• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Test: Υψηλές προσδοκίες!
BMW C650 Sport
Τεστ-Μοντέλα 27/12/2016 - 14:56

Η BMW με την σπορ έκδοση του maxi scooter C650, θέλει να ικανοποιήσει αυτούς που πέρα από την άνεση και τη χλιδή των καθημερινών μετακινήσεων, θέλουν τη δύναμη και την απόλαυση της γρήγορης οδήγησης, έστω με κάποιους περιορισμούς.

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

φωτ.: Amazing Studio

 

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος SHOEI GT-Air, μπουφάν & γάντια IXS, μποτάκια Dainese

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #72

 

H Γερμανική εταιρία με το δυνατό σήμα και το τεράστιο πρεστίζ δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτε λιγότερο από ένα πολύ εντυπωσιακό scooter, που στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας. Σίγουρα η μοντέρνα και δυναμική σχεδιαστικά εμφάνιση του C 650 Sport τραβάει τα βλέμματα, με το μπροστινό τμήμα του που έχει έντονες γραμμές, τις δύο εξατμίσεις στο δεξί πλάι να τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα, ενώ ο παρατηρητής θα δει τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο τιμόνι, τις ραφές της σέλας και όλα αυτά που αναβλύζουν το άρωμα της καταγωγής του από το σχεδιαστικό τμήμα της BMW και συγχρόνως καλύπτουν την πραγματικότητα της συνεργασίας με την Κορεατική KYMCO στην κατασκευή του!

 

Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τη μεγάλη ροπή των 6.4kgm (63 Nm) και την ισχύ των 60ίππων, αποτελεί μια δυνατή “ψυχή” που βρυχάται από την ελαφριά διπλή εξάτμιση, ενώ και ο θόρυβος της μετάδοσης με αλυσίδα, μέσα στο αριστερό κάλυμμα του μονού ψαλιδιού, προσθέτει στον “άγριο” χαρακτήρα που θέλει να βγάζει προς τα έξω κάθε σπορ κατασκευή.

 

Ο ανασχεδιασμένος συμπλέκτης και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), δίνουν εντυπωσιακή επιτάχυνση αν η άσφαλτος είναι καλή! Διαφορετικά το traction contol με το όνομα ACS επεμβαίνει και κόβει σημαντικά τη δύναμη που θα μπορούσε να στείλει τον πίσω τροχό σε μια ολίσθηση. Η ασφάλεια προέχει, αλλά σε αυτό το σημείο έχουμε και τη μόνη διαφωνία μας με τους μηχανικούς που ρύθμισαν το ACS: μπορούσαν να το έχουν λιγότερο επεμβατικό και με μία αυξανόμενη επέμβαση όσο μεγάλωνε η ολίσθηση, αφήνοντας λίγα περιθώρια για παιχνίδι! Θα μπορούσαν για παράδειγμα να έχουν δύο επιλογές επέμβασης, μια για βροχή και μια με μικρότερη για γλιστερούς δρόμους, κάτι που ήδη η εταιρία έχει σε μεγαλύτερα μοντέλα της.

 

Πέρα από αυτό η δυνατή επιτάχυνση στέλνει εύκολα τη βελόνα του κοντέρ μέχρι τα 140-150 και από κει και πάνω συνεχίζει να ανεβάζει στροφές και χλμ/ώρα μέχρι τα 180 όπου τελειώνουν οι ενδείξεις ταχύτητας.

 

Κάτω από τα κοστούμια του C 650 Sport, πλαίσιο και αναρτήσεις έχουν ανασχεδιαστεί και η αίσθηση που δίνει το σύνολο είναι εξαιρετική. Η διαδρομή των ελατηρίων του πιρουνιού, καθώς και του πίσω ελατηρίου του οριζόντια τοποθετημένου αμορτισέρ - που φαίνεται στην αριστερή πλευρά, έχει μειωθεί κατά 10%. Αυτή η μείωση είναι υπεύθυνη για τη σιγουριά που σου δίνει το πιρούνι και σου επιτρέπει να πιέσεις στις στροφές, σε όρια που θα ζήλευαν και μεγάλες μοτοσυκλέτες! Μπήκαμε στην πίστα καρτ Speed Force στην Βάρη για να δούμε ότι αυτή η αίσθηση που είχαμε και στο δρόμο, μας επέτρεψε να φθάσουμε εύκολα σε κλίσεις εντυπωσιακές, μέχρι που να ακούμε το κεντρικό σταντ να ξύνεται στην άσφαλτο!

 

Πέρα όμως από αυτήν τη συμπεριφορά σε σπορ οδήγηση μας κέρδισαν και τα χαρακτηριστικά άνεσης, που είναι η ρυθμιζόμενη σε τρεις θέσεις ως προς το ύψος ζελατίνα που σου δίνει ανάλογη προστασία, η δυνατότητα για θερμαινόμενα γκριπ και σέλα (κάτι που θα εκτιμούσαμε τον χειμώνα) και βέβαια ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να δεχθεί δύο full face κράνη, χάρις σε ένα πανέξυπνο σύστημα που όταν το C 650 είναι σταματημένο κατεβαίνει προς τα κάτω για να δεχθεί το ένα από τα δύο κράνη! Δύο ακόμη μικροί αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν κάτω από το τιμόνι, με όμορφα πορτάκια, ενώ στον τομέα της άνεσης πρέπει να σημειώσουμε την ενεργοποίηση “χειρόφρενου” όταν το πλαϊνό σταντ είναι ανοιχτό, αλλά και η ευκολία στο να ανεβεί το maxi scooter στο κεντρικό σταντ, παρά το μεγάλο βάρος των 249 κιλών, με γεμάτο το ρεζερβουάρ.

 

Το BMW Motorrad ABS, επίσης είναι ένα σύστημα που μεγιστοποιεί την άνεση, αφού η ασφάλεια που προσφέρει σου δίνει την απαραίτητη σιγουριά στους ελληνικούς δρόμους. Μάλιστα οι Γερμανοί έχουν εξελίξει πάρα πολύ το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και η επέμβασή του είναι αυτή που πρέπει με ελάχιστη “ενόχληση” των μανετών του φρένου, ενώ η αποτελεσματικότητά του είναι εξαιρετική.

 

Στον τομέα της κατανάλωσης οι τιμές που είδαμε είναι στα 4.3 λίτρα/100χλμ, με νορμάλ οδήγηση, στα 5.2 με σπορ οδήγηση και φθάσαμε τα 8.1 σε διαδρομή με συνεχή τελική ή κοντά στην τελική, για πολύ ώρα.

 

Ένα σημείο το οποίο πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι παρά τους μικρότερους τροχούς των 15 ιντσών – σε σχέση με τους 17αρηδες των μοτοσυκλετών – το ύψος της σέλας είναι σχετικά ψηλό στα 800χλστ., ψηλότερο από την γυμνή R nineT για παράδειγμα, δίνοντας μια αίσθηση κυριαρχίας στο δρόμο, που είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό των maxi scooter.

 

Το BMW C650 Sport ικανοποίησε τελικά τις υψηλές προσδοκίες που είχαμε - μια ολόκληρη εβδομάδα που συζήσαμε μαζί του - και μας έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουμε και έναν άλλο πλεονέκτημα των scooter: την εξάλειψη της ζέστης από τα πόδια του οδηγού, που είναι χαρακτηριστικό όλων των μοτοσυκλετών στη διάρκεια του Ελληνικού καλοκαιριού!

Επόμενο άρθρο »

Test: Επιστροφή στις ρίζες!

« Προηγούμενο άρθρο

4χρονη 250cc με τελική 170χλμ/ώρα!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ