• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Kawasaki Versys 1000
Χρηστικό διαμάντι
Τεστ-Μοντέλα 28/01/2013 - 15:58

Έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από την τελευταία επίσημη εμφάνιση της Kawasaki στην σκηνή των MotoGP με την ομάδα της Hayate. Η είδηση ότι η ομάδα από το Akashi με την εργοστασιακή υποστήριξη του KHI θα αποσυρόταν από τα MotoGP έσκασε σαν βόμβα στα αυτιά μου μέσα στο pit box της Hayate, στο Brno κατά την συνομιλία μου με τον Ichiro Ioda, που διεύθυνε τότε το όλο πρόγραμμα. Ο χαμογελαστός Γιαπωνέζος, πρώην project leader της ZX-RR ανάφερε ότι η απόφαση προήλθε από το Marketing του KHI και συγκεκριμένα του τμήματος μοτοσυκλετών που έβλεπαν τα MotoGP ως ένα έξοδο που δεν απέφερε έσοδα στην εταιρεία. Βέβαια μέχρι τότε η Green Team δεν είχε συνδέσει καθόλου το marketing των μοτοσυκλετών παραγωγής με το αγωνιστικό τμήμα της ομάδας, όπως έκανε με επιτυχία άλλος Ιάπωνας κατασκευαστής. Να όμως που μερικά χρόνια μετά η Kawasaki βάζει νέα πλώρη παρεκκλίνοντας ελαφρώς από την συντηρητική πολιτική της, μπαίνοντας θαρραλέα στην κατηγορία των On-Off του λίτρου, μία κατηγορία που δεν είχε συμμετοχή μέχρι στιγμής.

 

Το σημαντικότερο δε όλων ότι η Kawasaki πήρε το θάρρος να χρησιμοποιήσει τεχνολογία των MotoGP σε μία μοτοσυκλέτα που όχι μόνο είναι για το ευρύ κοινό, αλλά δεν είναι καν μία από τις Superbike της γκάμας της. Τρία είναι τα στοιχεία που προέρχονται από την εργοστασιακή ZX-RR αλλά σε πιο mild (ήπια) μορφή. Το ρυθμιζόμενο Traction Control, η δυνατότητα επιλογής δύο χαρτών στην ECU και το πίσω σύστημα της ανάρτησης με το έκκεντρα τοποθετημένο πίσω αμορτισέρ και το ανάποδο μοχλικό σύστημα. Τα δύο πρώτα συμβάλουν σημαντικά στην ασφάλεια του αναβάτη ενώ το τρίτο έχει συντελέσει στις συμπαγείς διαστάσεις του συνόλου, που με τη σειρά τους έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Το γλυκό λοιπόν έδεσε με την κατάλληλη και προσεγμένη σχεδίαση του νέου πλαισίου καθώς επίσης την προσεκτική επιλογή και σετάρισμα των αναρτήσεων.

 

Σε σύγκριση με άλλα χιλιάρια On-Off, η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται άμεσα μόλις σηκώσεις την μοτοσυκλέτα από το πλαϊνό σταντ (δεν διαθέτει κεντρικό στάντ) και αυτό γιατί η Versys σου φαίνεται πολύ ελαφριά για τα δεδομένα της κατηγορίας της και είναι καλά ζυγισμένη. Μόλις καθίσεις στη σέλα κουμπώνεις άμεσα στην προσεγμένη εργονομία του συνόλου που σε βάζει κοντά στο τιμόνι και γενικά σε μία θέση στην οποία έχεις τον πλήρη έλεγχο για κάθε είδους και ρυθμό οδήγησης. Στο δρόμο από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι τη μαγεία της ολοκληρωμένης συνταγής εφόσον το βάρος (238kg)  και οι διαστάσεις της Versys 1000 κυριολεκτικά εξαφανίζονται μόλις κουμπώσεις την πρώτη σχέση στο κιβώτιο και επιταχύνεις. Στο ζύγισμά της η μοτοσικλέτα είναι εκπληκτική και το φαρδύ τιμόνι σου δίνει όλο το μοχλισμό που χρειάζεσαι για να την οδηγήσεις σε όποιο mode θέλεις. Η γεωμετρία (μεταξόνιο: 1.520mm, ίχνος: 107mm και κάστερ: 27μοιρών) είναι ιδανική τόσο για την τουριστική χρήση όσο και την καθημερινή μετακίνηση, χωρίς να βάζει φρένο από την άλλη πλευρά στις σπορ εξορμήσεις. Είναι πραγματικά εύχρηστη και ευκολοδήγητη κάτω από όλες τις συνθήκες και το βασικότερο όλων την οδηγείς χωρίς να προσπαθείς ιδιαίτερα ή να σκέφτεσαι τις κινήσεις σου.

 

Αναμφισβήτητα ένα στοιχείο που εντυπωσιάζει τον οδηγό είναι οι επιδόσεις του κινητήρα. Είναι γεγονός ότι όταν η Kawasaki μιλάει για ισχύ (116ίππους/9.000σ.α.λ.) και άλογα το εννοεί και δεν τα κρύβει. Από την πρώτη στιγμή λοιπόν αντιλαμβάνεσαι ότι ο κινητήρας είναι ζωντανός και μάλιστα από το ρελαντί. Επιταχύνει άφοβα χωρίς ενδοιασμούς και καθυστερήσεις, φροντίζοντας να βάζει σωστά την ισχύ στον πίσω τροχό. Δύναμη έχεις παντού, χαμηλά, μεσαία και ψηλά και αυτός είναι ο λόγος που κάνει την οδήγησή του πραγματική απόλαυση, είτε βρίσκεσαι σε κλειστή διαδρομή είτε σε ανοιχτή.

 

Στις κλειστές διαδρομές με τις συνεχείς στροφές θα απολαύσει κανείς την Versys όσο μία καλοστημένη Superbike μιας και η ακρίβειά της στο πλασάρισμα και την είσοδό της στην στροφή είναι εκπληκτική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Φρενάρεις, σημαδεύεις και στρίβεις με μοναδική ευκολία και χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου.

 

Το Traction Control (ίδιο με του ZZR1400 του 2012) είναι καθαρά προσωπικό θέμα και βασίζεται στην εμπειρία και τον τρόπο οδήγησης του αναβάτη για να το ρυθμίσει. Ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις από την 1 έως την 3 επιφέροντας αντίστοιχα αποτελέσματα mild προς wild. Μπορείς όμως να το αποσυνδέσεις και πλήρως και τότε βλέπεις την γλύκα του ισχυρού κινητήρα, αλλά θα πρέπει να έχεις υπ όψιν το πως θα κινείς τον δεξί καρπό στις εξόδους των στροφών στα συνεχόμενα στροφιλίκια. Το μαλακό και σαφές κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον καλό συμπλέκτη και η συμπεριφορά του κινητήρα είναι πολύ καλή κατά την επιβράδυνση. Δύο χάρτες επιλέγεις για τον ρυθμό που θέλεις να κινηθείς και ο αργός είναι καλύτερος για τη βροχή μιας και η κλίμακα της ισχύος είναι γενικά πιο ήρεμη και γραμμική.

 

Την παράσταση κλέβουν κυριολεκτικά οι αναρτήσεις. Το ρυθμιζόμενο 43άρι πιρούνι σε συνεργασία με το μονό πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ μεταμορφώνουν σε απίστευτο βαθμό την οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Ακόμη και ο συνεπιβάτης δεν δυσανασχετεί εφόσον παραμένει άνετος σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Το επιβεβαιώσαμε αυτό περνώντας από συγκεκριμένη διαδρομή που με άλλες μοτοσυκλέτες είχαμε βιώσει αρκετές εμπειρίες. Βέβαια οι αναρτήσεις συμβάλουν με τον καλύτερο τρόπο και στην σπορ οδήγηση, διατηρώντας στιβαρό και ομοιογενές το πλαίσιο χωρίς να έχει την τάση να σε τρομάξει. Στο ταξίδι η μοτοσυκλέτα παραμένει σταθερή και προβλέψιμη κάτω από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχυμέτρου.

 

Πολύ καλή προστασία παρέχουν τα πλαστικά, η σχεδίαση του ρεζερβουάρ και φυσικά η ζελατίνα στον αναβάτη. Η τελευταία είναι ρυθμιζόμενη μέσω δύο κουμπιών στο εμπρόσθιο μέρος της. Χωρίς αμφιβολία αυτό είναι ένα μεγάλο ατού για τη μεγάλη Versys, εφόσον ενισχύει σε αξιοσημείωτο βαθμό τον τουριστικό της χαρακτήρα. Μπορείς να ταξιδεύεις με υψηλή μουαγιέν, χωρίς να σε κουράζει ο αέρας και παρεμπιπτόντως προστατεύεσαι εξίσου καλά από τη βροχή.   

 

Σε ότι αφορά την επιβράδυνση, η συνταγή της Tokico σε συνεργασία με το ABS δεν αφήνουν περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Το μπροστινό σύστημα διαθέτει καλό αρχικό “δάγκωμα” και σε γενικές γραμμές είναι ισχυρό, ωστόσο αυτό που σε κερδίζει είναι η άριστη αίσθησή του. Μπορείς να επιβραδύνεις με ασφάλεια και ακρίβεια από οποιαδήποτε ταχύτητα. Επιπλέον, το ABS δεν ενεργοποιείται... για ψήλου πήδημα, που σημαίνει ότι ο έμπειρος αναβάτης θα επιβραδύνει σωστά χωρίς καν να το χρησιμοποιήσει. Θα πρέπει να είναι πολύ ακραίες οι συνθήκες για να το φθάσεις σε αυτό το όριο.

 

Αν και ανήκει στην κατηγορία των «μεγάλων» Adventure Tourer ή On-Off, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Versys δεν σχεδιάστηκε για τα χωμάτινα τερέν. Θα βαδίσει μεν σε ένα χωματόδρομο με μεγαλύτερη άνεση από μία Street, λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής που έχουν οι αναρτήσεις της, αλλά αν συναντήσει «λασπουριά» θα μειώσει σε αξιοσημείωτο βαθμό το ρυθμό, μιας και στο χώμα το βάρος θα έλεγε κανείς ότι διπλασιάζεται. Άλλωστε τα ελαστικά της έχουν καθαρά ασφάλτινο χαρακτήρα και δεν θα ήθελε κανείς να πάρει οποιοδήποτε ρίσκο.

 

Στο σύνολο η ποιότητα κατασκευής είναι εκπληκτική και η συναρμογή των τμημάτων σε κερδίζει από κάθε πλευρά. Προσεγμένο είναι το φινίρισμα σε κάθε τμήμα του από τη βαφή του πλαισίου και τα όργανα, μέχρι τα πλαστικά και την ταπετσαρία της σέλας. Στην Ελλάδα εισάγεται προς το παρών μόνο στη λευκή έκδοση στην τιμή των 13,490 Ευρώ και κατόπιν παραγγελίας σε μαύρο. Επιπλέον, διατίθεται στην έκδοση Grand Tourer που σημαίνει ότι η μοτοσικλέτα είναι έτοιμη με όλα τα παρελκόμενα για ταξίδι στην τιμή των 14,390 Ευρώ. Τι άλλο θα ήθελε κανείς από μια καλοστημένη Adventure Tourer του λίτρου;

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτό: Βασίλης Μωραΐτης, Δημήτρης Διατσίδης

 

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

 

Kawasaki Versys 1000

Αντιπρόσωπος: TEOMOTO A.E.

Τιμή:13,490  € (14,390 Crand Tourer)

Εγγύηση: 2 ΕΤΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: 4T, 4Κ, Y/Ψ, DOHC, 4-βάλβιδος

Κυβισμός (cc): 1043

Διάμετρος x διαδρομή (mm): 77 x 56

Σχέση συμπίεσης: 10.3:1

Τροφοδοσία: EFI, Keihin 4 x 38mm

Σύστημα εξαγωγής: Εξάτμιση με καταλύτη

Λίπανση: Αντλία, υγρό κάρτερ

Εκκίνηση: Μίζα

Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος

Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος:Διπλό σωληνωτό από αλουμίνιο με ατσάλινο σωληνωτό υποπλαίσιο.

Μεταξόνιο (mm): 1520

Ύψος σέλας (mm): 845

Kάστερ (μοίρες): 27

Ίχνος (mm): 107

Βάρος (kg): 239kg γεμάτη.

Ρεζερβουάρ (lt): 21

Αναρτήσεις μπροστά τύπος /Διαδρομή: Αντεστραμμένο πιρούνι 43mm.

Πίσω: Μονό αμορτισέρ αερίου έκκεντρα τοποθετημένο, με ανάποδο μοχλικό σύστημα και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου.

Ελαστικά μπροστά: 120/70ZR17M/C

Πίσω: 190/50ZR17MC

Φρένα μπροστά: Δύο δισκόφρενα 300mm με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων

Πίσω: Δισκόφρενο 220mm, δαγκάνα μονού εμβόλου με γλίστρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ισχύς εργοστασίου (HP/RPM): 116/9.000

Ροπή εργοστασίου (Nm/PRM): 102/7.700

 

Επόμενο άρθρο »

H Honda CBR500R στην πίστα της Taragona

« Προηγούμενο άρθρο

Aprilia RSV4 – US Special Edition

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ