• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ανασκόπηση 2015: Marc Marquez
Αξιολογώντας τους δέκα καλύτερους της χρονιάς
Νέα 28/12/2015 - 11:53

Για τον Marc Marquez φέτος ήταν η πιο δύσκολη σεζόν του στη μεγάλη κατηγορία, αναγκαζόμενος να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση, καταγράφοντας πολλές πτώσεις στο ενεργητικό του.

 

Φυσικά ο Ισπανός δεν ξέχασε να οδηγεί και να εντυπωσιάζει, όπως έκανε τις δυο προηγούμενες φορές, το 2013 και κυρίως το 2014.

 

Η πηγή των προβλημάτων για τον Marquez ήταν η μοτοσυκλέτα του, μια μοτοσυκλέτα που έφερε φέτος τη «σφραγίδα» του, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά.

 

Η εξέλιξη του κινητήρα και το κυνήγι της Honda για περισσότερη ιπποδύναμη, έκαναν το μοτέρ του 2015 περισσότερο επιθετικό από ποτέ. Όχι ότι στο παρελθόν η RC213V ήταν εύκολη στην οδήγηση.

 

Ωστόσο μέχρι και φέτος, ο Marquez είχε επιδείξει εξαιρετική ικανότητα στο να τιθασεύει το «θηρίο» για τους άλλους και να κάνει εντυπωσιακούς αγώνες ή γύρους στις κατατακτήριες, οδηγώντας στο όριο.

 

Όχι όμως και φέτος. Το λάθος ξεκίνησε από τις χειμερινές δοκιμές στην Sepang, όταν το HRC - συμπεριλαμβανομένων των αναβατών του - πίστεψαν ότι η συμπεριφορά του κινητήρα είχε διορθωθεί, χωρίς να λάβουν υπόψη τους τις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής.

 

Το τι θα επακολουθούσε φάνηκε από το Qatar. Ο Marquez έχασε την πρώτη στροφή και βγήκε εκτός, αποτέλεσμα του απρόβλεπτου φρένου κινητήρα της μοτοσυκλέτας του.

 

Η νίκη στο Τέξας - εκεί που φαίνεται ότι κυριαρχεί ακόμα και με χειρότερη μοτοσυκλέτα από τον ανταγωνισμό - τον κράτησε στη μάχη, αλλά στην Αργεντινή ήρθε η πτώση (η πρώτη από τις έξι φέτος) κι έφερε τον Marc στο -30 στη βαθμολογία.

 

Για τον Rossi εκεί ξεκίνησε το «κακό» της φετινής σεζόν, με τον Marquez να κατηγορεί τον Ιταλό για την πτώση του εκεί, πιστεύοντας ότι εκείνος ο αγώνας (αν και θα ακολουθούσαν άλλοι 15) ήταν κομβικής σημασίας για να χάσει το Πρωτάθλημα.

 

Η ελπίδα για τους οπαδούς του Marquez επέστρεψε με τη δεύτερη θέση του στην Jerez, αλλά στο Le Mans είχε να αντιμετωπίσει τις ίδιες δυσκολίες, δίνοντας μάχες όχι μόνο με τους αντιπάλους του, αλλά και με την ατίθαση RC213V.

 

Στο Mugello και στην Catalunya ο 22χρονος πίεσε για να ξαναμπεί στο Πρωτάθλημα, όμως ήταν φανερό ότι δεν μπορούσε να αποφύγει τις παγίδες της μοτοσυκλέτας του.

 

Το παραμικρό λάθος, όπως δήλωνε και ο ίδιος, το πλήρωνε με πτώσεις και αυτές ήταν οδυνηρές για τον εγωισμό ενός Πρωταθλητή. Κάτι έπρεπε να γίνει και αυτό έγινε μετά την Βαρκελώνη.

 

Ο Marquez αποφάσισε να επιστρέψει στο πλαίσιο του 2014. Ήταν μια κίνηση που άλλαξε την εικόνα του Ισπανού μέσα στις πίστες, από το Assen κι έπειτα.

 

Μέχρι την Ολλανδία είχε μόλις μια νίκη και μια δεύτερη θέση στους εφτά πρώτους αγώνες. Στους επόμενους εφτά πρόσθεσε τρεις νίκες και δυο δεύτερες θέσεις.

 

Δεν ήταν μόνο το πλαίσιο - με το οποίο μπορούσε να διορθώνει κάποια λάθη, χωρίς να βρίσκεται στη στιγμή στην άσφαλτο - αλλά και η αλλαγή του ψαλιδιού και κάποιες αναβαθμίσεις στα ηλεκτρονικά της Honda.

 

Όλα αυτά πάντως δεν ήταν αρκετά για να επιστρέψει στη μάχη για τον Τίτλο ο Marquez, η σεζόν του οποίου έκλεισε με το χειρότερο δυνατό τρόπο.

 

Στο Phillip Island φύλαξε λάστιχο για το τέλος, όταν με έναν εντυπωσιακό τελευταίο γύρο νίκησε τον Jorge Lorenzo και πήρε την 5η και τελευταία του νίκη για το 2015.

 

Η τακτική του να προσέχουν τα ελαστικά τους οι αγωνιζόμενοι για να μπορούν να επιτεθούν στους τελευταίους γύρους είναι συνηθισμένη στους αγώνες, με τον Pedrosa να κάνει ακριβώς αυτό στην Valencia.

 

Όμως ο Valentino Rossi - και παρά το ότι ο Marquez έκοψε πέντε βαθμούς από τον Lorenzo - κατηγόρησε τον 22χρονο Ισπανό ότι θέλει να βοηθήσει τον συμπατριώτη του να πάρει τον Τίτλο.

 

Ήταν η στιγμή που ο εγωισμός του Marquez δεν τον άφησε να ακολουθήσει μια ψύχραιμη τακτική μέχρι τέλους.

 

Ο Ισπανός είναι ένας αναβάτης αναμφίβολα «φτιαγμένος» για τεράστια πράγματα μέσα στις πίστες, ωστόσο έχασε μια μεγάλη ευκαιρία να μπορέσει να κερδίσει ακόμα περισσότερους οπαδούς.

 

Για πολλούς είναι η φυσική συνέχεια του Valentino Rossi στο MotoGP και αν κατόρθωνε να συγκρατήσει την οργή του, ή αν τον καθοδηγούσαν πιο αποτελεσματικά από το HRC τώρα τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά γι’ αυτόν.

 

Στην Μαλαισία δεν χρειαζόταν να κυνηγήσει με λύσσα την τρίτη θέση από τον Valentino, μιας και το Πρωτάθλημα για εκείνον ήταν χαμένο.

 

Πολύ περισσότερο στην Valencia θα μπορούσε να επιχειρήσει προσπεράσεις στον Lorenzo, σ’ έναν αγώνα που ο Jorge ήταν εξαιρετικά δυνατός αλλά και ο Marc οδηγούσε στο όριο.

 

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν είχε την ευκαιρία να περάσει τον αντίπαλό του. Δυστυχώς την Αλήθεια ίσως να μην τη μάθουμε ποτέ, μιας και οι δυο πλευρές έχουν αληθοφανή επιχειρήματα.

 

Ανεξαρτήτως πάντως από αυτό, είναι βέβαιο ότι ο Marquez - για εγωιστικούς λόγους - έχασε την ευκαιρία όχι μόνο να ξεφύγει από τα «δίχτυα» του Rossi, αλλά και να αυξήσει την αγάπη του κόσμου στο πρόσωπό του.

 

Η ιστορία μας διδάσκει ότι σε πολλά πεδία μαχών, στρατηγοί-ιδιοφυίες ακολουθούσαν την (για άλλους) επαίσχυντη τακτική της φαινομενικής υποχώρησης για να παγιδεύσουν τους αντιπάλους τους.

 

Αν ο Marc «κατάπινε» τον εγωισμό του για φέτος - που δεν είχε και ελπίδες άλλωστε για το Πρωτάθλημα - είναι σχεδόν βέβαιο ότι στο μέλλον θα έβγαινε κερδισμένος, αχρηστεύοντας παράλληλα τους ισχυρισμούς του αντιπάλου του.

 

Η ιστορία όμως γράφτηκε και ο κόσμος έχει κρίνει τον Marquez. Θα έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως θα ανακάμψει από αυτή την πολύ άσχημη σεζόν το 2016.

 

Τελική βαθμολογία: 8,5/10

Επόμενο άρθρο »

Πωλήθηκε η πρώτη RC213V-S

« Προηγούμενο άρθρο

Capirossi: Υπερ-Αλυτάρχης από το ’16;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα