• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
HONDA CBR500R ABS
Γρήγορη και οικονομική
Τεστ-Μοντέλα 16/01/2014 - 10:49

Η Honda με αυτό το νεώτερο μέλος της οικογένειας CBR, έφτιαξε μια παγκόσμια μοτοσυκλέτα, όπως κάνουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες που φτιάχνουν «παγκόσμια αυτοκίνητα». Δηλαδή μοντέλα που μπορούν ταυτόχρονα να καλύψουν τις ανάγκες πολλών διαφορετικών λαών, με διαφορετική μηχανοκίνητη κουλτούρα. Με τα περισσότερη μέρη κατασκευασμένα στην Ταϊλάνδη, καταφέρνει να κρατήσει το κόστος χαμηλά, προσφέροντάς έτσι τη μοτοσυκλέτα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, γεγονός που την καθιστά προσιτή και με ιδιαίτερη αξία “value for money”, όπως είπε χαρακτηριστικά, στη σχετική παρουσίαση στην Taragona της Ισπανίας, ο Naoshi Iizuka υπεύθυνος της Honda για το project. Βέβαια o Iizuka, τόνισε ότι το DNA της Honda υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες και το συνόψισε σε τρεις αξίες: Διασκέδαση (Fun), Ασφάλεια (Safety) και Περιβάλλον (Enviroment).

 

ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Οπτικά η μοτοσυκλέτα δείχνει μικρή σε εξωτερικές διαστάσεις και μαζεμένη. Ο σχεδιαστής Kiyoshi Kitagiri προσπάθησε να δώσει μια πινελιά πολυτέλειας και ανώτερης ποιότητας στα πλαστικά, στα όργανα με τις πλούσιες εν- δείξεις, στα χειριστήρια και τους καθρέπτες και το κατάφερε σε μεγάλο βαθμό. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, σωληνωτό, αλλά κρύβεται πολύ έξυπνα από τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας. Το αλουμινένιο πρόσθετο τμήμα στο σημείο των μαρσπιέ, ξεγελά το μάτι σε συνδυασμό μάλιστα με τις επίσης καλοσχεδιασμένες, αλουμινένιες βάσεις των μαρσπιέ συνεπιβάτη και δίνει την εντύπωση πως το πλαίσιο είναι αλουμινένιο. Μόνη αλλά αναγκαστική εικαστική «παραφωνία» το στιβαρό μεν, αλλά σχεδιαστικά φτωχό, τετράγωνο ατσάλινο ψαλίδι. Δεν υπάρχουν άλλες παρατηρήσεις. Η μοτοσυκλέτα οπτικά είναι άψογη.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας σχεδιάστηκε ώστε από το πλάι να μοιάζει πολύ με το 4κύλινδρο της CBR600RR, διακρίνεται από το άνοιγμα που επίτηδες αφέθηκε στο πλαϊνό φέρινγκ. Πρόκειται για ένα υγρόψυκτο σύνολο 471 κ.εκ., με 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, που τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI, με απόδοση 47 ίππων στις 8,500 στροφές και ροπή 4.4 χιλιογραμμόμετρα στις 7,000 στροφές. Το ψεκαστό μοτέρ επιτυγχάνει μεγάλη οικονομία και ταυτόχρονα προσφέρει ελαστική, γραμμική λειτουργία. Ο υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, είναι ιδιαίτερα μαλακός και «κατεβάζει» την δύναμη των 47 ίππων στον πίσω τροχό, μέσω ενός μοντέρνου και αθόρυβου κιβωτίου 6 σχέσεων.

 

ΠΛΑΙΣΙΟ - ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΦΡΕΝΑ

Οι αναρτήσεις κρίνονται ικανοποιητικές για το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας και δεν προβληματίζουν σε καμμιά περίπτωση στην κίνηση στην πόλη. Μάλιστα ο δοκιμαστής μας, κατάφερε στην πίστα της Taragona να οδηγήσει πολύ γρήγορα τη μοτοσυκλέτα, ξύνοντας γόνατα στην άσφαλτο, κρίνοντας τις αναρτήσεις θετικά, παρά την απλότητα της σχεδίασης τους. Εμπρός συναντάμε ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών και διαδρομή 122 χιλιοστών και πίσω βρίσκουμε το γνωστό στιβαρό ατσάλινο ψαλίδι σε σχεδίαση Pro-link, με ρυθμίσεις προφόρτισης 9 σημείων και διαδρομή 105 χιλιοστών. Τα φρένα της Nissin βρίσκονται στο γνωστό υψηλό επίπεδο ποιότητας. Οι δίσκοι που έχουν σχεδίαση «μαργαρίτα» βρίσκονται ισόποσα διαμοιρασμένοι σε κάθε τροχό. Ένας εμπρός και ένας πίσω. Εμπρός βρίσκουμε ένα μόνο δίσκο με διάμετρο 320 χιλιοστά και δαγκάνα με διπλά έμβολα και πίσω ένα δίσκο με διάμετρο 240 χιλιοστά, που συνεργάζονται με μια ελαφριά μονάδα ABS, που προσθέτει μόλις 2 κιλά βάρος. Οι ζάντες έχουν παρόμοια σχεδίαση με αυτές του CBR1000RR και φορoύν λάστιχα διαστάσεων 120/70-17 μπροστά και 160/60-17 πίσω. Μάλιστα τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Metzeler Z8, και δείχνουν την προσοχή με την οποία σχεδιάστηκε αρχικά η μοτοσυκλέτα. Συνήθως οι χαμηλού κόστους μοτοσυκλέτες έχουν στάνταρ χαμηλής ποιότητας ελαστικά, που πρέπει να αλλάξεις αμέσως μόλις την στρώσεις. Στην CBR500R αυτό δεν ισχύει!

 

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Στους Ελληνικούς δρόμους ανακαλύψαμε πως τα 194 κιλά της μοτοσυκλέτας «δεν φαίνονται» και έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς μια σαφώς ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα, ίσως επειδή στο μυαλό σου έχεις το μεσαίο κυβισμό των 500 κ.εκ. Η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση και μπορείς να κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο μέχρι τα 150 χλμ/ώρα, χωρίς να προβληματίζεσαι από τον αέρα. Όταν σκύψεις καλά πίσω από αυτή τη ζελατίνα, βλέπεις τα χιλιόμετρα σιγά-σιγά να ανεβαίνουν και σε ελαφριά κατηφόρα είδαμε 189 χλμ/ώρα στο κοντέρ μέχρι που μπήκε σε λειτουργία ο ηλεκτρονικός κόφτης. Ευχάριστα συμπεράσματα βγάλαμε επίσης από τις τιμές κατανάλωσης που κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, στα 28.4 χλμ/λίτρο ή 3.5 λίτρα/100χλμ, που είναι μια εξαιρετική επίδοση για το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Με τέρμα γκάζι στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5.2 λίτρα/100χλμ.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το λογικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε είναι φυσικά... πως η CBR500R είναι μια εξαιρετικά τίμια μοτοσυκλέτα. Δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από τις μεγαλύτερες αδερφές της και ενσωματώνει όλα τα στοιχεία του DNA της Honda. Έχει χαμηλή τιμή αγοράς και είναι εξαιρετικά φιλική ακόμα και σε άπειρους αναβάτες. Με μοντέρνο κινητήρα, καλές επιδόσεις και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης, αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές της αγοράς αυτήν τη συγκεκριμένη στιγμή.

 

 

Κείμενο: Κυριάκος Αντωνίου

Φωτογραφίες: Σπύρος Καγιάς

 

Επόμενο άρθρο »

FV01: Το μέλλον στο γκάζι!

« Προηγούμενο άρθρο

Honda RC30

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ