• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Retro: H πορεία της Κawasaki στα GP
Η πράσινη εταιρία με τους φανατικούς φίλους αποχώρησε και το www.motograndprix.gr κάνει μια αναδρομή στην πορεία της στα GP...
Νέα 17/01/2009 - 14:40

Η ιστορία της Kawasaki ξεκινάει το 1878, τότε που o Shozo Kawasaki ίδρυσε την Kawasaki Tsukiji Shipyard, ένα ναυπηγείο κατασκευής ατσάλινων σκαφών.

Τα επόμενα χρόνια η εταιρία επεκτείνεται και το 1896 δημιουργείται η Kawasaki Dockyard Co., Ltd. με πρώτο πρόεδρο τον  Kojiro Matsukata.

Στα χρόνια που ακολούθησαν η εταιρία άρχισε να δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς με κυριότερο αυτόν της αεροναυπηγικής.

Τα βήματα της εξέλιξης ήταν τεράστια και η Kawasaki με το πέρασμα των χρόνων μετατράπηκε σε βιομηχανικός Κολοσσός.

Το 1949 αποφάσισε να μπει στο χώρο παραγωγής κινητήρων για διτροχα κατασκευάζοντας μικρά δίχρονα και τετράχρονα μοτέρ τα οποία προμήθευε στην ιαπωνική εταιρία μοτοσικλετών, Meihatsu.

To 1961 σχηματίστηκε η Kawasaki AutoH πανέμορφη KR 350

H πανέμορφη KR 350
Sales η οποία αν και δεν είχε ως αποκλειστικό στόχο την κατασκευή μοτοσικλετών, απορρόφησε την εταιρία κατασκευής μοτοσικλετών Meguro αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της και το δυναμικό της.

Οι πρώτες μοτοσικλέτες που βγήκαν από τη γραμμή του εργοστασίου είχαν το σήμα της Meguro, για να φτάσουμε στο 1962 όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη μοτοσικλέτα με το σήμα της Kawasaki.

Ο λόγος για την B8 η οποία έπαιρνε ζωή από έναν δίχρονο κινητήρα 125cc...

To 1966 ιδρύθηκε η Kawasaki Motorcycles Co. και έπειτα από μια εσωτερική αναδιοργάνωση, δημιουργείται η «μαμά-εταιρία» Kawasaki Heavy Industries που έχει υπό τη σκέπη της όλες τις εταιρίες-παρακλάδια.

Τα χρόνια πέρασαν, φτάσαμε στο σήμερα όπου η Kawasaki είναι η τέταρτη μεγαλύτερηH KR 350 του Anton Mang
H KR 350 του Anton Mang
δύναμη παγκοσμίως στο χώρο των μοτοσικλετών, πίσω από τις Honda, Υamaha και Suzuki.

Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν ξεχωριστές τις μοτοσικλέτες της Kawasaki: η τεράστια ιπποδύναμη, η συμπεριφορά στις στροφές (όλο και κάπου θα έχετε ακούσει το χαρακτηρισμό «ξυράφι») και φυσικά το πράσινο χρώμα, σήμα κατατεθέν του κατασκευαστή από το Αkashi της Ιαπωνίας.

Δυστυχώς το κεφάλαιο Kawasaki κλείνει για τα MotoGP, τουλάχιστον σε επίπεδο εργοστασιακής εμπλοκής, γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε και φέτος τις ZX-RR Ninja στους αγώνες, είτε μέσω του AsparMartinez είτε μέσω του μέχρι πρότινος team-manager της ομάδας, Michael Bartholemy...

To project motoGP
H Kawasaki αποφάσισε να επιστρέψει στην κορυφαία κατηγορία το Γενάρη του 2002, μετά από απουσία 21 χρόνων.

Ένα μήνα αργότερα ο Akira Yanagawa οδήγησε στη Sepang το πρώτο πρωτότυπο 990cc της εταιρίας.

Εκείνη η μοτοσικλέτα χρησιμοποιούσε κινητήρα 990cc με καρμπιρατέρ ο οποίος είχε τοποθετηθεί σε ένα ελαφρώς διαφοροποιημένο πλαίσιο προερχόμενο από τη μοτοσικλέτα που έτρεχε στα Superbikes.

H πρώτη ΖΧ-RR Ninja ήταν έτοιμη τον Σεπτέμβρη. Είχε νέο πλαίσιο, κινητήρα με ψεκασμό και ήταν 15 κιλά ελαφρύτερη από το υβριδικό μοντέλο που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα.

Το αγωνιστικό της ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στο Motegi στα χέρια του Yanagawa. Η πρώτη της νέας μοτοσικλέτας έγινε με επεισοδιακό τρόπο καθώς μια βλάβη στον κινητήρα οδήγησε σε πτώση τον Ιάπωνα αναβάτη που υπέστη κάταγμα στη λεκάνη.

Στον αγώνα της Μαλαισίας έτρεξε ο Andrew Pitt (19ος), ενώ στη Βαλένθια, στο τελευταίο GP της χρονιάς, ο Αυστραλός χάρισε στην ZX-RR τους πρώτους της βαθμούς τερματίζοντας στην 12η θέση.

Το ιαπωνικό εργοστάσιο επέστρεψε και επίσημα στα motoGP το 2003 κατεβάζοντας μια ομάδα την οποία «έτρεχε» ο Ηarald Eckl και η εταιρία του KMGP.

Ο Eckl αποχώρησε στα τέλη του 2006 και η Kawasaki αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. Ίδρυσε τη θυγατρική Kawasaki Motors Racing με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας, η οποία ανέλαβε να «τρέξει» το project στα MotoGP. Επικεφαλής του team τέθηκαν ο Ichiro Yoda και o Michael Bartholemy.

Όλα αυτά τα χρόνια πάντως το ιαπωνικό team δεν κατάφερε να απειλήσει τις μεγάλες δυνάμεις του χώρου (Honda, Yamaha, Ducati), ενώ τα καλύτερά του αποτελέσματα ήταν οι τρεις δεύτερες θέσεις που πήρε με τους Randy de Puniet το 2007 στο Motegi, Shinya Nakano στο Assen το 2006 και Olivier Jacque στη Shanghai το 2005.

Tα στατιστικά της Kawasaki στα GP
Το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει πανηγυρίσει συνολικά 89 νίκες, τις περισσότερες στις μικρότερες κατηγορίες, όπου έχει κατακτήσει 9 Πρωταθλήματα κατασκευαστών.

Συγκεκριμένα έχει 45 πρωτιές στα 250cc όπου μάλιστα έχει και 4 Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1978, '79, '80, '81).

Ιδιαίτερα πετυχημένη κρίνεται και η εμπλοκή της στην κατηγορία των 350cc όπου κατέκτησε 4 Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1978, '79, '81, '82) και πήρε 28 νίκες.

Εκείνη την εποχή στις συγκεκριμένες κατηγορίες κυριαρχούσαν ο γενημμένος στη Ροδεσία (νυν Ζιμπάμπουε), αλλά πολιτογραφημένος Νοτιοαφρικανός Kork Ballington και ο Γερμανός Anton "Toni" Mang, δυο αναβάτες που συνέδεσαν το όνομά τους με τις επιτυχίες της Kawasaki.

O Ballington κέρδισε μέσα σε δυο χρονιές (1978 & 1979) τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα 250cc και στα 350cc, όλα με το ιαπωνικό εργοστάσιο, ενώ ο Mang στην πολυετή θητεία του στα GP στέφθηκε πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Τέσσερις από τους πέντε τίτλους του ήρθαν πάνω σε μοτοσικλέτα της "Kawa". Το 1980 και το 1981 στα 250cc, το 1981 και το 1982 στα 350.

Μάλιστα ο Mang έχει μείνει στην ιστορία ως ο τελευταίος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της κατηγορίας των 350cc η οποία καταργήθηκε από το 1982 και μετά.

Το πρώτο Πρωτάθλημα της Kawasaki στα GP ήρθε το 1969 στην κατηγορία των 125cc με τον Βρετανό Dave Simmonds. Στη συγκεκριμένη κατηγορία οι πράσινοι πέτυχαν 10 νίκες.

Στα 750cc το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει 4 νίκες, ενώ στην κατηγορία των 500cc έχει 2 νίκες.

Οι μοναδικές επιτυχίες της στην κατηγορία των 500cc σημειώθηκαν τη δεκαετία του '70.

Η πρώτη ήρθε το 1971 στην πίστα της Jarama στην Ισπανία με τον Βρετανό Dave Simmonds και η δεύτερη τέσσερα χρόνια αργότερα (1975) στο Isle of Man με αναβάτη τον επίσης Βρετανό Mick Grant.

Επόμενο άρθρο »

.

« Προηγούμενο άρθρο

DANI PEDROSA

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ