• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Βαρκελώνη, η Αθήνα και ο ΣΕΑΑ&Δ
Τι κάνουν εκεί, αλλά...
Νέα Αγοράς 10/01/2020 - 12:02

Του Δημήτρη Διατσίδη

 

Πήραμε από τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΔΙΚΥΚΛΩΝ το Δελτίο Τύπου που θα διαβάσετε παρακάτω, αλλά ο ΣΕΑΑ ξέχασε να γράψει όλες τις συνθήκες οδικής κυκλοφορίας στην Βαρκελώνη, που επιτρέπει να παρθούν τέτοια μέτρα. Εμμέσως πλην σαφώς ο ΣΕΑΑ μας λέει ότι θα έπρεπε και στην Αθήνα να εφαρμοστούν τέτοια μέτρα!

...Αλλά κύριοι του Συνδέσμου, η Βαρκελώνη έχει πλήρες δίκτυο αστικών συγκοινωνιών που επιτρέπουν στον καθένα να πάει σε όλα τα μέρη της πόλης χωρίς να χρειάζεται το αυτοκίνητό του. Η Αθήνα έχει;

Η Βαρκελώνη έχει παντού χώρους στάθμευσης των δικύκλων, τα οποία βοηθούν τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Η Αθήνα έχει;

Και τέλος η Βαρκελώνη και όλη η Ισπανία και όλη η Ευρώπη έχει κανονικό καθεστώς πώλησης και φορολόγησης των αυτοκινήτων, σε αντίθεση με την Ελλάδα που ακόμη υπάρχουν τεκμήρια, υπέρογκοι φόροι και κυρίως κόμπλεξ στο να έχει κάποιος το αυτοκίνητο που θέλει. 

Όταν λοιπόν αλλάξουν τα παραπάνω σημεία, τότε ξαναστείλετε το δελτίο τύπου και θα είναι επίκαιρο. Τώρα το μόνο που θα καταφέρετε είναι να το δει κάποιος – κατά τεκμήριο άσχετος – πολιτικός και να απαιτήσει την εφαρμογή αυτών που ισχύουν στην Βαρκελώνη, χωρίς να ασχοληθεί καθόλου με τα υπόλοιπα.

Και τότε την ευθύνη θα την έχει ο ΣΕΑΑ;

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Θέμα: Η Βαρκελώνη παίρνει μέτρα κατά της ρύπανσης και απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων.

 

Το 2020 ξεκινά δυναμικά για την πόλη της Βαρκελώνης, καθώς λήφθηκε η σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας.

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Δεν αποκλείεται, τόνισε ο δήμαρχος Ada Colou, να επιβληθεί επίσης καθημερινό τέλος εισόδου (congestion charge), όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας. 

Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Η Ελλάδα, σε αντίθεση, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.

Πρέπει παράλληλα να τονιστεί το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε ανεπίτρεπτα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ. Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

Επόμενο άρθρο »

Μειωμένος στο 13% ο ΦΠΑ

« Προηγούμενο άρθρο

Kawasaki Ζ650 2020

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα