• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δοκιμή: Οδηγούμε το Metzeler M7RR
Μια βροχερή ημέρα στην πίστα της Almeria
Τεστ-Μοντέλα 24/07/2015 - 18:53

Στην πίστα της Αλμερίας πήγαμε για το νέο Metzeler Racetec RR και τελικά οδηγήσαμε το M7RR, καθώς η ολοήμερη βροχή δεν επέτρεψε στο Racing Supersport ελαστικό να δείξει τις δυνατότητές του!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφίες: Metzeler

 

Η δοκιμή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος #60.

 

Η Metzeler είναι μια premium μάρκα ελαστικών, η μόνη που ασχολείται αποκλειστικά με τις μοτοσυκλέτες. Ανήκει στον όμιλο Pirelli και το εργοστάσιό της είναι στην Γερμανία. Το Φεβρουάριο διάλεξε μια από τις νοτιότερες πίστες στην Ευρώπη, αυτήν της Αλμερίας, για να παρουσιάσει στους δημοσιογράφους όλου του κόσμου το νέο της δημιούργημα για τους οδηγούς που τους χαρακτηρίζει «sporty», για αυτούς που κάνουν track day, αλλά και για τους αγωνιζόμενους. Φυσικά το σκεπτικόήταν ότι σε αυτήν την περιοχή σπάνια βρέχει και συνήθως ο καιρός βοηθάει για τη δοκιμή ενός τέτοιου ελαστικού. Και έτσι ήταν ο καιρός την πρώτη μέρα που φθάσαμε στην περιοχή με τα πολλά θερμοκήπια και το ερημικό τοπίο, με λίγη βλάστηση. Μας περίμεναν πάρα πολλές BMW Supersport, Sport naked αλλά και η γυμνή Τ-90 για μια βόλτα στην περιοχή με τα Metzeler Sportec M7RR, ελαστικά με αγωνιστική ψυχή, αλλά φτιαγμένα για γρήγορες βόλτες στο δρόμο, αλλά και χρήση σε track day. Ωραία η βόλτα, άψογα στην καλή άσφαλτο της περιοχής τα Μ7 και όλα έδειχναν ότι την επόμενη μέρα θα γινόταν πάρτυ στην πίστα με τα Racetec. Ο καιρός όμως δεν μας έκανε τη χάρη. Από το πρωί η βροχήδεν έλεγε να σταματήσει και έτσι οι άνθρωποι της Metzeler περιορίστηκαν στην στατική παρουσίαση των νέων RR. O Paolo Brivio από το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης αναφέρθηκε στον εντελώς νέο σχεδιασμό του Racetec που κρατάει λίγα σχετικά πράγματα από το προηγούμενης γενιάς ελαστικό. Με καταβολές βέβαια από τους Αγώνες και ιδιαίτερα από τη συμμετοχή και τις νίκες της εταιρίας στο Isle of Man και σε άλλους αντίστοιχους αγώνες, το νέο RR είναι ένα ελαστικό διπλής γόμας, με το κεντρικό μέρος της μικρής σε επιφανειακή έκταση σκληρότερης γόμας, να προθερμαίνει όλο το πέλμα, καθώς επεκτείνεται κάτω από τα μαλακότερα πλαϊνά. Αυτό γίνεται με τα πολυμερή που βρίσκονται στη σύνθεση της γόμας. H γόμα γενικά έχει την τάση να σκληραίνει καθώς το λάστιχοκρυώνει και με αυτόν τον τρόπο στην περίπτωσή μας τα πολυμερή το κρατάνε ζεστό, ώστε αντίστοιχα η γόμα να παραμένει μαλακή. Το αποτέλεσμα είναι σωστή λειτουργία όταν περνάμε από διαφορετικής πρόσφυσης άσφαλτο, κάτι που εύκολα συμβαίνει σε μια γρήγορη βόλτα σε δρόμο. Μεγάλη προσοχή δόθηκε στο γρήγορο ζέσταμα του ελαστικού, ώστε να έρχεται άμεσα σε θερμοκρασία λειτουργίας, ακόμη και σε επιφάνειας με διαφορετικό συντελεστή πρόσφυσης. Το σχήμα του σκελετού είναι ακόμη πιο νεωτεριστικό ως στοιχείο. Η γεωμετρία και ο σχεδιασμός του το κάνουν να δουλεύει σαν ελατήριο, γεγονός που δίνει περισσότερη ακρίβεια πάνω από τα σαμαράκια, καθώς ο σκελετός παίζει ένα ρόλο σαν αμορτισέρ. Το σχήμα της κορώνας δεν είναι τριγωνικό, αλλά περισσότερο κυκλικό, με τα πλαϊνά επίσης σε κυκλικό σχήμαεσωτερικά, ώστε να επιτυγχάνεται η απόσβεση αυτή των ανωμαλιών του δρόμου, αλλά και της επιφάνειας κάποιας πίστας, όταν δεν είναι απόλυτα ομαλή, κάτι που το συναντάμε στις δύο ή τρεις Ελληνικές πίστες, αν βάλουμε μέσα και την Τρίπολη. Δόθηκε μεγάλη προσοχή και στην ομαλή φθορά και την αντοχή του ελαστικού. Στο Isle of Man o Αγώνας των Supersport που κέρδισε, γίνεται σε μια απόσταση 240χλμ και αυτό σημαίνει ότι το ελαστικό πρέπει να αντέξει στην τρομερή πίεση ενός αγώνα για μια διάρκεια που στα Μέγαρα για παράδειγμα θα ήταν 120 γύρους! Μάλιστα αν σκεφτούμε ότι το 99% των οδηγών στην Ελλάδα δεν θα το πιέσουν όσο ο νικητής του νησιού, μιλάμε για ένα ελαστικό που άνετα θα «βγάλει» 180 γύρους σεχρήση track day! Μιλώντας για χρήση σε πίστα και για αγώνες, το Racetec RR είναι διαθέσιμο σε τρεις γόμες, Κ1, Κ2 και Κ3, με την Κ1 να είναι η μαλακή, την Κ2 η μεσαία και την Κ3 η σκληρότερη. Όμως – όπως γράψαμε νωρίτερα – δεν ήταν δυνατό να δοκιμάσουμε όλες αυτές τις αρετές του νέου Metzeler στην πίστα και με δεδομένο ότι 40 δημοσιογράφοι ήταν εκεί με τις φόρμες και τα κράνη τους, παρά το ότι η θερμοκρασία αέρα και ασφάλτου ήταν μόλις στους 7οC, αποφασίστηκε να γίνει δοκιμή του Sportec M7RR, ένα ελαστικό που έχει πολύ καλές προδιαγραφές για χρήση και στο βρεγμένο, με αρκετά περισσότερη χάραξη από το Racetec και με γόμα που είναι σχεδιασμένη να ζεσταίνεται ακόμη γρηγορότερα, καθώς αποτελεί την πρόταση της εταιρίας για τους «γρήγορους» του δρόμου, ή αν αυτό ακούγεται άκομψο για τους εραστές της σπορ οδήγησης που θέλουν απόλυτη πρόσφυση και στις καθημερινές τους μετακινήσεις και στις βόλτες τους σε στριφτερές διαδρομές. Το Ελληνικό γράμμα «π» είναι και σε αυτό το ελαστικό της Metzeler (όπως και στο Μ5) η πηγή έμπνευσης των σχεδιαστών για τις αυλακώσεις. Το διπλής γόμας πίσω ελαστικό με 100% γόμα πυριτίου στις άκρες και με την τεχνολογία Interact πάντα, έχει επιφάνεια επαφής 5% μεγαλύτερη από ότι στο Μ5 ώστε να δίνει την ευκαιρία για πιο ακριβή καθορισμό της γραμμής που θέλεις να ακολουθήσεις. Η αύξηση στο 14.7% (από 12.6% στο Μ5) των αυλακιών στο μπροστινό και η μείωση από 12.6 σε 11.1% στο πίσω, είναι ένας συνδυασμός που δίνει καλύτερη συμπεριφορά στο βρεγμένο, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του και αυτό αποδείχθηκε άμεσα και απόλυτα στην βρεγμένη Αλμερία. Το Μ7 μας έδωσε αμέσως αίσθηση σιγουριάς στο βρεγμένο, αφού μάλιστα ζεσταινόταν πριν καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος στην πίστα, σε κάθε μια από τις τρεις φορές που μπήκαμε για 20λεπτες δοκιμές. Μετά σταδιακά η εμπιστοσύνη ανέβαινε και για πρώτη φορά σε δοκιμή ελαστικού, με πολύ βροχή στο 2ο 20λεπτο «ξύναμε» σε δύο από τις στροφές! Στη μεγάλη ανηφορική ευθεία με το wet mode στη νέα BMW S1000RR φθάναμε τα 280χλμ/ώρα για να φρενάρουμε χωρίς κανένα πρόβλημα για την δεξιά σχετικά κλειστή στροφή που ακολουθούσε. Στο 3ο 20λεπτο με τη βροχή να είναι λιγότερη και χωρίς να στεγνώσει η πίστα η σιγουριά που έδινε ήταν τέτοια που οι ξύστρες στα γόνατα της φόρμας ακουμπούσαν σε κάθε στροφή! Το mode άλλαξε σε sport, τα χιλιόμετρα στην ευθεία ξεπέρασαν τα 285, ο ρυθμός ανέβηκε, οι χρόνοι κατέβηκαν και οι περισσότεροι δημοσιογράφοι ολοκληρώσαμε το τεστ με ένα χαμόγελο επιτυχίας στο πρόσωπο. Μάλιστα ήταν ένα από τα λίγα τεστ στο οποίο δεν υπήρξε ούτε μια πτώση, όπως μας είπαν χαρακτηριστικά οι οργανωτές. Ούτε καν από τους Άγγλους συναδέλφους που κατά κανόνα είναι επιρρεπείς στο να βλέπουν την άσφαλτο από πολύ κοντά! Μπορεί να μας άρεσε η τεχνική παρουσίαση του νέου Racetec RR, μπορεί να απογοητευτήκαμε που δεν το οδηγήσαμε στην πίστα, αλλά τελικά το M7RR μας έκλεψε την καρδιά στο βρεγμένο και μάλιστα όπως μας είπε στο Κατάρ ο οργανωτής των track days της BMW Andreas Bronnen, μετά την επιτυχία αυτού του τεστ αποφάσισαν να υιοθετήσουν το Μ7 για τις λίγες μέρες του χρόνου που βρέχει στην πίστα αυτή, ώστε να μην χάνουν την ημέρα τους όσοι από τα διάφορα μέρη του κόσμου φθάνουν εκεί! Ήταν λοιπόν μια όμορφη βροχερή μέρα στην Αλμερία που δεν νοιώσαμε προδομένοι όπως οι Ρωμαίοι λεγεωνάριοι στο Αστερίξ, που τους είχαν υποσχεθεί ηλιόλουστες διακοπές στην Ισπανία και έπεσαν πάνω στον Οβελίξ!

Επόμενο άρθρο »

Η νέα 16MY Honda CRF1000L Africa Twin

« Προηγούμενο άρθρο

Κάντε διακοπές με CITYCOM!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ