• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας 2020, Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ταξιδιωτικό με Moto Guzzi V85 TT
Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD
Τεστ-Μοντέλα 07/01/2020 - 15:09

Ταξιδεύουμε με τη νεο-κλασική εντούρο της Moto Guzzi για να ανακαλύψουμε ότι ο αετός από το Mandello del Lario μπορεί να συνεχίζει να πετάει ψηλά, με μοντέλα όπως η V85 TT.

 

κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης, Νεκτάριος Διατσίδης

φωτ.: Μπάμπης Αργυρίου

 

Η εμφάνιση της V85 TT, ιδιαίτερα στη ρετρό διχρωμία της, σου κεντρίζει την προσοχή και αυτό που θέλαμε στο περιοδικό είναι να δοκιμάσουμε τις ικανότητές της σε ταξίδι, καθώς ήδη παρουσιάσαμε τη μοτοσυκλέτα στις σελίδες του 98ου τεύχους, με τη δημοσιογραφική αποστολή στην παγκόσμια παρουσίασή της που έγινε στην Σαρδηνία. 

Πριν ξεκινήσουμε για τις Σέρρες και το Λαϊλιά, οι βόλτες στην πόλη μας έδειξαν ότι πρόκειται για μια άνετη και φιλική μοτοσυκλέτα, που έχει την απαραίτητη δύναμη για να κινηθείς γρήγορα μέσα στην κίνηση και μάλιστα με ευχάριστο τρόπο, αφού τα ηλεκτρονικά δεν φιμώνουν τον κινητήρα, αλλά αφήνουν ένα περιθώριο για παιχνίδι και ελαφριά πλαγιολίσθηση στην γλιστερή άσφαλτο. Το ύψος είναι σωστό, χωρίς να φοβίζει τους κοντύτερους αναβάτες, αλλά και τόσο ώστε στην πυκνή κυκλοφορία να περνά πάνω από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων. Εδώ πρέπει να πούμε για το απίστευτο κιβώτιο που κάνει τις αλλαγές παιχνίδι και μάλιστα υπάρχει ειδική πατέντα ώστε να μην ακούγεται το κούμπωμα της 1ης! Κάποιοι κάτοχοι άλλων Guzzi μας είπαν ότι δεν πιστεύουν ότι πρόκειται για Ιταλικό κιβώτιο, αλλά μάλλον για “Γιαπωνέζικο”.

Από κει και πέρα ξεκινήσαμε το ταξίδι με τα πρώτα 110χλμ στην Εθνική οδό, για να μετρήσουμε και την τελική ταχύτητα που έφτασε τα 202 χλμ/ώρα, αλλά και την κατανάλωση που ήταν αρνητική έκπληξη, αφού με ταχύτητες κοντά στα 150 η κατανάλωση εκτοξεύτηκε σε νούμερα πάνω από 8λίτρα/100χλμ! Με ταχύτητες μέχρι τα 140 η κατανάλωση είναι στα 6λίτρτα, ενώ η έκπληξη ήταν ότι μέσα στην πόλη ήταν κάτω από τα λίτρα. 

Στην Εθνική είχαμε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε και το Cruise Control που περιλαμβάνεται στο στάνταρτ εξοπλισμό και λειτουργεί άψογα μέσα από τα καλαίσθητα κουμπιά των χειριστηρίων. Πέρα από αυτά στην Εθνική είχαμε την ευκαιρία να δούμε ότι η μικρή σε μέγεθος ζελατίνα προστατεύει σημαντικά τον αναβάτη και η αεροδυναμική πράγματι είναι προσεγμένη, αφού οι Ιταλοί πέρασαν αρκετές ώρες σε αεροσύραγγα για να την τελειοποιήσουν! 

Από το Κάστρο ο εσωτερικός δρόμος προς Αμφίκλεια και Λαμία, μέσω Μπράλου, μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε και την εξαιρετική λειτουργία του συνόλου πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα! Η νεοκλασική στην όψη εντούρο, είναι μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα που φρενάρει, στρίβει και πλαγιάζει εντυπωσιακά. Στις στροφές του Μπράλου τα ελαστικά με σαμπρέλα σε διαστάσεις 110/80-19 εμπρός και 150/70-17 πίσω, δούλεψαν τέλεια και έφθασαν σε οριακές κλίσεις, ακολουθώντας χωρίς κανένα πρόβλημα τα 120/70-17 και 190/55-17 της διπλάσιας σε δύναμη εντούρο που είχαμε στην παρέα! 

Η ίδια ευχάριστη κατάσταση στα πλαγιάσματα συνεχίστηκε και μετά την Λαμία στην ανάβαση προς Δομοκό. H σταθερότητα της μοτοσυκλέτας μέσα στην στροφή είναι τρομερή και σε αυτό βέβαια βοηθάει η διάταξη του κινητήρα και του άξονα, όπως μπορείτε να διαβάσετε στην σχετική τεχνική ανάλυση του μηχανολόγου Νεκτάριου Διατσίδη. 

Από κει και πάνω, από Ελασσόνα μέχρι Λάρισα οι πιο ήπιες στροφές και η όχι τόσο καλή άσφαλτος ήταν επίσης στοιχεία που μας έδειξαν ότι η V85 TT τα καταφέρνει καλά σε κάθε περίπτωση. Εθνική από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη και μετά το κομμάτι στα υψώματα του Λαχανά, μέχρι τις Σέρρες είναι μια ακόμη “πίστα” για να ευχαριστηθείς τα πλαγιάσματα της φοβερής Moto Guzzi.

Τέλος η διαδρομή με τις κλειστές στροφές στο δρόμο Σέρρες – Λαϊλιάς μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε για άλλη μια φορά το πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει εκεί στη δεξιά πλευρά της λίμνης του Κόμο, που βρίσκεται η βάση και το εργοστάσιο των Ιταλών. 

Φυσικά με τα πιο «χωματερά» Michelin Anakee Adventure – που αποδείχθηκαν τέλεια στην άσφαλτο – πήραμε και μερικές χωμάτινες διαδρομές του βουνού των Σερρών. Επισκεφθήκαμε και την πανέμορφη “Hacienta de _____ που βρίσκεται σε ένα χωμάτινο κομμάτι. 

Παρά το σχετικά μικρό βάρος, όλες οι μεγάλες εντούρο, ουσιαστικά απλά σε μεταφέρουν άνετα και στις χωμάτινες διαδρομές και αυτό είναι που κάνει και η V85 TT.

Στο τέλος συμφωνήσαμε απόλυτα με αυτό που είχε γράψει ο απεσταλμένος μας στην Σαρδηνία: “Μετά από μία ημέρα στη σέλα της, ανακαλύπτεις ότι εκτός του χαρακτήρα είναι και η απολαυστική απόδοση της μοτοσυκλέτας σε όλες τις συνθήκες που κάνουν δύσκολο τον αποχωρισμό”. Με αυτό στο μυαλό μπορούμε να πούμε ότι αν η Moto Guzzi μεταφέρει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της V85 TT και στα άλλα μοντέλα της, τότε θα μιλάμε για “ανάσταση¨ του Αετού – που είναι το έμβλημά της – και η Ιταλική εταιρία θα μπορεί και πάλι να πετάξει ψηλά και γιατί όχι στο μέλλον να τη δούμε ξανά και στις σπορ και σούπερσπορ μοτοσυκλέτες, τομέα στον οποίο έχει βαθιά και βαριά παράδοση. 

 

Η τεχνική πλευρά 

Η Moto Guzzi V85 TT με off-road χαρακτήρα είναι μία μοτοσυκλέτα ειδικά σχεδιασμένη για άνετα ταξίδια αλλά και εξαιρετική ευελιξία σε κάθε είδους μετακίνηση εντός και εκτός δρόμου. 

Χρησιμοποιώντας ισχυρό σωληνωτό πλαίσιο και μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση και με τη χρήση άξονα μετάδοσης - εντός του πίσω ψαλιδιού - επιτυγχάνεται μικρό μη αναρτώμενο βάρος, το αποτέλεσμα του οποίου είναι η σωστή λειτουργία της ανάρτησης εκτός δρόμου, ενώ αυτό βοηθάει επίσης και στην ακόμη μεγαλύτερη άνεση εντός δρόμου, ιδιαίτερα όταν πρόκειται η χρήση να γίνεται επί Ελληνικού οδοστρώματος. Σε αυτό βοηθάει επίσης και η ελαστικότητα των ακτινωτών τροχών. 

Ο άξονας μετάδοσης δεν χρειάζεται καθάρισμα και συντήρηση όπως η αλυσίδα και έχει λιγότερα κενά στο κλείσιμο του γκαζιού, κάτι που είναι απαραίτητο για την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας.

Η ύπαρξη άξονα μετάδοσης είναι χαρακτηριστικό της τοποθέτησης του V2 κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα και η τοποθέτηση αυτή έχει πολλά οφέλη στη σταθερότητα και την ευελιξία της μοτοσυκλέτας. 

Ο κινητήρας είναι αερόψυκτος χωρητικότητας 853 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 90 μοίρες και αποδίδει 80 ίππους στις 7,750 σ.α.λ. καθώς και 80Nm μέγιστη ροπή στις 5,000 σ.α.λ. Η περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα στις παραπάνω στροφές προσδίδει γυροσκοπικά φαινόμενα που ευνοούν την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας αλλά και την ταυτόχρονη ευελιξία της. 

Όταν η περιστρεφόμενη μάζα του κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα δεχθεί μία δύναμη μετατόπισης της κλίσης του άξονα αυτού, κάτι που συμβαίνει εάν για παράδειγμα ο εμπρός τροχός ανέβει πρώτος ένα ύψωμα και μετά ο πίσω, τότε συμβαίνουν γυροσκοπικά φαινόμενα και εμφανίζονται δυνάμεις επαναφοράς της αστάθειας ως προς τον διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας. Παρόμοιες μεταβολές συμβαίνουν και στη διάρκεια μιας στροφής και έντονου πλαγιάσματος με μικρές αυξομειώσεις ύψους της επιφάνειας του δρόμου. Εάν ο κινητήρας στις παραπάνω περιπτώσεις ήταν τοποθετημένος εγκάρσια, τότε ο άξονας περιστροφής του δεν θα άλλαζε γωνία και συνεπώς γυροσκοπικά φαινόμενα δεν θα έκαναν την εμφάνισή τους παρά μόνο αν η μοτοσυκλέτα δεχόταν και άλλη δύναμη μετατόπισης της γωνίας της ως προς τον εγκάρσιο άξονα. 

Συνεπώς οι δυνάμεις που εμφανίζονται λόγω γυροσκοπικών φαινομένων από την περιστροφή του κινητήρα στον διαμήκη άξονα αλλά και στον εγκάρσιο άξονα από την περιστροφή των τροχών συμβάλλουν στη σταθερότητα, ενώ η ευελιξία παραμένει υψηλή, καθώς οι δυνάμεις αυτές εφαρμόζονται σε διαφορετικά επίπεδα. 

Η περιστροφή όμως μίας μάζας χρειάζεται να γίνει και με την καταπολέμηση της αδράνειάς της και αυτό είναι ένα ακόμη ενδιαφέρον φαινόμενο ως προς την κίνηση μιας μοτοσυκλέτας και ιδιαίτερα με τον κινητήρα κατά μήκος όπως στην V85 TT. Αν και φαίνεται προβληματική η καταπολέμηση της αδράνειας που εμφανίζεται στην έντονη αύξηση και μείωση των στροφών του κινητήρα, είναι σχετικά εύκολο να αντιληφθεί ο αναβάτης το πόσο επηρεάζεται η κατευθυντικότητα στο δρόμο, αρκεί να δοκιμάσει με τον συμπλέκτη πατημένο να ανοιγοκλείσει το γκάζι έντονα σε μια λίγο κατηφορική ευθεία καθώς και να ανοιγοκλείσει το γκάζι πιο ομαλά χωρίς πατημένο συμπλέκτη εντός μιας στροφής. Είναι λογικό η μεταβολή στην περιστρεφόμενη μάζα και την αδράνεια να προκαλεί μικρές μεταβολές δεξιά και αριστερά στην πορεία της μοτοσυκλέτας αλλά είναι ανεπαίσθητες και μετά από μία τέτοια δοκιμή είναι σίγουρο ότι στη σωστή οδήγηση δεν συμβαίνουν τόσο έντονες αυξομειώσεις, άρα και οι μεταβολές είναι ακόμη πιο ανεπαίσθητες. Επίσης τα κενά στη μετάδοση χάρη στο νέο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση με άξονα είναι σχεδόν ανύπαρκτα. 

Όλα τα παραπάνω φαινόμενα φυσικά έχουν να κάνουν με τα ποσά των περιστρεφόμενων μαζών του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, όπου για την V85 TT είναι όσο χρειάζονται για να συνδυάζεται η ευελιξία με τη σταθερότητα.

Συμπερασματικά η Moto Guzzi V85 TT, καταφέρνει να συνδυάζει την ευελιξία και την σταθερότητα, πετυχαίνοντας τη χρυσή τομή. Με ιδανικό σχεδιασμό για να κινηθεί είτε εντός είτε εκτός δρόμου, καλύπτει κάθε ανάγκη του αναβάτη στη χρήση της, προσφέροντας ευχαρίστηση και άνεση τόσο σε μεγάλα ταξίδια όσο και σε καθημερινές μικρές αποστάσεις.

Επόμενο άρθρο »

Yamaha R6 GYRT: 6 σημεία υπεροχής!

« Προηγούμενο άρθρο

Οι 5 καλύτερες της χρονιάς που έφυγε

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ GP ΤΗΣ VALENCIA
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • 2. ΚΑΛΟ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟ