• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
12ος Αγώνας 2020, Aragon
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
SYM HD 300: Σύγχρονη αναβάθμιση!
Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD
Τεστ-Μοντέλα 18/02/2020 - 13:41

Η παρουσία της SYM στην κατηγορία των Scooter με μεγάλους τροχούς, διαμέτρου 14-16 ιντσών είναι πολύχρονη και το πιο επιτυχημένο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το HD 200, με το δυνατό υγρόψυκτο κινητήρα 171 κ. εκ., που είχε μια επιτυχημένη εμπορική πορεία και έβαλε την SYM δυναμικά στην κατηγορία, ειδικά απέναντι στο επίσης επιτυχημένο Honda SH 150. Με τα χρόνια οι ανάγκες της αγοράς άλλαξαν και τα κυβικά ανέβηκαν, έτσι η SYM πριν λίγα χρόνια παρουσίασε το πρώτο μεγάλου κυβισμού μοντέλο με μεγάλους τροχούς, το Citycom300 που ήταν εξοπλισμένο με τον νέο υγρόψυκτο κινητήρα της SYM στα 300 κ. εκ.

 

Κείμενο: Μπάμπης Κελάφης

Φωτογραφία: SYM

 

To Citycom300 είχε καλές επιδόσεις και πούλησε σχετικά καλά, αλλά αισθητικά δεν μπορούσε να ανταγωνισθεί τo νέο Honda SH 300 και πολύ περισσότερο τα Beverly της Piaggio. H SYM έχοντας, με το υπάρχον μοντέλο, μια τεχνικά πολύ καλή βάση παρουσίασε το 2018 στην έκθεση μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο το νέο HD 300, τη σύγχρονη ευρωπαϊκή έκδοση του Citycom300.

 

Το νέο HD 300 λοιπόν χρησιμοποιεί το δοκιμασμένο κινητήρα και το πλαίσιο του Citycom300, με βελτιώσεις και ενισχύσεις σε ένα εντελώς νέο πακέτο εμφάνισης και εξοπλισμού. Η εμφάνιση είναι το πρώτο πράγμα που προσέχουμε όλοι πριν ακόμη ανέβουμε σε ένα δίκυκλο και εκεί το HD 300 ξεκινάει με θετική εντύπωση που συνεχίζεται με τη θέση οδήγησης η οποία είναι σωστή και παρά τον μικρότερο όγκο του νέου μοντέλου, είναι άνετη για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα foul face κράνος και αφήνει χώρο για λίγα πράγματα ακόμη, επίσης υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι με USB για τη φόρτιση κινητού και ένας πολύ χρηστικός γάντζος για τσάντες. Ο κεντρικός διακόπτης έχει ένα πρόσθετο μηχανισμό αντικλεπτικής προστασίας με μεταλλική φραγή στο σημείο εισόδου του κλειδιού. Ο πίνακας οργάνων έχει μια οθόνη LCD για τις ενδείξεις: θερμοκρασίας νερού, θερμοκρασίας περιβάλλοντος, τάση μπαταρίας, ώρα και οδόμετρο συνολικό και 2 μηδενιζόμενα. Οι ενδείξεις: ταχύτητας, στροφών κινητήρα και στάθμης καυσίμου είναι αναλογικές και υπάρχουν ενδεικτικές λυχνίες για: το ABS, τα φλας, τα φώτα, το λάδι κινητήρα και τον έλεγχο λειτουργίας κινητήρα . Τα φώτα είναι LED και το κεντρικό σταντ και η σχάρα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό.

 

Κινητήρας μετάδοση

Ο κινητήρας F4s (τα Citycom300 και Cruisym 300 φοράνε τον F4) είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, SOHC, η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό της Keihin και ο κύλινδρος έχει ειδική επεξεργασία SiC με κεραμική επίστρωση. Η απόδοση είναι 27.5 ίπποι στις 8,000 σαλ. και η ροπή 2.6 kg-m στις 6,250 σ.α.λ., που σημαίνει ότι είναι ένας από τους δυνατότερους κινητήρες στην κατηγορία. Η μετάδοση είναι αυτόματη CVT με ιμάντα και είναι ρυθμισμένη με έμφαση της ευχρηστία στις χαμηλές ταχύτητες.

 

Πλαίσιο - Αναρτήσεις

Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι ουσιαστικά ίδια με αυτά του Citycom300, τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 115 χιλ εμπρός και 2 αμορτισέρ με 4 θέσεις για το ελατήριο πίσω, αλλά οι μικρές αλλαγές, οι διαφορετικές ρυθμίσεις, το ενισχυτικό μπράτσο – ψαλίδι στην δεξιά πλευρά και το μικρότερο κατά 15 ολόκληρα κιλά συνολικό βάρος κάνουν τη συμπεριφορά του HD 300 σημαντικά καλύτερη.

 

Τροχοί - Φρένα

Οι ζάντες αλουμινίου 16” έχουν 5 διπλά μπράτσα. Τα φρένα είναι δισκόφρενο 288mm (μαργαρίτα) εμπρός και 260mm πίσω, με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης. Το δικάναλο σύστημα ABS, είναι το Bosch 9.1

 

Στο δρόμο

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το HD 300 σε προδιαθέτει θετικά όπως και η θέση οδήγησης. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος και οι κραδασμοί σε στάση δεν είναι ενοχλητικοί, η πρώτη εντύπωση στο ξεκίνημα και μέχρι περίπου τα 35-40 χιλιόμετρα είναι ότι κάτι λείπει, σαν να μην έχει δύναμη, αλλά όταν ανοίξεις το γκάζι και τα χιλιόμετρα ανέβουν καταλαβαίνεις ότι η σχετικά νωχελική αντίδραση της μετάδοσης στις χαμηλές ταχύτητες είναι σκόπιμα σχεδιασμένη για να διευκολύνει την οδήγηση στους, συνήθως γλιστερούς, δρόμους των μεγαλουπόλεων.

Στη συνέχεια το HD300 επιταχύνει αδιάκοπα ξεπερνώντας γρήγορα τα 100 χλμ και με λίγη υπομονή θα ξεπεράσει τα 140 χιλιόμετρα (πάντα στο κοντέρ). Η σταθερότητα ακόμη και σε αυτές τις ταχύτητες είναι εξαιρετική και ταυτόχρονα η ευελιξία στην κίνηση παραμένει πολύ καλή. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 3.7 με 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή που δεν διαφέρει σημαντικά από αυτή του κατασκευαστή (3.46/100) και δίνει μια αυτονομία που ξεπερνάει τα 250 χιλιόμετρα.

Αν θα ζητούσαμε κάτι παραπάνω από το HD 300 θα ήταν ένα δυνατότερο και με καλύτερη αίσθηση μπροστινό φρένο και για τους δρόμους της πόλης ένα σετ μαλακότερα λάστιχα. Τέλος ακούσαμε παράπονα για τη σκληρή πίσω ανάρτηση, αλλά συγκρίνοντας την με αυτή του BMW C400 GT, που έτυχε να έχουμε στα χέρια μας λίγες ημέρες αργότερα, θα λέγαμε ότι δεν είδαμε ουσιαστική διαφορά και ότι το πρόβλημα έχει να κάνει με τον τρόπο λειτουργίας των πίσω αναρτήσεων στα scooter που χρησιμοποιούν το συγκρότημα κινητήρα - μετάδοσης ως τμήμα της πίσω ανάρτησης.

Η τιμή για την στάνταρ έκδοση του HD 300 είναι στα 3,695€ και στα 3,740€ για την έκδοση Top Box.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 278.3 cc , με ψεκασμό

Ιπποδύναμη: 27.5 ίπποι, στις 8,000 σ.α.λ

Αναρτήσεις: Εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι διαμετρου 35 χιλ. / Πίσω δύο αμορτισέρ

Φρένα: Εμπρός δισκόφρενο 288mm / Πίσω δισκόφρενο 260mm, με ABS

Τροχοί 16 ιντσών

Ελαστικά 110 /70 μπροστά και 40 /70 πίσω

Μεταξόνιο: 1,500 mm

Υψος σέλας: 800mm

Ρεζερβουάρ: 10 lt

Βάρος: 174 kg

Εγγύηση: 2 Χρόνια

Πληροφορίες: Γκοργκόλης Α.Ε. Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

Επόμενο άρθρο »

Yamaha Ténéré 700: Άξια διάδοχος!

« Προηγούμενο άρθρο

Rider's Car Mazda MX-5

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ 1ο GP ΣΤΗΝ ARAGON
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • 2. ΚΑΛΟ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟ