• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP: Νέες αλλαγές στους κανονισμούς!
Moto3: Πλαφόν στην τιμή του πλαισίου
Νέα 17/12/2013 - 11:47

Στην τελευταία της συνάντηση για το 2013, η Επιτροπή των GP αποφάσισε να κάνει μερικές αλλαγές στους κανονισμούς των τριών κατηγοριών του Πρωταθλήματος, άλλες μικρές και άλλες με μεγαλύτερο αντίκτυπο. Αλλαγές έγιναν στους βαθμούς ποινής, στη διαδικασία που θα ακολουθείται μετά από διακοπή του αγώνα, για τις προσφυγές και τις έκτακτες συμμετοχές.

 

Ωστόσο η πολύ σημαντική αλλαγή έγινε στη μικρή κατηγορία του Πρωταθλήματος, εκεί που ο κάθε κατασκευαστής χρέωνε όσο ήθελε το πλαίσιο! Αυτό - μετά την απόφαση της Επιτροπής - αποτελεί παρελθόν, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο το κόστος στην Moto3.

 

Στο σύστημα που αφορά στους βαθμούς ποινής κάθε αναβάτη, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι το γεγονός ότι πλέον θα έχουν ισχύ ενός ημερολογιακού έτους, ή 365 ημερών. Μέχρι και πριν την απόφαση αυτή, κάθε βαθμός ποινής στους τελευταίους αγώνες της σεζόν άφηνε σχεδόν αδιάφορους τους αναβάτες. Από εδώ και στο εξής, οι βαθμοί ποινής που θα παίρνει ένας αναβάτης θα έχουν ισχύ 365 ημερών από το χρονικό σημείο που τους δέχτηκε! Δηλαδή αν ο Lorenzo τιμωρούνταν με έναν ή δυο βαθμούς ποινής στον τελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν στην Βαλένθια, - 10 Νοεμβρίου - αυτοί οι βαθμοί ποινής θα είχαν ισχύ μέχρι την 10η Νοεμβρίου του 2014.

 

Το νέο αυτό σύστημα θα εφαρμοστεί με τη νέα αγωνιστική χρονιά και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλοι οι αναβάτες του grid το 2014, θα ξεκινήσουν με μηδενικούς βαθμούς ποινής.

 

Επιστρέφοντας στην Moto3, η μεγαλύτερη αλλαγή - όπως είπαμε - είναι το πλαφόν στην τιμή του πλαισίου. Από το 2015 και στο εξής, το κόστος του πλαισίου, των ψαλιδιών, της θέσης οδήγησης, του ντεπόζιτου, των αναρτήσεων , των φρένων και των τροχών, ορίζεται στις 85.000€ το μέγιστο. Επιπλέον, από το 2015 και στο εξής μειώνεται και το κόστος των κινητήρων στις 60.000€ για τα έξι μοτέρ ανά σεζόν, αν και στην τιμή αυτή δεν περιλαμβάνεται το κιβώτιο, με την τιμή του να είναι σταθερή στα 1.500€ το ένα. Έχει ήδη συμφωνηθεί να μειωθεί και το όριο στροφών από 14.000 σε 13.500 το 2015.

 

Παρά το πλαφόν στην τιμή, οι ομάδες θα μπορούν να αναβαθμίζουν τους τροχούς, τα φρένα και την ανάρτηση. Με το πλαφόν αυτό, εξουδετερώνεται το κενό στους κανονισμούς που εκμεταλλευόταν η ΚΤΜ όλο αυτό το διάστημα, μιας και δεν πούλαγε ξεχωριστά τους κινητήρες της παρά μόνο ως ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα. Έτσι, ο κινητήρας ήταν μεν φτηνός, ωστόσο η ΚΤΜ χρέωνε υπέρογκα ποσά για το πλαίσιο που πολλές φορές έφταναν ή και ξεπερνούσαν τις 200.000€!

 

Από την άλλη η Honda είχε διαμαρτυρηθεί γι' αυτό, λέγοντας ότι παραβιάζεται το πνεύμα των κανονισμών. Ως εκ τούτου, μη θέλοντας να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια ενώ η ΚΤΜ κυριαρχούσε στην κατηγορία, βρήκε το δικό της "κενό", περιμένοντας να ανακοινώσει τη νέα της μοτοσυκλέτα μέχρι το τέλος της σεζόν, αναγκάζοντας ουσιαστικά τις ομάδες να υπογράψουν με ΚΤΜ και Kalex! Φυσικά η νέα μοτοσυκλέτα της Honda είναι πανάκριβη - ακούγονται τιμές που ξεπερνούν τις 400.000€ - κάτι που ανάγκασε τον Γιαπωνέζο κατασκευαστή να επιχορηγήσει τις Racing Team Germany και Ongetta που μένουν μαζί του.

 

Η Honda περίμενε μέχρι τόσο αργά για να ανακοινώσει τα πλάνα της για τη νέα σεζόν, καθώς δεν θα ήταν σε θέση να εφοδιάσει το λιγότερο 15 αναβάτες, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Αυτό το "κενό" εξαλείφθηκε επίσης από την Επιτροπή, ορίζοντας ως τελική ημερομηνία για να ανακοινώσουν τα πλάνα τους οι κατασκευαστές, την 31η Αυγούστου. Βέβαια, ένα "παραθυράκι" υπάρχει ακόμα ανοιχτό, μιας και οι κανονισμοί λένε ότι πρέπει οι κατασκευαστές να ανακοινώσουν ποιούς αναβάτες προτίθενται να στηρίξουν, χωρίς να υποχρεούνται ωστόσο να αποκαλύψουν τι θα τους προσφέρουν ακριβώς.

 

Ακόμα και με αυτές τις αλλαγές, δεν είναι ακόμα σίγουρο αν η Honda θα συνεχίσει να λαμβάνει μέρος στο Πρωτάθλημα της Moto3 το 2015. Πάντως με τις παραπάνω κινήσεις και αν πράγματι η Moto3 παραμείνει μια οικονομική κατηγορία στην οποία θα εξελίσσονται οι νεαροί ταλαντούχοι αναβάτες, το HRC θα το σκεφτεί δεύτερη φορά προτού αποχωρήσει.

 

Επόμενο άρθρο »

HRC-Stoner: Συνεργασία και το 2014

« Προηγούμενο άρθρο

Η στροφή* Στάλιν!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ