φέρινγκ για καλύτερη αεροδυναμική

-νέα μάσκα με πιο επιθετικά φώτα

-νέα όργανα με 4 mode λειτουργίας, shift light

-χρονόμετρο

-ζάντες ελαφρύτερες και με 12 μπράτσα που παρέχουν καλύτερη αίσθηση

-βελτιωμένο σύστημα φρένων

-βελτιωμένη απόδοση ψεκασμού (10%) για καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών

-πιρούνι showa big piston πλήρως ρυθμιζόμενο

-για πρώτη φορά πίσω αμορτισέρ big piston

-χρώματα: graphite black (μαύρο), winning red (κόκκινο), pearl sunbeam white (λευκό)  

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά  

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Honda Σαρακάκης ΑΕΒΕ

ΕΓΓΥΗΣΗ: 2 ΕΤΗ

ΤΙΜΗ: αναμένεται 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΥΠΟΣ 4Τ,  4Κ, Υ/Ψ, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999,8

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ X ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 76 X 55,1

ΣΥΜΠΙΕΣΗ (:1)  12,3

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-DFSI

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ  4 σε 1

ΛΙΠΑΝΣΗ υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού

ΕΚΚΙΝΗΣΗ μίζα

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ  Υγρός πολύδισκος, μονόδρομος

ΜΕΤΆΔΟΣΗ 6 σχέσεων με αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΤΥΠΟΣ  δοκών αλουμινίου

ΚΑΣΤΕΡ (°) 23,18

ΊΧΝΟΣ (mm) 96,3

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)   1.407

ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm)  820

ΒΑΡΟΣ (kg) 200

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt)  17,7

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΥΠΟΣ / ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)  showa 43mm/120mm

ΠΙΣΩ Showa ballance free cusion / 138mm Πλήρως ρυθμιζόμενα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΜΠΡΟΣΤΑ  Bridgestone S20 120/70-R17,

ΠΙΣΩ 190/50-R17

ΦΡΕΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ   2 Χ 320mm  C-ABS 4E

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ  1Χ 220mm 2E

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΊΟΥ (HP/RPM) 175/12.000

ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΊΟΥ (KGR/RPM)  11.2/11.000  

 

Επόμενο άρθρο »

Video: Boxer Superbob V-Twin

« Προηγούμενο άρθρο

Honda CBR1000RR, την οδηγούμε στο Portimao

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ