• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα νέας γενιάς ηλεκτρονικά της Yamaha
Νωρίς μέσα στην σεζόν η παρουσίασή τους
Νέα 08/03/2012 - 16:31

Η Yamaha σχεδιάζει να εισάγει τα νέας γενιάς ηλεκτρονικά της μέσα στο 2012, με τον Masahiko Nakajima (Γενικός Διευθυντής του τμήματος εξέλιξης της Yamaha) να εξηγεί ότι το τωρινό σύστημα ελέγχου της 1000cc Μ1 είναι μια επέκταση της τεχνολογίας που χρησιμοποιήθηκε στις προηγούμενες, 800cc, μοτοσυκλέτες.

 

Ωστόσο, τα νέας γενιάς ηλεκτρονικά εξελίσσονται παράλληλα:

 

«Έχουμε κάνει συγκεκριμένες αλλαγές, ειδικότερα στο traction control, στον έλεγχο σούζας (wheelie) και στο φρενάρισμα του κινητήρα, στην 1000cc μοτοσυκλέτα. Ωστόσο τα ηλεκτρονικά δεν είναι ακόμη αυτά της νέας γενιάς», παραδέχτηκε ο Nakajima.

 

«Η εξέλιξη που γίνεται τώρα, βασίζεται σε αυτήν που είχε γίνει πέρυσι, ωστόσο είναι σε παράλληλη διαδικασία και η εξέλιξη των νέας γενιάς ηλεκτρονικών. Αμέσως μόλις έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα με τα νέας γενιάς, θα τα παρουσιάσουμε. Δεν μπορώ να πω ακριβώς το πότε, αλλά ελπίζω νωρίς μέσα στην σεζόν»

 

H Yamaha εξελίσσει αυτά τα ηλεκτρονικά, σε συνεργασία με την Magneti Marelli, ήδη από πέρυσι.

 

«Οι τωρινής γενιάς υπολογιστές, έχουν εγκατεστημένο ένα μοντέλο μοτοσυκλέτας κι έτσι γνωρίζουν πράγματα όπως, “τώρα η μοτοσυκλέτα στέκεται όρθια, τώρα φρενάρει, στρίβει κτλ” Αυτό είναι φυσιολογικό. Τα συστήματα των ανταγωνιστών μας λειτουργούν επίσης με τον ίδιο τρόπο»

 

«Για τα επόμενης γενιάς, χρειαζόμαστε ένα πιο ακριβές μοντέλο μοτοσυκλέτας και επίσης πώς να ενεργοποιήσουμε με πιο αποτελεσματικό τρόπο, τον κινητήρα ή το πλαίσιο. Πρέπει να αναθεωρήσουμε το σκεπτικό μας σε αυτούς τους τομείς, για να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά»

 

Υψίστης σημασίας είναι – επίσης – η δημιουργία μιας πολύ αποδοτικής σχέσης μεταξύ του αναβάτη και των ηλεκτρονικών.

 

«Αν ο αναβάτης έχει εμπιστοσύνη στην μοτοσυκλέτα του, τότε πηγαίνουν πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, το τωρινό traction control ή ο έλεγχος σούζας (wheelie) επεμβαίνουν στον έλεγχο του αναβάτη…»

 

«Θέλουν να επιταχύνουν, όμως όταν τα ελαστικά αρχίζουν και σπινάρουν τότε ο εγκέφαλος αντιδρά την λάθος στιγμή ή με τον λάθος τρόπο. Ο συγχρονισμός και η “φιλοσοφία” του συστήματος ελέγχου είναι πολύ σημαντικά. Είναι ένας αποφασιστικός παράγοντας...»

 

Ένας πιο χειροπιαστός στόχος, θα ήταν η βελτίωση της επιτάχυνσης, πράγμα που αποτελεί, σύμφωνα με τον Nakajima, τον πρωταρχικό στόχο για την 2012 Μ1.

 

«Μετά την περσινή χρονιά, θέσαμε ως πρώτη μας προτεραιότητα την επιτάχυνση, από πλευράς πλαισίου, κινητήρα και ηλεκτρονικών», δήλωσε ο Nakajima, οι αναβάτες του οποίου έχαναν στις ευθείες το 2011.

 

Έχοντας υπόψη το παραπάνω και σε συνάρτηση με τα τωρινά ηλεκτρονικά, η Yamaha έχει «αλλάξει την ακαμψία του πλαισίου. Δεν δείχνει τόσο διαφορετικό απέξω, αλλά είναι διαφορετικό όσον αφορά την ισορροπία και την ακαμψία»

 

Επιπροσθέτως, ο 1000cc κινητήρας έχει «χαρακτηριστικά ροπής ειδικά για να βοηθούν την επιτάχυνση και να την κάνουν πιο φιλική προς τον αναβάτη»

 

Ο Nakajima θεωρεί ότι η νέα Μ1 – στα χέρια των εργοστασιακών αναβατών Jorge Lorenzo και Ben Spies – υπολείπεται 2 με 3/10 σε σχέση με την Honda του Πρωταθλητή Stoner.

 

Ωστόσο, η Yamaha δεν θα φέρει κάποια σημαντικά καινούργια εξαρτήματα κατά το τρίτο και τελευταίο τεστ στην Jerez (23-25 Μαρτίου). Εκεί, θα επικεντρωθούν στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας για τον πρώτο γύρο.

 

«Στην Jerez πρέπει να εστιάσουμε στον εναρκτήριο γύρο του Πρωταθλήματος. Έτσι δεν θα κάνουμε πολλές αλλαγές. Δοκιμάσαμε πολλά στην Sepang, όμως στην Jerez πρέπει να συγκεντρωθούμε στην κατεύθυνση που θέλουμε να ακολουθήσουμε, ώστε οι αναβάτες να μην μπερδευτούν στον πρώτο αγώνα. Πρέπει να επιλέξουμε ένα στήσιμο ή το πολύ δυο στην Jerez»

 

Επόμενο άρθρο »

MotoGP: Ισχυροί άνεμοι στην Aragon

« Προηγούμενο άρθρο

Checa: «…θέλω να βελτιώνομαι ως αναβάτης και ως άνθρωπος!»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα