• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
NΕΑ APRILIA TUONO V4 1100 RR KAI FACTORY
Η ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ SPORT ΓΥΜΝΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τεστ-Μοντέλα 06/05/2015 - 10:21

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

NEΟ APRILIA TUONO V4 1100 RR KAI FACTORY

 

 

Η ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ SPORT ΓΥΜΝΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΓΙΝΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ, ΑΠΟΤΕΛΩΝΤΑΣ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΟΠΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

 

ΑΜΕΣΟΣ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΗΣ RSV4, ΤΗΣ ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑΣ WSBK, ΤΟ APRILIA TUONO V4 1100 EINAI ΑΔΡΕΝΑΛΙΝΗ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΚΑΘΑΡΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ

 

ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ανεπαναληπτου και ανανεωμενου v4 κινητηρα, τωρα ανεβαινουν στα 1100 κυβικα και στουσ 175 hp. Αποτελεσματικοτερο στην οδηγηση χαρη σε ενα ανανεωμενο πλαισιο και στο ηδη εξαιρετικο πακετο aprc, πλεον ακομα πιο βελτιωμενο, ενω την ιδια στιγμη παρεχει μεγαλυτερη ανεση και προστασια για χρηση δρομου

 

υπαρχουν δυο μοντελα στη σειρα -rr και factory- που χαρακτηριζονται απο νεα εμφανιση και ξεχωριστα χαρακτηριστικα, παντα ομωσ με τον τυπικο χαρακτηρα τησ κληρονομιασ των tuono. Και χαρη στην πλατφορμα v4-mp, για πρωτη φορα καταφτανει η τηλεμετρια.

 

 

 

Tο Tuono V4 1100 είναι η τελευταία και πιο θεαματική εξέλιξη σε μια γυμνή sport δυναστεία, γεννημένη το 2002 από τη διορατικότητα της Aprilia να γδύσει τη ναυαρχίδα superbike της εταιρείας RSV mille, προσθέτοντας της ένα ίσιο τιμόνι, συνδυάζοντας έτσι όλα τα πλεονεκτήματα ενός άριστου πλαισίου, με τη διασκέδαση της όρθιας θέσης οδήγησης και των δυναμικών επιδόσεων. Ο πατριάρχης της νέας “supernaked” κατηγορίας ονομαζόταν Tuono 1000 R, η πρώτη γυμνή μοτοσικλέτα υπέρ-υψηλών επιδόσεων. Έκτοτε το Aprilia Tuono ήταν μια superbike μοτοσικλέτα με ίσιο, ψηλό τιμόνι, ανίκητη στην πίστα και απίστευτα διασκεδαστική στο δρόμο. Μέσα από αυτή την παράδοση, ένα ολοκαίνουργιο Tuono γεννήθηκε το 2011, μια απευθείας απόρροια από την ανίκητη Aprilia RSV4 που παρουσιάστηκε το 2009, και κυριάρχησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK. Ήταν μια επική αλλαγή: Το Tuono V4 R βρέθηκε αμέσως σε μια ξεχωριστή θέση, ως η υψηλότερων επιδόσεων, πιο τεχνολογικά εξελιγμένη, και πιο εξεζητημένη γυμνή sport μοτοσικλέτα που βγήκε ποτέ στην παραγωγή, χαρίζοντας τη μεγαλύτερη δόση αδρεναλίνης, η πιο άγρια και αποτελεσματική γυμνή στην ιστορία, προσφέροντας κάτι πραγματικά ξεχωριστό στους δογματικούς κυνηγούς των συγκινήσεων, χάρη στον V4 κινητήρα, που παρήγαγε 167 HP και στο εξαιρετικό πακέτο ηλεκτρονικών aPRC, που ακόμα είναι απαράμιλλο σε αποτελεσματικότητα και τεχνολογία. Αλλά η εξέλιξη δεν σταμάτησε εκεί. Το 2013 παρουσιάστηκε μια ακόμη πιο εκλεπτυσμένη και δυνατή έκδοση: το Tuono V4 R ABS που πρόσφερε τα ίδια χαρακτηριστικά που είχαν ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στην RSV4 δεύτερης γενιάς, όπως τον υψηλότερων επιδόσεων κινητήρα (170 HP), το ανανεωμένο και βελτιωμένο σύστημα aPRC και το σύστημα Race ABS, ικανό να αντεπεξέλθει ακόμα και στις ακραίες απαιτήσεις των συνθηκών πίστας.

 

Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν μέσα από τα χρόνια των νικηφόρων συμμετοχών στους αγώνες κορυφαίου επιπέδου, και η εμπειρία της ιστορίας του Tuono, επέτρεψαν στην Aprilia να ξεπεράσει τα όρια που μέχρι πρότινος έδειχναν ανυπέρβλητα: γνωρίστε το νέο Tuono V4 1100, μια μοναδική γεννήτρια συγκινήσεων και διασκέδασης στις πιο καθαρές τους μορφές. Νέος κινητήρας 175 HP με εντυπωσιακή μέγιστη ροπή 121 Nm, ανανεωμένο πλαίσιο για καλύτερη ευελιξία, βελτιωμένο aPRC, νέα εμφάνιση, δυνατότητα σύνδεσης του Smartphone του αναβάτη στο όχημα μέσα από την πλατφόρμα V4-MP, και δυο μοναδικά εξοπλισμένες εκδόσεις (Factory και RR) που διαθέτουν κοινό παρονομαστή τον ίδιο αποκλειστικό χαρακτήρα Aprilia.

Δυο εκδόσεις, το ίδιο πνεύμα

 

Το Tuono V4 γίνεται πλέον μια οικογένεια μοτοσικλετών αποτελούμενη από δυο μοντέλα με διαφορετικό εξοπλισμό. Το Tuono V4 1100 RR αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική μοτοσικλέτα συγκινήσεων και αποτελεί τον πραγματικό κληρονόμο του προηγούμενου Aprilia V4 γυμνού μοντέλου, αναγνωρισμένου από τον ειδικό τύπο ως η αποτελεσματικότερη και ταχύτερη μοτοσικλέτα της κατηγορίας: Το Tuono V4 1100 Factory, απευθύνεται σε ένα ακραία απαιτητικό κοινό, κι έρχεται εξοπλισμένο με αξεσουάρ που προέρχονται σε μεγάλο βαθμό απευθείας από τη νέα superbike της Aprilia, RSV4 RF.

Η νέα γυμνή σειρά της Aprilia, κληρονόμος μιας οικογένειας μοτοσικλετών που έχουν ψηφιστεί ξανά και ξανά, ως μια από τις πιο διασκεδαστικές γεννήτριες αδρεναλίνης, και πιο αποτελεσματικές μοτοσικλέτες στην ιστορία, επιτυγχάνει πλέον απόλυτα επίπεδα επιδόσεων και εξέλιξης, ενώ την ίδια ώρα οι δυο μοτοσικλέτες χαρίζουν μεγαλύτερη άνεση, ασφάλεια και διασκέδαση στη χρήση δρόμου. Τα Aprilia Tuono V4RR και Tuono V4 1100, πέρα από τις πολλές αναβαθμίσεις που “δανείστηκαν” από τη νέα RSV4, διαθέτουν και νέα εμφάνιση, χάρη στο νέο πάνω μέρος του φέρινγκ που παρέχει μεγαλύτερη προστασία, και καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας. Νέος είναι και ο προβολέας, που ζυγίζει 1.5 κιλό λιγότερο από πριν, διαθέτοντας λαμπτήρες θέσης LED, και ένα πιο σύγχρονο σχήμα που εντάσσεται καλύτερα στο γενικό design της μοτοσικλέτας, χωρίς να “προδίδει” την τυπική γλώσσα των Aprilia V4 μοτοσικλετών που χαρακτηρίζονται από την τριπλέτα των φωτιστικών σωμάτων. Το Tuono V4 1100 Factory ξεχωρίζει από το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη στην ουρά, προερχόμενο από το RSV4, ένα σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό των sport μοτοσικλετών. Η σέλα είναι τώρα πιο άνετη, ακόμα κι αναφορικά με το RSV4, χάρη στη νέα διαδικασία παραγωγής του αφρού, που αποτρέπει το φαινόμενο της αποκρυστάλλωσης -και συνεπώς της σκλήρυνσης- του αφρού. Το Factory μπορεί φυσικά να πάρει και συνεπιβάτη, αρκεί ο ιδιοκτήτης του να βγάλει το κάλυμμα της ουράς, τοποθετώντας τη σέλα του δεύτερου ατόμου. Χάρη στο κατά 15 χλστ. χαμηλότερο ύψος σέλας και στο νέο, πιο στενό τιμόνι, η εργονομία και των δύο εκδόσεων του Tuono V4 1100 έχει αλλάξει, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση.

 

 

Πλαίσιο Παγκόσμιου Πρωταθλητή

 

Απλώς ασύγκριτο, τώρα πιο πολύ από ποτέ. Δεν υπάρχει άλλη γυμνή μοτοσικλέτα, τόσο sport και αποτελεσματική όσο το Tuono V4 1100. Η κοντινή καταγωγή του από την επτά φορές Παγκόσμια Πρωταθλήτρια WSBK φαίνεται ξεκάθαρα στο πλαίσιο δυο δοκών, που κατασκευάζεται από πρεσαριστά και χυτά, βουρτσισμένα αλουμινένια τμήματα, μια δομή που περηφανεύεται για ασύγκριτες, ισορροπημένες αξίες στρεπτικής ακαμψίας και υπολογισμένων ελαστικοτήτων. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο βρίσκεται ο νέος V4 65° κινητήρας, σε όλη του την καθαρότητα και μοναδικότητα, όπως μια πολύτιμη πέτρα σε δαχτυλίδι. Για να γίνει το Tuono V4 1100 πιο ευέλικτο στο δρόμο, δίχως να χάσει τον θρυλικά αγριεμένο χαρακτήρα του στην πίστα, η γωνία του λαιμού του τιμονιού άλλαξε από τις 25,1° στις 24,7°, και το ίχνος από 107,4 χλστ. έπεσε στα 99,7 χλστ. Αυτές οι μελετημένες αλλαγές στη γεωμετρία, συνδυάζονται με το κατά 6 χλστ. μακρύτερο αλουμινένιο ψαλίδι, τις διάφορες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και τις επακόλουθες ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών, συμπεριλαμβανομένου και του ελέγχου σούζας, ώστε να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο-βράχο στις υψηλές ταχύτητες, αλλά ταυτόχρονα περισσότερο ευέλικτο στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Το Tuono V4 1100 RR έρχεται εξοπλισμένο με υψηλής ποιότητας αναρτήσεις: το ανάποδο πιρούνι 43 χλστ. της Sachs διαθέτει λειτουργία “one by one”, δηλαδή ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης στο ένα καλάμι και επαναφοράς στο άλλο, ενώ η προφόρτιση ρυθμίζεται και από τα δύο καλάμια. Το πίσω αμορτισέρ της Sachs με ξεχωριστό δοχείο αζώτου επιτρέπει τη ρύθμιση της απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, και φυσικά της προφόρτισης ελατηρίου. Αμφότερες οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες από την αρχή, ώστε να συνεργάζονται με τις αυξημένες επιδόσεις του V4 κινητήρα και τη νέα γεωμετρία του πλαισίου, δουλεύοντας άψογα σε χρήση δρόμου, δίχως να αφαιρούν από τον αναβάτη τη δυνατότητα των περαιτέρω βελτιώσεων, για να επιτύχει τη μέγιστη ακρίβεια σε αγωνιστική οδήγηση.

Η πιο εκλεπτυσμένη Factory έκδοση του Aprilia Tuono V4 1100 έρχεται με κορυφαία και μοναδικά στην κατηγορία αξεσουάρ στο στάνταρ εξοπλισμό, δανεισμένα από τη βασίλισσα των superbike, την Aprilia RSV4 RF. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από μια τριπλέτα της Öhlins (ανεστραμμένο πιρούνι, πίσω αμορτισέρ και σταμπιλιζατέρ τιμονιού) που χαρακτηρίζονται από τη δυνατότητα μικρομετρικών ρυθμίσεων, και από ένα βασικό setup που παρέχει τη μέγιστη πληροφόρηση στη sport οδήγηση.

Το σύστημα πέδησης στη νέα σειρά Tuono V4 1100 αποτελείται μπροστά από δύο εξελιγμένες ακτινικές δαγκάνες Brembo monobloc M432, με τακάκια που διαθέτουν το μεγαλύτερο δυνατό συντελεστή τριβής, που δαγκώνουν ελαφρούς δίσκους με αλουμινένια κέντρα (στο Tuono V4 1100 Factory). Οι τροχοί είναι ίδιοι και για τα δύο μοντέλα: το μικρό τους βάρος συνεισφέρει στη μείωση του γυροσκοπικού φαινομένου, και στο πλεονέκτημα του κορυφαίου κρατήματος. Το Tuοno V4 1100 Factory φοράει τα πιο sport Pirelli Diablo Supercorsa ελαστικά, με ένα φαρδύτερο ελαστικό 200/55 πίσω, σε κάθε περίπτωση εγκεκριμένο για χρήση δρόμου και διαθέσιμο και για το Tuono V4 RR.

 

 

Η κορυφαία σειρά στα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου

 

Η σειρά των Tuono V4 1100 έχει δεχθεί όλες τις αναβαθμίσεις στην ήδη εξαιρετική πλατφόρμα aPRC που παρουσιάστηκε πρώτα στις RSV4 RR και RSV4 RF.

Το aPRC (Aprilia Performance Ride Control) αποτελεί την πατενταρισμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικών συστημάτων, που προέρχεται κατευθείαν από τη νικηφόρα τεχνολογία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK, η πιο πλήρης και εξελιγμένη της αγοράς, που παρέχει αυτόματο καλιμπράρισμα για την περίμετρο του ελαστικού, και wheelie control. Η τρίτη γενιά του aPRC, που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό των νέων Tuono V4 1100, συνεργάζεται απόλυτα με το εξελιγμένο full Ride-by-Wire και το σύστημα multimap πολλαπλών χαρτών ηλεκτρονικής διαχείρισης του ανανεωμένου V4 κινητήρα. Όπως πάντα, το Tuono V4 επωφελείται από ιδιαίτερες ρυθμίσεις ειδικά για εκείνο, έχοντας όμως εξελιχθεί ακόμα περισσότερο ώστε να παρέχει κορυφαίες συγκινήσεις στο δρόμο, και κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα.

 

Το APRC, των Tuono V4 1100 RR και Tuono V4 1100 Factory περιλαμβάνει:

  • aTC: Aprilia Traction Control (Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης), με δυνατότητα ρύθμισης κατά την οδήγηση (δίχως να χρειάζεται να κλείσει το γκάζι) σε 8 επίπεδα, μέσω ενός πρακτικού joystick στο αριστερό κλιπόν, που τώρα διαθέτει ακόμα πιο ραφιναρισμένη, υψηλότερης απόδοσης λογική λειτουργίας. Το επιτρεπόμενο ποσοστό ολίσθησης διαφέρει ανάλογα με την ταχύτητα που έχεις στη στροφή: Η συμπεριφορά του συστήματος είναι ακόμα πιο ομοιογενής, προσφέροντας υποστήριξη υψηλού επιπέδου σε στροφές με υψηλές ταχύτητες, χωρίς να περιορίζει την πρόσφυση στην έξοδο από τις  αργές στροφές.
  • aWC: Aprilia Wheelie Control (Σύστημα Ελέγχου της Σούζας), ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, έχει καλιμπραριστεί από την αρχή για ακόμη πιο sport συμπεριφορά στο επίπεδο 1, ενώ επιτρέπει ακόμα τις μικρές σούζες στη γρήγορη επιτάχυνση, και κατόπιν παρέχει ομαλότερη κάθοδο του τροχού στην άσφαλτο.
  • aLC: Aprilia Launch Control (Σύστημα Ελέγχου Εκκίνησης), μόνο για χρήση πίστας, σε 3 επίπεδα.
  • aQS: Aprilia Quick Shift (Σύστημα Γρήγορων Αλλαγών Ταχυτήτων), ένα σύστημα για εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, δίχως να απαιτείται το κλείσιμο του γκαζιού ή την χρήση του συμπλέκτη

 

Επιπρόσθετα με την τρίτη γενιά της πλατφόρμας aPRC, η σειρά των Tuono V4 1100 έρχεται εξοπλισμένη από το εργοστάσιο με το ιδιαίτερα προηγμένο “Race ABS” σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, σχεδιασμένο και εξελιγμένο από την Aprilia σε συνεργασία με τη Bosch, για να εξασφαλίζει τη μέγιστη ασφάλεια στο δρόμο, δίχως να θυσιάζει τις επιδόσεις στην πίστα. Η μονάδα ABS 9MP ζυγίζει ελάχιστα πάνω από 2 κιλά, ενώ διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα παρεμβατικής στρατηγικής RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) που περιορίζει την ανύψωση του πίσω τροχού στο βίαιο φρενάρισμα (stoppie / endo). Επιπρόσθετα μπορεί να απενεργοποιηθεί και να ρυθμιστεί εύκολα σε 3 διαφορετικά επίπεδα, από το εξελιγμένο μενού ελέγχου στον πίνακα οργάνων:

 

  • Επίπεδο 1: ειδικά για την πίστα (αλλά παράλληλα εγκεκριμένο και για χρήση δρόμου), επενεργεί και στους δυο τροχούς, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή απόδοση, ακόμα και στα πιο έντονα φρεναρίσματα, από κάθε ταχύτητα. Αυτή η ρύθμιση δεν κόβει τίποτα από την ευχαρίστηση και τις επιδόσεις, όταν υπερβαίνεις τα όρια. Σε αυτό το επίπεδο το RLM απενεργοποιείται.
  • Επίπεδο 2: για sport οδήγηση στο δρόμο, επενεργεί και στους δυο τροχούς, και συνδυάζεται με ένα προηγμένο σύστημα αποφυγής ανατροπής (RLM – Rear Lift-up Mitigation, σύστημα μετριασμού της ανόρθωσης του πίσω τροχού κατά το φρενάρισμα), που έχει προοδευτική λειτουργία, βασιζόμενο στην ταχύτητα του οχήματος.
  • Επίπεδο 3: για οδήγηση σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης, επενεργεί και στους δυο τροχούς, και συνδυάζεται με το προηγμένο σύστημα αποφυγής ανατροπής RLM.

 

Κάθε ένα από τα 3 ρυθμιζόμενα επίπεδα για το Race ABS μπορεί να συνδυαστεί με οποιονδήποτε από τους 3 νέους χάρτες λειτουργίας του κινητήρα (Track, Sport, Race), ώστε να επιτρέψει σε αναβάτες διαφορετικού επιπέδου εμπειρίας και δυνατοτήτων να βρουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό.

 

 

Υψηλότερες επιδόσεις από τον V4

 

Κύριος στόχος των αλλαγών που έγιναν στον ήδη εντυπωσιακό V4 κινητήρα του Aprilia Tuono ήταν να αυξήσουν τη ροπή, ειδικά σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, ώστε να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα και η οδηγική ευχαρίστηση στο δρόμο. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 1077 κ.εκ. χάρη στη νέα διάμετρο των κυλίνδρων, που ανέβηκε από τα 78 στα 81 χλστ. Η αύξηση του κυβισμού οδήγησε επιπλέον στις υψηλότερες επιδόσεις στο μέγιστο όριο των στροφών: η μέγιστη ιπποδύναμη ανέβηκε από τους 170 στους 175 HP τοποθετώντας το Tuono V4 1100 στην κορυφή της κατηγορίας του (σχεδόν 20 HP περισσότεροι από πριν είναι ήδη διαθέσιμοι στις 8.000 σαλ.). Αυτό μετατρέπει τη νέα sport γυμνή μοτοσικλέτα του Noale σε ένα απόλυτο όπλο όσον αφορά στις συγκινήσεις και την αποτελεσματικότητα, με εξαιρετικές τιμές ροπής που δίνουν κυρίαρχη θέση στο δρόμο, και ασυμβίβαστη μέγιστη ιπποδύναμη για να κυριαρχεί και στην πίστα.

Το Tuono V4 1100 είναι η μοναδική γυμνή μοτοσικλέτα που διαθέτει κινητήρα V4 65° με πρωτοφανή χαρακτηριστικά. Η στενή V αρχιτεκτονική έκανε δυνατή την κατασκευή ενός κινητήρα που είναι εξαιρετικά compact κατά μήκος, γεγονός που βοηθά στη συγκέντρωση των μαζών και τη χρησιμοποίηση ενός πλαισίου μικρών διαστάσεων. Όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, το monobloc κάρτερ με ενσωματωμένους κυλίνδρους από αλουμίνιο, χαρίζει μέγιστη ακαμψία και σταθερή απόδοση. Το πάνω μέρος του κάρτερ είναι τώρα κατασκευασμένο με νέα διαδικασία (shell fusion), είναι ελαφρύτερο (-1,3 κιλά), και ενισχυμένο. Διαθέτει επίσης ένα βελτιστοποιημένο σύστημα εξαερισμού, ώστε να μειωθούν οι απώλειες ισχύος λόγω της πίεσης αέρα μέσα στο στροφαλοθάλαμο.

Επίσης, ο στρόφαλος έχει τώρα κομβία με μικρότερη διάμετρο, στα 36 χλστ., με αυξημένο βάρος κατά 0,45 κιλά, ενώ τα πιστόνια είναι νέα και οι μπιέλες της Pankl είναι ελαφρύτερες κατά 0,4 κιλά.

Τα υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία που έκαναν αυτόν τον κινητήρα τόσο δημοφιλή έχουν παραμείνει απαράλλαχτα, στοιχεία όπως το αφαιρούμενο κιβώτιο ταχυτήτων τύπου “κασέτας”, και το καινοτόμο σύστημα χρονισμού: η καδένα οδηγεί μόνο τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, που δίνει με τη σειρά του κίνηση στον εκκεντροφόρο εξαγωγής μέσω ενός και μόνο γραναζιού. Αυτή η λύση επιτρέπει τη χρησιμοποίηση κεφαλών με εξαιρετικά μικρές διαστάσεις, ειδικά στην περιοχή κάτω από τις δοκούς του πλαισίου, πολύ πιο στενές από ό,τι θα ήταν αλλιώς δυνατό. Ένας αντικραδασμικός άξονας μειώνει τους κραδασμούς, σε επίπεδα χαμηλότερα από ότι ενός V κινητήρα 90°.

Η τεχνολογία Full Ride-By-Wire εξαλείφει οποιαδήποτε άμεση σύνδεση μεταξύ της γκαζιέρας και των πεταλούδων στα σώματα του ψεκασμού, με τα τελευταία να ελέγχονται πλήρως από μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου τελευταίας γενιάς της Marelli, που ελέγχει παράλληλα την ανάφλεξη και τα τέσσερα μπεκ ψεκασμού. Κάθε πλευρά κυλίνδρων τροφοδοτείται από δύο σώματα ψεκασμού που διαχειρίζεται μια αποκλειστική μονάδα σερβομηχανισμού.

Η νέα, ισχυρή ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) του κινητήρα τώρα παρέχει ευκολότερη διαχείριση των τριών χαρτών, με κάθε έναν από αυτούς να αντιστοιχεί σε διαφορετική απόδοση ισχύος κινητήρα, και τώρα επιπλέον και σε ένα αποκλειστικό χάρτη διαχείρισης όσον αφορά το φρένο του κινητήρα. Στους δύο κλασικούς χάρτες διαχείρισης Track και Sport τώρα προστίθεται και ο νέος χάρτης Race, ο πλέον ακραίος και κατάλληλος για αγωνιστική χρήση της μοτοσικλέτας στην πίστα, με το φρένο του κινητήρα να περιορίζεται στο ελάχιστο, υποστηρίζοντας έτσι πιο απότομο φρενάρισμα. Και οι τρεις χάρτες δίνουν τώρα πιο εύκολη διαχείριση και είναι λιγότερο απότομοι σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, επιτρέποντας έτσι τέλειο συσχετισμό μεταξύ του ελέγχου στο γκάζι και της ροπής που καταλήγει στον πίσω τροχό. Αυτό μειώνει τη φθορά του πίσω ελαστικού, και κάνει πιο εύκολη τη διαχείριση της ισχύος που μπορεί να παράγει ο V4 της Aprilia.

 

 

Εκδόσεις και χρώματα

 

Η νέα σειρά Aprilia Tuono V4 1100 περιλαμβάνει δυο μοντέλα που ξεχωρίζουν από το διαφορετικό εξοπλισμό και τους διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων και γραφικών: Το Tuono V4 1100 RR διατίθεται σε δύο ελκυστικούς χρωματικούς συνδυασμούς, Portimao grey και Donington blue, ενώ το Tuono V4 1100 Factory διατίθεται στο συνδυασμό Superpole που έχει σαφώς αντικομφορμιστικό πνεύμα, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της στιλιστικής παράδοσης της Aprilia, που απαιτεί έντονα και ιδιαίτερα ξεχωριστά χρώματα.

 

 

Ολοκληρωμένη σειρά αξεσουάρ

 

Η Aprilia σχεδίασε και εξέλιξε μια εκτενή σειρά αξεσουάρ, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να εξατομικεύσει το Tuono V4 1100. Αποτελείται από επιλεγμένα προϊόντα υψηλής ποιότητας, που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει ώστε να αυξήσει τις επιδόσεις της νέας του Aprilia, να την κάνει πιο ελκυστική ή πιο άνετη.

Μεγαλύτερο φέρινγκ: φτιαγμένο από φιμέ πολυκαρμπονάτο, σχεδιάστηκε για καλύτερη αεροδυναμική στην πίστα.

Αγωνιστικό τελικό εξάτμισης: κατασκευασμένο σε συνεργασία με την Akrapovic, από ανθρακόνημα.

Ολοκληρωμένο σύστημα εξάτμισης: πρόκειται για ένα σύστημα εξάτμισης που συμπληρώνεται με λαιμούς, φτιαγμένο από την Akrapovic. Tο τελικό είναι από ανθρακόνημα.

Σειρά αμοριστέρ Öhlins TTX: Η καλύτερη σειρά της Öhlins με συνδέσμους πάνω και κάτω από billet αλουμίνιο. Επιτρέπει πλήρη, μικρομετρική ρύθμιση σε όλες τις λειτουργίες της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ της σειράς μπορούν να εξοπλιστούν με γραμμικούς αισθητήρες, για λειτουργίες τηλεμετρίας.

Öhlins σταμπιλιζατέρ τιμονιού: η μικρομετρική ρύθμιση αυτού του αξεσουάρ παρέχει απόλυτη σταθερότητα στο μπροστινό σύστημα, ακόμα και κάτω από βίαιες επιταχύνσεις.

Αξεσουάρ από ανθρακόνημα: πλευρά, φτερά και προστατευτικά αστραγάλου. Φτιαγμένα από ανθρακόνημα σε ματ φινίρισμα. Παρέχουν sport εμφάνιση και μικρότερο βάρος.

Κάλυμμα για τη βάση της πινακίδας: φτιαγμένο από ατσάλι κομμένο με laser, καλύπτει το κενό που δημιουργείται όταν αφαιρέσετε την πινακίδα, για χρήση σε πίστα.

Προστατευτικά πλαισίου (μανιτάρια): φτιαγμένα από billet νάιλον, χρήσιμα για να αποτρέψουν ζημιές στο πλαίσιο, σε περίπτωση πτώσης.

Αγωνιστικά μαρσπιέ αναβάτη: εξ' ολοκλήρου φτιαγμένα από billet αλουμίνιο, και ρυθμιζόμενα σε 9 διαφορετικές θέσεις, τα μαρσπιέ αυτά επιτρέπουν μικρομετρικό καλιμπράρισμα του λεβιέ ταχυτήτων και του πίσω φρένου. Έρχονται έτοιμα για σύνδεση με το φως του φρένου, και τον ανάποδο λεβιέ ταχυτήτων, για αγωνιστική χρήση.

Ανάποδος λεβιές ταχυτήτων: αντιστρέφει τη λειτουργία του λεβιέ ταχυτήτων, για βελτιωμένη απόδοση στην πίστα.

Ζάντες αλουμινίου: φτιαγμένες από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου, ελαφρύτερες παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιωμένο κράτημα.

Tank bag: διαθέσιμο σε 2 μεγέθη, κατασκευασμένο από τεχνικό ύφασμα με ένθετα carbon look. Δοκιμασμένο και εγκεκριμένο ώστε να αντιστέκεται σε διάβρωση από λάδι, βενζίνη, ακτίνες UV, δεν διαταράσσει τη σταθερότητα ακόμα και σε ψηλές ταχύτητες.

Ρυθμιζόμενη βάση πινακίδας: φτιαγμένη από ατσάλι, κομμένο με laser. Περιλαμβάνει το LED λαμπάκι της πινακίδας.

LED φλας: Τα LED φλας παρέχουν πιο δυνατό φως και μικρότερη κατανάλωση ρεύματος.

Βάσεις για αγωνιστικό σταντ: από billet αλουμίνιο, είναι απαραίτητες για τη χρήση αγωνιστικού σταντ.

Κουκούλα μοτοσικλέτας: εσωτερικού χώρου στα χρώματα της Aprilia, κατασκευασμένη από διαπνέουσα lycra προστατεύει τη μοτοσικλέτα από σκόνη.

V4-MP kit: πλατφόρμα πολυμέσων σχεδιασμένη ειδικά για τα V4 μοντέλα της Aprilia, το κιτ αποτελείται από την μονάδα ελέγχου Bluetooth και την απαραίτητη καλωδίωση για την εγκατάσταση της.

 

 

Η τηλεμετρία καταφτάνει με το V4-MP

 

Στον πλούσιο κατάλογο των αξεσουάρ ειδικά για τις Aprilia V4 1100, μπορεί κανείς τώρα να βρει μια ιδιαίτερα εξελιγμένη έκδοση της Πλατφόρμας Πολυμέσων της Piaggio (Piaggio Multimedia Platform), που μεταμορφώνει το smartphone σε ένα ημί-επαγγελματικό εργαλείο με εξαιρετικές δυνατότητες πληροφόρησης. Η Πλατφόρμα Πολυμέσων της Piaggio είναι η καινοτόμα πλατφόρμα πολυμέσων που προσφέρεται αποκλειστικά από το Piaggio Group, επιτρέποντας τη σύνδεση του οχήματος με το smartphone, και στη συνέχεια με το διαδίκτυο. Με αυτή την εξαιρετική εφαρμογή, το smartphone σας μετατρέπεται σε ένα εξεζητημένο on board computer πολλαπλών λειτουργιών, και ο σύνδεσμος μεταξύ του οχήματος και του διαδικτύου. Πρόκειται για ένα παράθυρο στο μέλλον, που βάζει τα θεμέλια για ένα νέο τρόπο οπτικής στην επικοινωνία πάνω στους δυο τροχούς. Χάρη στην περαιτέρω εξέλιξη αυτού του συναρπαστικού συστήματος που βελτίωσε η Aprilia, η επικοινωνία μεταξύ οχήματος και smartphone γίνεται ενεργή: μέσω του smartphone, ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει τις ρυθμίσεις στo Tuono V4, αλλά και να βρει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο, για τη βελτίωση των επιδόσεων στην πίστα, με απόλυτη ασφάλεια.

Ορισμένα από τα πιο επιφανή χαρακτηριστικά του V4-MP είναι:

  • Ενεργή ηλεκτρονική ρύθμιση: ότι πιο κοντινό μπορείτε να έχετε, στη “στροφή-ανά-στροφή” ηλεκτρονική διαχείριση που χρησιμοποιείται στους αγώνες. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία GPS του smartphone, το σύστημα αναγνωρίζει τη θέση της μοτοσικλέτας σε οποιαδήποτε στιγμή στην πίστα, αλλάζοντας αυτόματα τις ηλεκτρονικές ρυθμίσεις (traction control και anti-wheelie), βασιζόμενο στις επιλεγμένες ρυθμίσεις του αναβάτη, στροφή ανά στροφή. Αυτό επιτρέπει να αυξηθεί η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα στην πίστα, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους ελέγχου σε κάθε σημείο στην πίστα, δίχως περισπασμούς.
  • Προσαρμοζόμενος βοηθός αγώνα: αυτή η λειτουργία παρέχει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο, ώστε ο αναβάτης να επιτύχει με ασφάλεια τον καλύτερο χρόνο στην πίστα, με το Tuono V4. Χάρη στην τεχνολογία προσομοίωσης του Αγωνιστικού Τμήματος της Aprilia, ο αναβάτης μπορεί να επιτύχει τον ιδανικό χρόνο σε κάθε πίστα, αναλόγως με τη διαφορετική πρόσφυση, και το επίπεδο των ικανοτήτων του. Η εφαρμογή συγκρίνει τις επιδόσεις του αναβάτη σε πραγματικό χρόνο, και τον βοηθά υποδεικνύοντας άμεσα πού πρέπει να φρενάρει, και που πρέπει να ανοίξει το γκάζι.
  • Προηγμένος πίνακας οργάνων τηλεμετρίας: πρόκειται για ένα “εικονικό” πίνακα οργάνων που επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιήσει την οθόνη του smartphone για να δει όχι μόνο όλες τις πληροφορίες του στάνταρ πίνακα οργάνων της μοτοσικλέτας, αλλά επιπρόσθετα πολλές ακόμα παραμέτρους που προέρχονται από την τηλεμετρία της μοτοσικλέτας, όπως για παράδειγμα: στιγμιαία ισχύς στο στρόφαλο, στιγμιαία ροπή στο στρόφαλο, ποσοστό διαθέσιμης ισχύος, ώθηση στον πίσω τροχό, ολίσθηση πίσω τροχού, διαμήκης και πλευρική επιτάχυνση (διάγραμμα g-g), γωνία κλίσης.

 

 

Τιμές

 

Οι τιμές των εκδόσεων Tuono V4 1100 είναι:

  • Tuono V4 1100 RR                  15.800 €
  • Tuono V4 1100 FACTORY        17.800 €

 

Το νέο μοντέλο διατίθεται στα σημεία πώλησης Aprilia, με ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών:

  • 2 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια
  • Δυνατότητα επέκτασης εργοστασιακής εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια
  • Ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα: προκαταβολή από 0%, έως 72 μήνες εξόφληση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

APRILIA Tuono V4 1100 RR: Τεχνικά Χαρακτηριστικά

[σε αγκύλες τα δεδομένα που αναφέρονται στο Tuono V4 1100 Factory]

 

Τύπος Κινητήρα

Aprilia διαμήκης 65° V-4, 4χρονος, σύστημα υγρόψυξης, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC), τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο

Καύσιμο

Αμόλυβδη βενζίνη

Διάμετρος x Διαδρομή

81 x 52.3 χλστ.

Κυβισμός

1077 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς στο στρόφαλο

175 HP (129 kW) στις 11,000 σαλ.

Μέγιστη ροπή στο στρόφαλο

121 Nm στις 9,000 σαλ.

Τροφοδοσία

Φίλτρο αέρα με αγωγούς αέρα που εισέρχεται υπό πίεση. 4 σώματα ψεκασμού Marelli 48 χλστ. Με 4 μπεκ και τελευταίας γενιάς Ride-By-wire σύστημα διαχείρισης κινητήρα.

Πολλαπλοί χάρτες κινητήρα, επιλεγόμενοι από τον αναβάτη με τη μοτοσικλέτα σε κίνηση: T (Track), S (Sport), R (Race)

Ανάφλεξη

Σύστημα ψηφιακής ηλεκτρονικής ανάφλεξης Magneti Marelli, ενσωματωμένο στο σύστημα ελέγχου του κινητήρα, με ένα μπουζί ανά κύλινδρο, και πολλαπλασιαστές τύπου “stick-coil”

Εκκίνηση

Μίζα

Εξάτμιση

4 σε 2 σε 1, αισθητήρας οξυγόνου, πλαϊνό τελικό εξάτμισης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα τύπου πεταλούδας και ενσωματωμένο τριοδικό καταλύτη (Euro 3)

Γεννήτρια

Γεννήτρια στο βολάν, ισχύος 450W με μαγνήτες σπάνιων γαιών

Λίπανση

Σύστημα υγρού κάρτερ, με ψυγείο λαδιού και δύο αντλίες λαδιού (λίπανση και ψύξη)

Μετάδοση

Κιβώτιο 6 σχέσεων, τύπου κασέτας

1η: 39/15 (2.600)

2η: 33/16 (2.063)

3η: 34/20 (1.700)

4η: 32/22 (1,455)

5η: 34/26 (1,308)

6η: 33/27 (1,222)

Λεβιέ ταχυτήτων με ηλεκτρονικό σύστημα Aprilia Quick Shift electronic system (aQS)

Συμπλέκτης

Πολύδισκος, υγρός συμπλέκτης

Πρωτεύουσα σχέση μετάδοσης

Γρανάζια με ίσια δόντια και και ενσωματωμένοι εύκαμπτοι αποσβεστήρες κραδασμών, σχέση μετάδοσης: 73/44 (1,659)

Τελική σχέση μετάδοσης

Αλυσίδα: Σχέση μετάδοσης: 42/15 (2.8)

Διαχείριση πρόσφυσης

Σύστημα aPRC (Aprilia Performance Ride Control), που περιλαμβάνει Traction Control (aTC), Wheelie Control (aWC), Launch Control (aLC), όλα ρυθμιζόμενα ανεξάρτητα, και με τη δυνατότητα απενεργοποίησης.

Πλαίσιο

Δυο δοκών αλουμινίου, με πρεσαριστά και χυτά τμήματα.

Σταμπιλιζατέρ Sachs

[Σταμπιλιζατέρ Öhlins]

Εμπρόσθια ανάρτηση

Ανάποδο πιρούνι “one by one” Sachs, με καλάμια διαμέτρου 43χλστ. [Ανάποδο πιρούνι Öhlins με επίστρωση TIN]. Σφυρήλατες μπότες για ακτινικές δαγκάνες. Ρυθμιζόμενη προφόρτιση, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Διαδρομή τροχού: 120 χλστ.

Οπίσθια ανάρτηση

Διπλά γεφυρωμένο ψαλίδι αλουμινίου. Μονό αμορτισέρ Sachs, ρυθμιζόμενο σε: προφόρτιση, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, μήκος [μονό αμορτισέρ Öhlins με εξωτερικό δοχείο, πλήρως ρυθμιζόμενο σε: προφόρτιση, μήκος, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς]. Σύστημα APS. Διαδρομή τροχού:130 χλστ.

Φρένα

Μπροστά: Δυο πλευστοί δίσκοι από ανοξείδωτο ατσάλι, 320 χλστ. Ακτινικές monobloc δαγκάνες 4 αντικριστών εμβόλων 30 χλστ. Brembo M432. Ακτινική αντλία και μεταλλικά σωληνάκια.

Πίσω: Δίσκος 220χλστ. Δαγκάνα Brembo 2 αντικριστών εμβόλων 32 χλστ. Μεταλλικό σωληνάκι.

 

ABS Bosch 9MP, ρυθμιζόμενο σε 3 χάρτες, εξοπλισμένο με σύστημα αποτροπής ανύψωσης πίσω τροχού RLM, με δυνατότητα απενεργοποίησης.

 

 

Τροχοί

Χυτές, αλουμινίου με τρία ξεχωριστά μπράτσα.

Μπροστά: 3.5”X17”

Πίσω: 6”X17”

Ελαστικά

Radial tubeless.

Εμπρός: 120/70 ZR 17

Πίσω: 190/55 ZR 17 (εναλλακτικά: 190/50 ZR 17 ή 200/55 ZR 17)

Βάρος στεγνό

184 kg*

Ρεζερβουάρ

18.5 λίτρα (ρεζέρβα 4 λίτρων)

*Βάρος, χωρίς μπαταρία και υγρά.

 

Επόμενο άρθρο »

Δυο «νέες» Triumph Tiger 800

« Προηγούμενο άρθρο

Καμία καινούργια GSX-R;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ