• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η ζωή αρχίζει... στις 45ο!
Δοκιμάζουμε την BMW S1000RR
Τεστ-Μοντέλα 05/01/2016 - 17:32

Το κλισιόμετρο μπήκε στη ζωή μας, ή καλύτερα στο ταμπλό της S1000RR, για να μας δείξει ότι από 45 μοίρες κλίση και μετά τα γόνατα ξύνουν την άσφαλτο και η οδήγηση μπορεί να συναρπάζει ακόμη και στο δρόμο!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφίες: Amazing Studio (Γιώργος Βαρίνος), Bonnie Lane, Mark Wernham

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 65

 

Η BMW S1000RR είναι μια γνώριμη στον υπογράφοντα μοτοσυκλέτα, ιδιαίτερα από την ειδική έκδοση «Safety Bike» με την οποία κάνει τρεις γύρους σε κάθε Ευρωπαϊκή πίστα του MotoGP. Μέσα στην πίστα κάποιες φορές οι κλίσεις φτάνουν τις 52-53 μοίρες ή στιγμιαία τις ξεπερνούν, αν και τα ελαστικά S20 και 16 της Bridgestone δεν είναι ό,τι καλύτερο για τέτοιο περιβάλλον! Ήρθε η ώρα όμως να δοκιμάσουμε την «πολιτική» έκδοση της μοτοσυκλέτας, με τα φώτα και τα φλας επάνω, με την νορμάλ εξάτμιση, στην έκδοση με τις ελαφρύτερες ζάντες HR και τα υπέροχα Pirelli Supercorsa σε διάσταση 200/55-17 πίσω! Η τελευταία τρίτη έκδοση της S1000RR είναι και η πιο βελτιωμένη και ολοκληρωμένη από τότε (2009) που η τετρακύλινδρη εν σειρά των Γερμανών τάραξε τα νερά της κατηγορίας των Superbike, ιδιαίτερα με την εντυπωσιακή ιπποδύναμή της στους 198 ίππους! Με νέες ρυθμίσεις στον κινητήρα που δίνουν περισσότερη ροπή και βελτιωμένη καμπύλη ιπποδύναμης και όντας 4 κιλά ελαφρύτερη από την προκάτοχο, μαζί με τον επανασχεδιασμό σχεδόν όλων των μερών και των λεπτομερειών πλαισίου και φέρινγκ, έχουμε ένα πακέτο που φθάνει στα υψηλότερα επίπεδα τελειότητας της κατηγορίας των superbikes. Η ηλεκτρονική ανάρτηση DDC (Dynamic Damping Control) είναι μία μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου που προσαρμόζει αυτόματα την ανάρτηση σύμφωνα με το συνθήκες του οδοστρώματος. Ανά διαστήματα 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου, η μονάδα ελέγχου επεξεργάζεται μια ομάδα πληροφοριώνόπως η πρόσφυση, η κλίση της μοτοσυκλέτας στον κάθετο άξονα και η ομαλότητα του οδοστρώματος. Το traction control DTC έχει δεχθεί νέα ρύθμιση, όπως και η ανάρτηση στο σύνολό της. Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο κόψιμο του τιμονιού, το μακρύτερο μεταξόνιο, το χαμηλότερο κέντρο περιστροφής του ψαλιδιού, το φαρδύτερο τιμόνι και το ελαφρύτερο πίσω τμήμα, δίνουν μια νέα γεωμετρία της ανάρτησης η οποία παρέχει μια πολύ βελτιωμένη αίσθηση. Μια περίληψη των βελτιωμένων στοιχείων είναι: η γωνία του τιμονιού αυξήθηκε από 66° σε 66.5°, το κέντρο περιστροφής του ψαλιδιού μειώθηκε κατά 3 mm, το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 8 mm φτάνοντας τα 1,425 mm, το ίχνος μειώθηκε κατά 1,5 mm φτάνοντας 96.5 mm, η διαδρομή των αναρτήσεων διευρύνθηκε κατά 6 mm και τα clip on φάρδυναν κατά 5 mm το κάθε ένα. Αυτά εξασφαλίζουν, σε μεγάλο βαθμό, βελτιωμένη πρόσφυση, καθώς και καλύτερη πληροφόρηση του αναβάτη. Στον τομέα του κινητήρα το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων, το γνωστό ως quick shifter, εδώ με το όνομα «Pro», κάνει εκτός από το ανέβασμα και το κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη! Το e-gas (Ride-by-Wire) βοηθάει στην αμεσότητα του ελέγχου της μοτοσυκλέτας. Και όλα αυτά ενεργοποιούνται και επιλέγονται μέσω του επανασχεδιασμένου πίνακα οργάνων, στον οποίο υπάρχει και το κλισιόμετρο, μια ένδειξη που σου δείχνει τη μέγιστη κλίση που επιτυγχάνεις την ώρα της οδήγησης! Στον κινητήρα ξεχωρίζουμε και το νέο τελικό εξάτμισης με τη διπλής ροής εκπομπή καυσαερίων που αυξάνει τη ροπή στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, καθώς επίσης βελτιώνει τον κύκλο καυσαερίων. Έτσι μειώνεται η πίεση επιστροφής καυσαερίων στον κινητήρα και αυξάνεται η ισχύς! Το νέο σύστημα εξάτμισης χωρίς ενδιάμεσο σιγαστήρα, μειώνει το βάρος της μοτοσικλέτας κατά 3 κιλά. Ένα ακόμη σημείο που αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις είναι οι σφυρίλατες ζάντες αλουμινίου HP (προαιρετικός εξοπλισμός). Ζυγίζουν 2,4 κιλά λιγότερο από τις ζάντες βασικού εξοπλισμού του προηγούμενου μοντέλου και βελτιώνουν το κράτημα πιο πολύ από ότι μπορεί να φανταστεί κανείς!

 

Στις στροφές λοιπόν!

Η νέα S1000RR μου άρεσε από την πρώτη στιγμή στους Ελληνικούς δρόμους, δίνοντας μου μια ωραία αίσθηση, πολύ πιο φιλική από την προκάτοχό της, παρά το ότι από μακρυά βλέπεις την ίδια μοτοσυκλέτα! Οι αλλαγές τελικά δεν είναι μόνο στα χαρτιά σημαντικές, είναι και ουσιαστικά αποτελεσματικές! Η διαχείριση της τεράστιας ιπποδύναμης είναι πιο σοφή, ειδικά όταν δεν επιλέγεις το απόλυτο mode «Slick» που είναι για την πί-στα, αλλά και το «Race» που έχει μεγάλη αμεσότητα στο άνοιγμα του γκαζιού. Στο δρόμο το «Sport» είναι ό,τι πρέπει, ενώ το «Rain» που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω πρόσφατα στην βρεγμένη πίστα της Αλμερίας δεν κόβει και τόσο πολύ από την ιπποδύναμη. Με ευκολία λοιπόν η κίνηση στην πόλη και στις μικρές διαδρομές εκτός που έκανα και ήρθε η στιγμή για τις στροφές. Race η επιλογή για την περίσταση και η ανάρτηση με το DDC στην αυτόματη ρύθμιση – ενώ υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης και του DTC για το πότε ακριβώς να επεμβαίνει, κάτι που κάνουμε στην πίστα με την SafetyBike! Οι στροφές φαίνονται πιο εύκολες από ποτέ και η ευχαρίστηση μεγαλώνει μαζί με το αίσθημα σιγουριάς. Οι γωνίες κλίσης κοντά στις 43ο έρχονται σχετικά εύκολα, ακόμη και με εξοπλισμό πόλης και όχι ολόσωμες φόρμες. Στο χώρο της φωτογράφησης οι γωνίες σταδιακά ανεβαίνουν και στις 45ο τα ειδικά πλαστικά των γονάτων αρχίζουν να ξύνουν την άσφαλτο. Στις 47ο89' το γόνατο αρχίζει να μαζεύεται πιο κοντά στο φέρινγκ, καθώς η κλίση αυξάνεται και το Supercorsa πίσω κρατά τον δρόμο υποδειγματικά. Τρομερή αίσθηση που φτάνει πολύ κοντά σε αυτήν της πίστας, δείχνοντας ότι πια οι superbike μοτοσυκλέτες δρόμου είναι πάρα πολύ κοντά στις αγωνιστικές και ότι όλη αυτή η τεχνολογία που εξελίχθηκε μέσα στις πίστες ήρθε για να κάνει τη ζωή μας πιο ευχάριστη και με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Άλλωστε χωρίς αυτήν την τεχνολογία θα ήταν σχεδόν αδύνατο να οδηγηθεί μια μοτοσυκλέτα 200 ίππων στο δρόμο. Δεν χρειάζεται να πω για την τρομερή δύναμη της S1000RR που κάνει τα 200+ χλμ/ώρα να είναι παιχνιδάκι και που έγραψε 288 χλμ/ώρα στην ευθεία του Mugello και 285 σε αυτήν της Aragon! Ούτε χρειάζεται να αναφερθώ στην άψογη αίσθηση και την αποτελεσματικότητα των φρένων της Brembo. Το σύνολο είναι που συναρπάζει και το πως μέσα από φαινομενικά μικροβελτιώσεις έφθασε η BMW σε ένα επίπεδο τελειότητας ζηλευτό, που καταξιώνει την S1000RR στη μάχη της κορυφής των σπορ μοτοσυκλετών.

 

Πως το κάνουμε;

H φωτογράφηση μιας μοτοσυκλέτας στο δρόμο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Το νούμερο ένα για μας στο περιοδικό είναι η ασφάλεια και έτσι δια- λέγουμε ένα δρόμο με καλή άσφαλτο και μικρή κίνηση. Αφού λοιπόν επιλέξουμε την κάθε στροφή της φωτογράφησης, κάνουμε περάσματα με προσοχή και σταδιακά αυξάνουμε την κλίση, ώστε εντωμεταξύ να ζεσταθούν καλά και τα λάστιχα. Αν φυσικά περάσει κάποιο αυτοκίνητο κόβουμε το ρυθμό σε εκείνο το πέρασμα και ο φωτογράφος περιμένει το επόμενο. Μπορεί να χρειαστεί να περάσουμε και 20 φορές από την ίδια στροφή ώστε να πετύχουμε τη σωστή φωτογραφία. Χρειάζεται απόλυτη αυτοσυγκέντρωση στις συνθήκες της ασφάλτου και την κίνηση, γιατί για παράδειγμα εάν περάσει ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο μπορεί εύκολα να αφήσει λάδια εκεί που στο προηγούμενο πέρασμα ήταν όλα καλά. Προσοχή λοιπόν αν θέλετε να φωτογραφήσετε την αγαπημένη σας μοτοσυκλέτα σε δράση!

 

Η S1000RR SafetyBike

Είναι η ειδική έκδοση που σε κάθε GP κάνει μαζί με το αυτοκίνητο ασφαλείας τον γύρο παρατήρησης της πίστας. Δεν έχει φώτα και φλας και έχει την εξάτμιση της Akrapovic όπως και μαρσπιέ ρυθμιζόμενα και ελαφρύτερα από τον κατάλογο αξεσουάρ της BMW. O Loris Capirossi και ο υπογράφων μοιράζονται τη μια από τις δύο τέτοιες μοτοσυκλέτες την Παρασκευή το απόγευμα μετά τις Ελεύθερες Δοκιμές όλων των κατηγοριών, για τρεις μόνο γύρους δυστυχώς! Το μόνο αρνητικό στην υπόθεση είναι ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρικές κουβέρτες και τα σκληρά σχετικά ελαστικά δεν ζεσταίνονται εύκολα, ενώ φυσικά πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί την ώρα που περιγράφουμε τον γύρο της πίστας και οδηγούμε ταυτόχρονα, κάτι που πιστέψτε με δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται!

Επόμενο άρθρο »

BMW G310R με φέρινγκ!

« Προηγούμενο άρθρο

Gixxer 250: Πρώτη φωτο

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ