• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Suzuki SV650X ABS “Café racer”
Eπιστροφή στις βασικές αξίες του μοτοσυκλετισμού!
Τεστ-Μοντέλα 10/12/2018 - 12:32

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος #92

 

Café racer χαρακτηρίζουμε μια σπορ μοτοσυκλέτα με μικρό βάρος, όχι απαραίτητα μεγάλης ισχύος, με έμφαση στην ταχύτητα και το κράτημα, κατάλληλη για σύντομες γρήγορες βόλτες με θέση οδήγησης και στυλ που θυμίζει τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των αρχών της δεκαετίας του 60.

 

κείμενο: Μπάμπης Κελάφης

φωτ: Suzuki

 

Η σειρά SV650 που παρουσιάστηκε το 1999 ήταν τότε η οικονομική πρόταση της Suzuki στη μεσαία κατηγορία, μια τίμια απλή και προσιτή μοτοσυκλέτα, με έναν εντελώς νέο τότε V2 κινητήρα που προφανώς εξελίχθηκε για να “πιάσει” την τάση της εποχής για μοτοσυκλέτες με V2 κινητήρα. Αν και ο εξοπλισμός της SV δεν ήταν αυτό που θα λέγαμε κορυφαίος, το τελικό αποτέλεσμα ξεπέρναγε κατά πολύ το άθροισμα των επί μέρους εξαρτημάτων και αυτό οφειλόταν στο στιβαρό πλαίσιο, το μικρό σχετικά βάρος, την προσεγμένη γεωμετρία και τη σωστή θέση οδήγησης.

Η τελευταία, το 2016, έκδοση της SV650, που αντικατέστησε την Gladius 650 στη γκάμα, θα λέγαμε ότι αισθητικά έκανε στροφή σε ένα πιο κλασικά μοτοσυκλετιστικό στυλ, προς τις αρχικές αξίες της σειράς SV. Μια στροφή που έχουν κάνει αρκετοί κατασκευαστές, δημιουργώντας μοτοσυκλέτες που θυμίζουν το σχήμα των μοτοσυκλετών, όπως αυτό άρχισε να διαμορφώνεται από τι αρχές τις δεκαετίας του '30, με τις ταχύτητες στο πόδι και το ρεζερβουάρ γύρω από τη ραχοκοκαλιά του σκελετού, πήρε την “τελική” μορφή του (τηλεσκοπικό πιρούνι, ενιαία σέλα και πίσω ανάρτηση με ψαλίδι και 2 αμορτισέρ) στο τέλος της δεκαετίας του '50 και έμεινε έτσι μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '80, που οι μοτοσυκλέτες - ιδιαίτερα οι σπορ - άρχισαν να έχουν φέρινγκ στο στάνταρ εξοπλισμό.

Χρησιμοποιώντας ως βάση τη νέα SV650 η Suzuki, πολύ έξυπνα δημιούργησε μια έκδοση εξοπλισμένη με όλα τα έξτρα που θα ήθελε κάποιος να βάλει στη μοτοσυκλέτα του, για να έχει το look μιας Café racer.

Οι αλλαγές σε σχέση με την SV650 ABS είναι κυρίως αισθητικές, για να αποκτήσει η SV650X ένα Cafe Racer χαρακτήρα και είναι οι παρακάτω: Χαμηλό τιμόνι Clip on που αλλάζει τη θέση οδήγησης σε πιο Sport, ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση μπροστινό σύστημα, μικρό (μπικίνι) φέρινγκ που τονίζει το σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, σπορ σέλα "Tuck Roll Style" και φυσικά διαφορετικό βάψιμο. Επίσης η Suzuki προσφέρει και μια σειρά αξεσουάρ για εξατομίκευση της SV650X, μιας και στη συγκεκριμένη κατηγορία το Customizing είναι Must: αυτά περιλαμβάνουν προβολείς ομίχλης, προστατευτικό κάλυμμα πλαισίου, εξάτμιση Yoshimura R-77J και φλας LED.

 

Η θέση οδήγησης της SV650 X ακολουθώντας την παράδοση του αρχικού μοντέλου είναι άνετη, βέβαια με το χαμηλότερο τιμόνι δεν θα λέγαμε όχι σε ένα πιο σπορ σετ μαρσπιέ, μιας και η μόνη ένσταση που είχαμε προέρχεται από τα μαρσπιέ που κρατάνε το πόδια σχετικά μπροστά. Βέβαια αυτό είναι κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο με την πρακτική των αρχικών Cafe racer που κράταγαν τα σχετικά μπροστά τοποθετημένα μαρσπιέ αναβάτη σε συνδυασμό με Clip on τιμόνια, έχοντας μια λιγότερο άνετη θέση οδήγησης στην καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη, αλλά όταν η ταχύτητα ανεβαίνει όλα είναι πιο άνετα.

Το διάστημα που είχαμε στα χέρια μας την Cafe racer είχαμε την ευκαιρία πέρα από τα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη ή γύρω από αυτή, να κάνουμε και ενα ημερήσιο ταξίδι εξπρές στο Καρπενήσι με βροχή, στο οποίο πραγματικά εκτιμήσαμε τις δυνατότητες της SV650 X και στις ταχύτητες πάνω από τα 100 χιλιόμετρα τη θέση οδήγησης με το χαμηλό τιμόνι.

Ο κινητήρας είναι εξέλιξη του αρχικού κινητήρα του 1999 και ουσιαστικά είναι ο ίδιος κινητήρας που φοράει και η σειρά V-Strom 650. η συνολική απόδοση του (δύναμη, ροπή, κατανάλωση και καυσαέρια) έχει ωφεληθεί από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξέλιξης με άριστα αποτελέσματα, μιας και κατάφερε να περάσει τις νέες απαιτητικές προδιαγραφές Euro4 χωρίς να χάσει σε δύναμή.

Η απόδοσή του είναι 75 ίπποι στις 8,500σαλ και η ροπή φτάνει τα 64 Nm. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ελαστικότητα που σε συνδυασμό με το κιβώτιο 6 ταχυτήτων δεν αφήνει κανένα παράπονο. Ο κινητήρας είναι επίσης εξοπλισμένος με δυο νέα συστήματα της Suzuki που κάνουν τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη. Αυτά είναι το Low RPM Assist που φροντίζει να κρατάει τις στροφές του κινητήρα στο ρελαντί σταθερές, στις μικρές μεταβολές φορτίου, διευκολύνοντας την εκκίνηση από στάση και το Suzuki Easy Start System που επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα με ένα απλό στιγμιαίο πάτημα του μπουτόν της μίζας. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια του τεστ ήταν στα 4.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Η οδική συμπεριφορά είναι εντυπωσιακά εύκολη, όπως μας έχει συνηθίσει η σειρά XV και θα λέγαμε ότι σε ορισμένες διαδρομές είναι πιο εύκολη, ειδικά στην αλλαγή πορείας, από αρκετά πιο σύγχρονες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας της. Τα φρένα εμπρός είναι 2 δίσκοι διαμέτρου 290 χιλ, με διπίστονες δαγκάνες και ένα δισκόφρενο 240 χιλ πίσω και σε συνδυασμό με το εξελιγμένο ABS της Nissin είναι πολύ καλά για το βάρος και τις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας.

Αυτό που αξίζει να επισημάνουμε είναι ότι η SV650X είναι ένα από τα πολλά μοντέλα της Suzuki που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και αυτό φαίνεται από την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα.

Η SV650X ABS είναι μια κατηγορία από μόνη της γιατί είναι μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα που δεν προσπαθεί να αντιγράψει κάποια παλιό μοντέλο της Suzuki. Η Suzuki απλά κατάφερε με λίγες έξυπνες αλλαγές να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα που χωρίς να έχει επάνω της κάτι ιδιαίτερο κερδίζει επάξια τον τίτλο της σύγχρονης γνήσιας Café racer!

 

Η νέα SV 650X ABS είναι ήδη διαθέσιμη στο δίκτυο συνεργατών Suzuki στην τιμή των 7,495€.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Kινητήρας: 4χρονος, 2κύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC, 90V, 4 βαλβίδες / κύλινδρο

Κυβισμός: 645 cm3

Σύστημα Τροφοδοσίας ψεκασμός, SDTV

Κιβώτιο Ταχυτήτων - Μετάδοση: 6 σχέσεις - αλυσίδα

Πλαίσιο

Εμπρός Ανάρτηση: Τηλεσκοπικό πιρούνι, Ø 41 χιλιοστών, ρύθμιση προφόρτισης

Πίσω Ανάρτηση: Link type, με ένα αμορτισέρ, ρύθμιση προφόρτισης

Εμπρός Φρένα 2 δίσκοι 290χιλ. , ABS

Πίσω Φρένα Μονός δίσκος240 χιλ, ABS

Διαστάσεις Εμπρός Τροχού 120/70ZR17 M/C (58W)

Διαστάσεις Πίσω Τροχού 160/60ZR17 M/C (69W)

Βάρη Και Διαστάσεις

Διαστάσεις (Μ/ Π /Υ): 2,140 mm / 730 mm / 1,090 mm

Μεταξόνιο: 1.445 mm

Ύψος Σέλας: 790 mm

Βάρος: 198 kg

Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 14.5 L

Επόμενο άρθρο »

Για Café με Honda CB

« Προηγούμενο άρθρο

ZX-10 RRR!!!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ