• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τεστ διαρκείας Ducati 1200 Multistada S
Μετά από 24,000 σκληρά χλμ, η “Multi” εντυπωσιάζει!
Τεστ-Μοντέλα 06/01/2012 - 23:02

Ο αγωνιζόμενος Φάνης Στρωματιάς μας μιλά για την μακροχρόνια “σχέση” του με μια Ducati 1200 Multistada S, ένα τεστ διαρκείας 24,000 χλμ!, με τον Σάββα Κουρίδη πίσω από τον φωτογραφικό φακό: 

“Στην μοτοσυκλετιστική μου πορεία έχουν υπάρξει πολλές μοτοσυκλέτες που η παρουσίασή τους αρχικά με έχει αγγίξει, τόσο σχεδιαστικά, αλλά και με την ανακοίνωση των τεχνικών τους χαρακτηριστικών από τα εργοστάσια κατασκευής τους, που είναι πάντα αρκετά ενδιαφέρουσες και αναβαθμισμένες, σε σχέση με τον ανταγωνισμό!

Ποτέ δεν θα ξεχάσω την πρώτη μου δίχρονη υδρόψυκτη αγάπη, (με ηλεκτρονική ανάφλεξη!), τον πρώτο μου τετρακύλινδρο ελαιόψυκτο έρωτα (με φρένα 10 εμβόλων), την ερεθιστική (αεροδυναμική) βολίδα των 300 χλμ /ώρα. Πάντα κάποια ιδιαίτερη λεπτομέρεια ξεχώριζε από τον συνολικό σχεδιασμό ώστε να αναθεωρήσει τις απόψεις μου - αναστατώσει τις νύχτες (και το πορτοφόλι μου) και να μεγαλώσει τις επιλογές μου.

Κάπως έτσι άρχιζε το ψάξιμο των τεχνικών χαρακτηριστικών, η σύγκριση με τους "άλλους", με σκοπό να ισχυροποιήσει μέσα μου την επιλογή που σχεδόν είχε κλειδώσει εδώ και μερικά χρόνια παρά το ότι ο ρυθμός των πραγματικά νέων μοντέλων, μαζί με τους κλώνους που δημιουργεί το face lift, είναι καταιγιστικός σε ανατολή και δύση.

Δεν μπόρεσα να διακρίνω μια πραγματικά καινοτόμα ιδέα που θα με έκανε να ξανασκύψω στα τεχνικά, ώστε να έχω μια σφαιρική για το μοντέλο άποψη, με σκοπό να το αποκτήσω. Σίγουρα παρουσιάστηκαν πολλά αλλά δεν ένιωσα κάτι ενδιαφέρον που να το χαρακτηρίσω ...ιδιαίτερο στο σύνολο του, και όχι μόνο σε κάποια στοιχεία που όντως είναι πρωτοποριακά.  

 

Αρχικά στο συνέδριο αντιπροσώπων Ducati μετά την έκθεση του Μιλάνο είδα την Multistada 1200 που από καιρό ο ειδικός τύπος είχε προαναγγειλει. Φυσικά Ιταλικός σχεδιασμός με την πρώτη ματιά να σε κάνει να την προσεξεις.

Αεροδυναμικά ξεχωριστό το desighn, ram air προέκταση του ρύγχους πάνω από το φτερό του μπροστινού τροχού, άνετη σέλα αυτόματα ρυθμιζόμενη η ζελατίνα. Στην συνέχεια της παρατήρησης εντύπωση έκαναν ο χώρος κάτω από την σέλα, τα ντουλαπάκια στο ταμπλό, τα πίσω μαρσπιέ που είναι βάσεις για τις πλαϊνές βαλίτσες, η κρυφή χειρολαβή για το διπλό σταντ. Όταν όμως ανακοίνωσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά εκεί πραγματικά ένιωσα ότι πρόκειταικειτα για ένα σημαντικό μοντέλο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας αλλά και της δικής μου! Οι πληροφορίες που ξεκίνησα να λαμβάνω δεν πίστευα ότι αφορούν μια μοτοσυκλέτα με αυτόν τον προορισμό: κινητήρας με απόδοση superbike, το ίδιο και βάρος!, μεγάλος και ασυνήθιστος κατάλογος ηλεκτρονικών, καλωδίωση τύπου can, ohlins με ηλεκτρονική ρύθμιση, τριπλή χαρτογράφηση τρόπου απόδοσης κινητήρα, ψηφιακή οθόνη πολλών ενδείξεων, σύστημα κεντρικής κλειδαριάς free hands, abs on demand, ρυθμιζόμενο traction control και 4 προγράμματα.

Πραγματικά multi, για όλους τους δρομους. Sport, enduro, touring, urban, με προσεταρισμένα χαρακτηριστικά ιδανικής λειτουργίας (απόδοσης κινητήρα, φρένων Traction και ααναρτήσεων boing!!!)

 

Σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα έφτασε μια μαύρη mts 1200 s στα χέρια μας και ξεκινήσαμε την γνωριμία σε προσωπικό επίπεδο πλέον. Εύκολο μενού, όλες οι λειτουργίες με ένα κουμπί και 2 κουμπιά πλοηγούς, επιλογήs καθ' οδόν με κλειστό γκάζι και κανονική ταχύτητα. Traction που βοηθά πραγματικά και ανταποκρίνεται στις ρυθμίσεις άρα και στις ανάγκες.

Κινητήρας με φοβερή απόδοση, φρένα Brembo, αναρτήσεις επίσης κορυφαίες. Το στρώσιμο ολοκληρώθηκε πολύ -πολύ σύντομα με μια αλλαγή λαδιού-φιλτρου και τυπικού έλεγχου σε βίδες κ.λπ. Εκτός από μια βίδα στην ζελατίνα του φέρινγκ δεν έφυγε η ξεβιδώθηκε κάτι αλλο. Μια άδεια μπαταρία (yuasa) αντικαταστάθηκε στην εγεγγύηση και μια μικρή απροθυμία του κινητήρα στις 3000 rpm στο sport mode, αποκαταστάθηκε με την εφαρμογή αναβάθμισης στον ψεκασμό.

Επίσης έγινε εξαέρωση στην τρόμπα του πίσω φρένου γιατί το πεντάλ ''έπεσε''.

Αμέσως μετά ξεκίνησε να γράφει χλμ ασταμάτητα σε πόλη, ταξίδια σε όλη την ελλαδα, νησιά, με διαφορετικούς αναβάτες πολλές φορές, αλλά και test drive στα δικά μας παιδιά. Οι γνώμες όλων των αναβατών δεν διέφεραν και πολύ μεταξύ τους: από πολύ καλά έως άριστα σε όλα τα επίπεδα.

Πραγματική αποκάλυψη πάντως η δοκιμή σε πίστα, όπου πραγματικά μπόρεσε να δείξει όλα τα χαρίσματα που διαθέτει στην πράξη και κάτω από συνθήκες πραγματικής πίεσης. Ακολούθησαν αλλαγή τελικού εξάτμισης (χαμηλού θορύβου, carbon termignoni), προσθήκη και άλλων carbon parts από τον μεγάλο κατάλογο της Ducati, gps, σετ βαλίτσες, ψηλότερη ζελατίνα και σέλα.

Δεύτερη αλλαγή λαδιών στα 5000 χλμ, πιο νωρίς από το απαιτούμενο, ως ανταμοιβή για αυτό που εισπράξαμε από την γνωριμία. Δεύτερη εξαέρωση στο πίσω φρένο, ο επανέλεγχος στον ψεκασμό που δεν έγινε τέλειος την πρώτη φορά τελικά απέδωσε τα αναμενόμενα, αλλά και αναβάθμιση σε run off (για κατανάλωση μπαταρίας όταν η μότο είναι σβηστή, εκεί αποδόθηκε η άδεια μπαταρία στην αρχή) και hands free κλείδωμα.

 

Η επόμενη εξόρμηση στην Κρήτη με αναβάτη μεγάλων διαστάσεων, φουλ βαλίτσες και συνεπιβάτη, έβγαλε στην επιφάνεια την ατέλεια στο τσιμουχακι της πίσω τρόμπας φρένου που μας απαιτούσε εξαέρωση τακτικά. Σε συνεννόηση με το εργοστάσιο, όπως και με τις αναβαθμίσεις που κρίθηκαν αναγκαίες λόγω της νεότητάς του μοντέλου, αντικαταστάθηκε και έλυσε το πρόβλημα οριστικά.

Και αλλά χλμ προστέθηκαν στο κοντέρ με αμείωτο ρυθμό, χαρίζοντας μεγάλες στιγμές στην μάχη των φαναριών (ναι, ναι), ατελείωτες σούζες (ντροπή), ελεγχόμενες πλαγιολισθησεις και φρένα της τελευταίας στιγμής καθημερινά!

Το πρώτο σετ ελαστικών κράτησε αρκετά, ήταν και το στρώσιμο στην μέση, το δεύτερο λιγότερο, γιατί εν τω μεταξύ η γνωριμία έφτασε σε υψηλά επίπεδα, πράγμα που επιτρέπει το άνοιγμα του γκαζιού στο τέρμα ακόμα και υπό κλίση. Ασυνήθιστο όχι μόνο για mega on off, αλλά και για super sport. Απόδοση αφύσικη για κάποιον που δεν έχει γνωρίσει τον τρόπο που αποδίδει ο κινητήρας 1198 (η βάση για τον φετινό πρωταθλητή sbk) αλλά και μέχρι στιγμής αξιοπιστία, κατανάλωση λαδιού μηδέν, χαμένες βίδες επίσης μηδέν.

Ακόμη και εμείς απορήσαμε και χαμογελάσαμε με σιγουριά για τη νέα τάξη πραγμάτων που έθεσε μια μικρή σε μέγεθος Ιταλική εταιρεία, αλλά όπως φάνηκε με μεγαλομετόχους ως προς τις αποφάσεις τους!

Μετά από αυτές τις ευχάριστες εκπλήξεις αποφασίστηκε η τοποθέτηση μιας ολόκληρης εξάτμισης termignoni μαζί με ecu. Πολύ εύκολη η τοποθέτηση, όπως και σε όλα τα σημεία που έγιναν επεμβάσεις, όλα είναι στην θέση τους τακτοποιημένα και επαγγελματικά τοποθετημένα. Εδώ η απόδοση ξέφυγε ακόμα πιο πολύ! Πραγματικά αποδοτική αν και ο θόρυβος χωρίς την τάπα ξέφυγε και αυτός.

Το τρίτο σετ ελαστικών δεν άργησε να έρθει όταν το κοντέρ έγραψε κιόλας 22,800 χλμ. Η λειτουργία σε αυτά τα χιλιόμετρα δεν άλλαξε ιδιαίτερα, ίσα – ίσα που ο κινητήρας συνέχισε να ανοίγει και πολύ μετά το στρώσιμο, παρά την σκληρότατη χρήση που του επιφυλάξαμε. Κάπου εκεί γεμάτος ενοχές αποφάσισα να κάνω το πρώτο service των 24,000 χλμ (!), που αποτελεί ρεκόρ διαρκείας αλλά και απόδειξη σιγουριάς από μέρους του κατασκευαστή. Λίγο νωρίτερα καθαρίστηκε ο ψεκασμός και μαζί με υγρά φίλτρα κ.λπ., αντικαταστάθηκαν οι ιμάντες χρονισμού των εκκεντροφόρων (δεν είχαν σημάδια υπερβολικής φθοράς αλλά δεν τους άφηνα εκεί με τίποτα, μετά από αυτά που του έκανα!), τα μπουζί πάντως μόνο καινούρια δεν έδειχναν, μου έκανε εντύπωση η φθορά τους οπτικά, αλλά δεν επηρέασαν την λειτουργία, μυστήριο, το οποίο απέδωσα σε τυχαία επιλογή βενζινάδικου και μάρκας καυσίμου. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8 l/100 km με βάση το όργανο μέτρησης. Η τελική ταχύτητα αυξήθηκε αρκετά με την αλλαγή των εξατμίσεων, με βάση το κοντέρ, που γράφει εύκολα τακτικά 265+ Επίσης αλλάχτηκε και ένα σετ γραναζιών και αλυσίδας σε βήμα 525 για μικρότερες τριβές. Τακάκια πίσω για 3 φορά και πρώτη για τα μπροστινά, αλλάχτηκαν με γνήσια φυσικά. Η ρύθμιση καυσαερίων που επιλέχτηκε έκανε τον κινητήρα να δουλεύει λίγο πιο ήσυχα, απόλυτα γραμμικά - ούτε καινούριο δεν ήταν έτσι - και μας έκανε πολύ καλή εντύπωση.

 

Ξεκινώντας για άλλη μια φορά για τα Μέγαρα όπου και είχα ραντεβού για την τελική δοκιμή αυτού του test των 24,683 χλμ (για την ακρίβεια), μια μεγάλη πρόκα αχρήστευσε το πίσω λάστιχο και ως λύση ανάγκης τοποθετήθηκε ένα σκληρό BΤ 21 τουριστικής χρήσης μεταχειρισμένο. Ο καιρός ήταν υπέροχος, ο χειμώνας πλησίαζε, η προθεσμία του test έληγε, οπότε η δοκιμή δεν μπορούσε να μετατεθεί! Τελικά έγινε με τις καλύτερες συνθήκες.

Παρά τα όχι για τέτοια χρήση ελαστικά και στα δύο 20λεπτα μπόρεσα να οδηγήσω τόσο, όσο η γνωριμία μου με την κυρία επέτρεπε, τέρμα δηλαδή. Πραγματική ευχαρίστηση η οδήγηση της, φυσικά sport mode και abs & traction δούλεψαν υπερωρίες...

Πότε στο παρελθόν δεν είχα νιώσει έτσι με μια μοτοσυκλέτα για δρόμο, πόλη, μέτριο χωματόδρομο, ταξίδι. Όλα με το πάτημα ενός κουμπιού. Ποτέ στο παρελθόν μια μοτοσυκλέτα δεν είχε συγκεντρώσει σαν σύνολο όλες αυτές τις τόσο εξελιγμένες τεχνολογίες, θεωρητικά και πρακτικά.

Πραγματικό θαύμα! Αμέσως την έκανε να ξεχωρίσει από τους αντιπάλους.

Τα άρθρα που έχουν γραφτεί γι αυτήν θα έχετε διαπιστώσει ότι είναι πολλά, όλος ο ξένος και ο εγχώριος τύπος έχει ασχοληθεί με το νέο αστέρι της Ducati.

 

Τελειώνοντας έχω να πω τα εξής: η Ducati ξεπέρασε τον εαυτό της και κέρδισε το στοίχημα της αξιοπιστίας, κατασκευάζοντας μια ποιοτική μοτοσυκλέτα υψηλών προδιαγραφών και απόδοσης, με προηγμένα ηλεκτρονικά. Το ένστικτο μου δεν έκανε λάθος ούτε αυτή την φορά, οι καλές μοτοσυκλέτες από την αρχή φαίνονται!"

 

ΥΓ 1. Θέλω να ευχαριστήσω τον Γιώργο Ιωάννου, τους μηχανικούς του συνεργείου μου για την σημαντική συμμετοχή τους στην ολοκλήρωση της “σχέσης” αυτής και να ζητήσω συγνώμη από όσους έφερα σε δύσκολη θέση σε δρόμο και πίστα με την παρουσία μου.

ΥΓ 2. Έχω παραγγείλει Ρanigalle 1199, κάθε φορά που πάω Ιταλία ...ερωτεύομαι σφοδρά.  

 

Φάνης Στρωματιάς

 

Επόμενο άρθρο »

Η νέα υδρόψυκτη BMW R1250 GS αποκαλύπτεται!

« Προηγούμενο άρθρο

Husqvarna Strada 650

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα