• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ducati Scrambler: Η χαρά της ζωής!
Με μεταμοντέρνο desing και συμφέρουσα τιμή
Τεστ-Μοντέλα 26/08/2015 - 10:22

Με μεταμοντέρνο design και συμφέρουσα τιμή, η νέα Ducati Scrambler φαίνεται ότι μπορεί να σπάσει τα κοντέρ σε πωλήσεις στην Ελλάδα, παρά την κρίση.

 

Κείμενο: Γιώργος Κούζουνας

Φωτογραφία: Amazing Studio

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 61.

 

 

Και πραγματικά έτσι είναι. Με την πρώτη ματιά έρχονται στο νου οι ταμπέλες για το τι είναι η νέα Ducati Scrambler: ρετρό, vintage, café racer; Αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία ξεχνά γιατί κατασκευάζει μοτοσυκλέτες, μπλεγμένη στην εξέλιξη των αγώνων, στα σημεία των καιρών, προσθέτοντας μοδάτες πινελιές. Οι μοτοσυκλέτες πρέπει να είναι διασκεδαστικές και ειδικά στις μέρες μας που τα πάντα φαίνονται μαύρα και σύνθετα. Η συνταγήαπλή: δύο ρόδες, ένα πλατύ ψηλό τιμόνι, ένας απλός αερόψυκτος κινητήρας και κοιτάς τη νέα κίτρινη Ducati. Με την Scrambler η εταιρεία έτσι απλά δημιουργεί μια νέα κατηγορία, ένα νέο είδος μοτοσυκλέτας απευθυνόμενο σε ευρύ κοινό, τόσο στους πιο έμπειρους αναβάτες όσο και σε αυτούς που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα. Με το που ανέβεις πάνω της τα πάντα φαίνονται απλά. Ανοίγεις διακόπτη και ο στρογγυλός LCD πίνακας οργάνων είναι έτοιμος να σου δείξει τις στροφές του κινητήρα. Η μίζα καλά κρυμμένη κάτω από τη μονογραφή της Ducati - χρειάζεται να πατήσεις το start κι αμέσως μπαίνεις στο παιχνίδι. Οι οδηγίες απλές. Συμπλέκτης, πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο, γκάζι και ξεκινάει η διασκέδαση, η χαρά της ζωής. Η Ducati Scramblerέχει τέσσερις εκδόσεις με μικρές διαφορές στον εξοπλισμό και τα χρώματά τους ανάλογα τη χρήση τους. Η βασική έκδοση Icon σε χρώματα «κίτρινο του '62» που δοκιμάζουμε και κόκκινο. H Urban Endurο είναι κατάλληλη και για χωματόδρομο, η Full Throttle πιο «αλήτικη» με Τermignioni εξάτμιση, σε ταξιδεύει σε αγώνες flat track και η Classic η πιο ρετρό έκδοση που κρατά τα στοιχεία του '70. Τα έντονα χαρακτηριστικά αυτής της μοτοσυκλέτας - κοιτάζοντάς την - είναι το ρεζερβουάρ και η σέλα. Το πρώτο σε σχήμα δάκρυ με αλουμινένια πλαϊνά καπάκια που βγαίνουν εύκολα, αλλάζουν με άλλα από τα αξεσουάρ του μοντέλου και φτιάχνουν χωρίς κόπο άλλο look που θα ζήλευαν και οι Harley. Η σέλα ακολουθεί σχεδιαστικά και ανάλογα με τηνέκδοση είναι διαφορετική, ολοκληρώνοντας την εξωτερική εμφάνιση. Στις λεπτομέρειες, η τάπα με ανάγλυφη επιγραφή «born in 1962» και ο κεντρικός διακόπτης με το κλειδί, φωνάζουν την κληρονομικότητα της Ducati του '70. Ο πίνακαςοργάνων είναι στρογγυλός με ψηφιακή οθόνη, έχοντας όλα τα απαραίτητα: οδομετρητή σε μίλια ή χλμ, άλλους δύο μερικούς, ένδειξη καυσίμου, θερμοκρασίας, ρολόι, λαμπάκι βενζίνης, υπενθύμιση σέρβις και ABS. Η καταμέτρηση στροφών είναι στο κάτω μέρος της στρογγυλής οθόνης αγκαλιάζοντάς την ανάλογα με τη χρήση του γκαζιού από δεξιά προς αριστερά. Η εξάτμιση 2 σε 1 με τον αλουμινένιο σιγαστήρα να περνά όμορφα κάτω από το δεξί ποδοστήριο του αναβάτη, όντας κοντό στα πρότυπα των σύγχρονων δικύλινδρων μοτοσυκλετών. Την εικόνα ολοκληρώνει ο στρογγυλός προβολέας με το παραβολικό κάτοπτρο καιLED φώτα στάσης μπροστά και πίσω μια λωρίδα LED φως τοποθετημένη κάτω από τη σέλα, δένει τέλεια την ουρά του Scrambler με τη βάση της πινακίδας που έρχεται από το ψαλίδι. Ο κινητήρας έχει βάση αυτόν της Μonster 796. Πρόκειται για ένα δικύλινδρο V90 (L-TWIN) αερόψυκτο, DESMO κινητήρα 803κ.εκ., τοποθετημένο σε ένα ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα. Με διάμετρο εμβόλου 88mm και διαδρομή 66mm που τροφοδοτείται με ηλεκτρονικό ψεκασμό, έχει πιο ομαλό τρόπο λειτουργίας από τον προκάτοχο, με απόδοση τους 75 ίππους, με χαμηλή ροπή και σε συνδυασμό με το νέο ψεκασμό (μονού σώματος διαμέτρου 50 mm, με 2πλη πεταλούδα) αποκτά και ακρίβεια στην τροφοδοσία, βελτιώνοντας τη χρήση και την κατανάλωση καυσίμου. Η λάμψη της Scrambler φαίνεται μέσα στην κίνηση στην πόλη. Μεβάρος που δεν ξεπερνά τα 190 κιλά οι εναλλαγές κατεύθυνσης είναι παιχνίδι και σε αυτό βοηθά το ψηλό και μεγάλο τιμόνι με τη μεγάλη ακτίνα στροφής. Mε τους ειδικά διαμορφωμένους καθρέφτες ο αναβάτης έχει πλήρη έλεγχο για το τι γίνεται πίσω του. Η σέλα με ύψος ούτε 80 πόντους παίζει και αυτή ρόλο και ιδίως για πιο κοντούς σε ύψος αναβάτες, ενώ φυσικά δεν είναι μυστικό πως η Scrambler γλυκοκοιτάει και το γυναικείο πληθυσμό. Το κοντό σε σχέσεις 6χυτο κιβώτιο, με το μηχανικό, υγρό, πολύδισκο συμπλέκτη, την μετατρέπει σε απόλυτο αστικό όπλο μετακίνησης. Ειδικά όταν δουλεύεις ψιλόστροφα το μοτέρ και αλλάζεις ταχύτητες, καταλαβαίνεις πως όλα είναι σωστά από το αυθόρμητο χαμόγελό σου μέσα στο κράνος. Στις ανοικτές διαδρομές η θέση οδήγησηςκαι η χαμηλή ροπή σε κερδίζουν, με την απλότητα που κινείται η μοτοσυκλέτα. Σε αυτό βοηθούν και οι τροχοί της. Οι ακτινωτές ζάντες αλουμινίου 18'' ιντσών εμπρός και πίσω 17'' με τα ειδικά λάστιχα της ΜΤ-60 της Pirelli ειδικά κατασκευασμένα για την Scrambler, την μετατρέπουν σε μια σοβαρή μοτοσυκλέτα με αρκετά μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Την επιβράδυνση αναλαμβάνει μπροστά, ένας μεγάλος μονός δίσκος 330 mm, πάχους 5 mm με μια τετραπίστονη δαγκάνα Βrembo, ενώ πίσω βρίσκουμε ένα δίσκο διαμέτρου 245 mm με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το σημαντικό είναι η ύπαρξη στο βασικό εξοπλισμό, δικάναλου συστήματος ABS με εσωτερικό αισθητήρα πίεσης. Η αίσθηση είναι πολύ καλή και η Ιcon φρενάρει αξιόπιστα χωρίς να φοβίζει και τον μη έμπειρο οδηγό, καθώς το πίσω φρένοενεργοποιεί το ABS ελάχιστα πιο γρήγορα από το μπροστινό. Στο θέμα των αναρτήσεων η Ducati εμπιστεύτηκε εξωτερικούς καταξιωμένους προμηθευτές. Εμπρός βρίσκουμε ένα στιβαρό ανάποδο πιρούνι 41 χιλιοστών και πίσω, ένα μονό αμορτισέρ της Κayaba με ρύθμιση προφόρτισης. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν τα πάντα στο μεγαλύτερο εύρος των οδοστρωμάτων που μπορεί να κινηθεί η Scrambler. Ακόμα και με δύο άτομα, το φρενάρισμα και οι ανωμαλίες στο δρόμο, είναι παιχνίδι. Φυσικά μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που δεν είναι σπορ και άρα έχει πιο μαλακές κινήσεις - αντιδράσεις στη χρήση της. Κάπως μας προβλημάτισε η συμπεριφορά σε εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου η επαναφορά του μπροστινού είναι μάλλον αρκετά απότομη, αφήνοντας μια περίεργη αίσθηση τραντάγματος στα χέρια. Η Ducati Scrambler είναι κάτι παραπάνω από μια απλή μοτοσυκλέτα. Είναι ένα ολόκληρο σύμπαν, όντας πρωτοποριακή, ατίθαση και απελευθερωμένη από τα κλισέ της αγοράς, με μεταμοντέρνο στυλ «post-heritage», που θέλει να σε κάνει ανεξάρτητο, ελεύθερο. Χαίρεσαι να την οδηγείς και δύσκολα την αποχωρίζεσαι. Με τιμή που ξεκινά από 8,950€ και μεγάλο πλήθος διαθέσιμων αξεσουάρ που θα τη φέρουν στα μέτρα μας, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία απόκτησης μιας μοντέρνας αλλά ταυτόχρονα διαχρονικής μοτοσυκλέτας. Τη βάζουμε οπωσδήποτε μέσα στις επιλογές σας. Αξίζει!

Επόμενο άρθρο »

Νέα Ducati Diavel

« Προηγούμενο άρθρο

APRILIA RSV4 RF

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ